Το πολυτελές, άκρως ασφαλές και συνάμα φιλήσυχο V40, φοράει τη μπλε R-Design στολή του και αγριεύει.
Η Σουηδική εταιρεία, έχοντας στη φαρέτρα της το στιβαρό και υπερσύγχρονο πλαίσιο του μικρομεσαίου μοντέλου της, αλλά και έναν αξιόπιστο turbo κινητήρα.
Επι τη εμφανίσει λοιπόν, το V40 R-Design τραβάει τα βλέμματα με τον ιδιαίτερα επιθετικό εξωτερικό σχεδιασμό του: περίγραμμα μάσκας, σπόιλερ στο κάτω μέρος του εμπρός προφυλακτήρα, λεπτομέρειες βουρτσισμένου αλουμινίου αλλά και διαχύτη στο πίσω μέρος, όπου δεσπόζουν οι διπλές απολήξεις των εξατμίσεων στα άκρα. Παράλληλα, εφοδιάζεται με πέντε ακτίνων ζάντες 17 ή 18 ιντσών. Εκτός από το έντονο Rebel Blue χρώμα, ο επίδοξος αγοραστής του V40 R-Design έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε επτά ακόμα εξωτερικές αποχρώσεις.
Στο εσωτερικό, δεσπόζει ο διαδραστικός ψηφιακός TFT πίνακας οργάνων που εξοπλίζει και το V40 με τη δυνατότητα επιλογής 3 διαφορετικών διαμορφώσεων & λειτουργιών του πίνακα οργάνων: την Elegance, την Eco με έμφαση στην πληροφόρηση σχετικά με την οικονομία και φόντο σε πράσινο χρώμα και την Performance, όπου κυριαρχεί η πληροφόρηση για πιο σπορ οδήγηση, με το στροφόμετρο σε περίοπτη θέση και την ένδειξη ταχύτητας με ψηφία στο κέντρο του πίνακα, με φόντο σε κόκκινο χρώμα.
Υπάρχουν ακόμα νέας γενιάς καθίσματα R-Design, καθώς και διακοσμητικές λεπτομέρειες που όπως και να το κάνουμε τονίζουν την ξεχωριστή αύρα του Σκανδιναβικού design. Το περιβάλλον του οδηγού πλαισιώνεται επίσης και από τιμόνι με ειδική για το μοντέλο σχεδίαση, καθώς και λεβιέ ταχυτήτων και σπορ πεντάλ.
Το νέο Volvo V40 διατίθεται είτε με το στάνταρντ Dynamic Chassis είτε με το κατά 10mm χαμηλωμένο και πιο άκαμπτο, προαιρετικό Sport Chassis. Ειδικά στην έκδοση R-Design ταιριάζει περισσότερο το δεύτερο, η εξέλιξη του οποίου έχει γίνει σε συνεργασία με τον Σουηδό οδηγό αγώνων της ομάδας Volvo Polestar Black R, Ρόμπερτ Ντάλγκρεν.
Πάμε στην καρδιά του V40 Polestar όπου εκεί αναπνέει με περίσσια άνεση, ο υπερτροφοδοτούμενος 1.500άρης, βενζίνης, ο οποίος στην περίπτωση αυτή αποδίδει 152 ίππους στις 5.500 rpm, με τη μέγιστη ροπή να είναι στα 25.0 kgm.
Οδηγώντας το V40 Polestar, πέρα από τη νοητή δύναμη του κινητήρα του, η οποία συνοδεύεται από έναν διακριτικό βραχνό ήχο (ταιριάζει με το προφίλ του!) εκτιμήσαμε το στήσιμο του, με το Sport Chassis (περιλαμβάνει σκληρότερα και χαμηλότερα ελατήρια, σφιχτότερα αμορτισέρ και αντιστρεπτικές με μεγαλύτερη διάμετρο) να περιορίζει στο ελάχιστο τις κλίσεις, ακόμα και όταν αποφασίσεις να πιέσεις το αυτοκίνητο.
Παρόλα αυτά οι Σουηδοί μηχανικοί έχουν καταφέρει να διατηρήσουν την άνεση σε επίπεδα άνω του μέσου όρου της κατηγορίας. Εξαιρετικές εντυπώσεις μας άφησε και το… κοφτερό τιμόνι, αλλά και το εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που διαχειρίζεται μαεστρικά τη ροπή του κινητήρα.
Δεν θα μπορούσε κανείς να μην αναφερθεί και στην κατανάλωση η οποία παρέμεινε… πεισματικά κάτω απο τα 6 λίτρα, με τη συνεργασία αυτόματο κιβώτιο και κινητήρα να προσφέρει τα μέγιστα σε αυτόν τον τομέα!
Εν κατακλείδι, το Volvo V40 R-Design θα ικανοποιήσει με το παραπάνω τον… ανήσυχο οικογενειάρχη, που θέλει την άνεση, τους χώρους και την ασφάλεια ενός V40, αλλά για τις ιδιαίτερες οδηγικές στιγμές θέλει το πάτημα και τη δύναμη ενός γρήγορου αυτοκινήτου. Αυτό το πακέτο το προσφέρει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο και σε τιμή ιδιαίτερα προκλητική σε σχέση με τον ανταγωνισμό του…
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.498 cc
Ισχύς: 152 PS στις 5.000 rpm
Ροπή: 25.0 kgm στις 1.700-4.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 225 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 7.4 sec
Μεικτή κατανάλωση: 6.0 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 129 gr/km
Βάρος: 1.554 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.369/1.783/1.420 mm
Χώρος αποσκευών: 335lt
Τέλη κυκλοφορίας: 141,9 ευρώ
Τιμή: 26.370€