O Hamilton είχε πρόβλημα με την υβριδική μηχανή και έμεινε 10ος, ο Vettel άλλαξε κιβώτιο και εκκινεί 5 θέσεις πιο πίσω. Από τη 2η θέση ο Bottas με τη Williams.
Του Τάκη Πουρναράκη
Με συννεφιά και θερμοκρασία 16 βαθμών Κελσίου στον αέρα και 30 βαθμών Κελσίου στο οδόστρωμα υποδέχτηκε το Σότσι σήμερα ομάδες και μηχανικούς. Hamilton και Rosberg ξεχώρισαν στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές και είχαν τη δική τους μάχη για τον πρώτο χρόνο. Ο Βρετανός ήταν τελικά ταχύτερος με ελάχιστη διαφορά μόλις 68 χιλιοστών του δευτερολέπτου. Στην 3η θέση βρέθηκε ο Vettel, όντας 6 δέκατα πιο αργός. Ο Γερμανός οδηγός αύριο έχει ποινή 5 θέσεων γιατί οι μηχανικοί της Ferrari άλλαξαν κιβώτιο στην SF16H. Εικάζεται ότι το πρόβλημα δημιουργήθηκε από τη σύγκρουση με το Raikkonen στο Κινέζικο GP. Δεν υπάρχει προφανής εξήγηση γι’ αυτό αλλά στη Ferrari είχαν ν’ αντιμετωπίσουν και πρόβλημα στα ηλεκτρονικά χτες στο μονοθέσιο του Vettel. Είναι άγνωστο σε ποιο βαθμό όλα αυτά συνδέονται με την αναβάθμιση της υβριδικής μηχανής.
Οι δυο SF16H των Vettel και Raikkonen έχουν βελτιωμένη υβριδική μηχανή, στη Ferrari αξιοποίησαν 3 από τις 32 αλλαγές (tokens) που έχουν στη διάθεσή τους οι ομάδες για φέτος. Οι κόκκινοι είχαν χρησιμοποιήσει τις πρώτες 26 αλλαγές πριν το ξεκίνημα της σεζόν και τώρα έφτασαν τις 29. Απαντώντας σε ερώτηση για το πόσο βελτιώθηκε η υβριδική μηχανή της Ferrari, ο Raikkonen είπε: “Αν δεν ήταν καλύτερη δε θα την χρησιμοποιούσαμε”.
Το ξεκίνημα των κατατακτήριων δοκιμών βρήκε όλους τους οδηγούς να χρησιμοποιούν την πολύ μαλακή γόμα της Pirelli (κόκκινο σιρίτι). Στο τέλος του Q1 από τη συνέχεια των δοκιμών αποκλείστηκαν όπως ήταν αναμενόμενο οι δυο Renault των Magnussen, Palmer, οι δυο Sauber των Nasr, Ericsson και οι δυο Manor των Wehrlein, Haryanto.
Με τη θερμοκρασία οδοστρώματος να βαίνει μειούμενη πολλοί ήταν οι οδηγοί που επέλεξαν να βγουν αμέσως στην πίστα με το ξεκίνημα του Q2 θεωρώντας ότι εκεί θα είναι πιο γρήγοροι. Ο Rosberg άνετα σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο ενώ ο Hamilton χρειάστηκε και 2η προσπάθεια για να πλησιάσει το Γερμανό. Απογοητευτική ήταν η απόσταση των υπολοίπων, οι Ferrari ήταν πίσω δευτερόλεπτα. Από τη συνέχεια αποκλείστηκαν οι McLaren των Alonso και Button (σ.σ: φέτος δεν έχουν καταφέρει να προκριθούν στο Q3), οι Haas των Grosjean, Gutierrez η Toro Rosso του Sainz και η Force India του Nico Hulkenberg. O τοπικός ήρωας Δανιήλ Κβιάτ κατάφερε μόλις την τελευταία στιγμή να μπει στη δεκάδα.
Το ξεκίνημα του Q3 έκρυβε μια ακόμη απογοήτευση για το Hamilton, ο Βρετανός παρότι προκρίθηκε δεν μπόρεσε να συμμετέχει γιατί είχε πρόβλημα με την υβριδική μηχανή της Mercedes. ΜΙλώντας στους δημοσιογράφους ο Hamilton είπε ότι παρουσιάστηκε ακριβώς το ίδιο πρόβλημα που είχε και στην Κίνα απλά τότε είχε εμφανιστεί στο Q1. Έτσι ο Rosberg είχε την άνεση αφού πέτυχε ένα γρήγορο γύρο να ρισκάρει στο δεύτερο και να κάνει λάθος στη στροφή 13 χωρίς να χάσει την pole. Δεύτερος επτά δέκατα πιο αργός ήταν ο Vettel που θα πάει όμως 5 θέσεις πιο πίσω αύριο εκτίοντας ποινή για την αλλαγή κιβωτίου. Έτσι δίπλα στο Rosberg αύριο στην εκκίνηση θα βρίσκεται ο Bottas και πίσω του ο Raikkonen.
Μένει να δούμε αν ο Γερμανός οδηγός της Mercedes θα έχει ένα ακόμη εύκολο αγώνα και θα συνεχίσει το σερί νικών του. Το Ρωσικό GP εκκινεί στις 15:00 ώρα Ελλάδος και θα μεταδοθεί απευθείας από την EΡΤ και τον ΟΤΕ.
Συνολικά η σειρά κατάταξης ήταν:
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος . | Διαφορά |
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m35.417s | – |
2 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m36.536s | 1.119s |
3 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m36.663s | 1.246s |
4 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m37.016s | 1.599s |
5 | Daniel Ricciardo | Red Bull/TAG Heuer | 1m37.125s | 1.708s |
6 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m37.212s | 1.795s |
7 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m36.123s | 0.706s |
8 | Daniil Kvyat | Red Bull/TAG Heuer | 1m37.459s | 2.042s |
9 | Max Verstappen | Toro Rosso/Ferrari | 1m37.583s | 2.166s |
10 | Lewis Hamilton | Mercedes | – | – |
11 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Ferrari | 1m37.652s | – |
12 | Jenson Button | McLaren/Honda | 1m37.701s | – |
13 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1m37.771s | – |
14 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1m37.807s | – |
15 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1m38.055s | – |
16 | Esteban Gutierrez | Haas/Ferrari | 1m38.115s | – |
17 | Kevin Magnussen | Renault | 1m38.914s | – |
18 | Jolyon Palmer | Renault | 1m39.009s | – |
19 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1m39.018s | – |
20 | Pascal Wehrlein | Manor/Mercedes | 1m39.399s | – |
21 | Rio Haryanto | Manor/Mercedes | 1m39.463s | – |
22 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m39.519s | – |