Ο Αυστραλός οδηγός της Red Bull έκανε την έκπληξη φέρνοντας τον Ταύρο στην 1η θέση. Για τον ίδιο ήταν η πρώτη φορά στη καριέρα του στη F1 που πήρε pole. Φαίνεται πως η αναβάθμιση της υβριδικής μηχανής της Renault παίζει ρόλο. Στο ναδίρ ο νικητής του προηγούμενου αγώνα στην Ισπανία Max Verstappen με την άλλη Red Bull που τράκαρε και αποκλείστηκε από την αρχή. Στις θέσεις 2 και 3 οι Mercedes. Απογοήτευσαν ακόμη μια φορά οι Ferrari.
του Τάκη Πουρναράκη
Με τη θερμοκρασία αέρα στους 21 βαθμούς Κελσίου και τη θερμοκρασία οδοστρώματος στους 39 βαθμούς Κελσίου ξεκίνησαν σήμερα οι κατατακτήριες δοκιμές στο Πριγκιπάτο του Μονακό. Η περσινή επίδοση που είχε δώσει την pole position στο Hamilton ήταν στο 1:15.098.
Στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές ταχύτερος όλων ήταν ο Vettel με διαφορά μόλις 18 χιλιοστών του δευτερολέπτου από το Hamilton. Ακολουθούσαν Rosberg και Ricciardo αμφότεροι στο ίδιο δέκατο. Τόσο το πρωί όσο και το μεσημέρι η χρήση της πάρα πολύ μαλακής γόμας (Ultra Soft) με το μωβ σιρίτι ήταν μονόδρομος.
Το Q1 έκρυβε δράμα για το νικητή του προηγούμενου αγώνα, Max Verstappen που τράκαρε τη Red Bull στη στροφή της Πισίνας. Ο νεαρός Ολλανδός έκανε λάθος στο πρώτο μέρος στην είσοδο της Πισίνας χτύπησε στις μπαριέρες και αυτό τον πέταξε απέναντι στον τοίχο. Η περίοδος διεκόπη μέχρι να απομακρυνθεί το μονοθέσιο από την πίστα. Προφανώς ο 18χρονος Ολλανδός που αποκλείστηκε έτσι από τη συνέχεια έχει πολλά να μάθει ακόμη. Ήταν η δεύτερη επαφή του με τις μπαριέρες σήμερα. Όσοι έλεγαν ότι ο Helmut Markko δικαιώθηκε μετά τη νίκη του Verstappen στην Ισπανία για την άκομψη προαγωγή του νεαρού είχαν όσο δίκιο έχουν και όσοι τον κατηγορούν γι’ αυτό που έγινε σήμερα.
Ο Verstappen τράκαρε στην έξοδο της Πισίνας.
Το μόνο βέβαιο είναι πως ο Verstappen χρειάζεται χρόνο για να δείξει το πραγματικό του πρόσωπο. Μετά την έξοδο από το μονοθέσιο ο Ολλανδός δήλωσε: «Υπερεκτίμησα την πρόσφυση που υπήρχε και έστριψα πιο νωρίς. Μετά όλα πήγαν στραβά». Στους άτυχους της πρώτης περιόδου και ο Nasr που είδε τη Sauber να μένει από υβριδική μηχανή (Ferrari). Τελικά από τη συνέχεια αποκλείστηκαν Ericsson (Sauber), Palmer (Renault), Haryanto, Wehrlein (Manor), Verstappen (Red Bull), Nasr (Sauber). Οι μόνοι οδηγοί που δοκίμασαν την πολύ μαλακή γόμα της Pirelli (κόκκινο σιρίτι) ήταν οι Hulkenberg, Perez της Force India.
To Q2 ξεκίνησε με όλα τα μονοθέσια να βγαίνουν στην πίστα αμέσως εκτός από τις Williams. Όταν οι οδηγοί συμπλήρωσαν τον πρώτο χρονομετρημένο γύρο ταχύτερος όλων ήταν ο Hamilton με χρόνο στο 1:14.056, ένα sec πιο γρήγορος από την επίδοση που του έδωσε πέρυσι την pole. Aυτό σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στην πάρα πολύ μαλακή γόμα που κάνει το αγωνιστικό της ντεμπούτο στο Μονακό. Η διαφορά με πέρυσι όπου όλοι χρησιμοποιούσαν την πολύ μαλακή γόμα στις δοκιμές είναι σύμφωνα με την Pirelli τουλάχιστον 1 sec στο γύρο.
Ο Ricciardo έγραψε χρόνο 1:14.543 με την πάρα πολύ μαλακή γόμα και μετά βγήκε 2η φορά με την πολύ μαλακή. Θυμίζουμε ότι οι οδηγοί που θα προκριθούν στο Q3 είναι υποχρεωμένοι να εκκινήσουν τον αγώνα με το σετ ελαστικών που πέτυχαν τον καλύτερο χρόνο τους στο Q2.
Ο Rosberg στην πρώτη του προσπάθεια που τον έφερε στην 2η θέση της κατάταξης είχε μια επαφή με τις μπαριέρες στην Πισίνα στο ίδιο σημείο που την πάτησε ο Verstappen.
Ο Ricciardo κατάφερε με την πολύ μαλακή γόμα να πετύχει ακόμη ταχύτερο χρόνο και με 1:14.357 εξασφάλισε ένα σημαντικό πλεονέκτημα για τον αγώνα αύριο καθότι θα μπει στα πιτ πιο αργά από τους υπόλοιπους άρα θα έχει την ευκαιρία να οδηγήσει την κούρσα. Τελικά ο Rosberg στη 2η προσπάθειά του σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στο Q2. Ο Hamilton εμποδίστηκε από το κυκλοφοριακό. Εκτός διαδικασίας έμειναν οι Bottas (Williams), Gutierrez (Haas), Button (McLaren), Massa (Williams), Grosjean (Haas), Magnussen (Renault). Ο αποκλεισμός τεσσάρων μονοθεσίων με υβριδική μηχανή Mercedes από το Q3, (Williams, Haas) δεικνύει ότι δεν αρκεί η δύναμη αλλά απαιτείται και καλό σασί.
Στη δεκάδα του Q3 μπήκαν οι: Mercedes, Ferrari, Force India, Toro Rosso, o Ricciardo με τη Red Bull και ο Alonso με τη McLaren. Με το ξεκίνημα του Q3 ο Hamilton αντιμετώπισε πρόβλημα με την υβριδική μηχανή βγαίνοντας από τα pit. Οι μηχανικοί του, τον έσπρωξαν πίσω στο γκαράζ και προσπάθησαν να επισκευάσουν το πρόβλημα. Την ώρα που ο Ricciardo σταματούσε τα χρονόμετρα στο 1:13.622 o Hamilton έβγαινε από τα pit με την υβριδική μηχανή σε λειτουργία. Ήταν σαφές πως είχε μόνο μια προσπάθεια στη διάθεσή του. Ο Rosberg στην πρώτη του προσπάθεια ήταν 3 δέκατα πιο αργός από τη Red Bull. Στη δεύτερη πλησίασε στα 170 χιλιοστά αφήνοντας πίσω του το Hamilton που ήταν 3 δέκατα πιο αργός από το Ricciardo. Πιο πίσω ο Vettel ήταν 4ος ενώ ο Hulkenberg πέρασε το Raikkonen με την άλλη Ferrari που θα εκκινήσει 5 θέσεις πιο πίσω λόγω αλλαγής κιβωτίου. Ο Φινλανδός θα εκκινήσει 11ος και θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν θα βαθμολογηθεί.
Ήταν η πρώτη φορά από πέρυσι στη Σιγκαπούρη που οι Mercedes έχασαν τη μάχη της pole. Πέρυσι τους είχε κερδίσει ο Vettel με τη Ferrari πάλι σε διαδρομή λιμανιού.