Το Subaru Levorg απευθύνεται σε όσους εκτιμούν την κατανομή βάρους, την πραγματική τετρακίνηση, την ενεργητική ασφάλεια κ.ά. Δεν παρουσιάζει συχνά νέα μοντέλα η Subaru. Και όταν το κάνει, οι παρουσιάσεις δεν έχουν τίποτα μοδάτο, φανταχτερό ή εποχικό.
Η Subaru, παρότι πλέον ανήκει στην Toyota, συνεχίζει να φτιάχνει αυτοκίνητα για πραγματικούς οδηγούς. Στις παρουσιάσεις δεν μιλάει κανείς για multimedia συστήματα και apps αλλά για το πόση ροπή μπορεί να πάει σε έναν τροχό (99%) και πόσο χαμηλά βρίσκεται λόγω επίπεδου κινητήρα (boxer) το κέντρο βάρους. Για να κατανοήσει κάποιος τι συζητάμε, αρκεί να ρίξει μια ματιά στον κυβισμό του κινητήρα: 1600 c.c ακριβώς – όχι 1.596, 1.595 ή κάτι παρόμοιο. Αυτό οφείλεται στους αντικριστούς κυλίνδρους του κινητήρα χωρίς γωνίες που δίνει στους μηχανικούς τη δυνατότητα να είναι ακριβείς: 400 cc ο κύλινδρος.
Ο κινητήρας έχει μικρές διαστάσεις, οπότε χώρεσε πίσω από τον εμπρός άξονα, και η νοητή του προέκταση βρίσκεται αρκετά χαμηλά – είναι κάτω από το σώμα των επιβατών (κρίσιμο σε περίπτωση σύγκρουσης). Οι μηχανικοί εκμεταλλεύονται τη θέση του κινητήρα για να πετύχουν κορυφαία κατανομή βάρους ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα, αλλά και εκατέρωθεν του κεντρικού άξονα αριστερά δεξιά. Λόγω επίπεδης διάταξης ο κινητήρας έχει εξαιρετική απόκριση στις χαμηλές στροφές. Το σοβαρό μειονέκτημά του (σ.σ.: ασταθές ρελαντί) έχει πλέον αντιμετωπιστεί χάρη στην εξέλιξη των ηλεκτρονικών. Ο υπετροφοδοτούμενος κινητήρας είναι ολοκαίνουριος για τη Subaru και συνδυάζεται με σύστημα πραγματικής τετρακίνησης με δύο διαφορικά και πολύδισκο συμπλέκτη σε ρόλο κεντρικού. Μόνιμα μεταφέρεται το 60% της ροπής εμπρός και το 40% πίσω. Σε συνθήκες ανομοιόμορφης πρόσφυσης μπορεί να μεταφερθεί μέχρι και το 99% σε έναν τροχό.
Φτιαγμένο για να ταξιδεύει
Συμπληρώσαμε 500 km στο τιμόνι του ταξιδεύοντας μέχρι το Γαλαξίδι, και το Levorg απέδειξε ότι είναι καθαρόαιμο Subaru. Προσανατολισμένο στις άνετες και ασφαλείς οικογενειακές μετακινήσεις εντός και εκτός πόλης αλλά με αγωνιστικά γονίδια (σ.σ.: έχεις παρόμοια γεωμετρία ανάρτησης σε γωνίες κάμπερ, κάστερ με το WRX STI). Εκμεταλλευόμενοι τη στιβαρότητα του πλαισίου από ειδικό κράμα χάλυβα, οι μηχανικοί σέταραν την ανάρτηση (McPherson εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) με μεγάλη διαδρομή αποσβεστήρων αλλά κοντά ελατήρια. Το αποτέλεσμα είναι μία εξαιρετικά άνετη συμπεριφορά σε λακκούβες και ανομοιομορφίες, ενώ ταυτόχρονα το αυτοκίνητο κρατά άριστα στον δρόμο χωρίς να γέρνει αναίτια/δραματικά. Εχει ουδέτερο τιμόνι, πολύ καλή ποιότητα κύλισης, γραμμικό σε αίσθηση κινητήρα, ενώ το κιβώτιο κάνει τη δουλειά του χωρίς να γίνεται αντιληπτό ακόμη και με το γκάζι στο πάτωμα.
Το Levorg δεν είναι σπορ αυτοκίνητο, τα περάσματά του όμως σε πολλά σημεία είναι πολύ γρήγορα χάρη στη μοναδική ισορροπία κρατήματος που έχει. Το σύστημα Vehicle Dynamic Control (VDC) αξιοποιεί τις δυνατότητες του Symmetrical All-Wheel Drive και συμβάλλει στη διεύρυνση των ορίων και την επιτυχή αποφυγή κινδύνων. Το Active Torque Vectoring βελτιώνει την κατευθυντικότητα στις στροφές. Το Levorg είναι εξοπλισμένο με ένα προηγμένο πακέτο ασφάλειας που αποτελείται από το σύστημα Subaru Rear Vehicle Detection: Blind Spot Detection (BSD). Lane Change Assist (LCA), Rear Cross Traffic Alert, έξυπνα φώτα κ.ά. Υπάρχουν δύο εκδόσεις: η πλούσια εξοπλισμένη GT και η πολύ πλούσια εξοπλισμένη GTS στα 36.900 ευρώ (35.500 με απόσυρση). Βρίσκεται ήδη στη χώρα μας και μπορείτε να το δείτε στις εκθέσεις Subaru.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.600 cc
Ισχύς: 170/4.800 – 5.600 PS/rpm
Ροπή: 25,5/1.800 – 4.800 kgm/rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Συνεχώς μεταβαλλόμενης μετάδοσης (Lineartronic CVT)
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 8,9 sec
Μεικτή κατανάλωση: 11,1 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2 (gr/km): 159
Βάρος: 1.531 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.690/1.780/1.490 mm
Χώρος αποσκευών: 522 έως 1.446 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 295 ευρώ
Τιμή: 38.190 ευρώ