Η αναμονή τελείωσε, ο βασιλιάς των hypercars είναι εδώ! Η Mercedes-AMG αποκάλυψε το θηριώδες Project ONE σε φαντασμαγορική εκδήλωση που έλαβε χώρα στη Φρανκφούρτη στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου.
Είναι η πρώτη φορά που η υβριδική τεχνολογία που χρησιμοποιείται στον μαγικό κόσμο της Formula 1 περνάει σε ένα όχημα δρόμου. Αν και, όχι και τόσο απλό όχημα. Με εμφάνιση που τελικά διαφέρει αρκετά από το Vision Grand Turismo Concept αλλά ουσία που ταυτίζεται πλήρως με τη φημολογία, το Project ONE έκανε την πρώτη του εμφάνιση με έναν… σταρ πίσω από το τιμόνι του!
Ήταν ο Lewis Hamilton αυτός που το οδήγησε στη σκηνή κατά τη διάρκεια της αποκάλυψής του, την οποία προλόγισε ο ισχυρός άνδρας της Daimler, Dieter Zetsche. Ο πλέον αρμόδιος αν αναλογιστεί κανείς πως αυτό το όχημα μοιράζεται την ίδια καρδιά με την W08 EQ Power+ με την οποία ο Βρετανός οδηγός διεκδικεί τον παγκόσμιο τίτλο της F1.
Δηλαδή έναν υπέρ-τροφοδοτούμενο V6 κινητήρα χωρητικότητας 1.6lt, που συνεργάζεται με προηγμένο υβριδικό σύστημα που περιλαμβάνει τέσσερις ηλεκτροκινητήρες και σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Οι δυο είναι τοποθετημένοι στον εμπρός άξονα και γυρίζουν ακόμα και στις 50,000rpm, αριθμός εξωφρενικός αν αναλογιστεί κανείς πως το ορόσημο στην αγορά είναι οι 20,000rpm. Ο τρίτος ηλεκτροκινητήρας είναι ενσωματωμένος στον υπέρ-τροφοδότη ενώ ο τέταρτος δίπλα στον κινητήρα. Οι συνδυασμένες τους προσπάθειες προσφέρουν περισσότερα από 1000 άλογα (οι Γερμανοί δεν έδωσαν ακριβή αριθμό), επιτάχυνση 0-200 σε λιγότερα από 6 sec (σε λειτουργία «Race Start») και τελική ταχύτητα που υπερβαίνει τα 350 km/h!
O 1600άρης κινητήρας θα έχει όριο περιστροφής στις 11.000 rpm και σε σχέση με τον κινητήρα στον οποίο βασίζεται, έχει διαφορετικά πιστόνια, στροφαλοφόρο αλλά και χαρτογράφηση. Συνεργάζεται με 8άρι κιβώτιο μονού συμπλέκτη (AMF SPEEDSHIFT), με τις σχέσεις να αλλάζουν είτε αυτόματα είτε με ανάλογο της F1 σύστημα με «αυτάκια» πίσω από το τιμόνι. Το εν λόγω σύστημα μετάδοσης, εξελίχθηκε ειδικά για το Project One. Όσο για τις μπαταρίες, ζυγίζουν λιγότερα από 100 κιλά και προσφέρουν 25 χιλιόμετρα αυτονομίας.
«Αντλούμε έμπνευση και γνώση από την εμπειρία και την επιτυχία μας στη Formula 1, μεταφέροντας για πρώτη φορά την τεχνολογία του σπορ σε ένα όχημα με άδεια κίνησης σε δημόσιους δρόμους», είπε μεταξύ άλλων ο Zetsche.
Η ανάρτηση coil over είναι πολλαπλών σημείων εμπρός/πίσω ενώ ο οδηγός μπορεί να επιλέξει από τρία προγράμματα στο σύστημα ελέγχου ευστάθειας: On, Handling Mode, Off. Επιλογή υπάρχει και στον τρόπο λειτουργίας της κινητήριας δύναμης, ξεκινώντας από την προαναφερθείσα EV λειτουργία μέχρι δυναμικό mode αντίστοιχο του «mode κατατακτήριων» στη Formula 1.
Βέβαια αυτό το όχημα παραμένει σε πρωτότυπη μορφή – «showcar» το βάφτισε η Mercedes και στην έκδοση παραγωγής που θα αφορά μόλις 275 κομμάτια, κόστους στα 2.3 εκατομμύρια ευρώ έκαστο. Μη το ονειρεύεστε καν, είναι ήδη sold out!
«Είναι το πιο φιλόδοξο αυτοκίνητο που έχουμε κατασκευάσει ποτέ. Ανεβάζει τον πήχη σχετικά με το τι μπορεί να είναι εφικτό τεχνολογικά και αποτελεί ορόσημο πλέον, τόσο σε ότι αφορά στις επιδόσεις όσο και στην αποτελεσματικότητα», ανέφερε ο επικεφαλής της AMG, Tobias Moers.
Η κινητήρια δύναμη, καθώς προέρχεται από την F1, δημιουργήθηκε στην έδρα της Mercedes-AMG High Performance Powertrains στο Μπρίξγουορθ της Αγγλίας. Και στο υπόλοιπο κομμάτι, έβαλαν το χεράκι τους και πρόσωπα από την έδρα της Mercedes F1 στο Μπράκλεϊ.
Όσο για τα τέσσερα μαύρα σημεία επαφής με το οδόστρωμα, είναι Michelin Pilot Sport Cup 2 φορεμένα σε 19άες ή 20άρες ζάντες. Τέλος το σύστημα πέδησης περιλαμβάνει κεραμικά φρένα υψηλής απόδοσης, που φέρουν τα λογότυπα AMG Carbon Ceramic.
Όμως εκτός από την καρδιά και τα σωθικά του Project One, ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει για την εμφάνιση και την αεροδυναμική του απόδοση. Θυμίζει πρωτότυπο αγώνων αντοχής, έχει το κόκπιτ αρκετά μπροστά και τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο. Στο πρόσθιο μέρος είναι γεμάτο αεραγωγούς, με το λογότυπο της AMG να δεσπόζει στο κέντρο και τα φωτιστικά σώματα να είναι LED.
Η κορυφαία αεροδυναμική απόδοση έρχεται χάρη στα κινούμενα αεροδυναμικά μέρη όπως το splitter στο χαμηλότερο σημείο αναφοράς αλλά και τους μορφοποιητές αέρα που εξασφαλίζουν την βέλτιστη δυνατή ροή του αέρα γύρω από το κόκπιτ. Εντυπωσιακό είναι και το roll hoop στην οροφή το οποίο ενώ κοιτάς προς τα πίσω, το διαδέχεται ένα shark fin τύπου F1. Αυτό εξασφαλίζει τη βέλτιστη σταθερότητα στις στροφές υψηλών ταχυτήτων.
Στο χαμηλότερο κομμάτι του Project One είναι εκτενής η χρήση ανθρακονημάτων, υλικό επιλογής για όλες τις αεροδυναμικές λεπτομέρειες απ’ άκρη, σ’ άκρη. Αγωνιστικού τύπου είναι και οι θύρες του διθέσιου πρωτότυπου, καθώς ανοίγουν προς τα πάνω.
Όσο για το πίσω μέρος, παραμένει δραματικό, με τεράστια αεροτομή, διαχύτη δύο επιπέδων, και την τριπλή απόληξη της εξάτμισης στο κέντρο. Τα φωτιστικά σώματα είναι ρομβοειδή και αποτελούνται από τρία μέρη σε κάθε άκρη, που «καθρεφτίζουν» το γραφικό σχεδιασμό του σήματος της AMG.
Το εσωτερικό, όπως λένε οι Γερμανοί, θυμίζει… διθέσια F1! Με μπάκετ καθίσματα που είναι ενσωματωμένα στο μόνοκοκ, ρυθμιζόμενα πεντάλ και τιμόνι που επιτρέπουν στον οδηγό να τα φέρει στα μέτρα του ενώ όλα θυμίζουν την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Από το μινιμάλ χαρακτήρα και τη χρήση ανθρακονημάτων, μέχρι το εμπνευσμένο από τους αγώνες τιμόνι. Παρόμοιο με αυτό που χρησιμοποιεί ο Hamilton στις πίστες, διαθέτει LED Display στην κορυφή για ένδειξη στροφών και διακόπτες που ρυθμίζουν τις λειτουργίες του Project ONE, όπως το set up των αναρτήσεων ή τα driving modes.
Τέλος, ακόμα και τα χρώματα του Project One έχουν κάτι από F1 αφού έχει επιλεχθεί το ίδιο μοτίβο που συναντάμε και στα μονοθέσια της Mercedes F1.