Ταξιδέψαμε από Αθήνα μέχρι Παρνασσό, μπήκαμε στην ειδική διαδρομή της Ελάτειας, πατήσαμε χιόνι, λάσπη και οδηγήσαμε σε πολύ δύσκολες συνθήκες το ολοκαίνουργιο Ford Kuga με τον πετρελαιοκινητήρα TDCi 1.5lt, 120PS.
H Ford Hellas επέλεξε την περιοχή του Παρνασσού για την πανελλήνια παρουσίαση του ολοκαίνουργιου Ford Kuga που μόλις ήρθε στη χώρα μας. Η ημέρα ξεκίνησε από το κέντρο εκπαίδευσης της Ford στο Γέρακα. Εκεί είχαμε την ευκαιρία ν' ακούσουμε από τον υπεύθυνο δημοσίων σχέσεων της Ford, Γιάννη Κάττωριτς τις πρώτες πληροφορίες για το μεσαίο SUV της Ford.
Ο Γιάννης Κάττωριτς στην παρουσίαση του νέου Ford Kuga στο κέντρο εκπαίδευσης της Ford στα Σπάτα.
Καταρχάς στο νέο Ford Kuga δεν υπάρχει έκδοση με φτωχό εξοπλισμό, η βασική έκδοση είναι η Business με υπερπλήρη εξοπλισμό. Υπάρχει ακόμη η έκδοση St Line και η πολυτελής έκδοση Vignale. H έκδοση Business έχει: Προβολείς Αλογόνου και φώτα ημέρας Led, αιθητήρες απόστασης στάθμευσης, ηλεκτρικούς αναδιπλούμενους, θερμαινόμενους καθρέπτες με φώτα εδάφους, ράγες οροφής, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ, ηλεκτρικό χειρόφρενο, διζωνικό κλιματισμό, χειριστήρια του Radio Cd στο τιμόνι, SUNC 3, φωνητικό έλεγχο (σ.σ: εξαίρετης λειτουργίας) App Link και οθόνη αφής 8 ιντσών.
Το Ford Kuga είναι το πρώτο μοντέλο της Ford παγκοσμίως στο οποίο λανσάρεται το σύστημα SUNC 3. Αυτό επιτρέπει στους οδηγούς να ελέγχουν λειτουργίες του συστήματος ήχου και πλοήγησης αλλά και των συνδεδεμένων smartphones μέσα από απλές φωνητικές εντολές. Η Ford βασίστηκε σε περισσότερα από 22.000 σχόλια και στοιχεία από έρευνες καταναλωτών ώστε να διασφαλίσει πως η τελευταία έκδοση του συστήματος SYNC είναι η πιο «πελατοκεντρική» μέχρι σήμερα.
Το SYNC3 προσφέρει ταχύτερη απόδοση, απλούστερες εντολές και υποστηρίζει πέντε επιπλέον γλώσσες. ** Πιέζοντας απλά ένα μπουτόν και λέγοντας “I need a coffee,” “I need petrol,” και “I need to park,” οι οδηγοί μπορούν να εντοπίζουν γειτονικά καφέ, σταθμούς ανεφοδιασμού ή πάρκινγκ αυτοκινήτων και να βρίσκουν σταθμούς τρένων, αεροδρόμια και ξενοδοχεία. Χάρη στη οθόνη αφής 8 ιντσών του SYNC3, οι οδηγοί του Kuga μπορούν να το χειρίζονται όπως ακριβώς τα smartphone τους. Ο νέος σχεδιασμός περιλαμβάνει μεγαλύτερα, πιο εύχρηστα μπουτόν αφής και επιτρέπει προηγμένες λειτουργίες. Οι κάτοχοι iPhone μπορούν να ενεργοποιούν το Apple CarPlay - τον ευφυέστερο και ασφαλέστερο τρόπο για χρήση του iPhone στο αυτοκίνητο - για να ακούνε μουσική, να στέλνουν και να λαμβάνουν μηνύματα, να λαμβάνουν βελτιστοποιημένες οδηγίες για τις συνθήκες κυκλοφορίας και άλλα, παραμένοντας πάντα προσηλωμένοι στο δρόμο. Οι χρήστες Android™ μπορούν να ενεργοποιούν το Android Auto™. Με το Android Auto, οι οδηγοί θα χρησιμοποιούν και θα απολαμβάνουν με μεγαλύτερη ασφάλεια ήδη γνωστές και αγαπημένες εφαρμογές και υπηρεσίες, όπως το Google Search, το Google Maps και το Google Play.
Το λογισμικό ενημερώνεται ασύρματα, μέσω Wi-Fi. Το SYNC3 προσφέρει επίσης το SYNC AppLink, που επιτρέπει τον έλεγχο με φωνητικές εντολές μιας σειράς εφαρμογών (apps) smartphone,όπως Glympse, Aupeo, Spotify, MyBoxMan, HearMeOut, AccuWeather, και Los 40 Principales. «Είτε ονειρεύεστε ένα πρωινό καφέ στην καθημερινή διαδρομή σας είτε καλύπτετε το κόστος ενός ταξιδιού κάνοντας online πληρωμές, το SYNC3 προσφέρει καινοτόμους νέους τρόπους για να παραμένετε συνδεδεμένοι εν κινήσει, σχεδιασμένο όπως τα σύγχρονα smartphones, με διαισθητική οθόνη αφής 8 ιντσών, το SYNC3 κατανοεί καλύτερα τις φωνητικές εντολές, είναι ταχύτερο και προσφέρει πιο ευανάγνωστο σχεδιασμό γραφικών» λένε οι άνθρωποι της Ford.
Το νέο Ford Kuga θα κάνει την οδήγηση και το παρκάρισμα εξαιρετικά εύκολα με τη χρήση προηγμένων τεχνολογιών υποστήριξης οδηγού της Ford. Χρησιμοποιώντας πρόσθετους αισθητήρες υπερήχων, το σύστημα με το πάτημα ενός μπουτόν επιτρέπει στους οδηγούς να εντοπίζουν κάθετους χώρους στάθμευσης δίπλα σε άλλα οχήματα ή παράλληλους με το δρόμο. Στη συνέχεια, κατευθύνει το όχημα αναλαμβάνοντας να πραγματοποιήσει τους ελιγμούς με το τιμόνι, ενώ ο οδηγός ελέγχει μόνο το γκάζι και το φρένο.
Πρόσθετοι αισθητήρες υποστηρίζουν τεχνολογίες που βοηθούν τους οδηγούς του Kuga κατά την έξοδο από χώρους στάθμευσης: Το Cross Traffic Alert προειδοποιεί τους οδηγούς καθώς εξέρχονται από ένα κάθετο χώρο στάθμευσης για πιθανή διέλευση αυτοκινήτων πίσω τους. Το σύστημα λειτουργεί με ραντάρ σε εμβέλεια έως 40 m και εκπέμπει τρία προειδοποιητικά σήματα εάν ανιχνεύει όχημα να πλησιάζει από κάποια πλευρά Το Park-Out Assist βοηθά τους οδηγούς καθώς εξέρχονται από παράλληλο χώρο στάθμευσης. Αφού ο οδηγός επιλέξει την αριστερή ή τη δεξιά πλευρά, το σύστημα αναλαμβάνει τους ελιγμούς με το τιμόνι ενώ ο οδηγός λειτουργεί το γκάζι και το φρένο. Το νέο Kuga προσφέρει μία βελτιωμένη έκδοση του συστήματος αποφυγής σύγκρουσης Active City Stop της Ford, που λειτουργεί σε ταχύτητες έως 50 km/h με αισθητήρες στο εμπρός τμήμα του οχήματος για τον εντοπισμό σταθερών αντικειμένων στο δρόμο και προ-φορτίζει τα φρένα εάν το όχημα πλησιάζει πολύ γρήγορα σε αυτά. Εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει, το σύστημα ενεργοποιεί τα φρένα για να μειώσει τη σφοδρότητας της σύγκρουσης ή για την αποφύγει πλήρως. Η τελευταία γενιά του συστήματος Ford MyKey επιτρέπει στους ιδιοκτήτες του νέου Kuga να προγραμματίζουν ένα κλειδί για νεαρότερους οδηγούς που μπορεί να εμποδίζει τις εισερχόμενες τηλεφωνικές κλήσεις, να περιορίζει την τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου, να αποτρέπει την απενεργοποίηση των συστημάτων ασφάλειας, να περιορίζει τη μέγιστη ένταση του ηχοσυστήματος ή να το απενεργοποιεί πλήρως εάν οι επιβάτες δεν φοράνε ζώνες ασφαλείας. Το αναβαθμισμένο σύστημα MyKey προσφέρει μεγαλύτερο αριθμό επιλογών στον περιορισμό ταχύτητας και στις ρυθμίσεις ελέγχου της ταχύτητας.
Σχεδιαστικά το νέο Kuga μοιράζεται την τελευταία σχεδιαστική γλώσσα της Ford με τα νέα SUV EcoSport και Edge που προσδίδει μία πιο τολμηρή και σπορ εμφάνιση. Η μεγάλη τραπεζοειδής μάσκα και ένας μικρότερος αεραγωγός πλαισιώνονται από κομψούς νέους προβολείς που ενσωματώνουν Φώτα Ημέρας LED και ολοκληρώνονται με προβολείς ομίχλης. Τα ανασχεδιασμένα πίσω φώτα ολοκληρώνουν τη σπορ εμφάνιση, ενώ μία νέα γκάμα ζαντών αλουμινίου 17- 18- και 19-ιντσών διατίθεται με ποικίλα φινιρίσματα όπως Luster Nickel. Το τιμόνι και τα χειριστήρια του συστήματος έχουν λιγότερα μπουτόν και διακόπτες, με πιο αναγνωρίσιμα και εύχρηστα σύμβολα. Το τιμόνι διαθέτει επίσης δερμάτινη επένδυση, διατίθεται και ως θερμαινόμενο προσφέροντας μεγαλύτερη άνεση το χειμώνα, ενώ όλα τα αυτόματα νέα Kuga διαθέτουν χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων (paddles) για αλλαγές σχέσεων χωρίς ο οδηγός να αφήνει τα χέρια του από το τιμόνι. Το ηλεκτρονικό χειρόφρενο απελευθερώνει χώρο, αυξάνοντας τις δυνατότητες αποθήκευσης στην κεντρική κονσόλα, καθώς περιλαμβάνει πρακτικές θήκες για μπουκάλια / ποτήρια και θύρα USΒ για ενσωμάτωση και φόρτιση κινητών συσκευών. Μία ένδειξη κλειδώματος θυρών δείχνει άμεσα στους οδηγούς εάν οι πόρτες είναι κλειδωμένες. Το Kuga προσφέρει ηλεκτρικό άνοιγμα πορτμπαγκάζ με λειτουργία Hands Free που μπορεί να ανοίγει ή να κλείνει με μία απαλή κίνηση του ποδιού κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα.
Ο ολοκαίνουργιος πετρελαιοκινητήρας 1.5lt του Ford Kuga αποδίδει 120PS και καταναλώνει 7lt/100km.
Στο δρόμο για τον Παρνασσό!
Διαθέσιμη για δοκιμή ήταν η δικίνητη πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.5lt/120 PS με πακέτο εξοπλισμού Business. Ο ολοκαίνουργιος αυτός πετρελαιοκινητήρας τοποθετεί το Kuga απέναντι στον ανταγωνισμό γιατί μην ξεχνάμε ότι ως χτες το μεσαίο SUV της Ford είχε μόνο δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα. Με ροπή 27.7kgm από τις 1500rpm κινεί άνετα το αμάξωμα των 1.591kg. Το αυτοκίνητο δοκιμής φορούσε ένα εξαίρετο σε αίσθηση και κλιμάκωση 6αρι χειροκίνητο κιβώτιο, υπάρχουν όμως διαθέσιμα άλλα δυο κιβώτια: Ένα 6τάχυτο αυτόματο και ένα 6τάχυτο διπλού συμπλέκτη. Όσον αφορά στους διαθέσιμους κινητήρες στα 1.5lt υπάρχει και βενζινοκινητήρας Eco Boost με 150 ή 182PS.
Ξεκινήσαμε το ταξίδι μας με βαρύ ουρανό, βροχή, αέρα και με πορεία βόρεια φτάσαμε στην Αταλάντη όπου βγήκαμε από τον αυτοκινητόδρομο. Το Kuga ταξιδεύει αθόρυβα, άνετα, διατηρώντας υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα και επιδεικνύοντας εξαιρετική σταθερότητα στις γρήγορες καμπές. Η κατανάλωση καθόλη τη διάρκεια της δοκιμής μας παρά το πιεστικό ρυθμό δεν ξεπέρασε τα 7lt/100km. Μπαίνοντας στον επαρχιακό δρόμο το αυτοκίνητο έχει τα περιθώρια ενεργητικής ασφάλειας που απαιτούνται για ένα προσπέρασμα σε φορτηγό. Ταυτόχρονα το πάτημά του στις στροφές είναι αγχολυτικό εμπνέοντας σιγουριά στον οδηγό για σβέλτα περάσματα. Το τιμόνι έχει άριστη κατευθυντικότητα, η ανάρτηση απορροφά λακκούβες και ανομοιομορφίες χωρίς να επιτρέπει κλίσεις υπό πίεση, ο οδηγός έχει την ίδια αίσθηση με του Focus.
Η παρουσίαση περιελάμβανε και χωματόδρομο, χιονισμένο, διασχίσαμε την ειδική διαδρομή της Ελάτειας. Παρά την λάσπη το Kuga μας έβγαλε ασπροπρόσωπους χάρη και στο εξελιγμένο σύστημα ESP που επιτρέπει στους εμπρός τροχούς να εκμεταλλευτούν την έστω και ελάχιστη διαθέσιμη πρόσφυση. Ταυτόχρονα προστατεύει τον οδηγό από μια λάθος κίνηση με το τιμόνι ή το φρένο. Με την απόσταση του Kuga από το έδαφος στα 20 cm είναι προφανές πως μ' ένα σετ ελαστικά μεικτών συνθηκών θα αντιμετωπίσετε τις περισσότερες από τις δύσκολες καταστάσεις που μπορεί να βρείτε στο διάβα σας στην Ελλάδα είτε σε χιόνι, είτε σε λάσπη είτε σε άμμο. Για όσους ζητούν κάτι παραπάνω υπάρχουν και τετρακίνητες εκδόσεις. Βγαίνοντας από την ειδική διαδρομή κατευθυνθήκαμε προς τον Επτάλοφο. Πλησιάζοντας στο χωριό χιόνιζε, η θερμοκρασία ήταν στο μείον και ο δρόμος γλιστρούσε.
Κανένα πρόβλημα για το Kuga φτάσαμε στο σημείο ανασυγκρότησης στο χιονισμένο Επτάλοφο και μετά τον ανεφοδιασμό (σ.σ: των ανθρώπων στο εξαιρετικό Teresa Country Lodge, το Kuga δε χρειάστηκε καύσιμο) πήραμε το δρόμο της επιστροφής. Αρχικά περάσαμε τον Μπράλο, απολαμβάνοντας την ισορροπημένη συμπεριφορά του πλαισίου στις γρήγορες καμπές, και μετά μπαίνοντας στον αυτοκινητόδρομο ενεργοποιήσαμε το Cruise Control λίγο πάνω από τα νόμιμα όρια και το Kuga μας έφερε ξεκούραστους πίσω στην Αθήνα.
Το νέο Kuga είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση από τη Ford που σίγουρα πρέπει να δει ο υποψήφιος αγοραστής της κατηγορίας. Περισσότερα μετά την εκτενή δοκιμή μας επί Ελληνικού εδάφους.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.499 cc
Ισχύς: 120 PS στις 5.700 rpm
Ροπή: 27.7 kgm στις 3.600 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 173 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 12.7 sec
Μεικτή κατανάλωση: 7.0 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 115 gr/km
Βάρος: 1.591 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.524/1.838/1.703 mm
Χώρος αποσκευών: 456 - 1696lt
Τέλη κυκλοφορίας: 104 ευρώ
Τιμή: 25.840€
Μάθετε περισσότερα για όλα τα μοντέλα της FORD στη FORD ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ