Επίσημη παρουσίαση λοιπόν της 4ης γενιάς του Ford Focus, που αισθητικά δείχνει εξέλιξη του τρέχοντος μοντέλου, με βασικά στοιχεία αναγνώρισής του τη μάσκα και τους νέους προβολείς.
Θα είναι διαθέσιμο ως hatchback και στέισον, ενώ σε ορισμένες αγορές θα υπάρχει και σαν σεντάν).
Βάση του είναι το καινούργιο πλαίσιο C2 που παρουσιάζει αυξημένη ακαμψία έως και κατά 20%, ενώ συμβάλλει στη συνολική μείωση του βάρος μέχρι και κατά 88 κιλά. Παράλληλα το αμάξωμα είναι πλέον σαφώς πιο αεροδυναμικό (Cd 0,25 για το τετράθυρο, 0,273 για το hatchback), παρόλο που το μήκος αυξήθηκε μόλις κατά 18 χιλιοστά (συνολικά 4,378 μέτρα). Μεγαλύτερο, κατά 53 χιλιοστά είναι και το μεταξόνιο, που φτάνει πλέον τα 2,701 μέτρα και έχει αυξήσει αισθητά τους χώρους στο εσωτερικό.
Όπως και στο Fiesta, έτσι και στο νέο Focus υπάρχουν πέρα από τη στάνταρ έκδοση και άλλες τρεις, οι ST-Line, Active και Vignale, με μεταξύ τους διαφοροποιήσεις ανάλογες του χαρακτήρα τους. Στην πιο σπορ ST-Line π.χ. η ανάρτηση είναι χαμηλωμένη κατά 10 χιλιοστά και πιο σφιχτή, στην Active με τα πιο crossover στοιχεία είναι πιο ψηλή κατά 30 χιλιοστά, ενώ στη Vignale η έμφαση δίνεται στην πολυτέλεια.
Στο εσωτερικό στο επίκεντρο βρίσκεται η ανεξάρτητη (όπως στο Fiesta), οθόνη αφής, που μεταξύ άλλων παρέχει και πλήρεις δυνατότητες διασύνδεσης smartphones. Ο πίνακας οργάνων είναι τύπου black panel (όχι ψηφιακός), στις αυτόματες εκδόσεις δεν υπάρχει κλασικός επιλογέας αλλά πιεζο- ηλεκτρικός διακόπτης επιλογής κίνησης, ενώ σε συνδυασμό με τα προαιρετικά ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ (και την πίσω ανάρτηση με διπλά ψαλίδια) υπάρχουν και 3 προγράμματα οδήγησης.
Το νέο Focus θα εφοδιάζεται με το γνωστό 1.0 Ecoboost που έχει ανανεωθεί και αποδίδει 85, 100 και 125 ίππους, ενώ καινούργιος είναι ο 3κύλινδρος 1.5 Ecoboost, με 150 ή 182 ίππους και σύστημα προσωρινής απενεργοποίησης των κυλίνδρων. Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με χειροκίνητα κιβώτια 6 σχέσεων και οι κορυφαίες προαιρετικά με ένα νέο αυτόματο σχέσεων.
Στους diesel υπάρχει ο 1.5 EcoBlue με 95 και 120 ίππους και ψηλότερα ο 2.0 EcoBlue με 150 ίππους. Μέσα στο 2019 αναμένεται να λανσαριστεί μία ήπια υβριδική έκδοση του 1.0 Ecoboost (στα 48V), καθώς και η ST. Το RS αναμένεται το 2020 με περισσότερους από 400 ίππους.
{https://youtu.be/9zIYIi_8BWE}