Μία ακόμη μάρκα, αυτή τη φορά από τις Ηνωμένες Πολιτείες, μπαίνει στη λίστα όσων συνεχίζουν να επενδύουν στην εξέλιξη των πετρελαιοκινητήρων.
Η Ford αποκάλυψε ένα νέο 2λιτρο diesel, το πρώτο μέλος στην οικογένεια με την ονομασία EcoBlue. Θα αποτελεί το δεύτερο «πυλώνα» δίπλα στους EcoBoost και σύμφωνα με τον κατασκευαστή θα θέτει νέα δεδομένα στους τομείς της κατανάλωσης, της απόδοσης και της πολιτισμένης λειτουργίας.
Η πρώτη εφαρμογή του νέου τετρακύλινδρου 2.0 EcoBlue θα γίνει σε επαγγελματικά οχήματα, τα Transit και Transit Custom, σε εκδόσεις με 105, 130 και 170 ίππους. Η ροπή σε χαμηλές στροφές (συγκεκριμένα στις 1.250 rpm) είναι κατά 20% περισσότερη σε σχέση με τον απερχόμενο 2.2 TDCi, ενώ στο ρελαντί ο παραγόμενος θόρυβος θα είναι κατά 4 dB χαμηλότερος. Η έκδοση με τους 170 ίππους θα έχει μέγιστη ροπή 41,3 kgm.
Αργότερα ο 2λιτρος EcoBlue θα εφοδιάσει και επιβατικά Ford, ξεπερνώντας σε ισχύ τα 200 PS. Θα λανσαριστούν βέβαια και μικρότερου κυβισμού κινητήρες, όπως ο 1.5. Το εύρος ισχύος όλων των diesel νέας γενιάς της Ford θα είναι από 100 έως 240 PS.
Πέρα από το διοξείδιο του άνθρακα (CO2), οι κινητήρες EcoBlue θα εμφανίζουν – χάρη στην παρουσία συστήματος επιλεκτικής καταλυτικής αναγωγής (SCR) – χαμηλότερες εκπομπές οξειδίου του αζώτου (NOx), οι οποίες αποτελούν «πληγή» για τους σύγχρονους κινητήρες diesel.
«Οι EcoBoost έθεσαν νέα δεδομένα στους βενζινοκινητήρες με το μικρό τους κυβισμό, τη χαμηλή κατανάλωση και την μη αναμενόμενα υψηλή απόδοση. Το ίδιο πάθος για καινοτομία κρύβεται πίσω και από τους EcoBlue», δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Ford Ευρώπης, Τζιμ Φάρλεϊ.