Δοκιμάζουμε επί ελληνικού εδάφους το πρώτο μεσαίο SUV της Skoda. Το νέο Kodiaq μας ενθουσίασε με την εικόνα του, την ποιότητα κατασκευής του, την οδική συμπεριφορά του αλλά και με τον «Value For Money» χαρακτήρα του.Το νέο Kodiaq αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα για την Skoda, καθώς είναι το μοντέλο με το οποίο επιχειρεί να κάνει μπάσιμο στην ιδιαίτερα απαιτητική κατηγορία των SUV. Και όπως όλα δείχνουν έχει όλα τα εφόδια για να χτυπήσει κορυφή και να σηματοδοτήσει μια νέα εποχή για την φίρμα. Σε όλα αυτά, το πιο σημαντικό στοιχείο για το νέο μεσαίο SUV της Skoda είναι η τιμή της βασικής έκδοσης…που θέτει υποψηφιότητα για βραβείο “Value For Money”. Έτσι, για να αποκτήσει κάποιος το νέο Kodiaq, όπως το «βασικό» της δοκιμής μας, το κόστος ανέρχεται στις 22.000 ευρώ! Για την κίνηση του μοντέλου φροντίζει ο γνωστός κινητήρας του VW Group 1,4 TSI των 125 ίππων και στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται τα πάντα: ζάντες αλουμινίου, ηλεκτρονικός κλιματισμός, εμπρός & πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, αισθητήρες βροχής και φώτων, προβολείς ομίχλης, πλήρες σετ αερόσακων μεταξύ των οποίων και για τα γόνατα, keyless go, οθόνη αφής με σύστημα infotainment, χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα αυτόματης ειδοποίησης ατυχήματος e-call (+1 έτος Skoda Care Control) και πολλά άλλα ακόμη. Πρακτικά μιλάμε για ένα πλήρως εξοπλισμένο μοντέλο που η βασική του έκδοση «Ambition» περιλαμβάνει τα πάντα και δεν της λείπει απολύτως τίποτα.
Mε ενδιαφέρουσα σχεδίαση και μεγάλες διαστάσεις Το Skoda Kodiaq υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας. Έτσι στο εμπρόσθιο μέρος συναντούμε τη μεγάλη μάσκα με τις κάθετες γραμμές και τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα. Η εικόνα είναι κάπως πιο συγκρατημένη στο πίσω τμήμα, όπου το πορτ μπαγκάζ «χωρίζεται» σε δύο μέρη. Το συνολικό μήκος του αμαξώματος φτάνει στα 4,7 μέτρα περίπου, δείχνει αρκετά ενδιαφέρον αισθητικά και δύσκολα περνά απαρατήρητο όντας επιβλητικό από όποια γωνία το δεις. Τεράστιοι χώροι & υψηλή ποιότητα κατασκευής Η καμπίνα του νέου Kodiaq κερδίζει και πάλι τις εντυπώσεις σε επίπεδο ποιότητας και χώρων. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η μεγάλη οθόνη αφής, ενώ η φαρδιά φάσα σε απόχρωση χρωμίου ή ξύλου «σπάει» κατά κάποιο τρόπο το μουντό περιβάλλον. Όλα τα επιμέρους υλικά της καμπίνας είναι αρκετά ποιοτικά και γεροδεμένα μεταξύ τους, χωρίς να παρατηρούνται ατέλειες στο φινίρισμα ή τριγμοί κατά την κύλιση. Συνολικά θα λέγαμε ότι η αισθητική είναι αρκετά σύγχρονη & με πολλές τεχνολογίες συνδεσιμότητας. Στους τομείς των χώρων και της πρακτικότητας το μεσαίο SUV της Skoda σκοράρει και χτυπάει κορυφή. Πέντε επιβάτες θα μετακινηθούν με ιδιαίτερη άνεση, ακόμη και με ύψος μεγαλύτερο του μέσου όρου, ενώ το στάνταρ συρόμενο πίσω κάθισμα κατά 180 χιλιοστά δίνει ένα επιπλέον ατού στο Kodiaq.
Το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 720 λίτρων!, είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμο και προαιρετικά μπορεί να τοποθετηθεί και τρίτη σειρά καθισμάτων για όσους επιθυμούν 7θέσια διάταξη. Τέλος, να σημειώσουμε ότι σε όλη την καμπίνα υπάρχουν θήκες για μικροαντικείμενα ενώ, όπως και στο Superb, οι “Simply Clever” λύσεις έρχονται να διευκολύνουν την καθημερινότητα του οδηγού και των επιβατών (όπως τα προστατευτικά στις πόρτες που αναπτύσσονται αυτόματα). Ιδανικός ο 1.400άρης τούρμπο των 125 ίππων Η βασική δικίνητη έκδοση της δοκιμής μας εφοδιάζεται με τον 1,4 TSI των 125 ίππων & των 200 Nm ροπής. Σε συνδυασμό με το πολύ καλό σε αίσθηση και κλιμάκωση 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, το συγκεκριμένο σύνολο είναι αρκετά ελαστικό μέσα στην πόλη και στον αυτοκινητόδρομο μπορεί να σε ταξιδεύει με ιδιαίτερη άνεση. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις η τελική ταχύτητα φτάνει τα 190 km/h και η επιτάχυνση 0-100 km/h από στάση ολοκληρώνεται σε 10,5 sec (νούμερα που ικανοποιούν με δεδομένο ότι το βάρος φτάνει τα 1.500 κιλά περίπου). Τέλος, η μέση κατανάλωση που είδαμε στο trip computer κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε τα 7,5 lt./100 km. Σταθερό, ασφαλές & ταξιδιάρικο Το νέο Kodiaq επωφελείται από την πλατφόρμα MQB και έτσι καταφέρνει να «κρύβει» καλά τον όγκο και το βάρος του. Η καλορυθμισμένη ανάρτηση ικανοποιεί με τον τρόπο που απορροφά τις ανωμαλίες και παράλληλα οι κλίσεις του αμαξώματος κινούνται σε λογικά πλαίσια. Ακόμα και κάτω από πίεση, το SUV της Skoda θα αντιδράσει προοδευτικά και δεν θα σε ξαφνιάσει. Θετικά σχόλια αποσπά η ψηλή θέση οδήγησης και η περιφερειακή ορατότητα που έχει ο οδηγός.
Εν κατακλείδι Το Kodiaq είναι ένα από τα καλύτερα μοντέλα που έχουμε δει το τελευταίο διάστημα. Έχει ποιότητα, σύγχρονη εικόνα, τεράστιους χώρους και προσφέρεται σε μια εξαιρετική τιμή. Με 22.000 ευρώ παίρνεις ένα μεσαίο SUV πλήρως εξοπλισμένο που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα ακόμη και από premium παίχτες. ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA Κινητήρας: 1.395 cc Ισχύς: 125 PS/5.000-6.000 rpm Ροπή: 200 /1.400-4.000 rpm Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων Επιτάχυνση 0-100km/h: 10,5 sec Τελική ταχύτητα: 190 km/h Μεικτή κατανάλωση (δοκιμής): 7,5 l/100 km Εκπομπές CO2: 139 gr/km Tέλη κυκλοφορίας: 168 ευρώ Βάρος: 1.500 kg Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.697/1.882/1.676 mm Απόσταση από το έδαφος: 187 mm Χώρος αποσκευών: 720 lt Τιμή: 22.000 ευρώ