Auto Moto

GP Μονακό: Ένα λάθος στρατηγικής έδωσε τη νίκη στον Rosberg!

GP Μονακό: Ένα λάθος στρατηγικής έδωσε τη νίκη στον Rosberg!

Η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας λίγους γύρους πριν το τέλος και το παιδαριώδες λάθος των μηχανικών της Mercedes, που θεώρησαν πως είχαν χρόνο στέρησαν από το Χάμιλτον μια βέβαιη νίκη.

Με κρύο συννεφιά, θερμοκρασία αέρα στους 19 βαθμούς Κελσίου και οδοστρώματος στους 38 βαθμούς Κελσίου ξεκίνησε η αγωνιστική δράση στο Μονακό. Η εξέλιξη του αγώνα δεν αντέχει σε σοβαρή κριτική. Δεν υπήρξαν μάχες, προσπεράσματα, βροχή, δράμα, συγκρούσεις ή έστω ξενυχτισμένα κορίτσια να λιάζονται στο ντεκ του”…μια στιγμή να δω πως λένε το σκάφος που βρίσκομαι από χτες βράδυ…”. Αν εξαιρέσει κανείς τα μπινελίκια του Ράικονεν γιατί δεν λειτουργούσαν όπως θα ήθελε οι συνάδελφοί του στις μπλε σημαίες δεν υπήρξε τίποτα πολιτικά ανορθόδοξο σήμερα στο Μονακό. Πρόκειται για έναν αγώνα που θα ξεχαστεί πάρα πολύ γρήγορα αν εξαιρέσει κανείς το τραγικό λάθος των μηχανικών της Mercedes που έβαλαν το Χάμιλτον στα πιτ κατά τη διάρκεια του αυτοκινήτου ασφαλείας και ενώ αυτός προηγούνταν λίγους γύρους πριν το πέσιμο τη καρό σημαίας.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε τις δυο Mercedes να διατηρούν το προβάδισμα, ενώ πίσω από το Ρόσμπεργκ, ο Φέτελ παρέμεινε στην 3η θέση την ώρα που ο Κβιάτ κατάφερε να περάσει στα φρένα το Ρικιάρντο. Η εσωτερική μάχη των δυο Red Bull είχε προσωρινό νικητή το νεαρό Ρώσο που ρίσκαρε μια επαφή αναγκάζοντας τον άλλο οδηγό της ομάδας να σηκώσει το πόδι του από το γκάζι.

Ο Αλόνσο με το Χούλκενμπεργκ ακούμπησαν στη Μιραμπό, αυτό είχε ως συνέπεια ο Γερμανός να χτυπήσει στη μπαριέρα και να χρειαστεί να μπει στα πιτ. Επ’ ευκαιρία έβγαλε τη μαλακή γόμα και έβαλε την πολύ μαλακή πράγμα που το έδωσε τη δυνατότητα να κάνει ταχύτερο γύρο. Ο Μαλντονάντο είχε ένα πρόβλημα στα φρένα που τον οδήγησε σε εγκατάλειψη μετά από σύγκρουση στην έξοδο της Πισίνας στη στροφή 11.

Πολύ σύντομα ήταν σαφές από το ρυθμό του αγώνα πως οι Mercedes δεν είχαν αντίπαλο. Αφού έφτιαξαν μια διαφορά ασφαλείας από το Φέτελ οι Χάμιλτον και Ρόσμπεργκ άρχισαν να προστατεύουν ελαστικά και μονοθέσιο έχοντας στο μυαλό τους την στρατηγική. Σύμφωνα με την Pirelli η πολύ μαλακή γόμα θα μπορούσε να αποδειχτεί αποτελεσματικά γρήγορη αν χρησιμοποιούνταν για περίπου 30 γύρους.

Στη Mercedes παρακολουθούσαν το χρόνο του Φέτελ και έβλεπαν πως ο Γερμανός γύρο με το γύρο είχε την ταχύτητα να ακολουθεί τα ασημί βέλη. Την ίδια ώρα με ίδια ελαστικά ο Ράικονεν γύριζε 6 δέκατα πιο αργά. Ο Φινλανδός που δεν κατάφερε στις δοκιμές να βρει το σετάρισμα που ήθελε βρέθηκε 6ος πίσω από τις Red Bull και δεν έδειχνε ικανός να τις απειλήσει στο πρώτο μέρος του αγώνα. Ενδεικτικό της προσπάθειας των οδηγών της Mercedes είναι ότι στον 25ο γύρο έκαναν ίδιο πέρασμα (1:20.129). Στον 28ο γύρο η διαφορά από το Φέτελ είχε ανοίξει στα 7 δευτερόλεπτα καθώς πλησίαζε η ώρα για το πρώτο και λογικά μοναδικό πιτ στοπ. Όλοι αναμένονταν να βάλουν τη μαλακή γόμα που θα τους πάει μέχρι το τέλος.


Στο πρώτο μέρος του αγώνα ο Φέτελ είχε ρυθμό εφάμιλλο των Mercedes.

Ο πρώτος από τους έξι επικεφαλής που μπήκε στα πιτ ήταν ο Κβιάτ με την Toro Rosso. Στη Mercedes φοβούνταν μήπως ο Φέτελ μπει νωρίτερα στα πιτ και τους βγει μπροστά, αλλά το κυκλοφοριακό δεν επέτρεπε τέτοια σενάρια. Ο Χάμιλτον άνοιγε τη διαφορά αλλά ο Ρόσμπεργκ έβλεπε στους καθρέπτες του τη Ferrari.

Ο Ράικονεν εκμεταλλεύτηκε το κυκλοφοριακό για να κολλήσει πίσω από το Ρικιάρντο
. Ο Αυστραλός που είχε πρόβλημα υπέρμετρης φθοράς των ελαστικών αντέδρασε μπαίνοντας στα πιτ στον 37ο γύρο. Το παράδειγμά του ακολούθησε και ο Φέτελ προκαλώντας την άμεση αντίδραση της Mercedes. Ο Ράικονεν κατάφερε να κινηθεί πολύ γρήγορα μόλις μπήκε ο Ρικιάρντο στα πιτ και έτσι ολοκληρώνοντας τη δική του αλλαγή βρέθηκε μπροστά από τον Αυστραλό της Red Bull στην 5η θέση. Ο Ρόσμπεργκ μπήκε στον 38ο γύρο και βγήκε μπροστά από το Φέτελ. Αμέσως μετά μπήκε και ο Χάμιλτον ο οποίος χωρίς προβλήματα διατήρησε την πρωτοπορία.

Οι επικεφαλής έβαλαν όλοι τη μαλακή γόμα της Pirelli και εκτός συγκλονιστικού απροόπτου ήταν φανερό ότι θα ολοκλήρωναν τον αγώνα χωρίς άλλη αλλαγή ελαστικών.

Ο Αλόνσο εγκατέλειψε στον 44ο γύρο με πρόβλημα στο κιβώτιο. Στη γλώσσα του σώματός του καθώς πήγαινε στα πιτ ήταν εμφανής η απογοήτευση του Ισπανού που έχει τερματίσει φέτος σε δυο μόνο αγώνες, εκτός βαθμών. Τελικά ο Μπάτον κατάφερε τερματίζοντας 8ος να δώσει τους πρώτους βαθμούς στη McLaren – Honda. Για να είμαστε ακριβείς τους πρώτους μετά το GP Αυστραλίας το 1992 με τότε νικητή τον Γκέρχαρντ Μπέργκερ.


Ο Μπάτον έγραψε ιστορία σημειώνοντας τους πρώτους βαθμούς του συνδυασμού McLaren Honda φέτος.

Λίγο πριν το πέσιμο της καρό σημαίας ο άπειρος Φερστάπεν με την Toro Rosso ακούμπησε στο πίσω μέρος της Lotus του Γκροζάν στα φρένα για τη Saint Devote έχασε τον έλεγχο και γέμισε την πίστα συντρίμμια ευτυχώς δίχως να τραυματιστεί ο ίδιος. Το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε και

στη Mercedes αποφάσισαν να βάλουν το Χάμιλτον στα πιτ για αλλαγή ελαστικών. Υπολόγιζαν πως προλάβαιναν να το κάνουν και το επιχείρησαν παρότι δεν το χρειάζονταν. Ένα τραγικό λάθος στρατηγικής που έφερε τον πρωτοπόρο της κούρσας πίσω από Ρόσμπεργκ και Φέτελ να ψελλίζει αποσβολωμένος στον ασύρματο: “…έχασα τον αγώνα”.

Ο Ρόσμπεργκ βρέθηκε ανέλπιστα εμπρός και πήρε την 3η του συνεχή νίκη στο Πριγκιπάτο. Μια νίκη που τη χρωστά κυρίως στο επιτελείο της Mercedes και την περίεργη έμπνευση που είχαν…

Μιλώντας για λογαριασμό όλων στην ομάδα, ο διευθυντής αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Mercedes, Τότο Βολφ είπε: «Είναι δικό μας το λάθος Λιούις σήμερα καθυστερήσαμε ένα δευτερόλεπτο και δεν πετύχαμε αυτό που θέλαμε. Παίρνουμε πάνω μας την απόφαση αυτή. Σου ζητάμε συγνώμη ήταν ένας λάθος υπολογισμός πάνω στη μάχη».

Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:

Θέση Οδηγός Ομάδα Γύροι . Διαφορά
1 Nico Rosberg Mercedes 78 1’49:18.420s
2 Sebastian Vettel Ferrari 78 -8’01.379
3 Lewis Hamilton Mercedes 78 -7’59.812
4 Daniil Kvyat Red Bull/Renault 78 -7’53.900
5 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 78 -7’52.257
6 Kimi Raikkonen Ferrari 78 -7’51.519
7 Sergio Perez Force India/Mercedes 78 -7’50.852
8 Jenson Button McLaren/Honda 78 -7’49.802
9 Felipe Nasr Sauber/Ferrari 78 -7’42.245
10 Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 78 -7’40.809
11 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 78 -7’39.633
12 Romain Grosjean Lotus/Mercedes 78 -7’37.450
13 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 78 -7’34.706
14 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 78 -7’20.076
15 Felipe Massa Williams/Mercedes 77 1 γύρος
16 Roberto Merhi Marussia/Ferrari 76 2 γύροι
17 Will Stevens Marussia/Ferrari 76 2 γύροι
Max Verstappen Toro Rosso/Renault 62 Σύγκρουση
Fernando Alonso McLaren/Honda 41 Κιβώτιο
Pastor Maldonado Lotus/Mercedes 5 Φρένα

Βαθμολογία

Θέση Οδηγός Βαθμοί
1 Lewis Hamilton 126
2 Nico Rosberg 116
3 Sebastian Vettel 98
4 Kimi Raikkonen 60
5 Valtteri Bottas 42
6 Felipe Massa 39
7 Daniel Ricciardo 35
8 Daniil Kvyat 17
9 Felipe Nasr 16
10 Romain Grosjean 16
11 Sergio Perez 11
12 Carlos Sainz 9
13 Nico Hulkenberg 6
14 Max Verstappen 6
15 Marcus Ericsson 5
16 Jenson Button 4
17 Fernando Alonso 0
18 Roberto Merhi 0
19 Will Stevens 0
20 Pastor Maldonado 0

Θέση

Κατασκευαστής

Βαθμοί

1 Mercedes 242
2 Ferrari 158
3 Williams/Mercedes 81
4 Red Bull/Renault 52
5 Sauber/Ferrari 21
6 Force India/Mercedes 17
7 Lotus/Mercedes 16
8 Toro Rosso/Renault 15
9 McLaren/Honda 4
10 Marussia/Ferrari 0

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις


tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup