Auto Moto

GP Κίνας: Εύκολη νίκη Ρόσμπεργκ!

GP Κίνας: Εύκολη νίκη Ρόσμπεργκ!

Ο οδηγός της Mercedes με σωστή στρατηγική πήρε την 3η του φετινή νίκη, διεύρυνε το προβάδισμά του από τους διώκτες του και έβαλε πλώρη για τίτλο.
Του Τάκη Πουρναράκη

Έχουμε αναφερθεί πολλάκις στο Nico Rosberg και την διαφορετική προσέγγιση που επιδεικνύει από πέρυσι το καλοκαίρι μετά τη γέννηση του παιδιού του. Ο Γερμανός έχει κερδίσει όλους τους αγώνες από πέρυσι στο Μεξικό ενώ ταυτόχρονα δείχνει να απολαμβάνει και την εύνοια της τύχης αυτή την περίοδο. Ειδικά στη Σαγκάη αυτό το τριήμερο του πήγαιναν όλα στρωτά σε αντίθεση με τον παγκόσμιο πρωταθλητή Lewis Hamilton που είχε προβλήματα σεταρίσματος την Παρασκευή, του άλλαξαν κιβώτιο, και το Σάββατο παρουσιάστηκε πρόβλημα στον μικρό ηλεκτροκινητήρα (MGU-H) με αποτέλεσμα ν’ αποκλειστεί από το Q1 και να εκκινήσει τελευταίος. Στον αγώνα ο Βρετανός ήταν εξαιρετικά άτυχος χτύπησε στην εκκίνηση με το Nasr, το μονοθέσιο του υπολειτουργούσε όσον αφορά στην αεροδυναμική απόδοση, χρειάστηκε να κάνει 6 αλλαγές ελαστικών και τελικά τερμάτισε 7ος.

17 4d2
Αντίστοιχα πολλά ήταν τα προβλήματα και για τις Ferrari.
Οι κόκκινοι έχουν θέμα με τον υπερτροφοδότη του θερμικού κινητήρα ενώ χτες στις δοκιμές ο Raikkonen έκανε λάθος δυο φορές στη στροφή 14 ενώ ο Vettel δεν επιχείρησε δυο γρήγορους γύρους. Μετέπειτα κάνοντας την αυτοκριτική του ο Γερμανός τόνισε πως αυτό ήταν λάθος και του στέρησε μέρος της δυναμικής που είχε. Ο Vettel πιστεύει πως θα μπορούσε να βρίσκεται στη δεύτερη θέση της εκκίνησης δίπλα στο Rosberg.

Αν είχε συμβεί αυτό πιθανόν η εξέλιξη του αγώνα να ήταν διαφορετική. Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων σήμερα βρήκε το Rosberg που εκκινούσε με τη μαλακή γόμα(σ.σ: γιατί μ’ αυτή είχε πετύχει τον ταχύτερο χρόνο του στο Q2) να χάνει μια θέση στην πρώτη στροφή από το Ricciardo που είχε την πολύ μαλακή γόμα. Αυτό ήταν φυσιολογικό παρότι η Mercedes εκκίνησε καλά διότι η ελκτική πρόσφυση και κατ’ επέκταση η εκκίνηση που παρέχει η πολύ μαλακή γόμα είναι σημαντικά καλύτερη.

Πίσω από τους δυο έγινε χαμός καθώς Raikkonen και Kvyat επιχείρησαν να στρίψουν από την εσωτερική με πολλά χιλιόμετρα. Ο Φινλανδός έχασε την πορεία του βρέθηκε στην εξωτερική και όταν ο Kvyat στρίμωξε το Vettel ο Γερμανός δεν είχε που να πάει και χτύπησε την Ferrari του Iceman. Ο Raikkonen βρέθηκε εκτός πίστας και στην επαναφορά του ανάγκασε το Nasr με τη Sauber να κάνει απότομα δεξιά. Πάνω στο πίσω μέρος της Sauber έπεσε ο Hamilton και έσπασε την αεροτομή του. Αυτό συμπαρέσυρε και τους Ericsson, Grosjean με αποτέλεσμα ο Γάλλος να χάσει επίσης την αεροτομή. Raikkonen, Hamilton, Grosjean μπήκαν στα πιτ για αλλαγή από τον πρώτο κιόλας γύρο. Ο Αυστραλός κρατήθηκε μπροστά από το Rosberg μέχρι ν’ ενεργοποιηθεί το DRS στον 3ο γύρο. Στον επόμενο έχασε την πρωτοπορία ενώ έσπασε και το πίσω αριστερά ελαστικό του από κάποιο θραύσμα.

17 4d1
Ο Vettel ακουμπά με το Bottas στην προσπάθειά του να κρατήσει το προβάδισμα έναντι του Kvyat.

Αυτό οδήγησε τον αλυτάρχη στην απόφαση να χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητο ασφαλείας. Στη Mercedes αποφάσισαν να βάλουν τη πολύ μαλακή γόμα στο Hamilton για ένα γύρο ώστε να ξεμπερδεύουν μ’ αυτή την υποχρέωση. Συνολικά ο Βρετανός χρησιμοποίησε στον αγώνα 6 σετ ελαστικών. Εκκίνησε με τη μαλακή γόμα, έβαλε ξανά μαλακή, πολύ μαλακή, άλλες δυο φορές μαλακή και στο τέλος τη μέση γόμα. Χάος!
Ο Vettel είχε μια επαφή και με το Bottas όπου επίσης χτύπησε την αεροτομή της Ferrari. Τελικά κατάφερε να πλασαριστεί στη 2η θέση μετά από μεγάλη μάχη με τον Kvyat. Ο Γερμανός εκκίνησε με πολύ μαλακή γόμα, τη διατήρησε στο πρώτο πιτ στοπ και έβαλε μετά δυο φορές τη μαλακή.

17 4d4
O Hamilton περνάει το Bottas στην προσπάθειά του ν’ ανέβει στη βαθμολογούμενη δεκάδα.

Το πέσιμο της καρό σημαίας τον βρήκε στο δεύτερο σκαλί του βάθρου ενώ πίσω του κατάφερε ν’ ανέβει στο πόντιουμ για πρώτη φορά φέτος για λογαριασμό της Red Bull, ο Kvyat. O 21χρονος Ρώσος ανέβηκε για δεύτερη φορά στην καριέρα του στο βάθρο η προηγούμενη ήταν πέρυσι στο Ουγγρικό GP. O Vettel μετά το πέσιμο της καρό σημαίας απολογήθηκε ξανά στην ομάδα για την επαφή με το Raikkonen: “Δεν μπορούσα να κάνω τίποτα για να το αποφύγω είπε”. Πήγε μάλιστα πριν ανέβει στο βάθρο και μίλησε με το Φινλανδό που από τη γλώσσα του σώματος δε φάνηκε να έχει κάποιο θέμα με το Γερμανό teammate του. Το αντίθετο…

Στο δρόμο για το βάθρο ο Vettel τα είπε και με τον Kvyat: “Ήταν τρελό αυτό που έκανες στάθηκες τυχερός”, για να πάρει πληρωμένη απάντηση από το νεαρό Ρώσο: “Έτσι είναι οι αγώνες, είμαστε και οι δυο στο βάθρο, οπότε…”.

Σίγουρα για τον Kvyat σε έναν αγώνα όπου εκκινούσε 6ος τέσσερις θέσεις πίσω από τον άλλο οδηγό της Red Bull, το ν’ ανέβει στο βάθρο ενώ ο Ricciardo τερμάτισε πίσω του, θεωρείται μεγάλη επιτυχία.

17 4d3
O Rosberg συνεχάρη τους μηχανικούς της Mercedes κάνοντας λόγο για το καλύτερα σεταρισμένο μονοθέσιο που έχει οδηγήσει σε αγώνα.

Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:

Θέση Οδηγός Ομάδα Διαφορά
1 Nico Rosberg Mercedes 1:38:53.891
2 Sebastian Vettel Ferrari +37.776
3 Daniil Kvyat Red Bull Racing +45.936
4 Daniel Ricciardo Red Bull Racing +52.688
5 Kimi Raikkonen Ferrari +1:05.872
6 Felipe Massa Williams +1:15.511
7 Lewis Hamilton Mercedes +1:18.230
8 Max Verstappen Toro Rosso +1:19.268
9 Carlos Sainz Jr. Toro Rosso +1:24.127
10 Valtteri Bottas Williams +1:26.192
11 Sergio Perez Force India +1:34.283
12 Fernando Alonso McLaren +1:37.253
13 Jenson Button McLaren +1:41.990
14 Esteban Gutierrez Haas F1 Team +1 γύρος
15 Nico Hulkenberg Force India +1 γύρος
16 Marcus Ericsson Sauber +1 γύρος
17 Kevin Magnussen Renault F1 Team +1 γύρος
18 Pascal Wehrlein Manor Racing +1 γύρος
19 Romain Grosjean Haas F1 Team +1 γύρος
20 Felipe Nasr Sauber +1 γύρος
21 Rio Haryanto Manor Racing +1 γύρος
22 Jolyon Palmer Renault F1 Team +1 γύρος

17 4d5
O Rosberg πανηγυρίζει την 3η του φετινή νίκη.

Βαθμολογία οδηγών

Θέση Οδηγός Βαθμοί
1 Nico Rosberg 75
2 Lewis Hamilton 39
3 Daniel Ricciardo 36
4 Sebastian Vettel 33
5 Kimi Raikkonen 28
6 Felipe Massa 22
7 Daniil Kvyat 21
8 Romain Grosjean 18
9 Max Verstappen 13
10 Valtteri Bottas 7
11 Nico Hulkenberg 6
12 Carlos Sainz 4
13 Stoffel Vandoorne 1
14 Kevin Magnussen 0
15 Sergio Perez 0
16 Jolyon Palmer 0
17 Marcus Ericsson 0
18 Fernando Alonso 0
19 Jenson Button 0
20 Pascal Wehrlein 0
21 Felipe Nasr 0
22 Esteban Gutierrez 0
23 Rio Haryanto 0

Πρωτάθλημα κατασκευαστών

Θέση Κατασκευαστής Βαθμοί
1 Mercedes 114
2 Ferrari 61
3 Red Bull/TAG Heuer 57
4 Williams/Mercedes 29
5 Haas/Ferrari 18
6 Toro Rosso/Ferrari 17
7 Force India/Mercedes 6
8 McLaren/Honda 1
9 Renault 0
10 Sauber/Ferrari 0
11 Manor/Mercedes 0

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις