Ο νεαρός Φινλανδός έπαιξε καθοριστικό ρόλο στο τελικό αποτέλεσμα πετώντας έξω ακούσια τη μια Ferrari και καθυστερώντας την άλλη.
Με εξαίρετο καιρό λιακάδα και αρκετό αέρα υποδέχτηκε σήμερα η πίστα της Καταλονίας ομάδες και οδηγούς. Η θερμοκρασία οδοστρώματος ήταν στους 43 βαθμούς Κελσίου ενώ η θερμοκρασία αέρα ήταν στους 24 βαθμούς Κελσίου. Η ταχύτητα του ανέμου ήταν στο 1m/s και αυτό προβλημάτιζε λίγο τους οδηγούς.
Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Φέτελ να εκκινεί καλύτερα απ’ όλους. Ο Γερμανός με τη Ferrari πέρασε μπροστά από τη Mercedes του Χάμιλτον και έστριψε πρώτος. Αυτό του έδωσε ένα σημαντικό πλεονέκτημα στο ξεκίνημα του αγώνα. Πίσω του ο Ράικονεν ξεκίνησε επίσης καλά και προσπάθησε να πλασαριστεί από την εξωτερική του Μπότας για να τον περάσει. Δεν τα κατάφερε όμως καθότι ο Φινλανδός τον ακούμπησε στον πίσω δεξιά τροχό με το δικό του εμπρός αριστερά. Ο Ράικονεν έχασε το πίσω μέρος και στην προσπάθειά του να το διορθώσει χτύπησε πάνω στη Red Bull του Φερστάπεν. Αγώνας τέλος και για τους δυο.
Ο Ράικονεν χτυπά το Φερστάπεν με τον εμπρός αριστερά τροχό, στον εμπρός δεξιά της Red Bull. Αποτέλεσμα σπασμένη ανάρτηση και για τους δυο. Δίπλα τους οι Μάσα και Αλόνσο ακουμπούν.
Οι αγωνοδίκες εξέτασαν το συμβάν και απεφάνθησαν ότι είναι αγωνιστικό. Μια ασυνήθιστα καλή επικοινωνιακή κίνηση που πιθανόν δείχνει το νέο πνεύμα της F1 ήταν η αντίδραση των ανθρώπων της Ferrari στο κλάμα ενός πιτσιρίκου. Ο μικρός φαν του Ράικονεν ξέσπασε σε κλάματα όταν είδε τον αγαπημένο του οδηγό να εγκαταλείπει. Τον έπιασαν οι κάμερες και τον είδαμε όλοι να κλαίει με αναφιλητά. Πριν τελειώσει ο αγώνας ο μικρός με τους γονείς του ήταν στα πιτ της Ferrari και παρακολουθούσε τη συνέχεια παρέα με το Ράικονεν.
Στο ίδιο σημείο είχαν επαφή και ο Αλόνσο με το Μάσα αυτό είχε ως αποτέλεσμα να σπάσει η αεροτομή της Williams. Ο Αλόνσο ήταν από τους πρώτους που μπήκαν στα πιτ στον 13ο γύρο. Ο Ισπανός διατήρησε τη μαλακή γόμα. Το παράδειγμά του ακολούθησε δυο γύρους αργότερα και ο Φέτελ. Ο Γερμανός που οδηγούσε την κούρσα μπήκε για αλλαγή στον 15ο γύρο. Βγαίνοντας με τη μαλακή γόμα, άρχισε να κινείται όσο πιο γρήγορα μπορούσε. Στη Μercedes αντέδρασαν με δυο διαφορετικούς τρόπους. Έβαλαν το Χάμιλτον μέσα στον 22ο γύρο και του τοποθέτησαν τη μέση γόμα. Κράτησαν έξω το Μπότας μέχρι και τον 27ο γύρο πριν του αλλάξουν ελαστικά.
Ο Φέτελ αναγκάστηκε να πατήσει εκτός πίστας και ν' αλλάξει κατεύθυνση 3 φορές για να περάσει το Μπότας.
Έτσι ο Φινλανδός βρέθηκε μπροστά από το φουριόζο Φέτελ και ο Γερμανός αναγκάστηκε να δώσει μάχη για να τον περάσει. Προσπάθησε δυο φορές προτού την 3η αναγκαστεί ν’ αλλάξει 3 φορές πορεία στην μεγάλη ευθεία εκκίνησης τερματισμού για να τα καταφέρει. Ο Μπότας κοιτούσε να κλείσει την πόρτα, ο Φέτελ προσποιήθηκε δεξιά, πήρε αριστερά και μόλις κινήθηκε ο Μπότας ξαναπήγε δεξιά σε μια εξαιρετικά καλοζυγισμένη κίνηση. Πραγματικά αντάξια ενός πρωταθλητή αυτή η προσπέραση πέρασε στην ιστορία του Ισπανικού GP.
Μόλις ο Φέτελ πέρασε το Μπότας στη Mercedes αντέδρασαν τραβώντας μέσα το Φινλανδό. Οι δυο Mercedes έβαλαν τη μέση γόμα σ’ αυτό το μέρος του αγώνα. Ο Χάμιλτον πόνταρε να κρατηθεί κοντά στο Φέτελ και να τον περάσει αξιοποιώντας την ταχύτητα της μαλακής γόμας στο τέλος.
Ο Μάσα σήμερα είχε θέμα με τη McLaren. Ακούμπησε μ’ αυτή του Αλόνσο στην εκκίνηση, ακούμπησε με αυτή του Βαντούρν στον 35ο γύρο στο ίδιο σημείο, στο πρώτο σικέιν. Το μονοθέσιο του Ολλανδού κόλλησε στην αμμοπαγίδα στο εξωτερικό της στροφής και χρειάστηκε να επιβληθεί καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας στον αγώνα. Αυτό μείωσε τις διαφορές επ’ ωφελεία του Χάμιλτον που προσπαθούσε να κρατηθεί κοντά στο Φέτελ.
Είδαμε τους μηχανικούς της Mercedes να είναι έτοιμοι για pit stop αλλά αυτό δε πραγματοποιήθηκε στον πρώτο γύρο αλλά στο δεύτερο. Αποδείχτηκε μια εξαιρετική επιλογή στρατηγικής. Ο Χάμιλτον έβαλε λοιπόν φρέσκο σετ μαλακής γόμας στον 37ο γύρο και θα έπρεπε να πάει μέχρι τον 66ο γύρο δηλαδή 29 γύρους μέχρι το τέλος με τη μαλακή γόμα. Κάτι που το είχε καταφέρει νωρίτερα ο Μπότας και με μεγαλύτερο φορτίο καυσίμου. Αμέσως αντέδρασαν στη Ferrari τραβώντας το Φέτελ και τοποθετώντας του τη μέση γόμα. Βγαίνοντας ο Γερμανός ήταν δίπλα στη Mercedes. Έστριψαν μαζί, ακούμπησαν και ο Χάμιλτον βρέθηκε εκτός πίστας: «Ήταν επικίνδυνο αυτό» αντέδρασε ο Βρετανός «με έσπρωξε έξω».
Πρώτη σπασμένη υβριδική μηχανή για τη Mercedes φέτος.
Ο Χάμιλτον έχοντας τη πιο γρήγορη μαλακή γόμα και το πλεονέκτημα του DRS συνέχισε να επιτίθεται στη Ferrari. Την ίδια στιγμή ο Μπότας έμεινε από υβριδική μηχανή στον 39ο γύρο. Στον επόμενο γύρο ο Φέτελ είχε DRS καθώς βρέθηκε πίσω από το Γκροζάν και του έδωσε γύρο. Οπότε δεν ήταν δύσκολο για τον οδηγό της Ferrari να υπερασπιστεί τη θέση του. Μπροστά τους τώρα ήταν εκτός από τη Haas, η McLaren του Αλόνσο και οι Sauber. Τα ντουμπλαρίσματα έδωσαν μια ανάσα στο Φέτελ και έτσι φτάσαμε στον 41ο γύρο. Κάθε γύρος που περνούσε το πλεονέκτημα της μαλακής γόμας μειώνοντας για το Χάμιλτον.
Στον επόμενο γύρο ο Φέτελ ξαναπήρε DRS λόγω της Renault του Μάγκνουσεν. Ο Χάμιλτον κόλλησε πίσω του στον 43ο γύρο. Πίεσε στη μεγάλη ευθεία έχοντας το πλεονέκτημα του DRS, ο Φέτελ υπερασπίστηκε την εσωτερική αλλά ο Χάμιλτον είχε την ικανότητα να περάσει από την εξωτερική. Ο Φέτελ ακούστηκε αμέσως μετά απογοητευμένος: «Δεν είχα τη δυνατότητα να τον κρατήσω. Καμία ευκαιρία».
Σ’ αυτό το σημείο απέμεναν 22 γύροι και το βασικό ερώτημα ήταν αν θα άντεχαν σ’ αυτό το ρυθμό τα ελαστικά του Χάμιλτον, η μαλακή γόμα μέχρι το τέλος του αγώνα.
Ο Φέτελ αμέσως άφησε το Χάμιλτον να φτιάξει μια διαφορά 2 sec. Πολύ σύντομα όμως η διαφορά μειώθηκε εκ νέου και τελικά σταθεροποιήθηκε στα 3 sec. Από τη Ferrari δεδομένου ότι δεν είχαν αντίπαλο για τη 2η θέση καθώς ο Ρικιάρντο ήταν μόνος και έρημος ένα λεπτό πίσω, προβληματίζονταν αν θα έπρεπε να κάνουν κι άλλο πιτ στοπ. Εξέταζαν αν θα μπορούσε ο Φέτελ με τη μαλακή γόμα (σ.σ: δεν είχε φρέσκο σετ) να πιέσει και να μαζέψει τη διαφορά από το Χάμιλτον. Τελικά δεν το επιχείρησαν. Ο Χάμιλτον παρά την υπερθέρμανση που αντιμετώπιζε στα πίσω ελαστικά, έλεγξε το ρυθμό και τελείωσε τον αγώνα 3 γύρους πριν το πέσιμο της καρό σημαίας. Όταν ο Φέτελ έδειξε διάθεση να πιέσει ο Χάμιλτον έκανε ταχύτερο γύρο τελειώνοντας εκεί τις ελπίδες των κόκκινων.
Το πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε το Χάμιλτον να πανηγυρίζει την 2η του νίκη επί Ισπανικού εδάφους και τη 2η φετινή του νίκη μετά το Κινέζικο GP. Ο Φέτελ τερμάτισε 2ος και η διαφορά των 13 βαθμών που είχε προβάδισμα μιεώθηκε στους 6 βαθμούς. Φέτελ 104 βαθμούς, Χάμιλτον 98 βαθμούς. Στους κατασκευαστές η εκγατάλειψη μιας Ferrari και μιας MErcedes είχε ως αποτέλεσμα να διευρηνθεί το προβάδισμα της Γερμανικής ομάδας χάρη στη νίκη του Χάμιλτον κατά 7 βαθμούς: Mercedes 161 βαθμούς, Ferrari 153 βαθμοί. Επόμενος αγώνας το GP του Μονακό στις 28 Μαΐου.
Ο Βρετανός νικητής είχε έναν καλό λόγο να πει για τον μεγάλο του αντίπαλο το Σεμπάστιαν Φέτελ: "Ήταν ένας από τους πιο σκληρούς αγώνες. Πρέπει να έχασα 2 κιλά σε ιδρώτα. Είναι τιμή μου να έχω τέτοιο αντίπαλο".
Από την πλευρά του ο Φέτελ τόνισε ότι πίεσε όσο μπορούσε: "Δε ξέρω αν ακουμπήσαμε, πίεσα όσο μπορούσα για να μείνω εμπρός. Από τη στιγμή που βρεθήκαμε μόνοι μας δεν μπορούσα να τον κρατήσω πίσω".
Συνολικά η τελική κατάταξη ήταν: