Το υπερτροφοδοτούμενο Civic Type R είναι το πρώτο στην ιστορία της εταιρείας με την απόδοση ν’ ανεβαίνει κατά 110 PS φτάνοντας τα 310 PS!
H Honda έχει μακρά παράδοση με τους κινητήρες μεταβλητού χρονισμού, μια τεχνολογία που ξεκίνησε από την F1 τη δεκαετία του 1980 και πέρασε στην παραγωγή κάτω από το καπό των γρήγορων εκδόσεων CRX/Civic VTEC-VTI με 150/160 PS και συγκλονιστικό ήχο, με το στροφόμετρο να ξεπερνά τις 8000 rpm.
ΔΟΚΙΜΗ: ΤΑΚΗΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ
Η παράδοση συνεχίστηκε στα δίλιτρα ατμοσφαιρικά Type R των 200 PS, όμως οι εποχές άλλαξαν. Ελέω Euro 6, ήρθε η στιγμή που οι Ιάπωνες υποχρεώθηκαν να δουν τη λύση του turbo. Το υπερτροφοδοτούμενο Civic Type R είναι το πρώτο στην ιστορία της εταιρείας με την απόδοση ν’ ανεβαίνει κατά 110 PS φτάνοντας τα 310 PS!
Δεν είναι εύκολο να περάσει ομαλά όλη αυτή η δύναμη στον δρόμο και επιπλέον η ροπή των 40,8 kgm από τους εμπρός κινητήριους τροχούς. Η Honda σε συνεργασία με την Continental εξέλιξε ένα ειδικό ελαστικό για το Civic Type R, το Sport Contact 6. Πέρα από τα ελαστικά, οι Ιάπωνες μηχανικοί εξέλιξαν ένα εμπρός σύστημα ανάρτησης δυο αξόνων (Dual Axis Strut). Επιπλέον, το Adaptive Damper System περιορίζει τις μετατοπίσεις στους τρεις άξονες με τον συνεχή ανεξάρτητο έλεγχο κάθε τροχού μέσω της οριοθέτησης της διαδρομής των αποσβεστήρων. Υπάρχει και ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (LSD) για τη βέλτιστη κατανομή ροπής.
Τέλος, διαθέσιμη είναι και μια χαρτογράφηση «+R» με την οποία η απόκριση του κινητήρα μεγιστοποιείται και η ανάρτηση σκληραίνει κατά 30%. Εχοντας όλα αυτά υπόψη καθίσαμε στη θέση του οδηγού για μερικούς γύρους στα Μέγαρα. Ο ήχος από τον κινητήρα είναι διακριτικός και δεν γεμίζει την καμπίνα των επιβατών. Βρήκαμε εύκολα τη σωστή θέση οδήγησης και μετά τον πρώτο αναγνωριστικό γύρο επιλέξαμε το πρόγραμμα +R και πήγαμε για έναν πιο γρήγορο στην πίστα των Μεγάρων.
Πρώτη αριστερή στροφή 180 μοιρών, 2α ή 3η; Με 2α κόβεις πολύ και πατώντας το γκάζι, μετά την κορυφή βγάζει πολλά μούτρα, καλύτερα 3η, λοιπόν, εκμεταλλευόμενος τη ροπή από τις 2500 rpm και την πολύ καλή ισορροπία κρατήματος. Προλαβαίνεις να ανεβάσεις 4η μέχρι τη γρήγορη αριστερή που ακολουθεί, το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι άριστο, ό,τι καλύτερο κυκλοφορεί στην αγορά. Φρένααααα για την κλειστή δεξιά, 2α -σταθερό είναι, πατάει ωραία- και υπομονή στην έξοδο βάζουμε 3η και την κρατάμε στην επόμενη δεξιά (φιστικιές). Στην ευθεία που ακολουθεί βλέπουμε τις λυχνίες στην κορυφή του καντράν να κοκκινίζουν, γεμίζει και η 4η, είδαμε 158km/h πριν τα φρένα για το δεξί πέταλο. Η 3η κρεμάει, με 2α μουριάζει στην έξοδο, ακολουθεί γρήγορη αριστερή, καβαλάμε το κερμπ και το Adaptive Damper System οριοθετεί αμέσως τη διαδρομή του αμορτισέρ. Η παρατεταμένη δεξιά που ακολουθεί θέλει υπομονή με 2α και στο εσωτερικό της ολοκληρώνεται ο γύρος.
Ο 2.0 lt VTEC TURBO στροφάρει σαν ατμοσφαιρικός και αποδίδει σαν υπερτροφοδοτούμενος – είναι η πρώτη φορά που οδηγούμε κάτι τέτοιο. Ενας συνήθης turbo κινητήρας έχει δώσει ό,τι είναι να δώσει μέχρι τις 4.000-5.000 rpm εδώ γεμίζει όπως τα ατμοσφαιρικά VTEC.
Επιστρέψαμε από τα Μέγαρα με τη σκέψη του Type R. Σίγουρα πρόκειται για ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο ρυθμισμένο στο απόλυτο όριο που απευθύνεται αποκλειστικά σε γνώστες της οδηγικής τέχνης.
TEXNIKA ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.996 cc
Ισχύς: 310 PS/6.500 rpm
Ροπή: 40,8 kgm/2.500-4.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 5,7sec
Τελική ταχύτητα: 270 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 7,3lt/100 km
Εκπομπές CO2: 170 gr/km, Euro 6
Τέλη κυκλοφορίας: 416 ευρώ
Βάρος: 1.382 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.390/1.878/1.466 mm
Χώρος αποσκευών: 498-1.214 lt
Τιμή: Από 47.000 ευρώ