Auto Moto

Τest: Opel Grandland X 1,6 CDTI Auto

Τest: Opel Grandland X 1,6 CDTI Auto

Η νέα πρόταση της Opel στα μικρομεσαία SUV κατέφθασε στην ελληνική αγορά. Δοκιμάζουμε την πετρελαιοκίνητη έκδοση του Grandland X με τον 1,6 CDTI και το αυτόματο κιβώτιο.

Mετά τα Crossland X και Mokka X, η γκάμα των SUV/Crossover της Opel αποκτά ένα ακόμη μέλος. Πρόκειται για το άρτι αφιχθέν Grandland X που καλείται να διεκδικήσει μερίδια από τη δημοφιλή κατηγορία των μικρομεσαίων light off road οχημάτων (λόγω διαστάσεων φλερτάρει και με τη μεσαία κατηγορία). Πρακτικά έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο της νέας εποχής της Opel, μετά την εξαγορά της από το PSA Group.

Για το λόγο αυτό η πλατφόρμα (EMP2) και τα μηχανικά σύνολα προέρχονται απευθείας από το επιτυχημένο Peugeot 3008 (διαφέρουν οι εξωτερικές διαστάσεις). Σχεδιαστικά, το Grandland X βασίζεται πάνω στη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία των μοντέλων της Opel, έχοντας ένα στρογγυλεμένο αμάξωμα, με μεγάλη εμπρόσθια γρίλια και μακρόστενα μοντέρνα φώτα εμπρός-πίσω. Συνολικά, το μήκους 4.477 αμάξωμα παρουσιάζει μια σύγχρονη αισθητική χωρίς όμως να φέρνει τα πάνω-κάτω στον τομέα του design.

opel.granlandxnewsauto

Εσωτερικό: Πλούσιο σε χώρους και με καλή ποιότητα

Η εικόνα στην καμπίνα του νέου Grandland X είναι γνώριμη από τη νέα γενιά του Astra, με την ατμόσφαιρα να δείχνει αρκετά σύγχρονη. Kαι εδώ, δυναμικό παρόν δίνει η μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό από την οποία γίνεται ο χειρισμός του συστήματος infotainment. Με μαλακά πλαστικά στο μεγαλύτερο μέρος, αλλά και με πολύ καλή συναρμογή στα επιμέρους τμήματα, ο οδηγός και οι επιβάτες θα συναντήσουν ένα αρκετά ποιοτικό εσωτερικό που κινείται πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας.

CAR002_OPEL GRANLAND05_preview

Το ίδιο ισχύει και για τους παρεχόμενους χώρους που δεν θα προβληματίσουν σε καμία περίπτωση ακόμη και άτομα πέραν του μετρίου αναστήματος. Επίσης, οι πολλές θήκες για μικροαντικείμενα αλλά και ο πλήρως εκμεταλλεύσιμος χώρος αποσκευών των 514 λίτρων, θα ικανοποιήσουν και τον πλέον απαιτητικό οικογενειάρχη. Η φαρέτρα του νέου Grandland X συμπληρώνεται και από τον τεχνολογικά άρτιο εξοπλισμό της Opel. Πέραν των πολλών δυνατοτήτων συνδεσιμότητας και της εφαρμογής OnStar, υπάρχουν πολλά συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας από τις βασικές εκδόσεις.

Με 120 ίππους και αυτόματο κιβώτιο

Η έκδοση της δοκιμής μας εξοπλιζόταν με τον 1.600άρη κινητήρα ντίζελ των 120 ίππων. Χάρη στη ροπή των 300 Nm που είναι διαθέσιμη από τις 1.750 σ.α.λ. το εν λόγω μοτέρ είναι σε θέση να κινεί σε ικανοποιητικούς ρυθμούς το αμάξωμα των 1.500 κιλών περίπου, χωρίς να ενθουσιάζει με τις επιδόσεις του (τελική 185 km/h & επιτάχυνση 0-100 σε 12,2 sec). Παράλληλα, το αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων ενισχύει την ευκολία κινήσεων στην πόλη, αλλά και τα επίπεδα άνεσης στο ταξίδι. Τέλος, η μέση κατανάλωση που είδαμε στο trip computer δεν ξεπέρασε τα 7,5 lt/100 km.

CAR002_OPEL GRANLAND11_preview Σταθερό και ασφαλές Το Opel Grandland X δεν κρύβει τον «ταξιδιάρικο» χαρακτήρα κάτω από όλες τις συνθήκες. Η ανάρτηση φιλτράρει αποτελεσματικά κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος και έτσι έχουμε να κάνουμε με ένα άνετο σύνολο με πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Χωρίς να είναι οδηγοκεντρικό, στο βαθμό που το πετυχαίνει το «αδελφό» Peugeot 3008, το γερμανικό μοντέλο πατά σταθερά στο οδόστρωμα και εμπνέει σιγουριά (θα θέλαμε κάπως καλύτερη πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης). Παράλληλα θετικά σχόλια αποσπούν η θέση οδήγησης αλλά και η περιφερειακή ορατότητα που έχει κάποιος στη διάθεσή του.

CAR002_OPEL GRANLAND07_preview

Για εκείνους που έχουν «off road» ανησυχίες, το αποκλειστικά δικίνητο μοντέλο εξοπλίζεται με το ηλεκτρονικό σύστημα IntelliGrip. Αυτό περιλαμβάνει 5 προγράμματα οδήγησης (ανάλογα με το οδόστρωμα που επιλέξεις να κινηθείς) που κατανέμουν με διαφορετικό τρόπο τη ροπή που περνά στους κινητήριους τροχούς. Έτσι, σε συνδυασμό με το 188 χλστ. απόστασης από το έδαφος, το Grandland X μπορεί να ικανοποιήσει κάποιες light εκτός δρόμου περιηγήσεις.

Εν κατακλείδι
Το νέο Opel Grandland X αποτελεί μια ανταγωνιστική πρόταση στα μικρομεσαία SUV/Crossover. Η ποιότητα του, ο πλήρης εξοπλισμός και η τιμή των 27.300 ευρώ για την έκδοση της δοκιμής μας είναι κάποια από τα πλεονεκτήματα του μοντέλου που θα προβληματίσουν τον ανταγωνισμό της Opel.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.560 cc
Ισχύς: 120 PS/3.500 rpm
Ροπή: 300 Nm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 185 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 12,2 sec
Μικτή κατανάλωση δοκιμής: 7,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 (gr/km): 118
Βάρος: 1.430 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.477/1.856/1.609 mm
Χώρος αποσκευών: 514 lt
Τιμή: 27.300 ευρώ

LOW_OPGR_013

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις