Για 7η φορά φέτος σε 14 αγώνες στο βάθρο ανέβηκαν οι Hamilton, Rosberg, Vettel. Ο αγώνας δεν αντέχει σε σοβαρή κριτική και είναι σίγουρο πως θα ξεχαστεί πολύ γρήγορα. Για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια η Σουζούκα έδωσε έναν πολύ βαρετό αγώνα σε εξέλιξη μ’ ένα εντελώς προβλέψιμο αποτέλεσμα. Κρίμα το πρωινό ξύπνημα Κυριακάτικα…
Του Τάκη Πουρναράκη
Μ’ ένα ολόλαμπρο ήλιο υποδέχτηκε η πίστα της Σουζούκα ομάδες οδηγούς και φιλάθλους σήμερα για τον 14ο αγώνα του φετινού πρωταθλήματος.
Η θερμοκρασία στον αέρα ήταν στους 27 βαθμούς Κελσίου και στο οδόστρωμα στους 37 βαθμούς Κελσίου.
Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Hamilton να εκκινεί καλύτερα από το Rosberg και να παίρνει προβάδισμα στην πρώτη στροφή. O Γερμανός έδωσε μάχη προσπάθησε να κρατηθεί δίπλα στην Mercedes του Βρετανού από την εξωτερική και βγήκε εκτός πορείας προσωρινά με αποτέλεσμα να τον περάσουν οι Vettel και Bottas που ακολουθούσαν. Πιο πίσω οι Massa, Ricciardo ακούμπησαν με αποτέλεσμα να χρειαστούν αμφότεροι αλλαγή ελαστικών. Ο Βραζιλιάνος εν συνεχεία είχε επαφή και με τον Perez που προσπαθώντας να τον αποφύγει απογείωσε το Sainz. Ο Massa άλλαξε και ρύγχος, οι δυο βρέθηκαν στις δυο τελευταίες θέσεις της κατάταξης. Μπροστά ο Hamilton άρχισε να χτίζει μια διαφορά ασφαλείας με ρυθμό τρία δέκατα στο γύρο. Αρχικά έβγαλε το Vettel εκτός ζώνης DRS και εν συνεχεία μεγάλωνε τη διαφορά. Πιο πίσω ο Rosberg πίεζε ασφυκτικά το Bottas για να περάσει. Ζήτησε και πήρε έγκριση να επιλέξει την πιο επιθετική χαρτογράφηση της μονάδας ισχύος αλλά πολύ σύντομα οι μηχανικοί της Mercedes τον προειδοποίησαν να κόψει καθότι ανέβηκαν οι θερμοκρασίες.
Την ίδια στιγμή πιο πίσω ο Alonso ακούγονταν απελπισμένος καθώς δεν μπορούσε να κάνει τίποτα για να υπερασπιστεί τη θέση του. Τελικά μπήκε στο 10ο γύρο στα pit για ελαστικά. Η πρόβλεψη της Pirelli για την πιο γρήγορη στρατηγική στη Σουζούκα ήταν εκκίνηση με μέση γόμα, διατήρησή της στην πρώτη αλλαγή (16ο – 18ο γύρο) και σκληρή γόμα στο δεύτερο pit stop (33ο -35ο γύρο). O Bottas μπήκε στον 12ο γύρο για αλλαγή ελαστικών διατήρησε τη μέση γόμα και προσπάθησε να πετύχει το «undercut» για να βρεθεί μπροστά από το Vettel. Δεν τα κατάφερε ο Γερμανός έβαλε τη σκληρή γόμα στη Ferrari στον 14ο γύρο και βγήκε μπροστά του. Το παράδειγμά του ακολούθησε στον επόμενο γύρο ο Raikkonen. Στον 16ο γύρο μπήκε και ο Rosberg βγαίνοντας βρέθηκε στην 4η θέση πίσω από Hamilton, Vettel, Bottas όπως ήταν από αρχή. Ο Hamilton ήταν ο τελευταίος από τους πρωτοπόρους που μπήκε στα pit στον 17ο γύρο. Ο Βρετανός είχε την πολυτέλεια να καθυστερήσει καθώς είχε φτιάξει μια σημαντική διαφορά από τους διώκτες του. Σε αντίθεση με τους Vettel και Rosberg ο Hamilton όπως και ο Bottas διατήρησε τη μέση γόμα και επέστρεψε επικεφαλής του αγώνα με τη διαφορά του από το Vettel στα 6 δευτερόλεπτα.
Απογοήτευσε για έναν ακόμη αγώνα ο Rosberg. Ο Γερμανός έχασε το προβάδισμα στην εκκίνηση και μετά δεδομένης της ταχύτητας της WO6 άργησε απελπιστικά να περάσει τους Bottas, Vettel.
Με μια παρατεταμένη επίθεση ο Hamilton ανέβασε τη διαφορά ενώ την ίδια στιγμή ο Rosberg περνούσε τον Bottas. Πολύ σύντομα ο Γερμανός έφτασε το Vettel και κατάφερε να του πάρει τη 2η θέση μπαίνοντας νωρίτερα στα pit (30ο γύρο). Ο Rosberg όπως και ο Vettel μετά το δεύτερο πιτ στοπ διατήρησαν τη σκληρή γόμα.
Προς απογοήτευση των τιφόζι ο Rosberg στρίβει μπροστά από το Vettel που βγαίνει από το 2ο pit stop του.
Το παράδειγμά τους ακολούθησε και ο Hamilton μπήκε στον 32ο γύρο έβαλε όπως υποχρεούνταν τη σκληρή γόμα και διατήρησε το προβάδισμά του. Απλά πίσω του πλέον βρίσκονταν ο Rosberg και όχι ο Vettel. Ο Βρετανός διαμαρτύρονταν στους μηχανικούς του για αυξημένη θερμοκρασία στο κόκπιτ της W06. “Όλα υπό έλεγχο” ήταν η απάντηση των μηχανικών της Mercedes που ταυτόχρονα είχαν το νου τους στο Rosberg.
Ο Γερμανός στους τελευταίους γύρους δέχονταν επίθεση από το Vettel με τη Ferrari που ήθελε ν’ ανακτήσει τη 2η θέση. Πολύ σύντομα όμως ο οδηγός της Ferrari έκοψε ρυθμό δείχνοντας συμβιβασμένος με την 3η θέση. Κάπου εκεί έπεσε η καρό σημαία αφήνοντας μια γεύση ανικανοποιήτου σε θεατές και τηλεθεατές σε όλο τον κόσμο. Είναι χαρακτηριστικό πως στις 8 πρώτες θέσεις βρίσκονταν 6 μονοθέσια με μονάδα ισχύος Mercedes. Επιπλέον δεν υπήρξε καμία μάχη για θέση ανάμεσα στους 5 πρώτους, το μόνο που συνέβη ήταν πως ο Rosberg έχασε 3 θέσεις στην εκκίνηση από δικιά του υστέρηση και τις ανέκτησε εύκολα στην πορεία του αγώνα.
Μετά το τέλος του αγώνα ο Hamilton συνεχάρη τους μηχανικούς του: «Φανταστική δουλειά παιδιά. Είναι σπουδαίο που επέστρεψα στις νίκες χάρη στη σκληρή δουλειά όλων μας. «Μοναδική προσπάθεια Lewis» ήταν η απάντηση της Mercedes.
«Έκανα ότι ήταν ανθρωπίνως δυνατό για να κρατηθώ μπροστά από το Rosberg» είπε ο Vettel: «Προφανώς έπρεπε να σταματήσουμε νωρίτερα, εκ των υστέρων όλοι είναι σοφοί, δεν περιμέναμε ότι θα μπορέσει να πάει τόσο γρήγορα στον πρώτο γύρο αφότου βγήκε από τα πιτ».
O Hamilton πανηγυρίζει τη νίκη του στη Σουζούκα. Ήταν η 41η νίκη του Βρετανού μ’ αυτή ισοφάρισε το ρεκόρ του αείμνηστου Άιρτον Σένα.
Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Διαφορά |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1΄28:06.508s |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 18.964s |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 20.850s |
4 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 33.768s |
5 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 36.746s |
6 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 55.559s |
7 | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes | 1m12.298s |
8 | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | 1m13.575s |
9 | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | 1m35.315s |
10 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 1 γύρος |
11 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1 γύρος |
12 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1 γύρος |
13 | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault | 1 γύρος |
14 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1 γύρος |
15 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1 γύρος |
16 | Jenson Button | McLaren/Honda | 1 γύρος |
17 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 2 γύρους |
18 | Alexander Rossi | Marussia/Ferrari | 2 γύρους |
19 | Will Stevens | Marussia/Ferrari | 3 γύρους |
20 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | Εγκατέλειψε |
Βαθμολογία κατασκευαστών:
Θέση | Κατασκευαστής | Βαθμοί |
1 | Mercedes | 506 |
2 | Ferrari | 337 |
3 | Williams/Mercedes | 208 |
4 | Red Bull/Renault | 139 |
5 | Force India/Mercedes | 77 |
6 | Lotus/Mercedes | 60 |
7 | Toro Rosso/Renault | 44 |
8 | Sauber/Ferrari | 26 |
9 | McLaren/Honda | 17 |
10 | Marussia/Ferrari | 0 |
Βαθμολογία οδηγών:
Θέση | Οδηγός | Βαθμοί |
1 | Lewis Hamilton | 277 |
2 | Nico Rosberg | 229 |
3 | Sebastian Vettel | 218 |
4 | Kimi Raikkonen | 119 |
5 | Valtteri Bottas | 111 |
6 | Felipe Massa | 97 |
7 | Daniel Ricciardo | 73 |
8 | Daniil Kvyat | 66 |
9 | Romain Grosjean | 44 |
10 | Sergio Perez | 39 |
11 | Nico Hulkenberg | 38 |
12 | Max Verstappen | 32 |
13 | Felipe Nasr | 17 |
14 | Pastor Maldonado | 16 |
15 | Carlos Sainz | 12 |
16 | Fernando Alonso | 11 |
17 | Marcus Ericsson | 9 |
18 | Jenson Button | 6 |
19 | Roberto Merhi | 0 |
20 | Will Stevens | 0 |
21 | Alexander Rossi | 0 |