Ταξιδέψαμε στο Μπιλμπάο για να πάρουμε μια πρώτη γεύση από τη δεύτερη γενιά του μικρού GTi της Opel.
Για μία ακόμα φορά το Opel Performance Center έκανε το θαύμα του. Γέμισε για δεύτερη φορά «στεροειδή» το Corsa, δημιουργώντας έναν μικρό πύραυλο που τιμά την κληρονομιά που έχουν ήδη χτίσει τα προηγούμενα OPC. Βασίζεται στην τρίθυρη έκδοση της νέας, πέμπτης γενιά του απλού Corsa, αλλά με την πρώτη ματιά «φωνάζει» πως θέλει να προσφέρει συγκινήσεις. Με μεγάλη εισαγωγή αέρα εμπρός συν άλλες δύο ακροβολισμένες στον προφυλακτήρα, μαρσιέ στο πλάι, τροχούς 17’’, αεροτομή στο πίσω μέρος και διαχύτη ανάμεσα στις δύο απολήξεις των εξατμίσεων της Remus.
Αν μάλιστα επιλέξετε το πακέτο Performance, οι ζάντες αποκτούν μία επιπλέον ίντσα και η αεροτομή μεγαλώνει. Τα άλλα έξτρα θα τα δούμε παρακάτω. Εντός των τειχών, ξεχωρίζουν τα εντυπωσιακά σπορ καθίσματα της Recaro. Κάθεσαι, «κουμπώνεις», χαζεύεις τον διαφορετικό πίνακα οργάνων που βρίσκεται πίσω από το δερμάτινο τιμόνι που έχει πλέον επίπεδο κάτω μέρος, τριγύρω βλέπεις παντού λογότυπα OPC, φτιάχνεσαι, είσαι έτοιμος να πατήσεις γκάζι.
Πάμε λοιπόν και στην ουσία – άλλωστε για όχημα επιδόσεων πρόκειται. Μπορεί το νέο Corsa OPC να φοράει τον ίδιο 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,6 lt που είχε και στην προηγούμενη γενιά, ωστόσο αυτός είναι άκρως αναβαθμισμένος. Οι Γερμανοί επενέβησαν στην εισαγωγή το τούρμπο, το ιντερκούλερ, τα μπεκ, τη χαρτογράφηση και βρήκαν 15 επιπλέον άλογα: από τα 192, στα 207 PS.
Αντίστοιχα και η ροπή ανέβηκε στα 25.0 kgm (γίνονται 28.5 σε λειτουργία overboost) και προσφέρεται από τις 1.900 έως τις 5.800 rpm! Η μπολιασμένη με δύναμη μονάδα συνεργάζεται με επίσης νέο χειροκίνητο κιβώτιο σχέσεων, με κοντές διαδρομές και καλό κούμπωμα όταν πιέζεις. Η συνεργασία των δύο χαρίζει επιτάχυνση 0-100 σε 6,8 sec και τελική ταχύτητα 230km/h.
Η κινητήρια δύναμη του νέου Opel OPC διακρίνεται για τη γραμμικότητα και όχι τα ξεσπάσματά της και προσφέρει απλόχερα συγκινήσεις με αρωγό και τη γενικότερη συμπεριφορά του οχήματος. Εχει χαμηλώσει κατά 10mm, ενώ σε συνεργασία με την Koni έχουν γίνει επεμβάσεις ουσίας στις αναρτήσεις, όπως, για παράδειγμα, η χρήση ρυθμιζόμενων αμορτισέρ FSD (Frequency Selective Damping), η διαφοροποίηση της γεωμετρίας στον πίσω άξονα κ.α.
Οι κλίσεις είναι άγνωστη λέξη, το Corsa OPC πατάει αποφασιστικά και ειδικά με το πακέτο Performance που περιλαμβάνει μηχανικό μπλοκέ διαφορικό της Drexler Motorsport και πιο σφικτές ρυθμίσεις στην ανάρτηση, θα έχετε στα χέρια σας ένα πραγματικό όπλο. Επειδή όμως θα πρέπει και να σταματά, φορά και ανάλογα φρένα, με μεγαλύτερους δίσκους εμπρός συν τετραπίστονες δαγκάνες. Οι μηχανικοί της Opel δούλεψαν και στο σύστημα διεύθυνσης που είναι βελτιωμένο, αλλά ακόμα όχι το καλύτερο της κατηγορίας.
Συνολικά έχουμε να κάνουμε με ένα δυναμικής εμφάνισης σούπερ μίνι που επιβεβαιώνει τον χαρακτήρα αυτό όταν το απελευθερώνεις στον δρόμο. Εχει βελτιωθεί σημαντικά από την προηγούμενη γενιά, αλλά εξακολουθεί να έχει απέναντί του ισχυρούς ανταγωνιστές. Γι’ αυτό και το πακέτο Performance θεωρούμε πως είναι απαραίτητο για να σας δώσει αυτό το κάτι παραπάνω από το πολύ!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.598 cc
Ισχύς: 207 PS/5800 rpm
Ροπή: 25.0 kgm/1.900-5.800 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 230 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 6,8 sec
Μεικτή κατανάλωση: 7,5 l/100km
Εκπομπές CO2: 174 gr/km
Βάρος: 1218kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4021/1784/1479mm
Τέλη κυκλοφορίας: 391,5 ευρώ
Τιμή: από 21.070 ευρώ με απόσυρση