Ο αγώνας δεν αντέχει σε σοβαρή κριτική, οι Mercedes τερμάτισαν όπως εκκίνησαν. Ο Raikkonen κατόρθωσε να χάσει την 3η θέση από το Bottas παραλίγο να τον περάσει και ο Vettel που εκκινούσε τελευταίος.
Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Hamilton να διατηρεί το προβάδισμα μετά την έξοδο από το σικέιν. Πίσω του έστριψαν όπως εκκίνησαν οι Rosberg, Raikkonen, Bottas και Grosjean. Το πρώτο μέρος του αγώνα κύλησε χωρίς εκπλήξεις ή ανακατατάξεις μέχρι το πρώτο πιτ στοπ που ήρθε για το Raikkonen (σ.σ: ήταν ο πρώτος από τους πέντε επικεφαλής που άλλαξε ελαστικά) στον 27ο γύρο σε σύνολο 70. Ο Φινλανδός έβγαλε την πολύ μαλακή γόμα και έβαλε τη μαλακή, βγαίνοντας όμως είχε ένα τετακέ στο πέταλο πριν τη μεγάλη ευθεία που του στέρησε πολύτιμο έδαφος. Το ίδιο ακριβώς στο ίδιο σημείο του είχε συμβεί και πέρυσι, ο Φινλανδός το επισήμανε στην ενδοεπικοινωνία: “Το ίδιο με πέρυσι”.
O πρωτοπόρος Lewis Hamilton άλλαξε ελαστικά στον 29ο γύρο έβαλε τη μαλακή γόμα και πήγε μ’ αυτό το σετ ως το τέλος. Το παράδειγμά του ακολούθησε στον επόμενο γύρο ο Bottas αλλά και ο Rosberg που διατήρησε βγαίνοντας την 2η θέση. Ο Raikkonen αντίθετα πλήρωσε το λάθος του χάνοντας την 3η θέση, πλέον ήταν πίσω από το Bottas. Στην εξέλιξη του αγώνα δε φάνηκε να μπορεί να πιέσει το νεαρό συμπατριώτη του.
Αξιοσημείωτη η προσπάθεια του Massa με την άλλη Williams που κατάφερε από τις τελευταίες θέσεις να φτάσει στην 5η προτού μπει στα πιτ. Ο Βραζιλιάνος εκκίνησε με τη μαλακή γόμα αλλά ο ρυθμός του έπεσε αρκετά μετά το μέσο του αγώνα. Αντίστοιχα ο Vettel που εκκινούσε τελευταίος κατάφερε να μπει στη δεκάδα ακολουθώντας στρατηγική δυο πιτ στοπ. O Γερμανός είχε ήδη μπει στα πιτ δυο φορές όταν ο Massa μπήκε για πρώτη φορά στον 39ο γύρο. Μάλιστα σ’ αυτό το σημείο του αγώνα ο Vettel εκμεταλλευόμενος το φρέσκο σετ μαλακή γόμας πέτυχε ταχύτερο γύρο σπάζοντας το φράγμα του 1:18.
Οι Mercedes αντίθετα σ’ αυτό το κομμάτι του αγώνα ακολουθούσαν έναν ρυθμό πιο ήπιο με το Rosberg να προφυλάσσει τα φρένα του μετά την προειδοποίηση των μηχανικών του πως η φθορά τους ήταν οριακή. Εντύπωση προκάλεσε η τακτική που ακολούθησε ο Raikkonen, μετά από 14 γύρους έβγαλε τη μαλακή γόμα βάζοντας ξανά την πολύ μαλακή που ήταν σαφώς πιο γρήγορη. Ο Φινλανδός και οι μηχανικοί της Ferrari αποφάσισαν να μεγιστοποιήσουν τη χρήση της πιο γρήγορης γόμας στην προσπάθεια να ανακτήσουν την 3η θέση από το Bottas.
Ο Iceman βγαίνοντας από τα πιτ είχε να καλύψει 17 sec σε 27 γύρους. Δύσκολο εγχείρημα το οποίο δεν επετεύχθη. Η 5η θέση του Vettel που εκκίνησε τελευταίος και έφτασε πίσω από τον οκνό Φινλανδό εκθέτει σίγουρα τον Iceman που αν δεν ξυπνήσει σύντομα δύσκολα θα διατηρήσει αυτή τη θέση για πολύ. Μετά τον 40οστό γύρο ο Rosberg έχοντας ξεπεράσει το θέμα με τα φρένα πίεζε το Hamilton προσπαθώντας να μειώσει τη διαφορά κάτω από το 1 sec ώστε να πάρει το πλεονέκτημα του DRS. Ο Hamilton όμως κατάφερε να ελέγξει τη διαφορά. Οι δυο McLaren εγκατέλειψαν αμφότερες από μηχανικά προβλήματα, με τον Alonso να παραπονιέται για έλλειψη ισχύος. Νωρίτερα υπήρξε ένταση με τους μηχανικούς του όταν αρνήθηκε να κάνει οικονομία καυσίμου.
Ανάλογη εντολή πήρε και ο Hamilton 11 γύρους πριν το τέλος να σηκώνει το πόδι από το γκάζι στα 50 τελευταία μέτρα πριν τα φρένα στις μεγάλες ευθείες για να εξοικονομεί καύσιμο. Ο Βρετανός δεν ήταν φυσικά ευχαριστημένος απ’ αυτή την εξέλιξη καθώς ο Rosberg καραδοκούσε στο δευτερόλεπτο. Παραταύτα κατάφερε όχι μόνο να διατηρήσει αλλά και ν’ αυξήσει τη διαφορά του από τoν teammate του.
Το πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε το Hamilton να πανηγυρίζει την 4η φετινή του νίκη, αλλά και την 4η στο Μόντρεαλ. Ο Bottas έφερε τη Williams για πρώτη φορά φέτος στο βάθρο. Επτά από τα δέκα μονοθέσια στην βαθμολογούμενη δεκάδα είχαν μονάδα ισχύος Mercedes. Δυο Ferrari και η Red Bull Renault του Kvyat έκαναν τη διαφορά.
Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:
Θέση | Οδηγός | Ομάδα |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes |
2 | Nico Rosberg | Mercedes |
3 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes |
4 | Kimi Raikkonen | Ferrari |
5 | Sebastian Vettel | Ferrari |
6 | Felipe Massa | Williams/Mercedes |
7 | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes |
8 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes |
9 | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault |
10 | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes |
11 | Sergio Perez | Force India/Mercedes |
12 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault |
13 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault |
14 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari |
15 | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault |
16 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari |
17 | Will Stevens | Marussia/Ferrari |
– | Roberto Merhi | Marussia/Ferrari |
– | Jenson Button | McLaren/Honda |
– | Fernando Alonso | McLaren/Honda |
Βαθμολογία οδηγών:
Θέση | Οδηγός | Βαθμοί |
1 | Lewis Hamilton | 151 |
2 | Nico Rosberg | 134 |
3 | Sebastian Vettel | 108 |
4 | Kimi Raikkonen | 72 |
5 | Valtteri Bottas | 57 |
6 | Felipe Massa | 47 |
7 | Daniel Ricciardo | 35 |
8 | Daniil Kvyat | 19 |
9 | Romain Grosjean | 17 |
10 | Felipe Nasr | 16 |
11 | Sergio Perez | 11 |
12 | Nico Hulkenberg | 10 |
13 | Carlos Sainz | 9 |
14 | Max Verstappen | 6 |
15 | Pastor Maldonado | 6 |
16 | Marcus Ericsson | 5 |
17 | Jenson Button | 4 |
18 | Fernando Alonso | 0 |
19 | Roberto Merhi | 0 |
20 | Will Stevens | 0 |
Βαθμολογία κατασκευαστών:
Θέση | Κατασκευαστής | Βαθμοί |
1 | Mercedes | 285 |
2 | Ferrari | 180 |
3 | Williams/Mercedes | 104 |
4 | Red Bull/Renault | 54 |
5 | Lotus/Mercedes | 23 |
6 | Sauber/Ferrari | 21 |
7 | Force India/Mercedes | 21 |
8 | Toro Rosso/Renault | 15 |
9 | McLaren/Honda | 4 |
10 | Marussia/Ferrari | 0 |