Ακόμη ένα μικρό crossover έκανε την εμφάνισή του στην ελληνική αγορά το προηγούμενο διάστημα. Το νέο Kia Stonic ήρθε με αρκετά όπλα στη φαρέτρα του και φιλοδοξεί να ταρακουνήσει τα νερά του εν λόγω segment.
Oι κατασκευαστές έχουν -όντως- τρελαθεί με την κατηγορία των crossover τα τελευταία χρονιά, παρουσιάζοντας συνεχώς νέες προτάσεις. Οι εκτιμήσεις των αναλυτών αναφέρουν πως ο συγκεκριμένος τύπος οχημάτων θα κυριαρχήσει στις πωλήσεις των επόμενων ετών και έτσι, σε δύο χρόνια από σήμερα, μόνο τα μικρά crossover θα μετρούν περίπου 2 εκατομμύρια ταξινομήσεις επί ευρωπαϊκού εδάφους.
Σε αυτή τη hot και ανερχόμενη κατηγορία, η Kia επιδιώκει να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο με το νέο Stonic. Ένα μοντέλο που ενσωματώνει μια πληθώρα στοιχείων με πολύ ενδιαφέρον. Τα καλά νέα για το μοντέλο της Kia ξεκινούν από τον τομέα της σχεδίασης. Εδώ το ευρωπαϊκό κέντρο της εταιρείας φρόντισε να δημιουργήσει ένα κολακευτικό σύνολο. Στο εμπρόσθιο τμήμα ξεχωρίζει η μακρόστενη μάσκα με το μυώδες καπό, ενώ οι κοντοί πρόβολοι και τα έντονα σπόιλερς ενισχύουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του μοντέλου. Στο πίσω μέρος, έχει επιλεχθεί μια σχεδίαση που παραπέμπει και σε κουπέ μοντέλα, με μικρό σε μέγεθος παρμπρίζ και έντονες παράλληλες νευρώσεις.
Με καλούς χώρους και πλούσιο εξοπλισμό
Η τιμή της έκδοσης με τον 1.600άρη κινητήρα ντίζελ που δοκιμάζουμε ξεκινά από τα 17.660 ευρώ. Στο εν λόγω κόστος περιλαμβάνoνται σχεδόν όλα τα συστήματα άνεσης και ασφάλειας: 6 αερόσακοι, κλιματισμός, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω και πολλά ακόμη. Επίσης, με επιπλέον κόστος 1.000 ευρώ ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να συμπεριλάβει στον εξοπλισμό το πακέτο «ADAS» με Αυτόνομο φρενάρισμα σε αστικές & υπεραστικές συνθήκες, Προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, Προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης, Προειδοποίηση απόσπασης προσοχής και άλλα.
Σε επίπεδο αισθητικής η καμπίνα του Stonic υιοθετεί απλές γραμμές και τα πάντα είναι εργονομικά τοποθετημένα. Το σύνολο των σκληρών πλαστικών εμφανίζουν πολύ καλή συναρμογή και έτσι η πρόταση της Kia παίρνει επιπλέον πόντους και στον τομέα της ποιότητας. Περνώντας στο πεδίο των χώρων, τέσσερις επιβάτες μπορούν να μετακινηθούν χωρίς παραχωρήσεις όσον αφορά στον αέρα για τα γόνατα και τα κεφάλια. Τέλος, τα 353 λίτρα χωρητικότητας του πορτ μπαγκάζ φέρνουν το Stonic στο μέσο όρο της κατηγορίας.
Με σπορτίφ χαρακτηριστικά και 110 ίππους
Κάτω από το καπό του μοντέλου της δοκιμής μας βρίσκουμε τον 1,6 CRDi πετρελαιοκινητήρα της Kia με τα 110 άλογα και τα 260 Nm ροπής. Το συγκεκριμένο μοτέρ, σε συνδυασμό με το καλό σε αίσθηση και κλιμάκωση 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, χαρίζει στο αμάξωμα των 1.255 κιλών τελική ταχύτητα κοντά στα 180 km/h και επιτάχυνση 0-100 σε 11,3 sec. Στην πράξη ο κινητήρας του Stonic είναι ζωντανός σε όλο το φάσμα των στροφών και καταφέρνει να το κινεί σβέλτα κάτω απ όλες τις συνθήκες, παρουσιάζοντας όμως σημάδια τραχύτητας στις υψηλές στροφές. Παράλληλα, η μέση κατανάλωση που είδαμε δεν ξεπέρασε τα 6,3 lt./100 km.
Οδηγώντας το νέο Kia Stonic καταλαβαίνεις αμέσως πως οι άνθρωποι της εταιρείας έχουν θελήσει να προσδώσουν έναν σπορτίφ χαρακτήρα στο αυτοκίνητό τους. Έτσι, η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σφικτή και περιορίζει κατά πολύ τις κλίσεις του αμαξώματος. Ωστόσο, σε δρόμους με έντονες ανωμαλίες οι κραδασμοί που περνούν στο εσωτερικό μπορεί να γίνουν έντονοι. Τέλος, θετικά σχόλια αποσπά και το σύστημα διεύθυνσης με την αμεσότητα και την αίσθηση που προσφέρει.
Συμπέρασμα
Το Κia Stonic έχει μπει με αξιώσεις στην ελληνική αγορά. Η σχεδίαση του, η σχέση τιμής-εξοπλισμού και η οδική του συμπεριφορά το κατατάσσουν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος στα compact πετρελαιοκίνητα crossover.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.582cc
Ισχύς: 110 PS/ 4.000 σ.α.λ.
Ροπή: 260 Νm/1.500-2.250 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 175 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 11,3 sec
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής (L/100 km): 6,3 lt
Εκπομπές CO2: 109 gr/km
Βάρος: 1.255 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.140/1.760/1.520 mm
Χώρος αποσκευών: 352 lt
Τιμή 1,6 diesel 110 PS: €17.660