Χωρίς καμία αλλαγή στην πρώτη 4αδα από την εκκίνηση ως τον τερματισμό στο Βραζιλιάνικο GP. Για 10η φορά σε 18 αγώνες ανέβηκαν στο βάθρο οι Rosberg, Hamilton, Vettel. Ήταν η 5η φετινή νίκη και η 2η συνεχόμενη για το Γερμανό οδηγό της Mercedes που εξασφάλισε τη 2η θέση στο πρωτάθλημα οδηγών.
Υπέροχη μέρα στο Σάο Πάολο με τη θερμοκρασία αέρα στους 25 βαθμούς Κελσίου και τη θερμοκρασία οδοστρώματος στους 45 βαθμούς Κελσίου δυστυχώς το αθλητικό θέαμα στο Ιντερλάγος στην πίστα Κάρλος Πάτσε δεν ήταν ανάλογο.
Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε τους τέσσερις πρώτους να διατηρούν τις θέσεις τους Rosberg, Hamilton, Vettel, Raikkonen έστριψαν όπως εκκίνησαν και έτσι συνέχισαν. Πίσω τους o Bottas ανέκτησε πριν την πρώτη αριστερή στροφή τις 3 θέσεις που έχασε λόγω ποινής και ακολουθούσε κατά πόδας τους πρωτοπόρους.
Στον 4ο γύρο ο Carlos Sainz σταμάτησε την Toro Rosso στην άκρη λόγω πρόβλημα στη μονάδα ισχύος της Renault. «Δεν έχω δύναμη» ανέφερε στους μηχανικούς τους. Οι κίτρινες σημαίες οριοθέτησαν σ’ εκείνο το σημείο το ρυθμό και ο Ricciardo που είχε εκκινήσει από τη 19η θέση με μαλακή πατημένη γόμα βρήκε την ευκαιρία να βάλει τη μέση γόμα.
Το παράθυρο για όσους ήταν σε στρατηγική 3 πιτ στοπ άνοιξε μετά το 10ο γύρο με τους Kvyat, Massa, Perez Grosjean ν’ ανοίγουν το χορό. Όλοι έβαλαν τη μέση γόμα χωρίς ν’ αλλάξουν οι θέσεις τους. Αξίζει να τονιστεί πως η υψηλή θερμοκρασία οδοστρώματος (45 βαθμοί Κελσίου) καθιστούσε μονόδρομο τη χρήση της μέσης γόμας που είναι φτιαγμένη να δουλεύει σε πιο υψηλές θερμοκρασίες (high working range).
Στον επόμενο γύρο (12ο) μπήκαν στα πιτ και οι Bottas, Verstappen επίσης έβαλαν τη μέση γόμα. Στον 13ο γύρο μπήκαν οι Rosberg και Vettel ο Hamilton ακολούθησε στον επόμενο γύρο και πρακτικά δεν άλλαξε τίποτα. Όλοι τους έβαλαν τη μέση γόμα.
Ο Hamilton στους επόμενους γύρους και μέχρι τον 20στο ανέβασε λίγο ρυθμό, μείωσε την απόσταση και πήρε το πλεονέκτημα του DRS (σ.σ: Drag Reduction System, κινητό στοιχείο της πίσω αεροτομής που μειώνει τις αντιστάσεις και αυξάνει την τελική ταχύτητα. Το αποκτά όποιος ακολουθεί με διαφορά μικρότερη του ενός δευτερολέπτου ως βοήθημα για να προσπεράσει). Διαπίστωσε όμως σύντομα πως η αεροδυναμική απόδοση του μονοθεσίου του επηρεάζονταν αρνητικά στην προσπάθεια ν’ ακολουθήσει από κοντά το Rosberg. Όσο πλησίαζε ο Hamilton και έμπαινε στην ακάθαρτη ροή της προπορευόμενης W06 τόσο γλιστρούσε το πίσω μέρος του και έφθειρε τα ελαστικά του. «Αδύνατον να ακολουθήσει από κοντά σ’ αυτή την πίστα, είμαι ταχύτερος αλλά δεν μπορώ να κρατηθώ πίσω του» ακούστηκε να λέει ο πρωταθλητής στους μηχανικούς του. Αποφάσισαν από κοινού ν’ αλλάξει στρατηγική και ο Hamilton άφησε τη διαφορά να μεγαλώσει εκ νέου στα 2.5sec.
Πιο πίσω Vettel και Raikkonen ανήμποροι να παρακολουθήσουν το ρυθμό των Mercedes προσπαθούσαν απλά να διατηρηθούν στις θέσεις 3 και 4.
Μετά το 2ο πιτ στοπ o Hamilton βρέθηκε να χάνει ακόμη περισσότερο χρόνο έναντι του Rosberg καθώς η διαφορά τους άνοιξε στα 3.5sec. Από τη Mercedes του είπαν ότι πρέπει να πιέσει όσο μπορεί. Πίσω τους ο Vettel έβαλε τη μαλακή γόμα σε μια προσπάθεια ν’ αλλάξει κάτι. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα στιγμιαία να βρεθεί πίσω από το Raikkonen στην 4η θέση. Καθότι ο Raikkonen ήταν σε διαφορετική στρατηγική τον άφησε να περάσει μόλις τον έφτασε.
Στην επόμενη σειρά πιτ στοπ την 3η, ο Raikkonen διατήρησε τη μέση γόμα και ο Vettel έβγαλε τη μαλακή και έβαλε πάλι τη μέση. Το ίδιο έγινε και με τις Mercedes πρώτα ο Rosberg μετά ο Hamilton έβαλαν τη μέση γόμα και παρέμειναν στις θέσεις τους.
Ο Hamilton μη έχοντας κάτι άλλο να περιμένει άρχισε να πιέζει ασφυκτικά και να μειώνει την απόσταση από το Rosberg. Υπέπεσε σε λάθος όμως όταν βρέθηκε μπροστά του η Lotus του Grosjean. Προσπαθώντας να ρίξει γύρο στο Γάλλο μπλόκαρε τους τον δεξί εμπρός τροχό στη στροφή 1 πήγε ευθεία και χτύπησε το πάτωμα της Mercedes. Κάπου εκεί έλαβε τέλος η προσπάθεια του για την νίκη. Ενδεικτικό της απογοήτευσης των οδηγών τα συνεχή ερωτήματα προς τις ομάδες αν θα βρέξει. Τόσο ο Vettel όσο και ο Hulkenberg περίμεναν μια βροχή να τους σώσει από τη βαρεμάρα. Όλα αυτά σε μια πίστα που στο παρελθόν είχαμε θρυλικούς αγώνες θυμηθείτε τον συναρπαστικό τελικό του 2012 για παράδειγμα ανάμεσα σε Alonso και Vettel. Ο σημερινός αγώνας είναι αντιπροσωπευτικός της σημερινής εικόνας της F1, που χρήζει άμεσων αλλαγών σε μια προσπάθεια να σωθεί ότι σώζεται ακόμη από το ενδιαφέρον του κόσμου. Μόνο οι Ferrari τερμάτισαν στον ίδιο γύρο με τις Mercedes όλοι οι υπόλοιποι ήταν τουλάχιστον 1 γύρο πίσω.
Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:
ΘΕΣΗ | ΟΔΗΓΟΣ | ΟΜΑΔΑ | ΔΙΑΦΟΡΑ |
---|---|---|---|
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 1’31m09.090s |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 7.700s |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 14.200s |
4 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 47.500s |
5 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1 γύρο |
6 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1 γύρο |
7 | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault | 1 γύρο |
8 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1 γύρο |
9 | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes | 1 γύρο |
10 | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | 1 γύρο |
11 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1 γύρο |
12 | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | 1 γύρο |
13 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1 γύρο |
14 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1 γύρο |
15 | Jenson Button | McLaren/Honda | 1 γύρο |
16 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1 γύρο |
17 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 2 γύρους |
18 | Will Stevens | Marussia/Ferrari | 4 γύρους |
19 | Alexander Rossi | Marussia/Ferrari | 4 γύρους |
– | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | Εγκατέλειψε |
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ:
ΘΕΣΗ | ΟΔΗΓΟΣ | ΒΑΘΜΟΙ |
---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | 363 Π.Π. |
2 | Nico Rosberg | 297 |
3 | Sebastian Vettel | 266 |
4 | Valtteri Bottas | 136 |
5 | Kimi Raikkonen | 135 |
6 | Felipe Massa | 121 |
7 | Daniil Kvyat | 94 |
8 | Daniel Ricciardo | 84 |
9 | Sergio Perez | 68 |
10 | Nico Hulkenberg | 52 |
11 | Max Verstappen | 48 |
12 | Romain Grosjean | 47 |
13 | Felipe Nasr | 27 |
14 | Pastor Maldonado | 26 |
15 | Carlos Sainz | 18 |
16 | Jenson Button | 16 |
17 | Fernando Alonso | 11 |
18 | Marcus Ericsson | 9 |
19 | Roberto Merhi | 0 |
20 | Alexander Rossi | 0 |
21 | Will Stevens | 0 |
CONSTRUCTORS’ CHAMPIONSHIP:
ΘΕΣΗ | ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | ΒΑΘΜΟΙ |
---|---|---|
1 | Mercedes | 660 Π.Π. |
2 | Ferrari | 401 |
3 | Williams/Mercedes | 257 |
4 | Red Bull/Renault | 178 |
5 | Force India/Mercedes | 120 |
6 | Lotus/Mercedes | 73 |
7 | Toro Rosso/Renault | 66 |
8 | Sauber/Ferrari | 36 |
9 | McLaren/Honda | 27 |
10 | Marussia/Ferrari | 0 |
Με βάση την τελική κατάταξη στη 10αδα και τους βαθμούς που μοιράστηκαν ξεκαθάρισαν και οι πέντε πρώτες θέσεις στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Για τη Force India είναι η καλύτερη θέση στην ιστορία της.