Ο Λάμπρος Αθανασούλας εκμεταλλευόμενος το Skoda Fabia R5 στα χρώματα του Lascaris Foundation πέτυχε έναν μεγάλο άθλο τερματίζοντας στη 2η θέση του Ράλι Ακρόπολις με διαφορά μόλις ένα δέκατο από τον 3ο.
Απίστευτο θρίλερ στο φινάλε και την τελευταία ειδική διαδρομή Ελάτεια. Ο Αθανασούλας μπήκε με προβάδισμα 35.6 sec αλλά μετά το μέσον της διαδρομής συνάντησε προπορευόμενο αυτοκίνητο (γκρουπ Ν) και δεν έβλεπε λόγω σκόνης. Το ελληνικό πλήρωμα έφτασε στον τερματισμό με μεγάλη ένταση αλλά ευτυχώς δεν χάθηκε τίποτα. Ο διώκτης του Γιάρομιρ Τάραμπους κινήθηκε ταχύτερα κατά 35.5 sec και ο Έλληνας οδηγός παρέμεινε στη 2η θέση για ένα δέκατο του δευτερολέπτου. Γίνονται;
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή...
Η σημερινή μέρα περιεάμβανε 3 ειδικές που διεξάγονται από δυο φορές η καθεμία: EKO Racing Ελευθεροχώρι 17.87km SEAJETS Ρεγκίνι 1, 11.61km, Ελάτεια/ Καριά 33.86km.
To ξεκίνημα βρήκε τον πρωταθλητή Καγιετάν Καγιετάνοβιτς να κερδίζει το Ελευθεροχώρι. Ο Πολωνός οδηγός βγήκε χτες και τούμπαρε με αποτέλεσμα να χάσει πολύτιμο χρόνο και σήμερα συνεχίζει χωρίς να μπορεί να διεκδικήσει βάθρο. Δεύτερος ήταν ο Σίρμασις 6.3sec πιο αργά ενώ ο Λάμπρος Αθανασούλας σημείωσε τον 3ο καλύτερο χρόνο όντας 8.5 sec πίσω από τον πρωταθλητή. Ο Έλληνας οδηγός μετά την πρώτη σημερινή ειδική διαδρομή δήλωσε: «Το αυτοκίνητο είναι καλό, γυρίσαμε στο μαλακό στήσιμο. Ο ρυθμός μας είναι καλός, δεν πιέσαμε πολύ, γιατί πρέπει να προφυλάξουμε τα λάστιχά μας». Ο Αλεξέι Λούκιανουκ που ξεκίνησε πρώτος σήμερα είχε κλατάρισμα και οδήγησε για 8km με σκασμένο ελαστικό.
Ο Καγιετάνοβιτς κέρδισε και τη δεύτερη ειδική διαδρομή το Ρεγκίνι. Ο Σίρμασις επίσης ήταν 2ος με χρόνο 5.8sec πιο αργό και ο Αθανασούλας 3ος με χρόνο 9.1 sec πίσω από τον Πολωνό πρωταθλητή. Μετά την ολοκλήρωση της 2ης ειδικής διαδρομής ο Έλληνας οδηγός τόνισε: "Ήταν δύσκολα για εμάς. Η κατηφόρα είναι πολύ γλιστερή και επικίνδυνη. Τα πήγαμε καλά και θα προσπαθήσουμε να πιέσουμε στην επόμενη, που είναι από τις αγαπημένες μου".
Η 3η ειδική διαδρομή της ημέρας Ελάτεια/Καριά είναι η μεγαλύτερη του αγώνα. Ο Καγιετάνοβιτς που πήρε φόρα πλέον την κέρδισε με διαφορά 10 sec από τον Σίρμασις. O Πολωνός οδηγός χρειάστηκε μόλις 24 λεπτά και 21 δευτερόλεπτα ενώ είχε μέση ωριαία ταχύτητα 83.4km/h. Ο Λάμπρος Αθανασούλας ήταν 3ος και πάλι με χρόνο 19.2 sec πιο αργό από τον Καγιετάνοβιτς. Ο Έλληνας οδηγός είχε τη μεγάλη κόντρα για την 3η θέση με τον Τσέχο Γιάρομιρ Τάραμπους και στη συγκεκριμένη ειδική ήταν 33 ολόκληρα sec ταχύτερός του. Ταυτόχρονα ο Ρώσος Αλεξέι Λούκιανουκ που μετά τη χθεσινή μέρα προηγούνταν στον αγώνα χτύπησε στην εμπρός ανάρτηση και έχασε πολύ χρόνο: «Kαταστρέψαμε την ανάρτηση σε μια λακκούβα που δεν υπήρχε στις σημειώσεις. Το αυτοκίνητο δεν ήταν οδηγήσιμο. Έπρεπε να αλλάξουμε το βραχίονα της ανάρτησης». Έτσι ο Αθανασούλας πέρασε στη 2η θέση πίσω από το Σίρμασις. Ο Έλληνας οδηγός υπολείπεται 78 sec από τον Λετονό Ραλφ Σίρμασις που οδηγεί τον αγώνα και προηγείται με 35 sec του Τσέχου Γιάρομιρ Τάραμπους που βρίσκεται στην 3η θέση. Πληρώματα και αυτοκίνητα βρίσκονται τώρα στη Λαμία και σε λίγο ξεκινά το δεύτερο πέρασμα από τις ειδικές διαδρομές.
Οι τρεις πρώτοι δήλωσαν στο Service Park:
11 SIRMACIS Ralfs - SIMINS Arturs SKODA Fabia R5
«Νιώθουμε καλά. Είναι λυπηρό που ο Αlexey έχασε τόσο χρόνο. Για το υπόλοιπο μπορώ να χαλαρώσω, μιας και ο επόμενος οδηγός είναι ένα λεπτό πίσω. Πρέπει να συγκεντρωθώ στο ράλλυ, αφού ειδικά η τελευταία ειδική είναι πολύ δύσκολη, και δεν είναι εύκολο να παραμείνεις συγκεντρωμένος στο δρόμο».
9 ATHANASSOULAS Lambros - PANAGIOTOUNIS Elias SKODA Fabia R5
«Σήμερα ήταν καλύτερα για μας. Πιέσαμε λίγο στην πρώτη ειδική, και στην Ελάτεια λίγο παραπάνω. Στο επόμενο loop δε θα πιέσουμε, καθώς στόχος μας είναι να διατηρήσουμε πίσω μας τον Τarabus και να τερματίσουμε στη 2η θέση».
3 TARABUS Jaromir - TRUNKAT Daniel SKODA Fabia R5
«Χθες ήταν καλύτερα, γιατί σήμερα δεν αισθάνομαι καλά στις ειδικές. Το αυτοκίνητο είναι καλό, δεν είχαμε κλαταρίσματα. Είμαστε ευτυχισμένοι που βρισκόμαστε εδώ, αλλά όχι με την ταχύτητά μας. Ο Λάμπρος είναι τοπικός και πολύ γρήγορος, και χάσαμε χρόνο, αλλά είμαστε ακόμη 3οι. Στενοχωρήθηκα με αυτό που συνέβη στον Lukyanuk».
Στην επανάληψη των τριών πρωινών ειδικών διαδρομών η δράση ξεκίνησε από το Ελευθεροχώρι 17.87km. Με αλλαγμένη ανάρτηση πλέον στο Fiesta R5 ο Ρώσος Αλεξέι Λούκιανουκ και εκτός πλέον διεκδίκησης θέσης στο βάθρο πήρε την ειδική αφήνοντας πίσω του τον Καγιετάνοβιτς που ήταν 8.8 sec πιο αργός. Οι πρωτοπόροι του αγώνα Σίρμασις και Αθανασούλας ακολούθησαν με τον Έλληνα οδηγό να κρτά πίσω του για 2.7 sec τον 3ο στην κατάταξη Γιάρομιρ Τάραμπους.
Η 5η ειδική της ημέρας και 11η του αγώνα ήταν το Ρεγγίνι 2. Κέρδισε ο Καγιετάνοβιτς για 4η φορά σήμερα ενώ στα 0.6 sec πίσω του ήταν ο Λετονός Ράλφ Σίρμασις που βρίσκετια επικεφαλής του αγώνα. Πέμπτος ο Αθανασούλας έχασε τα 2.7sec που πήρε από τον Τάραμπους στην προηγούμενη ειδική διαδρομή κρατώντας όμως τη διαφορά τους στα 35.6 sec. Μ' αυτή τη διαφορά και τον Έλληνα οδηγό στη δεύτερη θέση ξεκίνησαν όλη για την τελευταία ειδική διαδρομή την Ελάτεια που είναι και η μεγαλύτερη του αγώνα. Ο Αθανασούλας σε συνέντευξη που μας είχε παραχωρήσει πριν την εκκίνηση έλεγε πως η συγκεκριμένη ειδική μπορεί και να κρίνει τον αγώνα.
O Λάμπρος Αθανασούλας δεξιά συζητά με τον περιφερειάρχη Κώστα Μπακογιάνη στο service Park.
Στην τελευταία ειδική διαδρομή Ελάτεια ο Αθανασούλας μπήκε με προβάδισμα 35.6 sec από τον Γιάρομιρ Τάραμπους. Μετά το μέσον της διαδρομής συνάντησε προπορευόμενο αυτοκίνητο (γκρουπ Ν) και δεν έβλεπε λόγω σκόνης. Το ελληνικό πλήρωμα έφτασε στον τερματισμό με μεγάλη ένταση πιστεύοντας πως η καθυστέρηση αυτή θα τους στερήσει τη 2η θέση. Όμως η τύχη ήταν με το μέρος του σύγχρονου κορυφαίου Έλληνα οδηγού. Ο διώκτης του Γιάρομιρ Τάραμπους κινήθηκε ταχύτερα κατά 35.5 sec και ο Έλληνας οδηγός παρέμεινε στη 2η θέση για ένα δέκατο του δευτερολέπτου! Χρειάστηκε να κοιτάξουμε πολλές φορές τον πίνακα των χρόνων για να το πιστέψουμε.
Εδώ μπορείτε να δείτε την τελική κατάταξη.