O Γερμανός πρωταθλητής δεν πιέστηκε σε κανένα σημείο του αγώνα και πήρε την 4η νίκη σε 8 αγώνες στη Marina Bay. Ο Raikkonen ολοκλήρωσε το θρίαμβο της Ferrari φέρνοντας την άλλη SF15T στην 3η θέση, ανάμεσά τους τερμάτισε ο Ricciardo με τη Red Bull.
Του Τάκη Πουρναράκη
Με τη θερμοκρασία στον αέρα στους 30 βαθμούς Κελσίου και στο οδόστρωμα στους 35 βαθμούς Κελσίου ξεκίνησε ο 13ος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος το GP της Σιγκαπούρης.
Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε τους Vettel και Ricciardo να εκκινούν καλά και να διατηρούν τις θέσεις τους. Πίσω τους ο Raikkonen κρατήθηκε 3ος ο Kvyat τον ακολούθησε ενώ ο Vestrappen δεν μπόρεσε να εκκινήσει καθώς όπως ανέφερε στους μηχανικούς του η μονάδα ισχύος του έσβησε καθώς κόλλησε στο κιβώτιο η 1η σχέση. Τελικά ο νεαρός οδηγός της Toro Rosso συνέχισε με τη βοήθεια των μηχανικών του αλλά τελευταίος.
Πολύ σύντομα ο αγώνας άρχισε να βρίσκει ένα ρυθμό και ήταν εμφανές πως ο Vettel κινούνταν πιο γρήγορα από το Ricciardo με τη Red Bull. Το ερώτημα ήταν αν στην Αυστριακή ομάδα στόχευαν σε δυο αντί για τρία πιτ στοπ.
Η σύγκρουση του Massa με τον Hulkenberg υποχρέωσε τον αλυτάρχη να χρησιμοποιήσει τις εικονικές συνθήκες αυτοκινήτου ασφαλείας (VSC). Όλοι έτρεξαν στα πιτ για αλλαγή ελαστικών και εκεί ο Kvyat περιμένοντας τον Ricciardo έχασε θέσεις πέφτοντας 6ος, πράγμα από το οποίο επωφελήθηκε ο Hamilton που βρέθηκε πίσω από το Raikkonen. Όλοι οι πρωτοπόροι διατήρησαν την πολύ μαλακή γόμα εκτός από τις Mercedes που έβαλαν τη μαλακή. Πράγμα λογικό αν αξιολογήσει κανείς πως είχαν πρόβλημα υπερθέρμανσης της πολύ μαλακής γόμας που είναι σχεδιασμένη να δουλεύει σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες από τη μαλακή.
Όταν ο αλυτάρχης έβγαλε και το κανονικό αυτοκίνητο ασφαλείας για να καθαριστεί η πίστα από τα συντρίμμια ο Μassa είχε επιστρέψει στα πιτ και όλα έδειχναν πως θα συνεχίσει κανονικά ενώ αντίθετα ο Hulkenberg είχε εγκαταλείψει με τη Force India. «Είχα την εσωτερική δεν καταλαβαίνω γιατί το έκανε αυτό» αναρωτήθηκε ο Massa βλέποντας τα replay το πιο πιθανό είναι να μην βρίσκεται η Williams στο οπτικό πεδίο του Γερμανού οδηγού. Πάντως οι αγωνοδίκες θεώρησαν υπαίτιο τον Hulkenberg και του επέβαλλαν ποινή 3 θέσεων στην εκκίνηση του επόμενου αγώνα στο Ιαπωνικό GP. Η παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας που μηδένισε τις διαφορές βοήθησε και το Verstappen να ξαναβρεθεί έστω τελευταίος στον ίδιο γύρο με τους υπόλοιπους.
Στην επανεκκίνηση ο Vettel κρατήθηκε μπροστά από το Ricciardo χωρίς όμως αυτή τη φορά να κινείται με γρήγορο ρυθμό. Αντίθετα ο Γερμανός ήλεγχε τη διαφορά και ήταν προφανές ότι καθώς βρισκόμασταν στον 23ο γύρο σε σύνολο 61 στο μυαλό του είχε την περίπτωση να κάνει μόνο μια ακόμη αλλαγή ελαστικών, να βάλει τη μαλακή γόμα μετά τον 40στο γύρο και να τερματίσει με 2 αλλαγές μόνο επωφελούμενος από το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Στον 26ο γύρο ο Hamilton ανέφερε πτώση της απόδοσης της μονάδας ισχύος ενώ ταυτόχρονα άρχισε να χάνει θέσεις. Αρχικά τον πέρασε ο Rosberg και μετά οι Kvyat Bottas ενώ ο Βρετανός πρωταθλητής προσπαθούσε με ρυθμίσεις να παρακάμψει το πρόβλημα.
Την ίδια στιγμή στον 28ο γύρο ο Vettel ανέβασε ρυθμό ξαφνικά από το 1:52 στο 1:50 ανοίγοντας τη διαφορά από το Ricciardo ξανά στα 4 sec. Ο Αυστραλός προσπάθησε ν’ αντιδράσει κατεβάζοντας και αυτός στο 1:51 αλλά ο Vettel συνέχισε στο 1:50.8 και η διαφορά ανέβαινε. Την ώρα που ο Hamilton είχε πέσει 16ος και αναρωτιόταν αν ήταν καλό να συνεχίζει ή έπρεπε να προστατέψει τη μονάδα ισχύος από μεγαλύτερη φθορά καθώς δυσλειτουργούσε από τη Ferrari (33ος γύρος) έδιναν εντολή στο Raikkonen που ήταν στην 3η θέση να πιέσει όσο μπορούσε. Ο Φινλανδός δεν μπόρεσε να το πραγματοποιήσει και η διαφορά από τους πρωτοπόρους μεγάλωσε περισσότερο. Ο Hamilton τελικά εγκατέλειψε για πρώτη φορά φέτος. Σχεδόν ταυτόχρονα εγκατέλειψε και ο Massa που αντιμετώπιζε μηχανικά προβλήματα μετά την επαφή με το Hulkenberg. Ίδια τύχη και για τον Alonso που αναγκάστηκε να σταματήσει ενώ ήταν 9ος. Ο Ισπανός κλήθηκε από τη McLaren να πάει το μονοθέσιο στα πιτ.
Στον 37ο γύρο το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε ξανά στην πίστα γιατί κάποιος περπατούσε μέσα στην αγωνιστική διαδρομή. Αυτός πολύ σύντομα απομακρύνθηκε μόνος του και οι οδηγοί βρήκαν την ευκαιρία να μπουν στα πιτ για ν’ αλλάξουν ελαστικά. Οι τρεις πρώτοι Vettel, Ricciardo και Raikkonen έβαλαν τη μαλακή γόμα. Ο Rosberg που ακολουθούσε έβαλε και πάλι τη μαλακή γόμα παρότι είχε επιλογή, αναδεικνύοντας το πρόβλημα της Mercedes στις συγκεκριμένες συνθήκες με την πολύ μαλακή γόμα.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας που έχει χρησιμοποιηθεί και στους 8 αγώνες στη Marina Bay μπήκε στα πιτ ξανά στον 41ο γύρο. Ο άπειρος Alexander Rossi δεν είχε μπορέσει να πάρει τη θέση στο τέλος της ουράς και βρέθηκε 3ος εμπρός από τους Raikkonen και Rosberg. Αναγκάστηκε να κάνει στην άκρη στο χώρο διαφυγής της στροφής 1. Την ίδια στιγμή ο Button χτύπησε το Maldonando έσπασε την αεροτομή της McLaren και μπήκε στα πιτ να την αλλάξει.
Την ίδια στιγμή μπροστά το ενδιαφέρον εστιάζονταν στην προσπάθεια του Ricciardo να κρατηθεί κοντά στο Vettel καθώς και οι δυο είχαν πλέον ένα φρέσκο σετ μαλακής γόμας που θεωρητικά τους πήγαινε άνετα ως το τέλος χωρίς άλλη αλλαγή ελαστικών. Ελέγχοντας το ρυθμό ο Vettel πήρε την καρό σημαία ανταλλάσοντας ρεκόρ ταχύτερου γύρου με το Ricciardo μέχρι το φινάλε. Απογοήτευση από το Rosberg που δεν ήταν σε θέση να πιέσει το Raikkonen για την 3η θέση και να εκμεταλλευτεί την εγκατάλειψη του Hamilton μεγιστοποιώντας τη μείωση της διαφοράς στη βαθμολογία.
Το πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε το Vettel να πανηγυρίζει για την 42η νίκη της καριέρας του και την 4η στη Marina Bay. Είναι επίσης για το Γερμανό η 3η του νίκη με τη Ferrari μετά από Μαλαισία και Ουγγαρία. “Μπράβο τα κατάφερες είσαι πραγματικά μάγος” φώναξαν στο Vettel από την ενδοεπικοινωνία οι άνθρωποι της Ferrari.
GP SINGAPORE F1/2015 © FOTO STUDIO COLOMBO PER FERRARI MEDIA (© COPYRIGHT FREE)
Συνολικά τα αποτελέσματα ήταν:
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Γύροι | Διαφορά |
1 | Sebastian Vettel | Ferrari | 61 | 2’01m22.118s |
2 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 61 | 1.478s |
3 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 61 | 17.154s |
4 | Nico Rosberg | Mercedes | 61 | 24.720s |
5 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 61 | 34.204s |
6 | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault | 61 | 35.508s |
7 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 61 | 50.836s |
8 | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | 61 | 51.450s |
9 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 61 | 52.860s |
10 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 61 | 1m30.045s |
11 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 61 | 1m37.507s |
12 | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | 61 | 1m37.718s |
13 | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes | 59 | Εγκατέλειψε |
14 | Alexander Rossi | Marussia/Ferrari | 59 | 2 γύροι |
15 | Will Stevens | Marussia/Ferrari | 59 | 2 γύροι |
– | Jenson Button | McLaren/Honda | 52 | Κιβώτιο |
– | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 33 | Εγκατέλειψε |
– | Lewis Hamilton | Mercedes | 32 | Μονάδα ισχύος |
– | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 30 | Μονάδα ισχύος |
– | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 12 | Σύγκρουση |
Συνολικά η βαθμολογία οδηγών διαμορφώθηκε ως εξής:
Θέση | Οδηγός | Βαθμοί |
1 | Lewis Hamilton | 252 |
2 | Nico Rosberg | 211 |
3 | Sebastian Vettel | 203 |
4 | Kimi Räikkönen | 107 |
5 | Valtteri Bottas | 101 |
6 | Felipe Massa | 97 |
7 | Daniel Ricciardo | 73 |
8 | Daniil Kvyat | 66 |
Αντίστοιχα η βαθμολογία κατασκευαστών διαμορφώθηκε ως εξής:
Θέση | Κατασκευαστής | Βαθμοί |
1 | Mercedes | 463 |
2 | Ferrari | 310 |
3 | Williams/Mercedes | 198 |
4 | Red Bull/Renault | 139 |
5 | Force India/Mercedes | 69 |
6 | Lotus/Mercedes | 50 |
7 | Toro Rosso/Renault | 41 |
8 | Sauber/Ferrari | 26 |