Να που η Ford κάνει ένα ουσιαστικό βήμα, προς την πολυτελή κατηγορία.
Και αν οι εκδόσεις Vignale δείχνουν τάσεις αυτονόμησης ως μία ξεχωριστή εταιρεία με πολυτελή χαρακτηριστικά…όπως έχουν οι Nissan (Infiniti), Toyota (Lexus), Hyundai (Genesis), κλπ, το Edge είναι Ford και είναι πολυτελές.
ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΜΟΝΑΧΟ: ΤΑΚΗΣ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗΣ
Αυτή την πρώτη αίσθηση μας έδωσε κατά τη σύντομη γνωριμία που είχαμε με το μεγάλο SUV των Αμερικανών. Ένα αυτοκίνητο που μπορεί να κατασκευάστηκε για τις… μπρουτάλ ορέξεις των συμπατριωτών τους, όμως άφησαν κάποιες πιο Ευρωπαϊκές πινελιές πάνω σε αυτό, για να το δούμε και εμείς οι υπόλοιποι στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού με πιο συμπαθητικό μάτι.
Πιστέψτε με, το Edge δεν έχει… φωτογένεια, όντας ένα πολύ πιο όμορφο αυτοκίνητο δια… ζώσης. Οι στρουμπουλές καμπύλες του είναι πολύ πιο αθλητικές και παρά τον όγκο του, είναι ένα πιο γραμμωμένο αυτοκίνητο. Αλώστε είναι γνωστό πως οι κάμερες… παχαίνουν.
Το Edge κυκλοφορεί από το 2007 στους δρόμους των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής όπου έχει σημειώσει μεγάλη επιτυχία, πραγματοποιώντας μάλιστα ρεκόρ πωλήσεων το 2013. Κυκλοφορεί ακόμα στη Νοτια Αμερική, την Ασία αλλά και τη Ρωσία. Κατασκευάζεται στο Οντάριο του Καναδά, και από εκεί θα έρχεται και στην Ευρώπη!
Το τετράθυρο, πενταθέσιο SUV έχει ως ατού του, τους άφθονους εσωτερικούς χώρους αλλά και μία σειρά τεχνολογικών λύσεων όπως: τη κλείσιμο της θύρας αποσκευών χωρίς χέρια, το σύστημα συνδεσιμότητας SYNC 2, adaptive cruise control, εξελιγμένη έκδοση του συστήματος active park assist, έξυπνη τετρακίνηση με Torque Vectoring Control και Curve Control, σύστημα Active City Stop αλλά και πληροφόρησης για την «κίνηση» στη λεγόμενη «τυφλή γωνία», αναγνώριση σήμανσης κ.α.
Σε ότι αφορά τους κινητήρες η Ford προσφέρει δύο επιλογές για την Ευρώπη. Αμφότερες με τον 2λιτρο diesel Duratorq TDCi κινητήρα. Η πρώτη αφορά απόδοση 180 PS , με ροπή της τάξης των 40.8 kgm, εκπομπές ρύπων στα 149 g/km και συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Στη δεύτερη το κιβώτιο είναι 6άρι αυτόματο Power Shift με «αυτάκια» πίσω από το τιμόνι, η ισχύς ανεβαίνει στα 210 PS, ροπή στα 45.9 kgm ενώ οι εκπομπές ρύπων στα 159 g/km.
Στα χέρια μας είχαμε την έκδοση με τους 210 ίππους. Ενας κινητήρας ικανός -όπως είναι ρυθμισμένος- να κινήσει άνετα το βαρύ Edge. μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση ο ήχος του, που δε θυμίζει σχεδόν σε όλο το φάσμα λειτουργίας των στροφών του, οτι πρόκειται για diesel κινητήρα.
Στο δρόμο απο τα πρώτα συμπεράσματα που βγάζει κανείς είναι πως πρόκειται ένα αυτοκίνητο “μικτών συνθηκών” κι ας μη του φαίνεται. Στον αυτοκινητόδρομο το Edge είναι άνετο, όπως και στις εκτός δρόμου, λόγω τις εξαιρετικής δουλειάς που έχουν κάνει οι μηχανικοί της Ford στην ανάρτηση. Γενικά η ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου είναι σε υψηλό επίπεδο…
Για περισσότερα, μείνετε συντονισμένοι. Οι δοκιμές συνεχίζονται…
Το αυτοκίνητο αναμένεται το Καλοκαίρι σε τιμές που θα ξεκινάνε από τα 44.000€
Αναλυτικά
Κινητήρες Diesel:
2,0L TDCi 180PS (132kW) / 400Nm – AWD M6
Προδιαγραφές ρύπων: Euro 6 – Eκπομπές CO2: 149 – 152g/km
Κατανάλωση καυσίμου lt/100km: Εντός πόλης: 6,4 – 6,5, Εκτός πόλης: 5,4 – 5,5, Μικτός κύκλος: 5,8 – 5,9
Επιδόσεις: 0-100km/h: 9,9sec, Τελική Ταχύτητα: 200 km/h
2,0L TDCi 210PS (154kW) / 450Nm – AWD MPS6*
Προδιαγραφές ρύπων: Euro 6 – Eκπομπές CO2: 149 – 152g/km
Κατανάλωση καυσίμου lt/100km: Εντός πόλης: 6,4 – 6,5, Εκτός πόλης: 5,4 – 5,5, Μικτός κύκλος: 5,8 – 5,9
Επιδόσεις: 0-100km/h: 9,4sec, Τελική Ταχύτητα: 211 km/h
*Διαθέτει στάνταρ μοχλούς αλλαγής ταχυτήτων πάνω στο τιμόνι.