O Βρετανός ακολουθώντας στρατηγική ενός πιτ στοπ άφησε τους διώκτες του να μπαινοβγαίνουν στα πιτ και πήρε τη 2η συνεχόμενη φετινή του νίκη και πέμπτη στην καριέρα του στον Καναδά. “Πέτα σαν πεταλούδα, κέντρισε σα μέλλισα” αυτό το αφιερώνω στον Muhammad Ali τόνισε ο Hamilton.
Οι προβλέψεις για βροχή δεν επιβεβαιώθηκαν σήμερα στον Καναδά όμως οι θερμοκρασίες ήταν χαμηλές μόλις 12 βαθμοί Κελσίου στον αέρα και 23 βαθμοί Κελσίου στο οδόστρωμα.
Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων επιφύλασσε δυο άσχημες εκπλήξεις για τις Mercedes. Πρώτον ο Vettel τις πέρασε σαν σταματημένες μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα. Αμέσως μετά στην πρώτη αριστερή στροφή οι Hamilton και Rosberg ακούμπησαν με αποτέλεσμα ο Γερμανός να βρεθεί εκτός πίστας. Έτσι έχασε αρκετές θέσεις και βρέθηκε όταν επανήρθε από 2ος, 9ος. Μετά το τέλος του αγώνα ο Hamilton έκανε λόγω για κρύα ελαστικά και έντονη υποστροφή: “Ευτυχώς δεν έπαθαν καμιά ζημιά τα μονοθέσιά μας” είπε ο Βρετανός. Βέβαια δεν ήταν αυτός που έχασε 7 θέσεις. Μπροστά ο Φέτελ άρχισε να χτίζει μια διαφορά ασφαλείας από το Χάμιλτον ώστε όταν ενεργοποιηθεί το DRS να απέχει χρονικά πάνω από 1 δευτερόλεπτο.
Τους δυο πρωτοπόρους ακολουθούσαν κατά πόδας οι Red Bull των Verstappen και Ricciardo. O Vettel μπήκε πολύ νωρίς στα πιτ μόλις στον 11ο γύρο έβγαλε την πάρα πολύ μαλακή και έβαλε την πολύ μαλακή γόμα της Pirelli. Ήταν σαφές πως μ’ αυτό τον τρόπο πόνταρε σε στρατηγική δυο πιτ στοπ. Το παράδειγμά του ακολούθησε ο Raikkonen που επίσης πέρασε από την πάρα πολύ μαλακή γόμα στη πολύ μαλακή δυο γύρους αργότερα.
Αντίθετα στη Mercedes κράτησαν έξω το Hamilton μέχρι τον 24ο γύρο όπου ο Βρετανός πρωταθλητής έβγαλε την πάρα πολύ μαλακή γόμα και έβαλε την μαλακή. Ήταν σαφές εδώ πως στη Mercedes πόνταραν σε στρατηγική ενός πιτ στοπ ακολουθώντας την στρατηγική που η Pirelli είχε υποδείξει ως ταχύτερη για τον αγώνα. Ο Νico Rosberg είχε κάνει το ίδιο δυο γύρους νωρίτερα όπως και ο Ricciardo.
Ο Rosberg δεν μπόρεσε να περάσει το Bottas.
Λίγο νωρίτερα είχαν έρθει οι πρώτες εγκαταλείψεις, ο Jenson Button έμεινε από πρόβλημα στην υβριδική μηχανή της Honda που προκάλεσε φωτιά ενώ ο Jolyon Palmer από διαρροή υδραυλικής πίεσης. Ο Vettel προσπάθησε να κρατήσει τη διαφορά του από το Hamilton στα 13 δευτερόλεπτα αλλά δεν τα κατάφερε. Αυτή γύρο με το γύρο έβαινε μειούμενη για να πέσει κάτω από τα 10 sec μέσα σε 12 γύρους. Αυτό παρότι ο Hamilton είχε την μαλακή γόμα που θεωρητικά είναι πιο αργή. Στην πράξη όμως ταιριάζει καλύτερα στις πιο χαμηλές θερμοκρασίες του Μόντρεαλ.
Ο Raikkonen ήταν ο 1ος από τους οδηγούς της Ferrari που μπήκε 2η φορά στα πιτ στον 34ο γύρο. Ο Φινλανδός έβγαλε την πολύ μαλακή γόμα και έβαλε τη μαλακή. Στον 35ο γύρο ο Hamilton έχασε ένα δευτερόλεπτο λόγω ντουμπλαρίσματος που το πήρε πάλι πίσω αμέσως πετυχαίνοντας ταχύτερο γύρο. Μάλιστα ήταν ο πρώτος που έσπασε το φράγμα του 1:17. Η αντίδραση των μηχανικών της Ferrari ήταν να τραβήξουν το Vettel στα πιτ για 2η φορά. Βγαίνοντας ο Vettel με τη μαλακή γόμα ήταν στα 8 δευτερόλεπτα πίσω από το Hamilton. Αμέσως ο Γερμανός ξεκίνησε να πιέζει σημειώνοντας στον 38ο γύρο το ταχύτερο προσωπικό του γύρο μέχρι εκείνη τη στιγμή. Κάπου εκεί εγκατέλειψε ο Massa με τη Williams με υπερθέρμανση στην υβριδική μηχανή της Mercedes.
Μέσα σε δυο γύρους η διαφορά είχε πέσει στα 6.5sec. Κάπου εκεί η διαφορά σταθεροποιήθηκε παρά την προσπάθεια του Vettel που σημείωσε ταχύτερο γύρο με 1:16.6. Ο Romain Grosjean δεν υπάκουσε αμέσως στις μπλε σημαίες και κόστισε 1 sec στο Vettel που στην προσπάθειά του να το ανακτήσει έκανε εκ νέου ταχύτερο γύρο. Πίσω τους οι Verstappen και Bottas είχαν τη δική τους μάχη για την 3η θέση με το Rosberg να καιροφυλακτεί. Ο Γερμανός που είχε καταφέρει ν’ ανέβει 4 θέσεις από την εκκίνηση δεν μπορούσε να περάσει εύκολα τη Williams του Bottas. Παρά τις συνεχή προσπάθεια του Vettel που σημείωνε απανωτούς ταχύτερους γύρους η διαφορά έπεσε κάτω από τα 6 sec στον 46ο γύρο. Μέσα σε 4 ακόμη γύρους ο Vettel ροκάνισε άλλο ένα δευτερόλεπτο και πλέον η διαφορά του από το Hamilton ήταν κάτω από 5 sec ενώ απέμεναν 20 γύροι για το πέσιμο της καρό σημαίας. Ο Rosberg ειδοποιήθηκε από τους μηχανικούς του να μπει στα πιτ γιατί το δεξί ελαστικό έχανε πίεση. Έβαλε εκ νέου τη μαλακή γόμα, ο Bottas ανάσανε και ο Γερμανός με τη Mercedes σημείωσε ταχύτερο γύρο σπάζοντας το φράγμα του 1:16.
Ξαφνικά ο Hamilton πήρε μια κρίσιμη ανάσα 1.3sec σε έναν μόνο γύρο ενώ απέμεναν 13 για το πέσιμο της καρό σημαίας. Ο Βρετανός μετά απ’ αυτό κατάφερε να σταθεροποιήσει τη διαφορά λίγο κάτω από τα 6 sec. Μετά τον 60στό γύρο ο Hamilton άρχισε σταδιακά ν’ ανοίγει ξανά τη διαφορά δείχνοντας ότι είχε τον έλεγχο του αγώνα απόλυτα.
Η διαφορά μετατοπίστηκε στη μάχη Rosberg, Verstappen για την 4η θέση ενώ ο Alonso παρακαλούσε να σταματήσει τον αγώνα ότανς εκτός βαθμών και 5 sec στο γύρο πιο αργός από τους πρωτοπόρους όντας ένα γύρο πίσω από αυτούς. O Rosberg προσπάθησε να περάσει στον τελευταίο γύρο αλλά έχασε τον έλεγχο της Mercedes στα φρένα στο τελευταίο σικέιν. Σίγουρα ο Verstappen οδήγησε ψύχραιμα και πανάξια κράτησε πίσω του την ταχύτερη Mercedes.
Ο Hamilton πανηγύρισε έξαλλα την 5η του νίκη στον Καναδά.
Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:
ΘΕΣΗ | ΟΔΗΓΟΣ | ΟΜΑΔΑ | ΓΥΡΟΙ | ΔΙΑΦΟΡΑ |
---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 70 | 1h31m05.296s |
2 | Sebastian Vettel | Ferrari | 70 | 5.011s |
3 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 70 | 46.422s |
4 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 70 | 53.020s |
5 | Nico Rosberg | Mercedes | 70 | 1m02.093s |
6 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 70 | 1m03.017s |
7 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 70 | 1m03.634s |
8 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 69 | 1 γύρος |
9 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Ferrari | 69 | 1 γύρος |
10 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 69 | 1 γύρος |
11 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 69 | 1 γύρος |
12 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Ferrari | 69 | 1 γύρος |
13 | Esteban Gutierrez | Haas/Ferrari | 68 | 2 γύροι |
14 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 68 | 2 γύροι |
15 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 68 | 2 γύροι |
16 | Kevin Magnussen | Renault | 68 | 2 γύροι |
17 | Pascal Wehrlein | Manor/Mercedes | 68 | 2 γύροι |
18 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 68 | 2 γύροι |
19 | Rio Haryanto | Manor/Mercedes | 68 | 2 γύροι |
– | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 35 | Εγκατέλειψε |
– | Jolyon Palmer | Renault | 16 | Εγκατέλειψε |
– | Jenson Button | McLaren/Honda | 9 | Μηχανή |
Βαθμολογία οδηγών
ΘΕΣΗ | ΟΔΗΓΟΣ | ΒΑΘΜΟΙ |
---|---|---|
1 | Nico Rosberg | 116 |
2 | Lewis Hamilton | 107 |
3 | Sebastian Vettel | 78 |
4 | Daniel Ricciardo | 72 |
5 | Kimi Raikkonen | 69 |
6 | Max Verstappen | 50 |
7 | Valtteri Bottas | 44 |
8 | Felipe Massa | 37 |
9 | Sergio Perez | 24 |
10 | Daniil Kvyat | 22 |
11 | Romain Grosjean | 22 |
12 | Fernando Alonso | 18 |
13 | Nico Hulkenberg | 18 |
14 | Carlos Sainz | 18 |
15 | Kevin Magnussen | 6 |
16 | Jenson Button | 5 |
17 | Stoffel Vandoorne | 1 |
18 | Esteban Gutierrez | 0 |
19 | Jolyon Palmer | 0 |
20 | Marcus Ericsson | 0 |
21 | Pascal Wehrlein | 0 |
22 | Felipe Nasr | 0 |
23 | Rio Haryanto | 0 |
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
ΘΕΣΗ | ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | ΒΑΘΜΟΙ |
---|---|---|
1 | Mercedes | 223 |
2 | Ferrari | 147 |
3 | Red Bull/Renault | 130 |
4 | Williams/Mercedes | 81 |
5 | Force India/Mercedes | 42 |
6 | Toro Rosso/Ferrari | 32 |
7 | McLaren/Honda | 24 |
8 | Haas/Ferrari | 22 |
9 | Renault | 6 |
10 | Sauber/Ferrari | 0 |
11 | Manor/Mercedes | 0 |