Για πρώτη φορά στην καριέρα του ο Βρετανός εκκινεί από την pole στο Ώστιν. Δίπλα του ο Ρόσμπεργκ και πίσω τους οι Red Bull των Ρικιάρντο και Φερστάπεν.
Το Ώστιν υποδέχτηκε σήμερα ομάδες και οδηγούς με εξαίρετο καιρό, θερμοκρασία, ήλιο, θερμοκρασία αέρα στους 24 βαθμούς Κελσίου και θερμοκρασία οδοστρώματος στους 35 βαθμούς Κελσίου.
Οι μηχανικοί της Mercedes ξενύχτησαν χτες προσπαθώντας ν’ αλλάξουν όλο το σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου στο μονοθέσιο του Χάμιλτον. Ενέργεια που απαιτούσε την μερική απομάκρυνση της υβριδικής μηχανής από το σασί.
Στην μια ώρα ελεύθερων δοκιμών το πρωί ταχύτερες όλων ήταν οι Red Bull με τον Μαξ Φερστάπεν να κινείται 260 χιλιοστά του δευτερολέπτου ταχύτερα από τον Ντάνιελ Ρικιάρντο. Ο βασικός λόγος που οι Mercedes των Χάμιλτον και Ρόσμπεργκ βρέθηκαν στην 4η και 5η θέση πίσω και από τη Ferrari του Ράικονεν ήταν ότι δεν επιχείρησαν γρήγορο γύρο με την πολύ μαλακή γόμα.
Η Pirelli έχει στη διάθεση όλων των ομάδων αυτό το τριήμερο στο Ώστιν τις τρεις μεσαίες από τις πέντε γόμες της γκάμας της: Μέση, μαλακή και πολύ μαλακή. Το ξεκίνημα του Q1 βρήκε όλους τους οδηγούς με την πολύ μαλακή γόμα, άλλοι έβαλαν χρησιμοποιημένο σετ, άλλοι καινούργιο. Οι Mercedes ήταν ταχύτερες με το Χάμιλτον να είναι 1 δέκατο μπροστά από το Ρόσμπεργκ. Οι Red Bull ακολουθούσαν με το Φερστάπεν να βρίσκει 1,5 δέκατο καλύτερο χρόνο από το Ρικιάρντο και πιο πίσω ο Ράικονεν, ο Χούλκενμπεργκ, ο Πέρεζ.
Ο Μπάτον για δεύτερο συνεχή αγώνα μένει εκτός Q2.
Εκτός διαδικασίας έμειναν οι Manor των Βερλάιν, Οκόν, η Sauber του Νασρ, η Haas του Grosjean, η McLaren του Μπάτον και η Renault του Μάγκνουσεν. Ο Μπάτον διαμαρτύρονταν ότι έχασε χρόνο στην τελευταία στροφή από τον Πάλμερ.
Στο ξεκίνημα του Q2 είδαμε μια ενδιαφέρουσα στρατηγική επιλογή ελαστικών από τις δυο Mercedes των Ρόσμπεργκ και Χάμιλτον αλλά και τη Red Bull του Φερστάπεν. Όλοι τους επιχείρησαν γρήγορο γύρο με τη μαλακή γόμα αφήνοντας προς στιγμή την πολύ μαλακή παρότι ήταν 1 sec ταχύτερη. Προφανώς δοκίμασαν να δουν αν μπορούν να πετύχουν χρόνο πρόκρισης ούτως ώστε να έχουν αύριο πιο ευέλικτη στρατηγική εκκινώντας με τη μαλακή γόμα. Ακόμη πιο ενδιαφέρουσα ήταν η επιλογή της Red Bull να βάλει το Ρικιάρντο με την πολύ μαλακή γόμα έτσι έχουμε δυο διαφορετικές στρατηγικές επιλογές στην ίδια ομάδα. Λογικά ο Αυστραλός πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο από τους τέσσερις. Προς απογοήτευση όμως των Ταύρων η διαφορά ήταν μόνο ένα δέκατο από τη Mercedes του Ρόσμπεργκ παρότι αυτός χρησιμοποιούσε πιο αργό ελαστικό.
Εκτός Q3 έμειναν ο Πέρεζ με τη Force India, o Αλόνσο με τη McLaren, o Κβίατ με την Toro Rosso, ο Γκουτιέρεζ με τη Haas (άσχημη εμφάνιση εντός έδρας για την αμερικάνικη ομάδα), ο Πάλμερ με τη Renault και ο Έρικσον με τη Sauber.
To ξεκίνημα του Q3 βρήκε τους Ρόσμπεργκ και Φερστάπεν να επιχειρούν πρώτοι. Προφανώς εδώ στη μάχη της pole χρησιμοποιήθηκε μόνο η πολύ μαλακή γόμα. Ο Ρόσμπεργκ έκανε λάθος στην 1η στροφή στην πρώτη του προσπάθεια και αυτό έδωσε πλεονέκτημα στο Χάμιλτον. Η διαφορά ανάμεσά τους μετά τον 1ο γύρο ήταν στα 72 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Πίσω από τις Mercedes ήταν ο Ρικιάρντο 80 χιλιοστά ταχύτερος από το Φερστάπεν. Οι Χούλκενμπεργκ, Σάινθ, Μπότας και Μάσα επιχείρησαν μόνο μια φορά στο Q3.
Ο Χάμιλτον στη 2η του προσπάθεια δεν άφησε κανένα περιθώριο αμφιβολίας και πήρε την pole όντας ο μόνος που κατέβηκε σε χρόνο κάτω από το 1:35. Ο Βρετανός θα εκκινήσει για 9η φορά φέτος από την 1η θέση. Έχει σημειώσει όμως μόνο 6 νίκες σε αντίθεση με τις 9 του Ρόσμπεργκ. Ο Γερμανός προηγείται στη βαθμολογία με 33 βαθμούς διαφορά. Ο Χάμιλτον δεν είχε πάρει ποτέ pole στο Ώστιν, αλλά έχει κερδίσει εκεί τους τρεις από τους τέσσερις αγώνες που έχουν γίνει από το 2012. Ο Φέτελ πήρε τη νίκη το 2013 για λογαριασμό της Red Bull.
O Ρικιάρντο εκκινεί αύριο από την 3 θέση με την πολύ μαλακή γόμα που προσφέρει καλύτερη εκκίνηση. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν θα μπορέσει να προβληματίσει τις Mercedes στην αρχή.
Συνολικά η τελική κατάταξη διαμορφώθηκε ως εξής: