Το νέο, ανανεωμένο A4 σε sedan και avant έκδοση, αποκάλυψε διαδικτυακά η Audi. Λίγες ώρες νωρίτερα, το C+S είχε ταξιδέψει στην έδρα της, το Ίνγκολσταντ, για μία πρώτη κλεφτή ματιά!
Οι Γερμανοί φαίνεται πως έχουν ανακαλύψει έναν ξεχωριστό τρόπο, να αναβαθμίζουν εκτενώς και να ανανεώνουν πλήρως, κάτι που εξακολουθεί να διατηρεί τις σχεδιαστικές του ρίζες. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, το κοιτάς από… χιλιόμετρο και ξέρεις πως είναι A4, όμως θα εκπλαγείτε από το πόσο αλλαγμένο είναι στα σημεία. Και στην ουσία. Ας τα δούμε όλα αναλυτικά…
Συνταγή που κερδίζει, δεν αλλάζει και πολύ και έχοντας αυτό το δόγμα κατά νου, δεν απορήσαμε που το πρώτο στοιχείο που οι άνθρωποι της Audi μοιράστηκαν μαζί μας (κεκλεισμένων των θυρών) σχετικά με το νέο A4, ήταν ο αεροδυναμικός του συντελεστής. Πλέον ορίζεται στο 0.23 Cd και είναι ο καλύτερος στην ιστορία της μάρκας (0.26 στο Avant).
Πως επιτεύχθηκε όμως; Ξεκινάμε λοιπόν από την εξωτερική εμφάνιση. Η εμπρός γρίλια είναι πιο φαρδιά και πιο «κοντή», αεροδυναμικά βελτιστοποιημένη, με ενεργά μέρη σε κάποιες εκδόσεις. Γενικά στο πρόσθιο μέρος είναι ξεκάθαρο το σχήμα «V» με κάθε σχεδιαστική γραμμή, να έχει και συνέχεια. Να απλώνεται στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα, να ανεβαίνει στο καπό, να επεκτείνεται στα πιο λεπτά φωτιστικά σώματα, να διέπει το σώμα του νέου A4 φτάνοντας μέχρι την ουρά του. Ακόμα και οι καθρέφτες έχουν σχεδιαστεί για μέγιστη αεροδυναμική απόδοση. Η πίσω θύρα είναι σμιλεμένη για τον ίδιο σκοπό. Στα φωτιστικά σώματα υπάρχει επιλογή για Xenon, LED ή τα εντυπωσιακά LED Matrix, με την τρίτη επιλογή να δίνει και οπτική… ροή στα φλας, τύπου… Kit!
To νέο A4 που πατάει πάνω στην πλατφόρμα MLB είναι 25mm μακρύτερο, έχει αυξημένο μεταξόνιο κατά 12mm, είναι 16mm πιο φαρδύ ενώ έχει διατηρήσει το ίδιο ύψος. Τα παραπάνω συνεπάγονται αυξημένο χώρο για τα πόδια αλλά και τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Στη sedan έκδοση ο χώρος αποσκευών έχει διατηρηθεί στα 480lt ενώ στην Avant έχει αυξηθεί κατά 15lt, φτάνοντας τα 505lt (1510 αν «πέσουν» τα πίσω καθίσματα). Συνολικά, η Audi έχει καταφέρει να εξοικονομήσει 120 κιλά σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, αριθμός που εύλογα βοηθά στους τομείς της οικονομίας και των επιδόσεων.
Το νέο A4 λανσάρεται με 3 κινητήρες βενζίνης και 4 πετρελαίου. Εύλογα δεν αφορούν όλοι την ελληνική πραγματικότητα και αγορά. Στο μέτωπο λοιπόν των TFSI οι επιλογές απλώνονται από τον 1400άρη των 150 PS που προφανώς αφορά τη χώρα μας ως κύρια αγοραστική επιλογή. Η 4κύλινδρη μονάδα προσφέρει 25.5 kgm ροπής στις 1500-3500 στροφές, με επιτάχυνση 0-100 σε 8.9sec και τελική ταχύτητα στα 210 km/h. Όσο για την κατανάλωση, ορίζεται στα 4.9 lt/100km, με τις εκπομπές ρύπων στα 114 g/km. Έπονται οι δίλιτροι TFSI των 190 και 252 PS που όμως δεν αναμένονται στην πατρίδα μας.
Στο μέτωπο των diesel, ο δίλιτρος TDI προσφέρεται σε εκδόσεις 150 και 190 αλόγων, με την ροπή στα 32.6 και 40.8 kgm αντίστοιχα. Στην πρώτη προσφέρει επιτάχυνση 0-100 σε 8.7sec, τελική ταχύτητα της τάξης των 219 km/h, κατανάλωση στα μόλις 3.8 lt για τη sedan έκδοση και εκπομπές ρύπων που σε αυτή, περιορίζονται στα 99 g/km. Στη δεύτερη, τα νούμερα διαμορφώνονται αντίστοιχα σε 7.7sec, 237 km/h, 4.1 lt και 107 g/km. Μετά το λανσάρισμα του μοντέλου θα διατεθεί και η επιλογή ενός δίλιτρου TDI 122 ίππων ενώ στο εξωτερικό υπάρχει και ο 3λιτρος απόδοσης 218 και 272 PS.
Όλες οι εκδόσεις του A4 εφοδιάζονται προαιρετικά με 7άρι S-Tronic κιβώτιο, που αντικαθιστά το Multi-Tronic που φορούσε η προηγούμενη γενιά. Μόνο η κορυφαία diesel έκδοση διαφοροποιείται, καθώς η ισχύς περνά στο δρόμο μέσου Trip-Tronic κιβωτίου 8 σχέσεων. Η τετρακίνηση είναι προαιρετική ενώ στα γνωρίσματα της νέας γενιάς είναι και το νέο σύστημα start/stop.
Όπως αντιλαμβάνεστε, στην Audi έχουν δώσει ιδιαίτερη προσοχή και στον πλούσιο εσωτερικό κόσμο. Ποιοτικό εσωτερικό, που ειδικά στη… φορτωμένη έκδοση που είχαμε μπροστά μας, θύμιζε λιμουζίνα. Μετράτε καλούδια: έγχρωμο head up display, virtual cockpit με οθόνη 12.3’’ που σας κάνει να νιώθετε πως είστε σε διαστημόπλοιο, νέα μονάδα διαχείρισης MMI, υπηρεσία Google Earth με δυνατότητα zoom μέχρι και στα 30m, πλήρως αναβαθμισμένο Audi Connect, πλήρης συνδεσιμότητα και ανταλλαγή δεδομένο με το smartphone σας, δυνατότητα τοποθέτησης acoustic glass (που έως τώρα το συναντούσαμε μόνο στο Α8), προηγμένο ηχοσύστημα 3D από τη Bang and Olufsen, Audi Tablet για τους πίσω επιβάτες που εκτός από την ανεξάρτητη λειτουργία, συνδέεται και με το αυτοκίνητο, 30 χρωματικές επιλογές εσωτερικού φωτισμού και πολλά άλλα!
Ταυτόχρονα, ο οδηγός έχει αρωγούς και φύλακες αγγέλους, μία σειρά από ηλεκτρονικά βοηθήματα ασφαλείας για πάσης φύσεως κινδύνους: Stop&Go adaptive cruise control, traffic jam assist, active lane assist, side assist, predictive efficiency assistant (για μειωμένη κατανάλωση) pre-sense city, parking assist, rear cross-traffic assist κ.α.
Οι παραγγελίες για το νέο A4 θα αρχίσουν τον προσεχή Αύγουστο όταν και εκτιμάται πως θα ανακοινωθούν οι τιμές απόκτησής του. Για τη Γερμανία, η τάξη μεγέθους για την πρώτη επιλογή στη γκάμα είναι όπως μας αποκάλυψαν οι άνθρωποι της Audi, λίγο κάτω από τις 31.000 ευρώ.