Δείτε τα θέματα στο μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον
Oι απαντήσεις των θεμάτων
ΘΕΜΑ Α:
Α1: 1. Λ
2. Σ
3. Σ
4. Λ
5. Σ
6. Λ
Α2:
K <-- 1
ΓΙΑ I ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 4
ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 5
ΑΝ ΠΙΝ[i,j] <> 0 ΤΟΤΕ
Α[k] <-- i
A[k+1] <-- j
A[k+2] <-- ΠΙΝ[i,j]
k <-- k+3
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
Α3. Α. - την πολυπλοκότητα των υπολογισμών
- την επαναληπτικότητα των διαδικασιών
- την ταχύτητα εκτέλεσης των πράξεων
- το μεγάλο πλήθος των δεδομένων
Β. - όταν ο πίνακας είναι μη ταξινομημένος
- ο πίνακας είναι μικρού μεγέθους (π.χ. μέχρι 20 στοιχεία)
- η αναζήτηση σε ένα συγκεκριμένο πίνακα γίνεται σπάνια
Γ. - Ο φυσικότερος και πιο «ανθρώπινος» τρόπος έκφρασης των προβλημάτων.
- Η ανεξαρτησία από τον τύπο του υπολογιστή.
- Η ευκολία εκμάθησης και εκπαίδευσης.
- Ευκολότερη διόρθωση λαθών και η συντήρηση των προγραμμάτων.
Α4: Α.
Για i από 1 μέχρι 100
Για j από i+1 μέχρι 100
Διάβασε Π[i,j]
Τέλος_επανάληψης
Τέλος_επανάληψης
B. Αν Α<Β τότε
Α <-- Β
Α5: 1ε, 2ζ, 3στ, 4α, 5β, 6γ, 7δ.
ΘΕΜΑ Β:
Β1: Διάγραμμα ροής σε συνημμένη εικόνα
Β2:
Πλ <-- 0
!Μέτρηση των τιμών ΑΛΗΘΗΣ
Για i από 1 μέχρι 100
Αν Π[i] = ΑΛΗΘΗΣ τότε
πλ <-- πλ + 1
Τέλος_αν
Τέλος_επανάληψης
!Τοποθέτηση των τιμών όπως ζητείται
Για i από 1 μέχρι πλ
Π[i] <-- ΑΛΗΘΗΣ
Τέλος_επανάληψης
Για i από πλ+1 μέχρι 100
Π[i] <-- ΨΕΥΔΗΣ
Τέλος_επανάληψης
! Εναλλακτικά οι μαθητές θα μπορούσαν να σαρώνουν τον Π και τοποθετούν τις τιμές ΑΛΗΘΗΣ ξεκινώντας από πάνω προς τα κάτω και τις τιμές ΨΕΥΔΗΣ από κάτω προς τα πάνω χρησιμοποιώντας 2 βοηθητικές μεταβλητές.
ΘΕΜΑ Γ:
Αλγόριθμος Θέμα_Γ
!Διάβασμα πίνακα κωδικών
Για κ από 1 μέχρι 30
Διάβασε ΚΩΔ[κ]
Τέλος_επανάληψης
!Διάβασμα πινάκων τιμών SAR ανά 6 λεπτά για όλους τους μαθητές
Για κ από 1 μέχρι 10
Για λ από 1 μέχρι 30
Διάβασε ΚΕΦ[λ,κ], ΑΚΡ[λ,κ]
Τέλος_επανάληψης
Τέλος_επανάληψης
!Υπολογισμός μέσων τιμών του SAR
Για κ από 1 μέχρι 30
αθρ_κεφ <-- 0
αθρ_ακρ <-- 0
Για λ από 1 μέχρι 10
αθρ_κεφ <-- αθρ_κεφ + ΚΕΦ[κ,λ]
αθρ_ακρ <-- αθρ_ακρ + ΑΚΡ[κ,λ]
Τέλος_επανάληψης
ΜΟ[κ,1] <-- αθρ_κεφ / 10
ΜΟ[κ,2] <-- αθρ_ακρ / 10
Τέλος_επανάληψης
! ερώτημα Γ3
Για κ από 1 μέχρι 30
Αν ΜΟ[κ,1]>2 ή ΜΟ[κ,2]>4 τότε
Γράψε ‘‘Εκτός ορίων’’
Αλλιώς_αν ΜΟ[κ,1]>1,8 ή ΜΟ[κ,2]>3,6 τότε
Γράψε ‘‘Κοντά στα όρια’’
Αλλιώς
Γράψε ‘‘Χαμηλός SAR’’
Τέλος_αν
Τέλος_επανάληψης
!ερώτημα Γ4
!ταξινόμηση τιμών SAR κεφαλής παράλληλα με τους κωδικούς και εμφάνιση και έπειτα ταξινόμηση τιμών SAR κορμού παράλληλα με τους κωδικούς και εμφάνιση
Για ΣΑΡ από 1 μέχρι 2
Για κ από 2 μέχρι 30
Για λ από 30 μέχρι κ με_βήμα -1
Αν ΜΟ[λ,ΣΑΡ]>ΜΟ[λ-1,ΣΑΡ] τότε
Για μ από 1 μέχρι 2
temp <-- ΜΟ[λ,μ]
ΜΟ[λ,μ] <-- ΜΟ[λ-1,μ]
ΜΟ[λ-1,μ] <-- temp
Τέλος_επανάληψης
temp2 <-- ΚΩΔ[λ]
ΚΩΔ[λ] <-- ΚΩΔ[λ-1]
ΚΩΔ[λ-1] <-- temp2
Τέλος_αν
Τέλος_επανάληψης
Τέλος_επανάληψης
Για κ από 1 μέχρι 3
Γράψε ΜΟ[κ,ΣΑΡ], ΚΩΔ[κ]
Τέλος_επανάληψης
Τέλος_επανάληψης
Τέλος_αλγόριθμου Θέμα_Γ
Θέμα Δ:
Πρόγραμμα Θέμα_Δ
Μεταβλητές
ακέραιες: EL[5], ES[5], κ, απάντηση,θ
χαρακτήρες: διακοπή, χώρα
πραγματικές: ποσ
Αρχή
Για κ από 1 μέχρι 5
EL[κ] <-- 0
ES[κ] <-- 0
Τέλος_επανάληψης
Γράψε “Για Διακοπή της εισαγωγής πατήστε Δ ή δ”
Διάβασε διακοπή
Όσο διακοπή <> “Δ” και διακοπή <> “δ” επανάλαβε
Διάβασε χώρα, απάντηση
Αν χώρα = “EL” τότε
EL[απάντηση] <-- EL[απάντηση] + 1
Αλλιώς
ES[απάντηση] <-- ES[απάντηση] + 1
Τέλος_αν
Γράψε “Για Διακοπή της εισαγωγής πατήστε Δ ή δ”
Διάβασε διακοπή
Τέλος_επανάληψης
Κάλεσε ΜΕΓ_ΠΟΣ(EL,ποσ,θ)
Γράψε “Για την Ελλάδα ο αριθμός απάντησης με το μεγαλύτερο ποσοστό ήταν ο”,θ,“και το ποσοστό αυτό ήταν”,πος,“%”
Κάλεσε ΜΕΓ_ΠΟΣ(ES,ποσ,θ)
Γράψε “Για την Ισπανία ο αριθμός απάντησης με το μεγαλύτερο ποσοστό ήταν ο”,θ,“και το ποσοστό αυτό ήταν”,πος,“%”
Τέλος_προγράμματος
Διαδικασία ΜΕΓ_ΠΟΣ(Α,ποσοστό,θέση)
Μεταβλητές
ακέραιες: Α[5], μέγιστο, θέση, αθρ, κ
πραγματικές: ποσοστό
Αρχή
μέγιστο <-- Α[1]
θέση <-- 1
αθρ <-- Α[1]
Για κ από 2 μέχρι 5
Αν Α[κ] > μέγιστο τότε
μέγιστο <-- Α[κ]
θέση <-- κ
Τέλος_αν
αθρ <-- αθρ + Α[κ]
Τέλος_επανάληψης
!υπολογισμός του ποσοστού σε %
ποσοστό <-- Α[θεση]/αθρ*100
Τέλος_διαδικασίας
{https://youtu.be/uZlRjD1cbXo}