Auto Moto

GP Μεξικό: Εκπληκτική ατμόσφαιρα, βαρετός αγώνας, νίκη Rosberg!

GP Μεξικό: Εκπληκτική ατμόσφαιρα, βαρετός αγώνας, νίκη Rosberg!

Με κατάμεστες κερκίδες θερμοκρασία αέρα στους 22 βαθμούς Κελσίου, λιακάδα και τους Μεξικάνους θεατές σε τρελά κέφια ξεκίνησε σήμερα ο αγώνας στην πίστα Hermanos Rodriquez.
Του Τάκη Πουρναράκη

Σίγουρα τόσο ο Carlos Slim ο άνθρωπος που υπερέβαλλε εαυτόν για να επιστρέψει η F1 στο Μεξικό όσο και οι Ecclestone, Τοdt θα πρέπει να αισθάνονται δικαιωμένοι γι’ αυτή την εικόνα με τη F1 στα καλύτερά της όσον αφορά τα εκτός πίστας.

Το κατάμεστο στάδιο με τους θεατές πριν την τελευταία στροφή και την πινακίδα Mexico να ενώνει τις δυο κερκίδες πάνω από την πίστα είναι κάτι μοναδικό και σίγουρα πρόκειται για ένα σημείο που δίκαια θα θεωρηθεί σήμα κατατεθέν της F1.

Στην εκκίνηση παρατάχτηκαν 20 μονοθέσια μ’ αυτά των Raikkonen, Button, Alonso να βρίσκονται στις 3 τελευταίες θέσεις λόγω αλλαγής μονάδων ισχύος και κιβωτίου στην περίπτωση της Ferrari του Φινλανδού.

Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Rosberg να φεύγει μπροστά και το Hamilton ν’ ακολουθεί. Ο Vettel δεν εκκίνησε καλά, έχασε την 3η θέση όντας ακόμη στην μεγάλη ευθεία εκκίνησης τερματισμού (1.3km) από τον Kvyat και προσπαθώντας να κρατηθεί 4ος ακούμπησε με το Ricciardo που κρατήθηκε στην εσωτερική στην πρώτη δεξιά στροφή. Αποτέλεσμα ένα κλατάρισμα για το Γερμανό που τον ανάγκασε να μπει στα πιτ για πρόωρη αλλαγή ελαστικών. Έτσι έπεσε τελευταίος στον πρώτο γύρο αλλά στον 14ο είχε ήδη φτάσει στην 13η θέση. Την ίδια στιγμή εγκατέλειψε με πρόβλημα στη μονάδα ισχύος ο Alonso.

1 11 dr1
Η επαφή του Ricciardo με το Vettel.

Το πρώτο πιτ στοπ ξεκίνησε στον 14ο γύρο με το Sainz να είναι ο πρώτος που μπήκε έβαλε τη μέση γόμα και βγήκε στη 12η θέση ακριβώς μπροστά από το Vettel που κινούνταν εκείνη τη στιγμή σε ρυθμό εφάμιλλο των Mercedes.
Μπροστά ο Hamilton πίεσε μια φορά τον Rosberg δεν τα κατάφερε άφησε τη διαφορά να φύγει εκτός ζώνης DRS αλλά επανήλθε πλησιάζοντας για το πρώτο πιτ στοπ. Η αντίδραση του Rosberg ήταν άμεση ανέβασε ρυθμό πετυχαίνοντας ταχύτερο γύρο. Ο Vettel γρήγορα πέρασε το Sainz και ρίχτηκε στο κυνήγι του Button για την 11η θέση. Εύκολα τον πέρασε όμως ο ρυθμός του ήταν πολύ γρήγορος με αποτέλεσμα να χάσει τον έλεγχο και να βρεθεί εκτός πίστας προς στιγμή στην στροφή 8. Αυτό του κόστισε 5 θέσεις καθώς ξανάπεσε στην 16η αλλά και αρκετά μεγάλη φθορά στα ελαστικά. Μπροστά ο Rosberg σταδιακά έχτιζε διαφορά από το Hamilton φτάνοντάς την στα 3 δευτερόλεπτα.

Στον 22ο γύρο ακούμπησαν Bottas και Raikkonen με τη Ferrari να παθαίνει ζημιά στην ανάρτηση. Είναι η 2η σύγκρουση των δυο Φινλανδών σε σύντομο χρονικό διάστημα μετά τη Ρωσία. Ο Bottas προσπάθησε από την εξωτερική στη στροφή 4 και βρέθηκε πλάι πλάι με το Raikkonen στην έξοδο και πηγαίνοντας να ολοκληρώσει στη στροφή 5 βρέθηκε σε σημείο που η σύγκρουση ήταν αναπόφευκτη. Οι αγωνοδίκες το θεώρησαν αγωνιστικό συμβάν. Ο Raikkonen τελικά εγκατέλειψε εξαιτίας της σύγκρουσης με πρόβλημα στην ανάρτηση.

1 11 dr3
Ο Bottas χτυπάει το Raikkonen.

Ο Rosberg μπήκε τελικά στα πιτ για πρώτη φορά στον 27ο γύρο. Έβαλε τη μέση γόμα και όπως τον ενημέρωσαν οι μηχανικοί του ο στόχος ήταν να πάει μ’ αυτή ως το τέλος. Ο Hamilton ακολούθησε με πανομοιότυπη στρατηγική στον επόμενο γύρο και βγήκε πίσω από το Rosberg με την μεταξύ τους διαφορά να έχει φτάσει στα 3.5sec.
Ο τελευταίος που μπήκε ν’ αλλάξει ελαστικά ήταν ο Button στον 31ο γύρο. Την ίδια στιγμή ο Hamilton ροκάνιζε τη διαφορά από το Rosberg πετυχαίνοντας ένα σερί ταχύτερων γύρων. Σ’ αυτό το σημείο τα Mercedes ήταν επτά δέκατα ταχύτερα από τις Red Bull και Williams που ακολουθούσαν.

Παρότι από τη Mercedes είχαν πει στο Rosberg πως θα πάει μ’ ένα pit stop ως το τέλος αποφάσισαν να του βάλουν ένα ακόμη σετ μέσης γόμας στον 47 σε σύνολο 71 γύρων. Αμέσως μετά το ίδιο έκαναν και με το Hamilton. Στη Γερμανική ομάδα αποφάσισαν αυτή την αλλαγή στρατηγικής καθώς είχαν την χρονική άνεση να το κάνουν. Ο Kvyat ήταν περισσότερα από 27 sec πιο πίσω. Ο Hamilton δεν ενθουσιάστηκε καθόλου με την εντολή να μπει στα pit, το συζήτησε με το μηχανικό του επέμενε πως τα ελαστικά ήταν σε καλή κατάσταση και ζήτησε ενημέρωση/εκτίμηση μετά την αφαίρεσή τους για το πως ήταν.

1 11 dr4
Ο αλυτάρχης του αγώνα αναγκάστηκε να βγάλει το αυτοκίνητο ασφαλείας
όταν ο Vettel έχασε τον έλεγχο της Ferrari στη στροφή 7 και έπεσε στον τοίχο. Ο Γερμανός δεν τραυματίστηκε αλλά ο αγώνας του τελείωσε εκεί. Άσχημη μέρα για τη Ferrari καθώς εγκατέλειψαν και τα δυο της μονοθέσια.

Όταν απομακρύνθηκε η Ferrari του Vettel ο αγώνας ξανάρχισε με το Rosberg να προσπαθεί να διατηρήσει το προβάδισμά του. Όλοι όσοι ακολουθούσαν τις Mercedes άλλαξαν ελαστικά ενόσω οδηγούσε την κούρσα το αυτοκίνητο ασφαλείας. Στην επανεκκίνηση ο Rosberg κράτησε την 1η θέση αλλά ο Kvyat έχασε την 3η από τον Bottas. Αμφότεροι οι οδηγοί της Mercedes υπέπεσαν σε λάθος πιέζοντας στον πρώτο γύρο μετά την επανεκκίνηση. Την ίδια στιγμή ο Nasr εγκατέλειπε με πρόβλημα στα φρένα.

Τελικά ο Rosberg πήρε την καρό σημαία και το πανηγύρισε έξαλλα. Ήταν για το Γερμανό της Mercedes η 4η φετινή του νίκη και η 12η στην καριέρα του συνολικά. Ο πρώτος που συνεχάρη το Γερμανό για τη νίκη του μόλις βγήκε από τη Mercedes ήταν ο πρωταθλητής Lewis Hamilton και teammate του στη Γερμανική ομάδα. Οι δυο τους αντάλλαξαν μια εγκάρδια χειραψία.

Οι τρεις νικητές ανέβηκαν στο βάθρο με τα σομπρέρο τους όπου τους περίμενε ο νικητής του προηγούμενου Μεξικάνικου GP το 1992 Νάιτζελ Μάνσελ.

Ο Rosberg αναφώνησε: « Viva Mexico. Το καλύτερο βάθρο της χρονιάς, φοβερός αγώνας, φοβερή μάχη με το Lewis. Πραγματικά μοναδικό πολλά ευχαριστώ».

Από την πλευρά του ο Hamilton συμπλήρωσε: «Ο Nico οδήγησε φανταστικά, είναι μοναδικό ότι βρισκόμαστε εδώ δεν έχω ξαναδεί τέτοιο κοινό είναι όπως σε ποδοσφαιρικούς αγώνες».

Ο Bottas στάθηκε στο συμβάν με το Raikkonen: «Ευχαριστώ την ομάδα για τη σπουδαία δουλειά που έκαναν σήμερα. Δεν ήταν εύκολος αγώνας και η επαφή με τον Kimi δεν χρειάζονταν να τελειώσει έτσι. Είναι κρίμα αλλά αυτά συμβαίνουν στους αγώνες».

H τελική κατάταξη διαμορφώθηκε ως εξής:

ΘΕΣΗ οΔΗΓΟΣ ΟΜΑΔΑ γΥΡΟΙ
1 Nico Rosberg Mercedes 71
2 Lewis Hamilton Mercedes 71
3 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 71
4 Daniil Kvyat Red Bull/Renault 71
5 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 71
6 Felipe Massa Williams/Mercedes 71
7 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 71
8 Sergio Perez Force India/Mercedes 71
9 Max Verstappen Toro Rosso/Renault 71
10 Romain Grosjean Lotus/Mercedes 71
11 Pastor Maldonado Lotus/Mercedes 71
12 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 71
13 Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 71
14 Jenson Button McLaren/Honda 71
15 Alexander Rossi Marussia/Ferrari 69
16 Will Stevens Marussia/Ferrari 69
Felipe Nasr Sauber/Ferrari 57
Sebastian Vettel Ferrari 50
Kimi Raikkonen Ferrari 21
Fernando Alonso McLaren/Honda 1

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις


tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup