Το νέο XC90 είναι ένα από τα πιο high-tech και ασφαλέστερα μεγάλα SUV που μπορεί να αποκτήσει κανείς. Στην Ελλάδα θα είναι διαθέσιμο από τον Μάιο με τιμές πώλησης από 60.450€ και αποκλειστικά με τετρακύλινδρους κινητήρες.
Για τους Σουηδούς το XC90 δεν είναι ένα απλά νέο μοντέλο αλλά η αρχή μίας νέας εποχής, αν θέλετε το μεγάλο στοίχημα απέναντι -πρωτίστως- στο γερμανικό ανταγωνισμό. Και κρίνοντας από την πρώτη μας επαφή η αποστολή… εξετελέσθη επιτυχώς, μιας και το κορυφαίο SUV της Volvo δεν υστερεί σε κανένα βαθμό. Καταρχήν, είναι όμορφο, όσο και ιδιαίτερο ώστε τα 4,95 m του εμφατικού όγκου να μην περνούν σε καμία περίπτωση απαρατήρητα.
Ανάλογα αχανής είναι και η καμπίνα των επιβατών με πραγματικά τεράστιους πενταθέσιους ή επταθέσιους χώρους, τόσο μεγάλους για να… εκθέσουν τα περισσότερα από τα μεγάλα MPV. Με καθαρές και μινιμάλ γραμμές το ταμπλό εντυπωσιάζει με την κομψή και high-tech άποψη και φυσικά από το πλήθος τεχνολογιών άνεσης και ασφάλειας. Αυτή την φορά οι διακόπτες της κεντρικής κονσόλας μετριούνται στα δάχτυλα των δύο χεριών και ο λόγος εντοπίζεται στην πολύ καλή σε ανταπόκριση οθόνη αφής διάστασης 9’’ με το χειρισμό της να χρίζει χρόνο εξοικείωσης λόγω της πληθώρας ρυθμίσεων και παραμετροποιήσεων.
Αξιοσημείωτο είναι όλες οι εκδόσεις του XC90 εξοπλίζονται με τετρακύλινδρα μηχανικά σύνολα και τετρακίνηση (εκτός της D4). Από τον Μάιο θα είναι διαθέσιμες οι εκδόσεις D5 (με 225 PS) από 64.150€ και T6 (με 320 PS) από επίσης 64.150€ (τιμές με απόσυρση). Στην διάρκεια του καλοκαιριού θα φτάσουν και η Τ5 (με 254 PS) ενώ οι τιμές φτάνουν έως τα 79.097 € στην περίπτωση της κορυφαίας T8 400 PS) με τους μπροστινούς τροχούς να κινεί βενζινοκινητήρας και τους πίσω ηλεκτροκινητήρας (με καθαρή ηλεκτροκίνηση για έως περίπου 40 km). Η βασική έκδοση D4 (με 190 PS) θα είναι διαθέσιμη από τον Οκτώβριο, ενώ να σε κάθε περίπτωση η 3η σειρά καθισμάτων κοστίζει επιπλέον 1.600€.
Στην διάθεσή μας είχαμε την είχαμε την έκδοση Τ6, με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και την τετρακίνηση (με συμπλέκτη Haldex και πλήρη ηλεκτρονικό έλεγχο). Η πρώτη μας εντύπωση από το νέο XC90 στην ισπανική άσφαλτο είναι το πόσο καλοστημένο είναι το όλο σασί, συνδυάζοντας άριστα το δυναμικό με το στοιχείο της άνεσης. Σε σχέση με τον ανταγωνισμό, από το σουηδικό SUV αποκομίζεις μία απαλή, γλυκιά και large αίσθηση σχεδόν στα πάντα, με την ποιότητα κύλισης και την ηχομόνωση να κυμαίνονται σε ζενίθ επίπεδα.
Λογικά, ως πιο εμπορικές εκδόσεις θα αποδειχθούν οι D4 & D5, όπου αύριο θα οδηγήσουμε την D5 καθώς και την ισχυρότερη T8. Εδώ να πούμε πως όλες οι εκδόσεις συνδυάζονται με αερανάρτηση οπότε δεν είχαμε την ευκαιρία να έχουμε μία εμπειρία από τη νέα πίσω ανάρτηση που συνδυάζει ένα εγκάρσιο στοιχείο με φύλλα σούστας από φάιμπεργκλας. Υπομονή μέχρι τον Μάιο και την σχετική δοκιμή από το NewsAuto.gr!