Ταξιδέψαμε μέχρι το Δουβλίνο και σας μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις από τις νέες ντίζελ εκδόσεις των Mokka και Insignia.
ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΔΟΥΒΛΙΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ
Από μηχανολογικής πλευράς η Opel διανύει μία περίοδο άνθησης καθώς διαθέτει την πληρέστερη σειρά κινητήρων από κάθε άλλη φορά, ακολουθώντας το πρόγραμμα της προϊοντικής ανάπτυξης της εταιρίας που προβλέπει το λανσάρισμα 27 νέων μοντέλων και 17 νέων κινητήρων έως το 2018. Από το νέο turbo τρικύλινδρο του νέου Corsa έως τους εξαιρετικούς ντίζελ νέας γενιάς (και φυσικά προδιαγραφής Euro 6) που ξεχωρίζουν από την αποδοτική και σχετικά ήσυχη λειτουργία τους, ο 1.6 CDTI τοποθετήθηκε για πρώτη φορά στο Zafira Tourer και από εκεί στο Astra (η αντίστοιχη έκδοση για το Insignia αναμένεται τον ερχόμενο Μάιο).
Το Mokka είναι το πιο πρόσφατο μοντέλο που υποδέχεται το νέο μοτέρ με ισχύ 136 PS και ροπή 32,6 kgm αντικαθιστώντας τον προηγούμενης τεχνολογίας 1.7 CDTI. Ξεπερνώντας σχετικά γρήγορα την οδήγηση στο… αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας κατά το εγγλέζικο πρότυπο (ευτυχώς τα διαθέσιμα αυτοκίνητα ήταν αριστεροτίμονα!), το προσθιοκίνητης έκδοσης Mokka που είχαμε στην διάθεσή μας, μας θύμισε το ισορροπημένο χαρακτήρα του που τον αναδεικνύει ακόμη περισσότερο ο νέος ντίζελ.
Θετικός στα κουμπώματά του είναι ο 6άρης επιλογέας ταχυτήτων, πολύ καλύτερο είναι σε λειτουργία το στάνταρ σύστημα start/stop, ενώ μιλώντας με νούμερα το Mokka 1.6 CDTI έχει τα 0-100 σε 9,9 sec, τελική στα 191 km/h, μέση τυποποιημένη κατανάλωση στα 4,1 l/100 km και εκπομπή 109 g CO2/km. Συγκριτικά με την προηγούμενη έκδοση 1.7 CDTI (με 130 PS), η νέα καταναλώνει σχεδόν 0,5 l/100 km λιγότερο καύσιμο και εκπέμπει 11 g/km λιγότερο CO2.
Στο πλαίσιο της παρουσίασης στην Ιρλανδία είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε και το Insignia με το νέο δίλιτρο ντίζελ με τα 170 PS και τα 40,8 kgm ροπής. Όπως θα περίμενε κανείς το μοτέρ εντυπωσιάζει με την ροπάτη και πολιτισμένη λειτουργία του. Στην συγκεκριμένη περίπτωση υπάρχει σύστημα αναγωγής των καυσαερίων (SCR) με ψεκασμό αμμωνιούχου διαλύματος (το γνωστό AdBlue) πριν το φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων (DPF0, για την μετατροπή των οξειδίων του αζώτου (NOx) σε αβλαβές άζωτο και υδρατμούς. Εδώ να πούμε πως και τα δύο μοτέρ (1.6 και 2.0) έχουν τεχνολογία στροβιλοσυμπιεστή VGT μεταβλητής γεωμετρίας, σύστημα ψεκασμού common-rail έως 2.000 bar με δυνατότητα έως και 10 ψεκασμών ανά κύλινδρο.
To Opel Mokka 1.6 CDTI αναμένεται να κυκλοφορήσει στην χώρα μας πριν το Πάσχα με τιμή πώλησης από 19.240 ευρώ (με απόσυρση, υπάρχει και έκδοση με αυτόματο εξάρι κιβώτιο ή τετρακίνητη με μηχανικό), ενώ το Insignia 2.0 CDTI θα κοστίζει από 20.840 ευρώ (με απόσυρση, πέρα της προσθιοκίνητης υπάρχει και 4WD έκδοση). Ωστόσο, το ενδιαφέρον για το Insignia μετατοπίζεται στην έκδοση 1.6 CDTI η οποία αναμένεται όπως προείπαμε τον Μάιο.