Το Prius ήταν το πρώτο υβριδικό μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας. Παρουσιάστηκε ως πρωτότυπο το 1995 και δύο χρόνια αργότερα άρχισαν οι πωλήσεις του.
Μία διασκεδαστική ιστορία για το πρωτότυπο Prius, πίσω στο 1995, αφηγείται o Πρόεδρος της Toyota, Tακέσι Ουτσιγιαμάντα. «Επί 49 ημέρες δεν μπορούσαμε να το θέσουμε σε κίνηση. Τελικά μετά από αμέτρητα ξενύχτια, γύρω στα Χριστούγεννα τα καταφέραμε. Αλλά και πάλι προχώρησε μόλις 500 μέτρα πριν ακινητοποιηθεί!», ανέφερε ο 69χρονος Ιάπωνας.
Από τότε μέχρι σήμερα έχουν μεσολαβήσει πολλά. Τα υβριδικά μοντέλα της Toyota και της Lexus έχουν αποδείξει την αξιοπιστία τους και έχουν γίνει δημοφιλή σε όλο τον κόσμο. Οι πωλήσεις άρχισαν το 1997 στην Ιαπωνία με το Prius (300 αυτοκίνητα παραδόθηκαν τότε) και στα τέλη Ιουλίου ξεπέρασαν τα 8 εκατ. μονάδες! Από αυτά, σχεδόν τα μισά (3,88 εκατ.) έχουν διατεθεί στην Ιαπωνία και ακολουθούν Βόρεια Αμερική (2,78 εκατ.) και Ευρώπη (0,93 εκατ.).
Το Prius είναι με διαφορά το πρώτο σε πωλήσεις υβριδικό μοντέλο της ιαπωνικής μάρκας, ενώ από την πολυτελή Lexus ξεχωρίζουν τα RX και CT.