Με θερμοκρασία αέρα στους 22 βαθμούς και θερμοκρασία οδοστρώματος στους 39 βαθμούς δόθηκε η εκκίνηση του Ιταλικού GP. Ο καιρός ηλιόλουστος οι κερκίδες κατάμεστες ένα ιδανικό σκηνικό για αγώνα.
Του Τάκη Πουρναράκη
Προς μεγάλη απογοήτευση των τιφόζι ο Raikkonen δεν κατάφερε να κρατήσει τη 2η θέση καθώς έκανε πολύ άσχημη εκκίνηση. Η Ferrari του έσβησε σχεδόν και ο Φινλανδός έπεσε 18ος στην πρώτη στροφή. Ποιος θα το περίμενε ότι θα βρεθεί στον πρώτο γύρο να μονομαχεί με τους Ricciardo και Κvyat που εκκινούσαν από το τέλος. Τα replay έδειξαν πως ο Φινλανδός δεν εκκίνησε καθόλου όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα και ρολάρισε όταν τον πέρναγαν οι τελευταίοι. Το πρόβλημα αυτό περιόρισε τις επιλογές στρατηγικής της Ferrari που θα μπορούσε να είχε και τα δυο μονοθέσια ν’ ακολουθούν το Hamilton να προβληματίσει το Βρετανό ακολουθώντας διαφορετικές στρατηγικές.
Μπροστά ο Hamilton διατήρησε το προβάδισμα με το Vettel να στρίβει πίσω του δεύτερος. Ο Rosberg επίσης έχασε έδαφος μέχρι ν’ αποφύγει το Raikkonen πράγμα που επωφελήθηκαν οι Williams. Η πρώτη εγκατάλειψη ήρθε από το Romain Grosjean με τη Lotus. Ο Γάλλος ανέφερε χτύπημα και πρόβλημα στην πίσω ανάρτηση και από την ομάδα του είπαν να σταματήσει σε ασφαλές σημείο.
Πολύ σύντομα ο Raikkonen ξεκίνησε την προσπάθεια ν’ ανακάμψει προσπερνώντας το Ricciardo για την 11η θέση. Πέρασε τους Sainz και Button αλλά μετά κόλλησε στην 9η θέση πίσω από τον Ericsson με την Sauber που έχει πολύ καλή τελική ταχύτητα. Την ίδια στιγμή ο Rosberg που είχε περάσει τον Perez και είχε ανέβει στην 5η θέση ακούστηκε να διαμαρτύρεται γιατί δε δούλευε η χαρτογράφηση για τα προσπεράσματα της Mercedes. “Δουλεύει” του είπαν από την ομάδα προφανώς ο Γερμανός δεν είχε όση δύναμη ήθελε στο τέλος της ευθείας για να περάσει το Bottas. Πολύ σύντομα ο Γερμανός άκουσε από την ομάδα τις πρώτες παραινέσεις να προστατέψει τα φρένα του από την υπερθέρμανση. Η πίστα της Μόντσα είναι από τις πιο απαιτητικές όσον αφορά στην πέδηση με δυο σημεία που τα μονοθέσια μειώνουν την ταχύτητά τους πάνω από 250km/h.
Μπροστά ο Hamilton είχε μια διαφορά ρυθμού, μισό δευτερόλεπτο στο γύρο σε σχέση με το Vettel έτσι η διαφορά είχε ανοίξει στα 8 sec στο 14ο γύρο. Με την Pirelli να έχει στη διάθεση των ομάδων τη μέση και τη μαλακή γόμα όλοι οι οδηγοί επέλεξαν να εκκινήσουν με τη μαλακή γόμα πλην των Alonso, Sainz, Ricciardo και Kvyat.
Φτάνοντας στον 20ο γύρο άρχισαν τα pit stop. Ο Rosberg μπήκε νωρίς προσπαθώντας να βρεθεί μπροστά από τις Williams που προηγούνταν, ο Massa 3os, ο Βοttas 4ος. O Rosberg έβαλε τη μέση γόμα και το ερώτημα ήταν αν θα έκανε άλλο πιτ στοπ πριν το φινάλε. Την ίδια στιγμή ο Vettel ανέφερε πως άρχισε να πέφτει η πρόσφυση των πίσω ελαστικών.
Ο Rosberg βρέθηκε στην 3η θέση μπροστά από τις Williams μετά την ολοκλήρωση των pit stop των Massa και Bottas στον 22ο γύρο. Ο Bottas που μπήκε τελευταίος έπεσε 5ος. Ο Vettel ήταν φανερό πως άρχισε να χάνει χρόνο μετά τον 22ο γύρο σε σχέση με τις Mercedes και βρέθηκε 15 sec πίσω από το Hamilton στο 23ο πέρασμα. Οι δυο Ferrari γυρνούσαν στο 1:29.3 ενώ οι Mercedes στα 1:28.2 σε εκείνο το σημείο. Άρχισε να φαίνεται πως ο Vettel θα δυσκολεύονταν να διατηρήσει τη 2η θέση από το Rosberg μετά το pit stop που είναι αλήθεια πως άργησαν να το κάνουν στη Ferrari. Τελικά το αποφάσισαν στον 26ο γύρο. Άμεση η αντίδραση από το Rosberg που έσπασε το φράγμα του 1:28 κάνοντας ταχύτερο γύρο (1:27.7) στην προσπάθεια να περάσει το συμπατριώτη του με τη Ferrari. Δεν τα κατάφερε όμως.
Την ίδια στιγμή μπήκε και ο Hamilton στα πιτ ακριβώς στα μισά του αγώνα. Μέσα σε 2.7 δευτερόλεπτα σε μια εντυπωσιακή χορογραφία από τους 21 μηχανικούς της Mercedes άλλαξε τη μαλακή γόμα με τη μέση και ξαναβγήκε επικεφαλής.
Ο Vettel αντέδρασε στην πίεση του Rosberg πετυχαίνοντας ταχύτερο γύρο (1:27.548) σ’ εκείνο το σημείο (29ο γύρο) φάνηκε πως στη Ferrari ταίριαζε καλύτερη η μέση γόμα. Η διαφορά του Vettel από το Hamilton ήταν αποκαρδιωτική στα 18.6 sec ήταν σαφές πως ο Γερμανός με τη Ferrari είχε σα μέγιστο τη 2η θέση και το μυαλό του προσηλωμένο στο να την υπερασπιστεί από τον Rosberg. Πάντως ο Γερμανός με τη Mercedes επιτέθηκε με σταθερά γρήγορους γύρους και κατάφερε να κατεβάσει τη διαφορά κάτω από τα 5 sec.
Ο Raikkonen μετά την αλλαγή ελαστικών βρέθηκε στην 10η θέση. Πέρασε εύκολα εκμεταλλευόμενος την καινούργια μέση γόμα της Pirelli τους Ericsson και Hulkenberg και άρχισε να καταδιώκει τον Perez για την 6η θέση. Η διαφορά τους ήταν στα 8 sec αλλά δεν φαίνονταν εύκολο να μειωθεί.
Την ίδια ώρα ο Rosberg μείωνε μεν αλλά όχι με το ρυθμό που θα ήθελε τη διαφορά του από το Vettel. Ο Γερμανός είχε πιο ταλαιπωρημένα ελαστικά και γύρο με το γύρο φαίνονταν πως τελικά συμβιβάζονταν με την 3η θέση στο βάθρο, παραχωρώντας έτσι άλλους 10 βαθμούς στην κούρσα του πρωταθλήματος έναντι του Hamilton.
Πέντε γύρους πριν το τέλος οι μόνες “μάχες” ήταν αυτή του Raikkonen με τον Perez για την 6η θέση ενώ ο Vettel ήλεγχε τη μείωση της διαφοράς του από το Rosberg. Ο Γερμανός λίγο πριν την καρό σημαία είδε με απογοήτευση τη μονάδα ισχύος της Mercedes να παραδίδει πνεύμα προτού τερματίσει για 6η φορά σε αγώνα. Η πρώτη μονάδα ισχύος της Mercedes στο μονοθέσιο του Rosberg είχε επίσης βγάλει 6 αγώνες, αλλά αυτή η 6αδα αγώνων ήταν πιο απαιτητική.
To πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε το Hamilton να πανηγυρίζει την 7η φετινή του νίκη σε 12 αγώνες φτάνοντας ακόμη πιο κοντά στην κατάκτηση του τίτλου μετά την εγκατάλειψη του Rosberg. Αυτό έφερε ανέλπτιστα το Massa στο βάθρο ένας ακόμη λόγος για τους tifozi που αγαπούν το Βραζιλιάνο να πανηγυρίσουν έξαλλα για την επιτυχία του αυτή. Φυσικά ο πρώτος λόγος ήταν η 2η θέση του Vettel. Ο Massa στο φινάλε αντιστάθηκε σθεναρά στην ασφυκτική πίεση του Bottas.
Κάτω από το βάθρο έγινε χαμός με τους tifozi να επευφημούν το Vettel που ανέβηκε στο βάθρο στο 2ο αγώνα του με τη Ferrari.”Ευχαριστώ Ferrari, ευχαριστώ Μόντσα” αναφώνησε ο Γερμανός.
Mετά το τέλος του αγώνα η Mercedes κλήθηκε από τους αγωνοδίκες να δώσει εξηγήσεις γιατί οι πιέσεις των ελαστικών στα μονοθέσια της ήταν ελάχιστα κάτω από τις προτεινόμενες από την Pirelli.
Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Γύροι |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 53 |
2 | Sebastian Vettel | Ferrari | 53 |
3 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 53 |
4 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 53 |
5 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 53 |
6 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 53 |
7 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 52 |
8 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 52 |
9 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 52 |
10 | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault | 52 |
11 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 52 |
12 | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | 52 |
13 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 52 |
14 | Jenson Button | McLaren/Honda | 52 |
15 | Will Stevens | Marussia/Ferrari | 51 |
16 | Roberto Merhi | Marussia/Ferrari | 51 |
17 | Nico Rosberg | Mercedes | 50 |
18 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 47 |
– | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes | 1 |
– | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | 1 |
Βαθμολογία οδηγών
Θέση | Οδηγός | Βαθμοί |
1 | Lewis Hamilton | 252 |
2 | Nico Rosberg | 199 |
3 | Sebastian Vettel | 178 |
4 | Felipe Massa | 97 |
5 | Kimi Raikkonen | 92 |
6 | Valtteri Bottas | 91 |
7 | Daniil Kvyat | 58 |
8 | Daniel Ricciardo | 55 |
9 | Romain Grosjean | 38 |
10 | Sergio Perez | 33 |
11 | Nico Hulkenberg | 30 |
12 | Max Verstappen | 26 |
13 | Felipe Nasr | 16 |
14 | Pastor Maldonado | 12 |
15 | Fernando Alonso | 11 |
16 | Carlos Sainz | 9 |
17 | Marcus Ericsson | 9 |
18 | Jenson Button | 6 |
19 | Roberto Merhi | 0 |
20 | Will Stevens | 0 |
Βαθμολογία κατασκευαστών:
Θέση | Κατασκεαυστής | Βαθμοί |
1 | Mercedes | 451 |
2 | Ferrari | 270 |
3 | Williams/Mercedes | 188 |
4 | Red Bull/Renault | 113 |
5 | Force India/Mercedes | 63 |
6 | Lotus/Mercedes | 50 |
7 | Toro Rosso/Renault | 35 |
8 | Sauber/Ferrari | 25 |
9 | McLaren/Honda | 17 |
10 | Marussia/Ferrari | 0 |