Auto Moto

GP Σιγκαπούρης: Εύκολη νίκη Φέτελ!

GP Σιγκαπούρης: Εύκολη νίκη Φέτελ!

O Γερμανός πρωταθλητής δεν πιέστηκε σε κανένα σημείο του αγώνα και πήρε την 4η νίκη σε 8 αγώνες στη Marina Bay. Ο Raikkonen ολοκλήρωσε το θρίαμβο της Ferrari φέρνοντας την άλλη SF15T στην 3η θέση, ανάμεσά τους τερμάτισε ο Ricciardo με τη Red Bull.

Του Τάκη Πουρναράκη

Με τη θερμοκρασία στον αέρα στους 30 βαθμούς Κελσίου και στο οδόστρωμα στους 35 βαθμούς Κελσίου ξεκίνησε ο 13ος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος το GP της Σιγκαπούρης.

Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε τους Vettel και Ricciardo να εκκινούν καλά και να διατηρούν τις θέσεις τους. Πίσω τους ο Raikkonen κρατήθηκε 3ος ο Kvyat τον ακολούθησε ενώ ο Vestrappen δεν μπόρεσε να εκκινήσει καθώς όπως ανέφερε στους μηχανικούς του η μονάδα ισχύος του έσβησε καθώς κόλλησε στο κιβώτιο η 1η σχέση. Τελικά ο νεαρός οδηγός της Toro Rosso συνέχισε με τη βοήθεια των μηχανικών του αλλά τελευταίος.

Πολύ σύντομα ο αγώνας άρχισε να βρίσκει ένα ρυθμό και ήταν εμφανές πως ο Vettel κινούνταν πιο γρήγορα από το Ricciardo με τη Red Bull. Το ερώτημα ήταν αν στην Αυστριακή ομάδα στόχευαν σε δυο αντί για τρία πιτ στοπ.
Η σύγκρουση του Massa με τον Hulkenberg υποχρέωσε τον αλυτάρχη να χρησιμοποιήσει τις εικονικές συνθήκες αυτοκινήτου ασφαλείας (VSC). Όλοι έτρεξαν στα πιτ για αλλαγή ελαστικών και εκεί ο Kvyat περιμένοντας τον Ricciardo έχασε θέσεις πέφτοντας 6ος, πράγμα από το οποίο επωφελήθηκε ο Hamilton που βρέθηκε πίσω από το Raikkonen. Όλοι οι πρωτοπόροι διατήρησαν την πολύ μαλακή γόμα εκτός από τις Mercedes που έβαλαν τη μαλακή. Πράγμα λογικό αν αξιολογήσει κανείς πως είχαν πρόβλημα υπερθέρμανσης της πολύ μαλακής γόμας που είναι σχεδιασμένη να δουλεύει σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες από τη μαλακή.

20 9d1r
Όταν ο αλυτάρχης έβγαλε και το κανονικό αυτοκίνητο ασφαλείας για να καθαριστεί
η πίστα από τα συντρίμμια ο Μassa είχε επιστρέψει στα πιτ και όλα έδειχναν πως θα συνεχίσει κανονικά ενώ αντίθετα ο Hulkenberg είχε εγκαταλείψει με τη Force India. «Είχα την εσωτερική δεν καταλαβαίνω γιατί το έκανε αυτό» αναρωτήθηκε ο Massa βλέποντας τα replay το πιο πιθανό είναι να μην βρίσκεται η Williams στο οπτικό πεδίο του Γερμανού οδηγού. Πάντως οι αγωνοδίκες θεώρησαν υπαίτιο τον Hulkenberg και του επέβαλλαν ποινή 3 θέσεων στην εκκίνηση του επόμενου αγώνα στο Ιαπωνικό GP. Η παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας που μηδένισε τις διαφορές βοήθησε και το Verstappen να ξαναβρεθεί έστω τελευταίος στον ίδιο γύρο με τους υπόλοιπους.

Στην επανεκκίνηση ο Vettel κρατήθηκε μπροστά από το Ricciardo χωρίς όμως αυτή τη φορά να κινείται με γρήγορο ρυθμό. Αντίθετα ο Γερμανός ήλεγχε τη διαφορά και ήταν προφανές ότι καθώς βρισκόμασταν στον 23ο γύρο σε σύνολο 61 στο μυαλό του είχε την περίπτωση να κάνει μόνο μια ακόμη αλλαγή ελαστικών, να βάλει τη μαλακή γόμα μετά τον 40στο γύρο και να τερματίσει με 2 αλλαγές μόνο επωφελούμενος από το αυτοκίνητο ασφαλείας.

Στον 26ο γύρο ο Hamilton ανέφερε πτώση της απόδοσης της μονάδας ισχύος ενώ ταυτόχρονα άρχισε να χάνει θέσεις. Αρχικά τον πέρασε ο Rosberg και μετά οι Kvyat Bottas ενώ ο Βρετανός πρωταθλητής προσπαθούσε με ρυθμίσεις να παρακάμψει το πρόβλημα.

SINGAPORE - SEPTEMBER 19: Daniil Kvyat of Russia and Infiniti Red Bull Racing drives during qualifying for the Formula One Grand Prix of Singapore at Marina Bay Street Circuit on September 19, 2015 in Singapore. (Photo by Clive Rose/Getty Images) // Getty Images/Red Bull Content Pool // P-20150919-00291 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //

Την ίδια στιγμή στον 28ο γύρο ο Vettel ανέβασε ρυθμό ξαφνικά από το 1:52 στο 1:50 ανοίγοντας τη διαφορά από το Ricciardo ξανά στα 4 sec. Ο Αυστραλός προσπάθησε ν’ αντιδράσει κατεβάζοντας και αυτός στο 1:51 αλλά ο Vettel συνέχισε στο 1:50.8 και η διαφορά ανέβαινε. Την ώρα που ο Hamilton είχε πέσει 16ος και αναρωτιόταν αν ήταν καλό να συνεχίζει ή έπρεπε να προστατέψει τη μονάδα ισχύος από μεγαλύτερη φθορά καθώς δυσλειτουργούσε από τη Ferrari (33ος γύρος) έδιναν εντολή στο Raikkonen που ήταν στην 3η θέση να πιέσει όσο μπορούσε. Ο Φινλανδός δεν μπόρεσε να το πραγματοποιήσει και η διαφορά από τους πρωτοπόρους μεγάλωσε περισσότερο. Ο Hamilton τελικά εγκατέλειψε για πρώτη φορά φέτος. Σχεδόν ταυτόχρονα εγκατέλειψε και ο Massa που αντιμετώπιζε μηχανικά προβλήματα μετά την επαφή με το Hulkenberg. Ίδια τύχη και για τον Alonso που αναγκάστηκε να σταματήσει ενώ ήταν 9ος. Ο Ισπανός κλήθηκε από τη McLaren να πάει το μονοθέσιο στα πιτ.

20 9d4r
Στον 37ο γύρο το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε ξανά στην πίστα
γιατί κάποιος περπατούσε μέσα στην αγωνιστική διαδρομή. Αυτός πολύ σύντομα απομακρύνθηκε μόνος του και οι οδηγοί βρήκαν την ευκαιρία να μπουν στα πιτ για ν’ αλλάξουν ελαστικά. Οι τρεις πρώτοι Vettel, Ricciardo και Raikkonen έβαλαν τη μαλακή γόμα. Ο Rosberg που ακολουθούσε έβαλε και πάλι τη μαλακή γόμα παρότι είχε επιλογή, αναδεικνύοντας το πρόβλημα της Mercedes στις συγκεκριμένες συνθήκες με την πολύ μαλακή γόμα.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας που έχει χρησιμοποιηθεί και στους 8 αγώνες στη Marina Bay μπήκε στα πιτ ξανά στον 41ο γύρο. Ο άπειρος Alexander Rossi δεν είχε μπορέσει να πάρει τη θέση στο τέλος της ουράς και βρέθηκε 3ος εμπρός από τους Raikkonen και Rosberg. Αναγκάστηκε να κάνει στην άκρη στο χώρο διαφυγής της στροφής 1. Την ίδια στιγμή ο Button χτύπησε το Maldonando έσπασε την αεροτομή της McLaren και μπήκε στα πιτ να την αλλάξει.

Την ίδια στιγμή μπροστά το ενδιαφέρον εστιάζονταν στην προσπάθεια του Ricciardo να κρατηθεί κοντά στο Vettel καθώς και οι δυο είχαν πλέον ένα φρέσκο σετ μαλακής γόμας που θεωρητικά τους πήγαινε άνετα ως το τέλος χωρίς άλλη αλλαγή ελαστικών. Ελέγχοντας το ρυθμό ο Vettel πήρε την καρό σημαία ανταλλάσοντας ρεκόρ ταχύτερου γύρου με το Ricciardo μέχρι το φινάλε. Απογοήτευση από το Rosberg που δεν ήταν σε θέση να πιέσει το Raikkonen για την 3η θέση και να εκμεταλλευτεί την εγκατάλειψη του Hamilton μεγιστοποιώντας τη μείωση της διαφοράς στη βαθμολογία.

SINGAPORE - SEPTEMBER 19: Daniil Kvyat of Russia and Infiniti Red Bull Racing drives during final practice for the Formula One Grand Prix of Singapore at Marina Bay Street Circuit on September 19, 2015 in Singapore. (Photo by Clive Rose/Getty Images) // Getty Images/Red Bull Content Pool // P-20150919-00271 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //

Το πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε το Vettel να πανηγυρίζει για την 42η νίκη της καριέρας του και την 4η στη Marina Bay. Είναι επίσης για το Γερμανό η 3η του νίκη με τη Ferrari μετά από Μαλαισία και Ουγγαρία. “Μπράβο τα κατάφερες είσαι πραγματικά μάγος” φώναξαν στο Vettel από την ενδοεπικοινωνία οι άνθρωποι της Ferrari.

Marina Bay Circuit, Singapore. Sunday 20 September 2015. Sebastian Vettel, Ferrari, 1st Position, celebrates on the podium. World Copyright: Glenn Dunbar/LAT Photographic. ref: Digital Image _89P5961

GP SINGAPORE F1/2015 © FOTO STUDIO COLOMBO PER FERRARI MEDIA (© COPYRIGHT FREE)


Συνολικά τα αποτελέσματα ήταν:

Θέση Οδηγός Ομάδα Γύροι Διαφορά
1 Sebastian Vettel Ferrari 61 2’01m22.118s
2 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 61 1.478s
3 Kimi Raikkonen Ferrari 61 17.154s
4 Nico Rosberg Mercedes 61 24.720s
5 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 61 34.204s
6 Daniil Kvyat Red Bull/Renault 61 35.508s
7 Sergio Perez Force India/Mercedes 61 50.836s
8 Max Verstappen Toro Rosso/Renault 61 51.450s
9 Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 61 52.860s
10 Felipe Nasr Sauber/Ferrari 61 1m30.045s
11 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 61 1m37.507s
12 Pastor Maldonado Lotus/Mercedes 61 1m37.718s
13 Romain Grosjean Lotus/Mercedes 59 Εγκατέλειψε
14 Alexander Rossi Marussia/Ferrari 59 2 γύροι
15 Will Stevens Marussia/Ferrari 59 2 γύροι
Jenson Button McLaren/Honda 52 Κιβώτιο
Fernando Alonso McLaren/Honda 33 Εγκατέλειψε
Lewis Hamilton Mercedes 32 Μονάδα ισχύος
Felipe Massa Williams/Mercedes 30 Μονάδα ισχύος
Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 12 Σύγκρουση


Συνολικά η βαθμολογία οδηγών διαμορφώθηκε ως εξής:

Θέση Οδηγός Βαθμοί
1 Lewis Hamilton 252
2 Nico Rosberg 211
3 Sebastian Vettel 203
4 Kimi Räikkönen 107
5 Valtteri Bottas 101
6 Felipe Massa 97
7 Daniel Ricciardo 73
8 Daniil Kvyat 66


Αντίστοιχα η βαθμολογία κατασκευαστών διαμορφώθηκε ως εξής:

Θέση Κατασκευαστής Βαθμοί
1 Mercedes 463
2 Ferrari 310
3 Williams/Mercedes 198
4 Red Bull/Renault 139
5 Force India/Mercedes 69
6 Lotus/Mercedes 50
7 Toro Rosso/Renault 41
8 Sauber/Ferrari 26

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις


tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup