Auto Moto

Πατάμε γκάζι με το Opel Adam S

Πατάμε γκάζι με το Opel Adam S

Οι μηχανικοί της Opel έλυσαν μια δύσκολη άσκηση με το ADAM S των 150 PS, που προσφέρει ανόθευτη χαρά οδήγησης! Το οδηγήσαμε στους ελληνικούς δρόμους και αναφέρουμε!

Είναι απολαυστική η προσπάθεια ολοένα περισσότερων κατασκευαστών να δημιουργήσουν συναισθηματικά αυτοκίνητα πόλης. Παραδείγματα όπως το Fiat 500, το Μini, αλλά και το Smart είναι χαρακτηριστικά, ενώ όλα έχουν γρήγορες εκδόσεις. Σ’ αυτή την κατηγορία μπήκε πριν από χρόνια και η Opel με το ADAM, το οποίο εσχάτως απέκτησε και γρήγορη έκδοση με κωδικό S (Sport). Ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.4 lt αποδίδει 150 PS και, το κυριότερο, 22,5 kgm ροπής. Το αμάξωμα έχει βάρος 1.100 kg, άρα αναλογία 7,3 kg/PS! Εχουμε γράψει πολλάκις ότι τα αυτοκίνητα με μονοψήφιο αριθμό kg/PS παρουσιάζουν οδηγικό ενδιαφέρον.

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Μελετώντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά του ADAM S εντυπωσιάζει το εύρος στροφών όπου αποδίδεται η μέγιστη τιμή ροπής: 3.000-4.500 rpm. Οι μηχανικοί της εταιρείας είχαν κατά νου τον οδηγό που κινείται σε επαρχιακό δρόμο με πολλές στροφές – κυρίως με 2η ή 3η σχέση στο καλά κλιμακούμενο και θετικό σε αίσθηση 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. «Καλά ξεκινάμε» είναι η πρώτη σκέψη, που ενισχύεται με την είσοδο στον μίνιμαλ χώρο επιβατών όπου κυριαρχούν τα εκπληκτικά μπάκετ καθίσματα. Εχοντας συνολικό μήκος 3,7 m και μεταξόνιο 2,3 m, το ADAM θεωρητικά αντιμετωπίζει όπως όλα τα μικρά αυτοκίνητα θέμα ευστάθειας σε φρενάρισμα από πολλά χιλιόμετρα. Στην πράξη, φρενάροντας βίαια από ταχύτητες κοντά στην τελική του η ουρά παραμένει στη θέση της δημιουργώντας αίσθημα ασφάλειας στον οδηγό χάρη στα εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας.

Εικόνα στο ilialive.gr

Εκεί όμως που τα πράγματα ξεφεύγουν από την πεπατημένη και αρχίζουν τα θαυμαστικά είναι όταν τσιμπήσεις το φρένο στην είσοδο της στροφής και χρησιμοποιήσεις το τιμόνι για να τοποθετήσεις το αυτοκίνητο. Τότε άναυδος νιώθεις την ουρά να ελαφραίνει όπως θέλεις, βοηθώντας σε να στρίψεις χωρίς να φοβάσαι την υποστροφή. Η ελαφριά μετατόπιση του πίσω μέρους κατευθύνει τη μούρη του αυτοκινήτου προς το εσωτερικό της στροφής. Ξεχνάς γραμμές και καθωσπρέπει χειρισμούς και το προκαλείς στην επόμενη καμπή. Πρώτα απ’ όλα αρχίζουν να ακούγονται τα Continental Sport Contact (225/35/18) προειδοποιώντας σε! Τα ελαστικά του Γερμανού κατασκευαστή εντυπωσιάζουν με την ικανότητα επαναφοράς των πλαϊνών μετά την παραμόρφωση. Αυτό σε συνδυασμό με την ουδέτερη (!) συμπεριφορά του ADAM -παρά το κοντό μεταξόνιο- σε κάνουν να αισθάνεσαι ότι οδηγείς ένα μικρό καρτ.

Εικόνα στο ilialive.gr

Για μας είναι δεδομένο ότι έχουν βάλει χέρι στο άριστο σετάρισμα της ανάρτησης οι μηχανικοί της OPC παρότι δεν το γράφει στην ούγια. Σε αυτό συνάδει και η συμπεριφορά του ADAM όταν περνάει από λακκούβες και ανομοιομορφίες στους δρόμους της πόλης. Εκεί το μικρό της Opel είναι πιο άνετο απ’ ό,τι θα περίμενε κανείς για τον χαρακτήρα και το κράτημά του. Σημειώστε επίσης ότι μετά από καιρό βρήκαμε ένα αυτοκίνητο που είναι απόλαυση στις σφήνες. Τέλος, προσθέστε και την απουσία οποιοδήποτε σπιναρίσματος όταν πατάς τέρμα το γκάζι και έχετε μια συνολική εικόνα. Το σύστημα Start & Stop έχει ραφιναρισμένη λειτουργία αλλά δεν ταιριάζει στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Το ADAM S προσφέρει πραγματική οδηγική απόλαυση ανώτερη, κατά την άποψή μας, του αντίστοιχου Abarth και εφάμιλλη του Mini. Είναι ένα αυτοκίνητο που θα ικανοποιήσει όσους αρέσκονται να οδηγούν και όχι να μετακινούνται.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.364 cc
Ισχύς: 150 PS/5.000 rpm
Ροπή: 22,5kgm/3.000-4.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: 6άρι χειροκίνητο
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 8,5 sec
Μεικτή κατανάλωση : 6,5 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2 (/km): 139 gr
Βάρος: 1.100 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.708/1.727/1.484 mm
Χώρος αποσκευών: 170-663 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 167 ευρώ
Τιμή: 18.200 ευρώ

Εικόνα στο ilialive.gr

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

tsoukalas popup