Ο αγώνας δεν αντέχει σε σοβαρή κριτική και σίγουρα θα ξεχαστεί πολύ γρήγορα καθώς οι τέσσερις πρώτοι έμειναν ως είχαν καθόλη τη διάρκεια του αγώνα με τις Mercedes να οδηγούν και τις Ferrari ν' ακολουθούν.
Χαρακτηριστική του πόσο προβλέψιμη είναι η εξέλιξη των αγώνων, φέτος, η ομοιομορφία στο βάθρο στους τρεις πρώτους αγώνες βρίσκονται οι ίδιοι τρεις οδηγοί Χάμιλτον, Ρόσμπεργκ, Φέτελ. Στους δυο μάλιστα σε Αυστραλία και Κίνα τερμάτισαν με τον ίδιο σχηματισμό. Ο Φέτελ στη Μαλαισία ανέτρεψε τη σειρά παρότι η σύνθεση παρέμεινε ίδια εκμεταλλευόμενος τα λάθη των αντιπάλων του. Λάθη που δεν έγιναν στην Κίνα και επιστρέψαμε στο γνωστό μοτίβο της ασημί κυριαρχίας. Πίσω από τις δυο ομάδες, σταθερά οι Williams και μετά χάος. Οι υπόλοιποι γυρίζουν δευτερόλεπτα πιο αργά δίνουν την αίσθηση πως κινούνται σε "safe mode" και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να μιλά κανείς για υγιή ανταγωνισμό. Έντονος προβληματισμός στη Red Bull που είδε το ένα μονοθέσιο να εγκαταλείπει και το άλλο μετά βίας να μπαίνει στους βαθμούς.
Ο καιρός ήταν απρόσμενα ζεστός με άπνοια, τη θερμοκρασία αέρα στους 21 βαθμούς Κελσίου και τη θερμοκρασία οδοστρώματος στους 46 βαθμούς. Οι εκτιμήσεις πριν τον αγώνα έκαναν λόγο για στρατηγική 2 πιτ στοπ χωρίς να αποκλείονται όμως ακραίες επιλογές με 1 ή 3 πιτ στοπ. Η Pirelli είχε στη διάθεση όλων των ομάδων τη μέση (άσπρο σιρίτι) και τη μαλακή γόμα (κίτρινο σιρίτι ). Η υψηλή θερμοκρασία θεωρητικά ευνοούσε τις ομάδες που θα μπορούσαν να προφυλάξουν/αξιοποιήσουν καλύτερα τα ελαστικά τους όπως η Ferrari. Η συνολική διάρκεια του αγώνα είναι 56 γύροι. Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Χάμιλτον να διατηρεί το προβάδισμα και τους Ρόσμπεργκ - Φέτελ να ακολουθούν. Πίσω τους ο Ράικονεν κατάφερε σχετικά γρήγορα να προσπεράσει τις δυο Williams στις πρώτες στροφές και να πλασαριστεί στην 4η θέση. Οι δυο Φινλανδοί, Μπότας και Ράικονεν πέρασαν τον Μάσα στην εκκίνηση και μετά από λίγες στροφές ο Ράικονεν πέρασε και το Μπότας. Μπροστά ο Ρόσμπεργκ έδειχνε αποφασισμένος να μην αφήσει το Χάμιλτον να πάρει ανάσα και το βασικό ερώτημα ήταν πόσους γύρους θα άντεχε η μαλακή γόμα της Pirelli με την οποία εκκίνησαν οι 10 πρώτοι.
O Χάμιλτον κράτησε την πρωτοπορία από την αρχή μέχρι το τέλος.
Πολύ άσχημη εκκίνηση για τον Ρικιάρντο που έχασε πολλές θέσεις και βρέθηκε 16ος ανάμεσα στις McLaren μετά τους πρώτους γύρους. Στην προσπάθειά του να κερδίσει κάποιες θέσεις ο Ρικιάρντο βρέθηκε να μονομαχεί με την άλλη Red Bull του Δανιήλ Κβίατ. Η πρώτη εγκατάλειψη ήρθε από τον Χούλκενμπεργκ που έμεινε από κιβώτιο. Ο χορός των πιτ στοπ άνοιξε στον 11ο γύρο με τον Φελίπε Νασρ να βγάζει τη μαλακή και να βάζει τη μέση γόμα. Σ' αυτή τη φάση του αγώνα οι Mercedes ήταν ταχύτερες 4 δέκατα στο γύρο από τις Ferrari με τη διαφορά ανάμεσα στο Χάμιλτον (1ος) και το Φέτελ (3ος) να έχει ανοίξει στα 6 δευτερόλεπτα. Παρά τις θεωρίες για καλύτερη διαχείριση των ελαστικών ο Φέτελ ήταν ο πρώτος από τους τέσσερις που μπήκε για αλλαγή στον 14ο γύρο. Επιλογή της Ferrari ήταν ξανά η μαλακή γόμα εδώ γεννήθηκαν ερωτηματικά για το αν ο Γερμανός ήταν σε στρατηγική 3 πιτ στοπ. Το παράδειγμά του ακολούθησε ο Χάμιλτον που επίσης έβαλε ξανά τη μαλακή γόμα στο 15ο γύρο. Το ίδιο έκαναν και οι Ράικονεν, Ρόσμπεργκ. Δεν άλλαξε κάτι στη σειρά μεταξύ τους. Ο Κβίατ εγκατέλειψε με την RBR στις φλόγες. Θυμίζουμε πως είχε πρόβλημα με το πίσω σύστημα φρένων από την Παρασκευή και τις ελεύθερες δοκιμές.
Εντυπωσιακή η πρόοδος της Ferrari σε σχέση με πέρυσι. Οι SF15 T υστερούν σε σχέση με τις Mercedes αλλά είναι καλύτερες από τα υπόλοιπα μονοθέσια.
Μετά την αλλαγή ελαστικών η εικόνα άλλαξε με τις Ferrari να κινούνται πιο γρήγορα κατά 2-3 δέκατα στο γύρο από τις Mercedes, μειώνοντας τη διαφορά. Χάμιλτον, Ρόσμπεργκ, Φέτελ και Ράικονεν βρίσκονταν σε κλειστό σχηματισμό χωρίς να είναι ορατή κάποια δυναμική ανατροπής. Η διαφορά όμως ανάμεσα στο Χάμιλτον και στο Φέτελ είχε πέσει στα 3sec. Γύρο με το γύρο η εικόνα άρχισε ν' αντιστρέφεται με τις Mercedes ν' ανακτούν το χαμένο έδαφος και τη διαφορά ν' αυξάνει εκ νέου. Το δεύτερο γύρο πιτ στοπ άνοιξε πάλι ο Φέτελ που έβαλε στον 31ο γύρο τη μέση γόμα. Ο Γερμανός που έβγαλε 17 γύρους με τη μαλακή καλούνταν τώρα να συμπληρώσει 25 με τη μέση γόμα μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας. Ο Ρόσμπεργκ έσπευσε αμέσως ν' ακολουθήσει το παράδειγμα του Φέτελ για να καταφέρει να κρατηθεί μπροστά από το συμπατριώτη του με τη Ferrari. Τα κατάφερε έστω και οριακά τη στιγμή που μπροστά τους ο Χάμιλτον κατέβαζε συνεχώς το ρεκόρ ταχύτερου γύρου. Εδώ ο Βρετανός που στην αρχή του stint προφύλαξε αυτό το σετ ελαστικών βρέθηκε να κερδίζει πάνω από 1 sec στο γύρο σε σχέση με τους διώκτες του.
Βγαίνοντας από τα πιτ ο Χάμιλτον ήταν 2ος πίσω από το Ράικονεν που ακολουθούσε διαφορετική στρατηγική καθυστερώντας το δικό πιτ στοπ για έναν ακόμη γύρο. Μετά την αποκατάσταση της τάξης η σειρά έμεινε αμετάβλητη με τον Χάμιλτον να έχει διευρύνει τη διαφορά του στα 6 δευτερόλεπτα από το Ρόσμπεργκ και στα 9 δευτερόλεπτα από το Φέτελ. Ο Ράικονεν ακολουθούσε άλλα 4 δευτερόλεπτα πιο πίσω ενώ απέμεναν 20 γύροι για το πέσιμο της καρό σημαίας και τίποτα δεν είχε αλλάξει μετά τις πρώτες στροφές του αγώνα με τους τέσσερις πρώτους να παραμένουν στην ίδια σειρά χωρίς καμία μεταβολή ή ενδιαφέρον.
Mercedes, Ferrari, Williams και άδειες κερκίδες για φόντο. Οι Κινέζοι έλαμψαν δια της απουσίας τους, λογικό, καθώς το θέαμα δεν προσφέρονταν...
Η μέση γόμα φάνηκε να ταιριάζει καλύτερα στις Mercedes οι οποίες γύριζαν πλέον 8 δέκατα με 1 δευτερόλεπτο πιο γρήγορα από τις Ferrari. Πιο πίσω οι δυο Williams επίσης σε παράταξη ολοκλήρωναν τη φετινή εικόνα του πρωταθλήματος. Πριν από κάθε αγώνα είναι δεδομένο ότι θα έχουμε Mercedes, Ferrari, Williams μ' αυτή τη σειρά σε δοκιμές και αγώνα. Μόνο ακραίες καταστάσεις ή αποδόσεις όπως αυτή του Φέτελ στη Μαλαισία μπορεί ν' αλλάξουν τα δεδομένα στο πιο προβλέψιμο πρωτάθλημα των τελευταίων ετών. Ακόμη και ο Ρόσμπεργκ που πέρυσι κόντραρε στα ίσα το Χάμιλτον φέτος δείχνει συμβιβασμένος με την 2η θέση.
Το πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε το Βρετανό πρωταθλητή να πανηγυρίζει τη 2η φετινή του νίκη και όλους τους υπόλοιπους έντονα προβληματισμένους για τη συνέχεια. Προφανώς κάτι πρέπει ν' αλλάξει άμεσα καθώς το θέαμα δε σώζεται από το Μαλντονάντο που ακόμη μια φορά τράκαρε, με το Μπάτον σήμερα.
Ως τραγικό επιστέγασμα ενός αγώνα - παρωδία ήρθε ο τερματισμός υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας που βγήκε στην πίστα για να μπορέσουν οι άνθρωποι ασφαλείας ν' απομακρύνουν την Toro Rosso του Φερστάπεν που έμεινε στο μέσο της ευθείας από μονάδα ισχύος.
Μετά το τέλος του αγώνα ο Χάμιλτον έδωσε και πήρε συγχαρητήρια από τους μηχανικούς του: " Φανταστική δουλειά από την ομάδα είναι σπουδαίο ότι είχαμε ένα Σαββατοκύριακο χωρίς προβλήματα. Είχα υπό έλεγχο τη διαφορά από το Νίκο. Τα ελαστικά μου στο τέλος είχαν περιθώρια. Ευχαριστώ τους οπαδούς για την υποστήριξή τους".
Ο Πάντι Λόου, επικεφαλής μηχανικός της Mercedes τόνισε: "Σπουδαία δουλειά και από τους δυο. Πολύ καλά Νίκο, αν και όχι τέλεια για σένα είναι καλό αποτέλεσμα για την ομάδα".
Ο Φέτελ αφού συνεχάρη τους δυο πρώτους και γκρίνιαξε για το αυτοκίνητο ασφαλείας που προφανώς χάλασε και τη δική του διάθεση είπε: " Ήταν καλός αγώνας, ο ρυθμός μας ήταν πιο κοντά στις Mercedes με τη μαλακή γόμα προσπαθήσαμε να τους πιέσουμε κάνοντας νωρίτερα την πρώτη αλλαγή, όμως ήταν πολύ γρήγοροι ειδικά με τη μέση γόμα".
Ο Ρόσμπεργκ συμπλήρωσε: "Τα έδωσα όλα στο τέλος με τη μέση γόμα μείωνα τη διαφορά από το Λιούις αλλά όχι όσο χρειάζονταν. Είμαστε ικανοποιημένοι με τη διαφορά από τις Ferrari σήμερα".
Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Διαφορά |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1'39:42.008s |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 0.714s |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 2.988s |
4 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 3.835s |
5 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 8.544s |
6 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 9.885s |
7 | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes | 19.008s |
8 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 22.625s |
9 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 32.117s |
10 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1 γύρος |
11 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1 γύρος |
12 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1 γύρος |
13 | Jenson Button | McLaren/Honda | 1 γύρος |
14 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 1 γύρος |
15 | Will Stevens | Marussia/Ferrari | 2 γύροι |
16 | Roberto Merhi | Marussia/Ferrari | 2 γύροι |
17 | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | 4 γύροι |
- | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | Εγκατέλειψε |
- | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault | Εγκατέλειψε |
- | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | Εγκατέλειψε |
Βαθμολογία οδηγών:
Θέση | Οδηγός | Βαθμοί |
1 | Lewis Hamilton | 68 |
2 | Sebastian Vettel | 55 |
3 | Nico Rosberg | 51 |
4 | Felipe Massa | 30 |
5 | Kimi Raikkonen | 24 |
6 | Valtteri Bottas | 18 |
7 | Felipe Nasr | 14 |
8 | Daniel Ricciardo | 11 |
9 | Romain Grosjean | 6 |
10 | Nico Hulkenberg | 6 |
11 | Max Verstappen | 6 |
12 | Carlos Sainz | 6 |
13 | Marcus Ericsson | 5 |
14 | Daniil Kvyat | 2 |
15 | Sergio Perez | 1 |
16 | Jenson Button | 0 |
17 | Fernando Alonso | 0 |
18 | Roberto Merhi | 0 |
19 | Will Stevens | 0 |
Βαθμολογία κατασκευαστών:
Θέση | Κατασκευαστής | Βαθμοί |
1 | Mercedes | 119 |
2 | Ferrari | 79 |
3 | Williams/Mercedes | 48 |
4 | Sauber/Ferrari | 19 |
5 | Red Bull/Renault | 13 |
6 | Toro Rosso/Renault | 12 |
7 | Force India/Mercedes | 7 |
8 | Lotus/Mercedes | 6 |
9 | McLaren/Honda | 0 |
10 | Marussia/Ferrari |
0
|