Auto Moto

Οδηγώντας το υβριδικό Toyota C-HR

Οδηγώντας το υβριδικό Toyota C-HR

Αρκετές φορές οι υποψήφιοι αγοραστές ενός υβριδικού αυτοκινήτου διστάζουν, καθώς αναρωτιούνται τι περιορισμούς μπορεί να ενέχει η χρήση του.

Είχαμε στα χέρια μας για εκτενή δοκιμή το υβριδικό Toyota C-HR. To Coupe High Rider προσφέρεται σε δυο εκδόσεις με υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.2lt απόδοσης 116PS και υβριδικό σύστημα απόδοσης 122PS. Το υβριδικό σύστημα συνδυάζει θερμικό κινητήρα βενζίνης 1.8lt απόδοσης 90PS και ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 53PS. Η συνολική απόδοση περιορίζεται (122PS) λόγω της φύσης του Toyota Hybrid Powertrain που δεν έχει σχεδιαστεί για βέλτιστη απόδοση αλλά για βέλτιστη κατανάλωση.

Είναι το πιο εξελιγμένο σύστημα της Toyota (4η γενιά), ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί σε θερμοδυναμικό κύκλο Atkinson και έχει χαμηλότερο βάρος - όγκο. Το πιο σημαντικό της υβριδικής αυτής μηχανής είναι ότι η απόδοσή της έχει φτάσει στο 40% είναι δηλαδή 7-8% πιο αποδοτική σε σχέση με τη βενζίνη. Αυτό λέει η θεωρία στην πράξη τα πράγματα δεν είναι έτσι. Στην πράξη μέσα στην πόλη η διαφορά είναι χαοτική ενώ στον αυτοκινητόδρομο μηδενίζεται.




Οδηγήσαμε εντός πόλης για περισσότερα από 600km το υβριδικό C-HR. Χάρη στο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης μετάδοσης CVT που έχει, η άνεση στις αστικές μετακινήσεις είναι μοναδική. Στο κέντρο της πόλης αλλά και στα μποτιλιαρίσματα το C-HR προσφέρει μια απαράμιλλη άνεση στον κάτοχό του. Ο θερμικός κινητήρας ενεργοποιείται μόνο όταν είναι απαραίτητο και παραμένει σε λειτουργία μέχρι το επόμενο φρενάρισμα ή ρολάρισμα.

Η εξοικονόμηση καυσίμου και η άνεση που προσφέρει το C-HR εντός πόλης είναι ασυναγώνιστη. Είδαμε κατανάλωση περί των 4lt/100km ενώ κινηθήκαμε χωρίς καμία πίεση σε ώρες αιχμής απολαμβάνοντας την άνεση της ψηλής θέσης οδήγησης, της ηχομόνωσης της καμπίνας των επιβατών, και το πολύ αποτελεσματικό multimedia σύστημα. Κοντολογίς το υβριδικό CHR είναι μοναδικό για κάποιον που κινείται εντός πόλης.

Toyota-C-HR-2017-1280-be

Βρεθήκαμε βιαστικοί στην Αττική Οδό με το Toyota C-HR. Πατώντας το γκάζι ο θόρυβος από το κιβώτιο CVT είναι έντονος. Έχοντας συζητήσει με τους μηχανικούς της Toyota το θέμα, ξέρω καλά ότι η άποψή τους είναι πως ο συγκεκριμένος θόρυβος δεικνύει και θυμίζει στον οδηγό την φιλοσοφία κατασκευής του υβριδικού αυτοκινήτου. Σου θυμίζει πως το υβριδικό C-HR φτιάχτηκε για να εξοικονομεί καύσιμο/ρύπους και όχι για να διανύει αποστάσεις με ταχύτητα.

Toyota-C-HR-2017-1600-6f

Αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό να το κατανοήσει ο υποψήφιος αγοραστής του υβριδικού αυτοκινήτου. Προσοχή το C-HR μπορεί με άνεση να ταξιδέψει και εφόσον διατηρήσεις μια μέση ωριαία ταχύτητα σύννομη με τον ΚΟΚ συνεχίζει να προσφέρει άνεση και να εξοικονομεί καύσιμο. Αν όμως θες να πας γρήγορα στον προορισμό σου τα 1380kg με μόλις 122PS και οι ρυθμίσεις του υβριδικού συστήματος αποτελούν τροχοπέδη. Ο συνεχής δε θόρυβος από το κιβώτιο CVT θυμίζει έντονα το σκεπτικό που είχαν οι σχεδιαστές του C-HR. Εφόσον λοιπόν κινείστε κυρίως εκτός πόλης δείτε το βενζινοκίνητο C-HR. Αν κινείστε κυρίως εντός πόλης τότε το υβριδικό CHR είναι μοναδικό.

Τεχνικά χαρακτηριστικά:

Κινητήρας: 1798 cc
Ισχύς: 122 PS στις 5200 rpm
Ροπή: 14.5kgm/3600 rpm, 16.6kgm ο ηλεκτροκινητήρας
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς Κιβώτιο: CVT
Τελική ταχύτητα: 170 km/h
Επιτάχυνση 0-100km/h: 11,0 sec
Μεικτή κατανάλωση (lt/100 km): 5,5 (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 82 gr/km

Βάρος: 1.380 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.360/1.795/1.555 mm
Χώρος αποσκευών: 377lt
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Τιμή: Από 24.700€

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

tsoukalas popup