Auto Moto

GP Κίνας: Εύκολη νίκη Χάμιλτον!

GP Κίνας: Εύκολη νίκη Χάμιλτον!

Ο τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής εκκίνησε από την 1η θέση και δεν απειλήθηκε σε κανένα σημείο του αγώνα. Πίσω του δόθηκε μάχη για τις άλλες θέσεις στο βάθρο με κερδισμένους τους Φέτελ και Φερστάπεν.

Σε βρεγμένο οδόστρωμα δόθηκε η σημερινή εκκίνηση και αυτό ανακάτεψε αρκετά τα πράγματα στη Σαγκάη. Όπως ήταν αναμενόμενο η βροχή έπαιξε σήμερα πρωταγωνιστικό ρόλο στην εξέλιξη του Κινέζικου GP. Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε όλους τους οδηγούς με ενδιάμεσα ελαστικά καθώς το οδόστρωμα ήταν βρεγμένο. Ο μόνος από τους 20 οδηγούς που αποφάσισε να ρισκάρει με σλικ ελαστικά ήταν ο Σάινθ.

Το ρίσκο δεν του βγήκε καθώς ο Ισπανός έχασε θέσεις στην εκκίνηση αλλά και τον έλεγχο της Toro Rosso στην πρώτη στροφή. Μεγάλος κερδισμένος στην εκκίνηση ο Μαξ Φερστάπεν που από την 16η θέση βρέθηκε στην 9. Αντίθετα ο Ράικονεν έχασε μια θέση και έπεσε 5ος πίσω από το Ρικιάρντο.

Μετά τον πρώτο γύρο χτύπησε ο Πέρεζ με το Στρολ με αποτέλεσμα να επιβληθεί καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Οι οδηγοί οριοθέτησαν το ρυθμό τους μέχρι να απομακρυνθεί η Williams από την αμμοπαγίδα και αρκετοί ρίσκαραν βάζοντας σλικ ελαστικά. Aνάμεσά τους ο Φέτελ. Αυτό οδήγησε σε πολλά γλιστρήματα, το χειρότερο ήταν του Τζιοβινάζι που έχασε το πίσω μέρος της Sauber στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού. Ο Ιταλός για δεύτερη φορά μέσα στο ίδιο Σαββατοκύριακο κατέστρεψε τη Sauber και ο Τσάρλι Ουίτινγκ αυτή τη φορά δεν είχε άλλη επιλογή από το να δώσει εντολή στον Μπέρν Μέιλαντερ να βγει στην πίστα με το αυτοκίνητο ασφαλείας.

Image

Όλοι οι οδηγοί έβαλαν εδώ σλικ ελαστικά, ο επικεφαλής της κούρσας Λιούις Χάμιλτον
έβαλε τη μαλακή γόμα και το ερώτημα ήταν αν θα μπορούσε να συμπληρώσει 48 γύρους μ’ αυτή. Την ίδια τακτική ακολούθησε και ο Φέτελ όμως τα πιτ στοπ δεν τον ευνόησαν και έπεσε στην 6η θέση. Ο αγώνας έφτασε μέχρι τον 8ο γύρο πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας και όταν βρήκε τον κανονικό του ρυθμό είχαμε ανακατατάξεις. Ο Μπότας γλίστρησε, έκανε τετακέ που τον έριξε πίσω. Ο Ράικονεν αντιμετώπισε προβλήματα με την απόδοση της υβριδικής μηχανής της Ferrari που σε κάποια σημεία δεν «τραβούσε» όπως διαμαρτύρονταν ο Φινλανδός. Έτσι ο Φερστάπεν βρέθηκε στην 3η θέση πίσω από το Ρικιάρντο. Οι δυο Red Bull είχαν βάλει την πολύ μαλακή γόμα σε αντίθεση με τους Χάμιλτον, Φέτελ, Ράικονεν, Μπότας και κινούνταν ταχύτερα σ’ αυτό το σημείο του αγώνα.

Image

Εκπληκτικό προσπέρασμα του Φέτελ στο Ρικιάρντο από την εξωτερική στη στροφή 6.

Ο Φερστάπεν γρήγορα πέρασε το Ρικιάρντο και ανέβηκε 2ος. Ο Αυστραλός αντιμετώπιζε προβλήματα υποστροφής και σύντομα τον πέρασε και ο Φέτελ. Η μάχη τους ήταν εντυπωσιακή καθώς ο Γερμανός κράτησε την εξωτερική στη στροφή 6 και χρησιμοποίησε το σώμα της Ferrari για να κρατηθεί μπροστά στη στροφή 7 ενώ οι ρόδες φλέρταραν μεταξύ τους.

Image

Το μπλοκάρισμα του Φερστάπεν επέτρεψε στο Φέτελ να περάσει εύκολα.

Ο Φέτελ πέρασε εύκολα το Φερστάπεν που έκανε οδηγικό λάθος και βρέθηκε 2ος πίσω από το Χάμιλτον. Στον 30στο γύρο ο Φερστάπεν μπήκε για λάστιχα και έβαλε πάλι την πολύ μαλακή γόμα. Θυμίζουμε ότι βάση κανονισμού από τη στιγμή που θα χρησιμοποιηθούν ενδιάμεσα ή βρόχινα ελαστικά κατά τη διάρκεια του αγώνα, δεν υπάρχει υποχρέωση χρήσης δυο γομών σλικ ελαστικών. Ο Φερστάπεν μετά το λάθος του και την αλλαγή ελαστικών έπεσε στην 6η θέση. Σύντομα έφτασε τον Μπότας και τον πέρασε εντυπωσιακά στο ίδιο σημείο και με τον ίδιο τρόπο που είχε περάσει νωρίτερα ο Φέτελ το Ρικιάρντο, από την εξωτερική στη στροφή 6.

Στον 35ο γύρο λευκή πετσέτα από το Φέτελ που μπήκε για αλλαγή ελαστικών βάζοντας ξανά τη μαλακή γόμα. Ο Χάμιλτον που έλεγε νωρίτερα στους μηχανικούς του ότι μπορεί να πάει ως το τέλος με τα ίδια ελαστικά είχε πλέον την άνεση να μπει και ν’ αλλάξει διατηρώντας την πρωτοπορία. Ο Βρετανός έβαλε πάλι τη μαλακή γόμα, τη μεσαία από τις 3 διαθέσιμες και πήγε μ’ αυτή ως το τέλος χωρίς προβλήματα.

Η διαφορά του από το Φέτελ ήταν πάνω από 10 δευτερόλεπτα όμως ο Γερμανός φάνηκε πως είχε την ταχύτητα με το νέο σετ μαλακής γόμας της Pirelli για να πιέσει. Ο Χάμιλτον αντέδρασε όμως διατηρώντας τη διαφορά πάνω από τα 8 sec. Σ’ αυτό το σημείο οι δυο οδηγοί βρίσκονταν σε δικό τους ρυθμό κάτω από το 1:36. Ο μόνος από τους υπόλοιπους που ακολουθούσε σ’ αυτό το ρυθμό ήταν ο Ράικονεν. Ο Φινλανδός όμως είχε επιλέξει μετά την τελευταία επίσκεψή του στα πιτ την πολύ μαλακή γόμα που ήταν ταχύτερη.


Image

Ο Χάμιλτον στο τελευταίο μέρος του αγώνα έδειξε ξεκάθαρα πως είχε το ρυθμό να ελέγξει
τη διαφορά με τον τρόπο που αυτός επιθυμούσε. Την ίδια ώρα ο Μπότας με την άλλη Mercedes προσπαθούσε χωρίς επιτυχία να πλησιάσει το συμπατριώτη του με τη Ferrari. Αυτή ήταν μια μάχη για την 5η θέση καθώς οι δυο Φινλανδοί βρίσκονταν πίσω από τις Red Bull. Ο Ρικιάρντο ήταν κοντά στο Φερστάπεν και στο φινάλε πίεσε για την τελευταία θέση του βάθρου. Δεν κατάφερε όμως να περάσει το νεαρό Ολλανδό.

Image

Αρκετοί αναρωτιούνται αν τα πράγματα μπορεί να ήταν διαφορετικά εφόσον ο Φέτελ δεν είχε χάσει χρόνο πίσω από το Ράικονεν.

Αξίζει να τονίσουμε πως η Ferrari ρίσκαρε και έβαλε το Φέτελ για σλικ ελαστικά στην αρχή υπό καθεστώς VSC. Αν αυτό τους είχε βγει θα ήταν ίσως ο Γερμανός σε θέση να βρεθεί μπροστά από το Χάμιλτον. Όμως η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας αμέσως μετά λόγω της καταστροφής της Sauber ανέτρεψε τα δεδομένα και το ρίσκο της Ferrari δε βγήκε. Γι' αυτό και ο Γερμανός έχει ένα πιτ στοπ παραπάνω (5) από τους υπόλοιπους οδηγούς της πρώτης 6αδας. Ήταν ο μόνος από τους πρώτους που μπήκε υπό καθεστώς VSC.
Τέλος η 3η θέση του Φερστάπεν είναι επιτυχία αν σκεφτεί κανείς ότι εκκινούσε 16ος και τελικά πέρασε όλους τους άλλους οδηγούς και τερμάτισε πίσω από τους 2 πρώτους στην εκκίνηση.

Συνολικά η τελική κατάταξη ήταν:

Image

Πανηγυρισμοί στο βάθρο από το Χάμιλτον που πήρε την 6η του νίκη στην Κίνα σε 11 αγώνες. Θυμίζουμε ότι εκεί έχασε πιθανόν τον τίτλο το 2007 γιατί κόλλησε στην αμμοπαγίδα στην είσοδο των πιτ. Αξίζει να τονιστεί πως στο βάθρο για λογαριασμό της Mercedes πήρε το τρόπαιο του κατασκευαστή ο Άλτο Κόστα. Ο κορυφαίος Ιταλός μηχανικός ήταν για χρόνια στη Ferrari πρωταγωνιστούσε μάλιστα πίσω από το Μπρον στην κατάκτηση των πρωταθλημάτων την εποχή του Σουμάχερ.

Image

Διακρίνονται από αριστερά: Φέτελ, Κόστα, Χάμιλτον, Φερστάπεν.

Στη βαθμολογία των οδηγών έχουμε: Φέτελ, Χάμιλτον 43 βαθμοί, Φερστάπεν 25, Μπότας 23, Ράικονεν 22.

Στους κατασκευαστές η Mercedes πήρε κεφάλι με 1 βαθμό διαφορά: Mercedes 66 βαθμοί, Ferrari 65, Red Bull 37 βαθμοί


Επόμενος αγώνας την ερχόμενη Κυριακή το GP του Μπαχρέιν στις 16/4. Παρότι φέτος συμπίπτει το Καθολικό με το Ορθόδοξο Πάσχα, το πρόγραμμα της F1 έχει αγώνα την Κυριακή του Πάσχα.

Image

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις