Το πλήρωμα του χρόνου έφτασε για ένα από τα πιο εκκεντρικά αυτοκίνητα της Citroen, το C4 Cactus. Η γαλλική φίρμα δεν έχασε χρόνο να αναπτερώσει το ηθικό και παράλληλα να δημιουργήσει μια νέα τάξη πραγμάτων στη γκάμα της. Ταξιδεύουμε στη Μασσαλία για να οδηγήσουμε το νέο μοντέλο της εταιρείας.
Το όνομα «Cactus» δεν υφίσταται πλέον στο πίσω τμήμα, εκεί όπου παρέμεινε μόνο το «C4», αλλά το συναντάς μόνο στην πλαϊνή τρίτη κολόνα, σαν να χαρακτηρίζει ουσιαστικά μία έκδοση και όχι το ίδιο το μοντέλο. Η μετατόπιση των πλευρικών προστατευτικών «airbumps» χαμηλότερα, μαζί με την διακριτική παρουσία τους υποδεικνύει με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο την στροφή σε επίπεδο φιλοσοφίας. Μια πιο γήινη εικόνα ικανή να προσελκύσει περισσότερο κοινό που προτιμά ένα ευρύχωρο οικογενειακό hatch χωρίς τον εκκεντρικό χαρακτήρα ενός crossover.
Το νέο διατηρεί αρκετά στοιχεία από τη λειτουργικότητα του υπάρχοντος C4 Cactus, όπως για παράδειγμα τη διάταξη του ταμπλό ή τη μετακίνησή του αερόσακου συνοδηγού στην οροφή, κάτι που βοηθάει και στην αύξηση του διαθέσιμου χώρου για τους επιβάτες. Με την ευκαιρία της ανανέωσης, εμπλουτίστηκε ο εξοπλισμός με μια μεγάλη γκάμα οδηγικών βοηθημάτων αλλά και ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας, συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας.
Στα υπόλοιπα σημαντικά έχουμε την προσθήκη ενός ακόμη υπερτροφοδοτούμενου 3κύλινδρου βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων με ισχύ 130 ίππους (PureTech) στην ήδη γνωστή γκάμα (με 82 και 110 ίππους για την βενζίνη, 1.6 BlueHDi με 100 και 120 ίππους για το πετρέλαιο), αλλά και δύο νέες τεχνολογίες. Η πρώτη αφορά στη νέα ανάρτηση η οποία θα τοποθετηθεί και στο C5 Aircross. Οι Γάλλοι δεν σταματούν να σκαλίζουν την τεχνογνωσία τους στο συγκεκριμένο κεφάλαιο.
Πρόκειται για ένα σύστημα με μεταλλικά ελατήρια και αμορτισέρ, για την ακρίβεια «προοδευτικά υδραυλικά ενθέματα» (Progressive Hydraulic Cushions), το οποίο η γαλλική φίρμα κατοχύρωσε με ευρεσιτεχνία. Πρόκειται για δύο υδραυλικά «στοπ» σε κάθε τροχό, ένα για τη συμπίεση και ένα για την επαναφορά αντίστοιχα, τα οποία υποβοηθούν τα ελατήρια και τα αμορτισέρ στην απορρόφηση των κραδασμών, την ώρα που οι τροχοί περνούν πάνω από έντονες ανωμαλίες και οι κάθετες κινήσεις τους είναι αυξημένες. Σαφώς στο στόχαστρο τέθηκε η βελτίωση της άνεσης, η οποία εξακολουθεί εμφατικά να αποτελεί τη βασική προτεραιότητα.
Η δεύτερη καινοτομία αφορά στα νέα καθίσματα "Advanced Comfort" τα οποία εκτός από τη νέα τεχνολογία κατασκευής υιοθετούν τώρα νέο αφρώδες υλικό υψηλής πυκνότητας (15mm παχύτερο). Τα συγκεκριμένα καθίσματα προσφέρουν ταυτόχρονα καλή στήριξη στο σώμα μαζί με υψηλά επίπεδα άνεσης, χωρίς να χάνουν τις ιδιότητές τους με το πέρασμα του χρόνου. Μην ξεχάσουμε να σας πούμε τέλος για την σημαντική βελτίωση που διαπιστώσαμε στην αντιληπτή ποιότητα του εσωτερικού. Ένας τομέας ο οποίος είχε συζητηθεί αρκετά στο απερχόμενο μοντέλο.
Στους γαλλικούς δρόμους και στη σύντομη οδηγική επαφή που είχαμε με το «νέο» C4 Cactus επιβεβαιώσαμε το αναμενόμενο. Την main stream στροφή στο ρεαλισμό που υπαγορεύουν τα αμιγώς πεντάθυρα hatchback, σε συνδυασμό με τη γαλλική άνεση στα εκ των ουκ άνευ. Ο τυπικός τρόπος που ένα μικρομεσαίο Citroen σε μεταφέρει «ατσαλάκωτο» στον προορισμό σου, με σωστό αποτελεσματικό κράτημα, αλλά και αυτή την σχετικά απομακρυσμένη αίσθηση των ζωτικών οργάνων. Περισσότερα στη χώρα μας στα τέλη Μαρτίου, όταν το C4 Cactus τεθεί προς πώληση, σε προσιτές αναλογικά τιμές, παραπλήσιες με το ήδη διαθέσιμο μοντέλο.