Κατά τη διάρκεια του έτους που ολοκληρώνεται σε ένα μήνα είδαμε την αυστηροποίηση του δοκιμών αξιολόγησης νέων επιβατικών αυτοκινήτων από τον Euro NCAP. Κάθε μοντέλο που επιβραβεύεται με 5 αστέρια, τα κερδίζει με την αξία του. Τα τελευταία τρία που μπήκαν σε αυτή τη λίστα είναι τα Audi Q2, Hyundai Ioniq και Ford Edge.
Ο ανεξάρτητος οργανισμός ανακοίνωσε τα αποτελέσματα και για άλλα δύο αυτοκίνητα, που όμως δεν εξασφάλισαν την ανώτατη διάκριση στις δοκιμές. Πρόκειται για τα Suzuki Ignis και SsangYong Tivoli/XLV, τα οποία πήραν μόλις 3 αστέρια στις εκδόσεις με το στάνταρ εξοπλισμό. Οι δύο μάρκες ζήτησαν και δεύτερη αξιολόγηση με το προαιρετικό πακέτο ασφαλείας, εκμεταλλευόμενες τη σχετική δυνατότητα που δίνει από φέτος ο Euro NCAP. Σε αυτή την περίπτωση τα Tivoli/XLV «αναβαθμίστηκαν» στα 4 αστέρια, ενώ το Ignis έφθασε στην… κορυφή με 5 αστέρια.
Όπως εξηγεί ο Γενικός Γραμματέας του Euro NCAP, Michiel van Ratingen, η διαδικασία αυτή ενθαρρύνει τόσο τους κατασκευαστές να αναπτύξουν τεχνολογίες που βελτιώνουν την ασφάλεια των οχημάτων τους, όσο και τους καταναλωτές να επιλέγουν τις πλούσιες εκδόσεις.
Το μικρό SUV της Audi, Q2, βαθμολογήθηκε με 93% στην προστασία ενηλίκων επιβατών, με 86% των παιδιών, με 70% των πεζών και με 70% για τον εξοπλισμό ασφαλείας. Το Ioniq, το ηλεκτρικό/υβριδικό sedan της Hyundai, είχε αντίστοιχα ποσοστά 91%, 80%, 70% και 82%. Το Edge, το μεγάλο SUV της Ford, συγκέντρωσε αντίστοιχα 85%, 76%, 67% και 89%.
Όσον αφορά το Ignis, τα τρία αστέρια οφείλονται κυρίως στο μικρό ποσοστό (25%) στα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Με το προαιρετικό πακέτο το ποσοστό ανέβηκε στο 60% και ως συνέπεια… ήρθαν τα πέντε αστέρια.
Το Tivoli (και το αδελφάκι του XLV με το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών) είχε 43% στα συστήματα ασφαλείας στην έκδοση με τον προαιρετικό εξοπλισμό, ενώ στο στάνταρ αυτοκίνητο το ποσοστό ήταν στο 25%.