Τελικά ο Ντάνιελ Ρικιάρντο πήρε τους 15 βαθμούς της 3ης θέσης στο Μεξικό και ο Φέτελ βρέθηκε 5ος πίσω από το Φερστάπεν.
Το Μεξικάνικο GP θα ξεχαστεί πολύ γρήγορα όσον αφορά στην εξέλιξή του στη μάχη για τη νίκη. Οι Χάμιλτον – Ρόσμπεργκ έκαναν βόλτα από το σβήσιμο των κόκκινων φώτων ως την καρό σημαία επιτυγχάνοντας ένα ακόμη προβλέψιμο 1-2 για τη Mercedes που είναι ήδη πρωταθλήτρια στους κατασκευαστές. Αμφότεροι εκκίνησαν με την μαλακή γόμα της Pirelli και έβαλαν τη μέση γόμα στην μοναδική αλλαγή που πραγματοποίησαν: Ο Χάμιλτον στον 17ο και ο Ρόσμπεργκ στον 20οστο γύρο σε σύνολο 71. Ο Ρόσμπεργκ προηγείται με 19 βαθμούς ενώ απομένουν 50 να μοιραστούν στους δυο τελευταίους αγώνες στις 13/11 στη Βραζιλία και στις 27/11 στα ΗΑΕ.
Στην πίστα Hermanos Rodriquez σημειώθηκε τελική ταχύτητα 372.5km/h από το Βάλτερι Μπότας με τη Williams. Το ρεκόρ κατέχει ο Μοντόγια από το 2005 στη Μόντσα με 372.6km/h (McLaren Mercedes). O λόγος που καταγράφονται τόσο υψηλές τελικές ταχύτητες στο Μεξικό είναι ο αραιός - λόγω υψομέτρου - αέρας που προκαλεί σημαντικά λιγότερες αεροδυναμικές αντιστάσεις. Παράλληλα τα μονοθέσια έχουν χαμηλότερη αεροδυναμική απόδοση με αποτέλεσμα να πιέζουν/φθείρουν λιγότερο τα ελαστικά. Είδαμε σε δυο περιπτώσεις (Renault, Sauber) ένα σετ μέσης γόμας να αρκεί για όλο τον αγώνα.
Μάχη δόθηκε για την 3η θέση του βάθρου ανάμεσα στις Ferrari που εκκινούσαν με μαλακή γόμα και στις Red Bull που εκκινούσαν με την πολύ μαλακή γόμα. Ο Ρικιάρντο μπήκε στο πρώτο γύρο εκμεταλλευόμενος το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας και έβαλε τη μέση γόμα. Παρότι ίσως σκεφτόταν να πάει μέχρι το τέλος μ’ αυτή αποφάσισε ν’ αλλάξει στρατηγική. Έβαλε ξανά τη μαλακή γόμα στον 50στό γύρο και πίεσε για να φτάσει τους Φέτελ και Φερστάπεν.
Ο Φερστάπεν από την πλευρά του - συνήθης πρακτική της Red Bull φέτος να υιοθετεί διαφορετικές στρατηγικές για τους δυο οδηγούς της - κράτησε 12 γύρους τη πολύ μαλακή γόμα, έβαλε τη μέση και πήγε μ’ αυτή μέχρι το φινάλε (59 γύρους έκανε μ' ένα σετ). Μάλιστα στο τέλος τα ελαστικά του είχαν δυναμική για να αμυνθεί. Στη Ferrari ακολούθησαν την εξής πρωτότυπη στρατηγική για το Ράικονεν: Μαλακή/μέση/μέση γόμα. Ο Φινλανδός ήταν ο μόνος από τους 22 οδηγούς που έβαλε τη μέση γόμα για 2η φορά!
Ο Φέτελ πήγε 32 γύρους με τη μαλακή γόμα που εκκινούσε. Με το συγκεκριμένο σετ είχε πετύχει και τον ταχύτερο χρόνο στις δοκιμές οπότε συνολικά συμπλήρωσε 35 γύρους μ’ αυτό. Η Pirelli συνέστηνε να μην ξεπεραστούν οι 22 γύροι με τη μαλακή γόμα. Η στρατηγική του είχε νόημα γιατί στους 12-20 παραπάνω γύρους δεν έχανε έδαφος σε σχέση με τις Mercedes και τις Red Bull που είχαν βάλει νωρίτερα τη μέση γόμα. Τελικά ο Γερμανός ακολούθησε το παράδειγμά τους σχεδόν στο μέσον του αγώνα και πλέον ήταν εμφανές πως θα πήγαινε με μια αλλαγή ως το τέλος.
Στους τελευταίους 5 γύρους είχαμε λοιπόν το Φερστάπεν στην 3η θέση με μέση γόμα και ιδιαίτερα καταπονημένα ελαστικά, το Φέτελ στην 4η θέση να μειώνει τη διαφορά καθώς τα δικά του ελαστικά μέσης γόμας ήταν 20 γύρους πιο φρέσκα και το Ρικιάρντο στην 5η θέση με ελαστικά μαλακής γόμας να κινείται μισό δευτερόλεπτο πιο γρήγορα ροκανίζοντας τη διαφορά που είχε προκύψει από το παραπανίσιο πιτ στοπ.
Ο Φέτελ έχασε το ρυθμό του περιμένοντας εις μάτην να δώσει ως όφειλε τη θέση ο Φερστάπεν και τον έφτασε ο Ρικιάρντο ορεξάτος.
Πρώτος έφτασε ο Φέτελ το Φερστάπεν και έκανε κίνηση να τον περάσει στο τέλος της μεγάλης ευθείας. Ο Ολλανδός έχασε τα φρένα πάτησε εκτός πίστας και αφού έκοψε δρόμο έμεινε μπροστά. Εις μάτην του είπαν από τη Red Bull να δώσει τη θέση πίσω. Ο Φέτελ έχασε το ρυθμό του, βράδυνε πίσω από το Φερστάπεν, τον έφτασε ο Ρικιάρντο και προσπάθησε να τον περάσει. Ο Φέτελ αμύνθηκε ακούμπησαν και το πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε τους τρεις του να τερματίζουν τρενάκι της οργής με το Φέτελ να χειρονομεί ακατάληπτα και τους αγωνοδίκες να εξετάζουν τα δυο συμβάντα.
Δείτε εδώ το σχετικό βίντεο...
Η Σολομώντειος λύση ήταν να επιβάλλουν ποινή 5 sec στο Φερστάπεν και 10 sec στο Φέτελ. Ο Ολλανδός δεν ανέβηκε καν στο βάθρο, εκεί ήταν ο Φέτελ. Μετά όμως οι αγωνοδίκες επέβαλαν στο Φέτελ ποινή 10 sec. Έτσι βρέθηκε 5ος πίσω από τους Φερστάπεν και Ρικιάρντο.
Οι αγωνοδίκες έκριναν ορθά κατά την άποψή μας ότι ο Φέτελ άλλαξε πορεία αντιαθλητικά γι’ αυτό και κοπάνησαν τις ρόδες τους με το Ρικιάρντο. Η FIA μετά το Ιαπωνικό GP και το άκομψο τρόπο που αμύνθηκε ο Φερστάπεν στο Χάμιλτον είχε προειδοποιήσει τους οδηγούς να μην αλλάζουν πορεία ενόσω φρενάρουν. Οι αγωνοδίκες διαπίστωσαν πως ο Φέτελ άλλαξε πορεία ενώ φρέναρε.
Ο Ρικιάρντο πανηγυρίζει για την 3η θέση κάτω από τις κερκίδες εκ των υστέρων.
Ο συνδυασμός αποφάσεων διατήρησε το Φέτελ πίσω από το Φερστάπεν και τις Red Bull μπροστά από τη Ferrari. Έχουμε την άποψη πως ο Φερστάπεν ακόμη μια φορά έπεσε στα μαλακά καθώς χαίρει μιας ιδιότυπης ασυλίας. Πιθανόν θα αποκατασταθεί η ισορροπία και το περί δικαίου αίσθημα εφόσον κάποιος τον βάλει στη θέση του εντός πίστας.
"Μη σε νοιάζει τι λένε εγώ κάνω κουμάντο μικρέ, κοίτα εσύ να περάσεις τη Mercedes του Ρόσμπεργκ για να έχουμε μεγάλο τελικό".