Auto Moto

Test: Αudi Q5 2,0 ΤDI 190 PS quattro S-Tronic

Test: Αudi Q5 2,0 ΤDI 190 PS quattro S-Tronic

Η 2η γενιά του Audi Q5 έρχεται να αποτελέσει μια από τις καλύτερες επιλογές στην κατηγορία των πολυτελών μεσαίων SUV. Δοκιμάζουμε την τετρακίνητη έκδοση με τον 2λιτρο TDI των 190 ίππων.

Η πρώτη γενιά του μοντέλου παρουσιάστηκε το 2008 και κατά τη διάρκεια της καριέρας της πούλησε πάνω από 1,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Σήμερα, το Q5 είναι ένα από τα best seller μοντέλα της Audi και η εταιρεία φρόντισε να εφοδιάσει την δεύτερη γενιά του με ό, τι πιο σύγχρονο υπάρχει προκειμένου να τα καταφέρει απέναντι στον σκληρό premium ανταγωνισμό. Σε επίπεδο εμφάνισης ξεχωρίζει η μεγάλη μάσκα που συναντούμε πλέον σε όλα τα νέα μοντέλα της Audi και οι νέοι προβολείς Matrix LEX. Επίσης, δε λείπουν ορισμένα σπορτίφ χαρακτηριστικά όπως η ενσωμάτωση των απολήξεων της εξάτμισης στο κάτω μέρος του πίσω προφυλακτήρα.


Κάτω από το αμάξωμα έχουμε και τις περισσότερες αλλαγές, αφού το νέο Audi Q5 βασίζεται πάνω στη νεότερη MLB evo πλατφόρμα των A4 και Q7, η οποία του επιτρέπει να ελαφρύνει κατά 90 κιλά σε βάρος ( το μήκος έχει μακρύνει κατά 31 χλστ. φθάνοντας στα 4,66 μέτρα).Το γερμανικό μοντέλο εξοπλίζεται με νέα ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και στάνταρ ενεργά αμορτισέρ (προαιρετικά για πρώτη φορά και με αερανάρτηση).

Η σχεδίαση του εσωτερικού προβάλει τον τεχνολογικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, με παρόντα τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων Audi Virtual Cockpit, αλλά και μια νέα αιωρούμενη οθόνη μεγέθους 7,0 ή 8,3 ιντσών στο κέντρο της κονσόλας. Σε αυτό το σημείο να τονίσουμε ότι η συναρμογή και η ποιότητα των επιμέρους τμημάτων βάζει τα στάνταρ στην κατηγορία, καθώς έχουμε να κάνουμε με ένα άκρως στιβαρό περιβάλλον. Σχετικά με τους παρεχόμενους χώρους, ακόμη και 5 επιβάτες θα μετακινηθούν χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις.

Για την κίνηση του μοντέλου της δοκιμής φροντίζει ένας 2λιτρος πετρελαιοκινητήρας με ισχύ 190 ίππων ο οποίος συνδυαζόταν με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S Tronic 7 σχέσεων. Η δύναμη του κινητήρα αλλά και το πολύ γρήγορο αυτόματο κιβώτιο αποτελούν τον ιδανικό συνδυασμό για κάθε είδους διαδρομή. Σημειώστε πως η εξαιρετική ηχομόνωση του αυτοκινήτου, αλλά και το ραφιναρισμένο μοτέρ σε κάνουν να ξεχνάς ότι οδηγείς πετρελαιοκίνητο μοντέλο. Επίσης, με λίγη προσοχή στο γκάζι εύκολα μπορείς να πετύχεις νούμερα κατανάλωσης κάτω από 7 lt/ 100 km. Σε αυτό βοηθούν και τα προγράμματα οδήγησης που είναι διαθέσιμα μέσω του Drive Select (είτε για οικονομία, είτε για δυναμική οδήγηση). Kαι οι καινοτομίες του νέου Q5 δεν σταματούν εδώ. Το μοντέλο εξοπλίζεται με τετρακίνηση quattro με τεχνολογία ultra. Η συγκεκριμένη απεμπλέκει την κίνηση του πίσω άξονα για μεγαλύτερη οικονομία. Στην περίπτωση απώλειας πρόσφυσης η τετρακίνηση είναι και πάλι διαθέσιμη σχεδόν ακαριαία (σημαντικό στοιχείο στην συμπεριφορά του αυτοκινήτου αποτελεί και το sport πίσω διαφορικό που μοιράζει ενεργά τη ροπή μεταξύ των δυο πίσω τροχών). Συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά, το νέο Q5 έγινε πιο στιβαρό στο δρόμο προσφέροντας καλύτερη αίσθηση στον οδηγό. Παράλληλα θετικά σχόλια αποσπά η άνεση της ανάρτησης, με την συνολική ποιότητα κύλισης να ξεπερνά κάθε προσδοκία. Η τιμή εκκίνησης για το νέο Audi Q5 τοποθετείται λίγο πάνω από τα 50.000 ευρώ (τιμής της έκδοσης δοκιμής 59.900). Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας ενώ σημαντικού ατού αποτελεί η 5ετής εγγύηση (ή 100.000 χιλιόμετρα) που συνοδεύει όλα τα μοντέλα της Audi.

TEXNIKA XΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.968 κ.εκ.
Ισχύς: 190/3.800 rpm
Ροπή: 400/1.750-3.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km: 7,9 sec
Τελική ταχύτητα: 218 km/h
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 7,3 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 129gr/km
Κιβώτιο: Αυτόματο κιβώτιο S-Tronic 7 σχέσεων
Βάρος: 1.770 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.663/1.893/1.659 mm
Χώρος αποσκευών: 550 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 150 ευρώ
Τιμή: 59.900 ευρώ

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

tsoukalas popup