Με ένα σύγχρονο και ιδιαίτερα όμορφο crossover, ξεκινάει η εμπορική αντεπίθεση της . . . νέας SsangYong.
Να διευκρινίσω το «νέας SsangYong» που αναφέρω στον πρόλογο. Μιλάμε για μία Κορεατική αυτοκινητοβιομηχανία, που έχει χρεωκοπήσει δύο-τρείς φορές. Πλέον βρίσκεται στα χρυσοφόρα χέρια των Ινδών της Tata – Mahindra (ναι αυτοί που έχουν και τις Jaguar, land Rover κλπ) και με πακτωλό χρημάτων αντεπιτίθενται στην Ευρωπαϊκή αγορά.
ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΡΩΜΗ: ΤΑΚΗΣ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗΣ
Και αν με τις JAG και Range Rover, στοχεύουν στους πιο έχοντες, με το Tivoli και την Ssangyong έχουν στο εμπορικό τους στόχαστρο τους περισσότερους, μη έχοντες – ή μη πρόθυμους να δώσουν πολλά. Βρεθήκαμε λοιπόν στο Tivoli, λίγο έξω από την Ρώμη για να γνωρίσουμε την απαρχή αυτής της αντεπίθεσης, το ομότιτλο, Tivoli. Ένα crossover που εμπορικά θα τοποθετηθεί στην αγορά απέναντι στο Suzuki Vitara, στο Nissan Qashqai και στην υπόλοιπη παρέα.
Επι τη εμφανίσει, μιλάμε για ένα εντυπωσιακά όμορφο αυτοκίνητο. Τουλάχιστον στα δικά μου μάτια. Βέβαια περι ορέξεως…, αλλά όπως και να το κάνουμε περίμενα κάτι λιγότερο όμορφο από τους Κορεάτες, γιατί απλά, έτσι μας έχουν συνηθίσει. Δεν ξέρω αν στο σχεδιαστικό τμήμα έχουν εισχωρήσει και ευρωπαϊκά… πινέλα, το αποτέλεσμα πάντως είναι ιδιαίτερά καλό: σπορ γραμμές, δυναμικά τελειώματα και ένα αρκετά όμορφο και πρακτικό εσωτερικό.
Στη διάθεσή για την πρώτη δοκιμή, είχαμε μόνο τον ατμοσφαιρικό, βενζίνης 1.600άρη κινητήρα. Η δύναμη των 128 ίππων είναι εμφανής στον οδηγό, στο πλάισιο της ατμόσφαιράς βέβαια. Με λίγα λόγια δε ζήσαμε τα τρελά… γκάζια, αλλά κινείται αξιοπρεπώς. Αλλωστε αυτός είναι και ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου.
Όμως –όπως και να το κάνουμε – αυτός ο κινητήρας έχει απέναντί του να ανταγωνιστεί εμπορικά,turbo θηριάκια. Σαφώς τα πράγματα είναι πιο ενδιαφέροντα σε ότι αφορά τον 1.6 ντίζελ κινητήρα, με τους 115 ίππους, και τα 30,5 kgm ροπής ο οποίος θα είναι διαθέσιμος στις αρχές του φθινοπώρου. Από εκεί και πέρα, στην ανάρτηση του Tivoli έχει γίνει καλή δουλειά, αν και την αισθάνθηκα λίγο σφικτή.
Σε απόλυτα ανεκτά όμως επίπεδα, ενώ δεν επιτρέπει τις μεγάλες – και επικίνδυνες – κλίσεις του αμαξώματος. Σημειώστε πως η δομή της πίσω ανάρτησης είναι ημιάκαμπτος άξονας, ενώ στις τετρακίνητες εκδόσεις (όταν αυτές θα βγουν στην αγορά), είναι πολλαππών συνδέσμων. Το Tivoli βρίσκεται ήδη στη χώρα μας με τον 1.6 βενζίνης, με 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Το φθινόπωρο θα προστεθεί στις επιλογές και ο 1.6lt diesel, αλλά και το 6-ταχυτο μηχανικό κιβώτιο.
Πιστέψτε με, εσείς που ενδιαφέρεστε για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας, πρέπει να το δείτε από κοντά…
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.597 cc
Ισχύς: 128 PS/6.000 rpm
Ροπή: 16,3 kgm/4.600 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 181 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 12,1 sec
Μεικτή κατανάλωση: 6,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 154 g/km
Βάρος: 1.270 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.195/1.795/1.590 mm
Χώρος αποσκευών: 423 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 261,8 ευρώ
Τιμή (auto): Από 16.080 ευρώ (με απόσυρση)