Η Tata Motors μπορεί να μην είναι ένα μεγάλο όνομα στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, αλλά είναι μία από τις σημαντικότερες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ασία. Πουλά ένα ευρύ φάσμα αυτοκινήτων και επαγγελματικών οχημάτων, αλλά είναι γνωστή για την ιδιοκτησία της Jaguar Land Rover, την οποία αγόρασε από τη Ford το 2008. Το πρωτότυπο H5X αποτελεί την επόμενη κίνηση της.
Η Tata λέει ότι το H5X “αναδεικνύει τη μελλοντική γενιά SUV της εταιρίας όσον αφορά το σχεδιασμό, την τεχνολογία και τις τεράστιες δυνατότητεςκίνησης”. Θα ονομάζεται Impact 2.0, θα διαθέτει μια εκκεντρική σχεδίαση, ενώ θα αποτελέσει το πρώτο όχημα που βασίζεται στη νέα Optimal Modular Efficient Global Advanced πλατφόρμα, η οποία αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Jaguar Land Rover. Τα τοπικά μέσα ενημέρωσης λένε ότι η έκδοση παραγωγής θα βάλει στο μάτι crossover όπως τα Jeep Compass και Mahindra XUV500 στην Ινδία. Αλλά είναι περιττό να πούμε ότι το H5X θα χτυπήσει πιθανώς τις παγκόσμιες αγορές ως το πρώτο αληθινά σύγχρονο crossover της Tata μέσα στο 2019.
Η Tata δεν είχε πολλά να πει για το τι κρύβεται από κάτω, αλλά ανέφερε ότι το H5X θα υιοθετεί πολλά κοινά μηχανικά μέρη από μοντέλα της Jaguar Land Rover. Η δομή προέρχεται από την πλατφόρμα του Land Rover D8, η οποία υποστηρίζει τα Land Rover Discovery Sport, Range Rover Evoque και Jaguar E-Pace ιδανική για τις ινδικές οδικές και κλιματικές συνθήκες. Ο κινητήρας παραμένει μυστήριο, αλλά το φύλλο προδιαγραφών αναφέρει μια μονάδα diesel. Οι πιθανότητες είναι το H5X να φορέσει τον Multijet II της Fiat, ο οποίος σήμερα τροφοδοτεί το Jeep Compass, μεταξύ άλλων οχημάτων. Ο 4κύλινδρος κινητήρας πετρελαίου 2.0 λίτρων αποδίδει 168 ίππους και αρκετή ροπή στο Compass, κάτι που θα ήταν αρκετό για ένα crossover του μεγέθους του H5X. Το αυτόματο κιβώτιο εννέα ταχυτήτων θα μπορούσε επίσης να δανειστεί στην προκειμένη περίπτωση.