Auto Moto

Κάρμεν Τζορντά: Οδηγός εξέλιξης στη Lotus!

Κάρμεν Τζορντά: Οδηγός εξέλιξης στη Lotus!

Μετά τη Σούζι Βολφ που βρίσκεται στη Williams η 27χρονη Ισπανίδα με παλμαρέ στο GP3 και στην Ισπανική F3, χωρίς νίκη στο ενεργητικό της ανέλαβε ρόλο στην ομάδα της Lotus όσον αφορά στην εξέλιξη του μονοθεσίου.

Για όσους απορείτε τι κάνει ένας οδηγός εξέλιξης σε μια ομάδα F1 ειδικά αν είναι γυναίκα, η δουλειά δεν είναι απλή. Έχει πολλές ώρες προπόνησης για να βρίσκεται σε καλή κατάσταση, κάποιες ώρες στον προσομοιωτή της ομάδας όπου αξιολογεί διάφορα σεταρίσματα, πολλές ώρες ενημέρωσης για τα τεκταινόμενα των κανονικών οδηγών στην πίστα και ίσως στο μέλλον και μια μέρα δοκιμών με το μονοθέσιο. Κυρίως όμως πρωταγωνιστεί σε πολλές φωτογραφίες, βίντεο και συνεντεύξεις που εξασφαλίζουν προβολή στους χορηγούς της ομάδας. Μια απ’ αυτές παραχώρησε η Τζορντά στον επίσημο δικτυακό τόπο της F1...

Πως σου ήρθε η ιδέα να στοχεύσεις σ’ ένα ρόλο οδηγού εξέλιξης στη Lotus;
Το σκέφτομαι καιρό αγωνιζόμενη στο GP3. Νομίζω πως οι γυναίκες έχουν θέση στο μηχανοκίνητο αθλητισμό και όταν είδα τη Σούζι Βολφ να φτάνει στη F1 πριν 3 χρόνια, και μετά από 2 χρόνια σε ρόλο εξέλιξης πήρε ρόλο δοκιμαστή σκέφτηκα πως αφού μπορεί αυτή μπορώ και εγώ. Μίλησα με δυο ομάδες…

Ποια ήταν η άλλη ομάδα;
Δεν έχει σημασία. Η συμφωνία έγινε με τη Lotus. Ήταν μια πραγματικά καλή επιλογή αισθάνομαι σιγουριά με την υποστήριξη που έχω και είμαι πραγματικά χαρούμενη.

Βοήθησε η Σούζι (Βολφ) ανοίγοντας το δρόμο;
Είμαι νεότερη οπότε παρακολουθούσα την καριέρα της. Όταν τα κατάφερε πήρα κουράγιο ότι θα μπορέσω να ακολουθήσω αυτό το δρόμο.


Γιατί είναι δύσκολο για μια γυναίκα να φτάσει στη F1;
Η κοινωνία έχει αλλάξει πολύ τις τελευταίες δεκαετίες. Οι γυναίκες ανεβαίνουν στην ιεραρχία κάνουν καριέρα και τα καταφέρνουν σε παραδοσιακά αντρικούς ρόλους. Έχουμε γυναικείο ποδόσφαιρο, τένις, σκι. Γιατί να μην έχουμε και γυναικεία F1, ξεχωριστό πρωτάθλημα εννοώ.

Στα 65 χρόνια της F1 μόνο μια γυναίκα η Λέλα Λομπάρντι έχει βαθμολογηθεί. Τι πιθανότητες θεωρείς πως έχεις να πετύχεις κάτι περισσότερο;
Θέλω να κινηθώ με σταθερά βήματα. Τώρα ετοιμάζομαι για να δοκιμάσω για πρώτη φορά την Ε23Hybrid. Θα χρειαστώ πριν το κάνω πολύ δουλειά στον προσομοιωτή. Είμαι ακόμη στην πρώτη μου χρονιά στη F1, θα δούμε τι θα συμβεί στα επόμενα χρόνια.

Σε τι διαφέρει η F1 από το GP3;

Στο GP3 το επίπεδο ανταγωνισμού είναι υψηλό και εγώ είμαι η μόνη γυναίκα. Οι προκλήσεις είναι διαφορετικές, στο GP3 δεν υπάρχει υποβοήθηση στο τιμόνι και πρέπει να έχεις δύναμη, δεν ισχύει αυτό στη F1. Αλλά στη F1 έχει μεγαλύτερη κάθετη δύναμη και χρειάζονται δυνατοί αυχενικοί μύες. Οι δυνάμεις G είναι μεγάλες οπότε πρέπει να προπονείσαι διαφορετικά για να μπορείς να ανταπεξέλθεις. Σ’ αυτή τη φάση κάνω εντατική προπόνηση, δυο ώρες το πρωί και δυο ώρες το απόγευμα.

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις


tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup