Ο Βρετανός πήρε την πιο εύκολη φετινή του νίκη στο Μητροπολιτικό πάρκο του Μόντρεαλ και μείωσε τη διαφορά στη βαθμολογία από το Φέτελ στους 12 βαθμούς.
Με τη θερμοκρασία αέρα στους 29 βαθμούς Κελσίου και αυτή στο οδόστρωμα στους 45 βαθμούς Κελσίου εκκίνησε ο σημερινός 7ος αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος της F1, από την πίστα Ζυλ Βιλνέβ.
Η Pirelli είχε στη διάθεση όλων των ομάδων τις 3 πιο μαλακές γόμες της γκάμας της: Μαλακή, πολύ μαλακή, πάρα πολύ μαλακή. Αν εξαιρέσει κανείς τους Βερλάιν και Μάγκνουσεν που έβαλαν την πολύ μαλακή γόμα όλοι οι υπόλοιποι εκκίνησαν με την πάρα πολύ μαλακή.
Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε όλους όσοι βρίσκονταν στην καθαρή πλευρά να φεύγουν καλά. Ο Χάμιλτον διατήρησε το προβάδισμα ο Μπότας κρατήθηκε 3ος και ο Φερστάπεν από την 5η θέση βρέθηκε 2ος προσπερνώντας Ferrari και Mercedes. Μάλιστα στην προσπάθειά του να στρίψει στην 1η στροφή «άρπαξε» την αεροτομή του Φέτελ με αποτέλεσμα αυτή να σπάσει.
Πριν συμπληρωθεί μισός γύρος, ο Γκροζάν βρέθηκε εκτός δεξιά στο γρασίδι, χτύπησε το Σάινθ ο οποίος έπεσε πάνω στο Μάσα. Αγώνας τέλος για τους Σάινθ και Μάσα. Το αυτοκίνητο ασφαλείας οδήγησε την κούρσα για κάποιους γύρους ωσότου καθαρίσει η πίστα από τα συντρίμμια και η επανεκκίνηση βρήκε το Φέτελ στις τελευταίες θέσεις καθώς άλλαξε ελαστικά (SS) και αεροτομή.
Στον 12ο γύρο έμεινε ο Φερστάπεν από μετάδοση στην έξοδο της στροφής 2. Ο νεαρός Ολλανδός ήταν απογοητευμένος απ’ αυτή την εξέλιξη. Ο Φέτελ ξεκίνησε τα προσπεράσματα προσπαθώντας να κερδίσει θέσεις το ίδιο και ο Ράικονεν ο οποίος μετά την αλλαγή ελαστικών είχε βρεθεί πίσω από τις Force India και τη Red Bull του Ρικιάρντο.
Η Red Bull του Φερστάπεν παρκαρισμένη σε παρακείμενο χώρο στην πίστα.
Ο Αλόνσο συνέχισε τους ανέξοδους χαρακτηρισμούς για την υβριδική μηχανή της Honda χαρακτηρίζοντας ντροπιαστική την απόδοση σε συγκεκριμένη χαρτογράφηση. Η αντοχή της πάρα πολύ μαλακής γόμας εντυπωσίασε σημειώστε ότι στο μονοθέσιο του Χάμιλτον και του Οκόν έβγαλε 32 γύρους στον αγώνα και άλλους 4 στις δοκιμές στο Q2 συνολικά 36. Ο Χάμιλτον μπήκε στον 32ο γύρο έβαλε την πολύ μαλακή γόμα και χωρίς άλλη αλλαγή πήρε μέχρι το τέλος παίρνοντας μια πολύτιμη βαθμολογικά νίκη. Ήταν η 6η νίκη του Βρετανού στην πίστα Ζυλ Βιλνέβ. Πίσω του το θρίαμβο των Mercedes συμπλήρωσε ο Μπότας. Ο Φινλανδός οδηγός της Mercedes κόλλησε κάποια στιγμή πίσω από τον Οκόν. Σ' εκείνο το σημείο του αγώνα είχε τη μαλακή γόμα ενώ ο Γάλλος οδηγός της Force India την πάρα πολύ μαλακή η οποία ήταν ιδιαίτερα φθαρμένη.
Επουδενί τα Ferrari δεν φάνηκε σήμερα να έχουν το ρυθμό για να κινηθούν ανταγωνιστικά προς τις Mercedes. Είναι ενδεικτικό δε ότι δυσκολεύτηκαν πίσω από τις Force India που επωφελήθηκαν σημαντικά στον Καναδά από την ισχύ της υβριδικής μηχανής της Mercedes αλλά και την αεροδυναμική απόδοση του σασί τους που ευνοείται σε πίστες με μέτριες έως χαμηλές κλίσεις στις αεροτομές. Ο Φέτελ αφού πέρασε το Ράικονεν ο οποίος αναγκάστηκε να βγάλει γρήγορη τη πολύ μαλακή γόμα ενώ αντιμετώπιζε και πρόβλημα στα φρένα έδωσε μάχη για να περάσει τον Οκόν. Τα κατάφερε όχι όμως εύκολα. Εν τέλει ο εκπληκτικός Γερμανός κατάφερε στο τέλος να περάσει και το Πέρεζ και να ανέβει στην 4η θέση ελαχιστοποιώντας τις απώλειές του από το Χάμιλτον. Αξίζει να τονιστεί ότι ο Γερμανός άλλαξε ξανά ελαστικά στον 49ο γύρο, έβαλε ξανά την πάρα πολύ μαλακή γόμα και έκανε ένα σπριντ στους τελευταίους 21 γύρους με αυτή. Ο Καναδός Λανς Στρολ με τη Williams έκανε περήφανους τους συμπατριώτες του και την οικογένειά του, κερδίζοντας τους πρώτους βαθμούς στη F1, στον αγώνα της πατρίδας του.
Συνολικά η τελική κατάταξη ήταν:
Στη βαθμολογία των οδηγών εξακολουθεί να προηγείται ο Φέτελ με 141 βαθμούς και ακολουθεί ο Χάμιλτον με 129. Στο πρωτάθλημα κατασκευαστών η Mercedes ξαναπήρε το προβάδισμα (222β.) με διαφορά 8 βαθμών από τη Ferrari (214β.).
Επόμενος αγώνας στις 25/6 στο Μπακού του Αζερμπαϊτζάν.