ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΕΤΑΡΤΗ 12 ΙΟΥΝΙΟΥ 2019 ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
ΟΜΑΔΑ ΠΡΩΤΗ
ΘΕΜΑ Α1
α. Σελ. 46: «Η μεγάλη πολυεθνική…χώρα»
β. Σελ. 77:Στα πλαίσια της εθνοσυνέλευσης 1862-1864 συγκροτήθηκαν δυο μεγάλες πολιτικές παρατάξεις. + «Οι ορεινοί…πλοιοκτητών»
γ. Σελ. 153: «Η ελληνική Κυβέρνηση… οριστική στέγαση + σελ.156 «Η ΕΑΠ…πρόσφυγες».
ΘΕΜΑ Α2
α. Σωστό
β. Λάθος
γ. Σωστό
δ. Σωστό
ε. Λάθος
ΘΕΜΑ Β1
α. σελ. 50: Το Νοέμβριο… Κων/νο.
Σελ. 96-97: Οι φιλελεύθεροι… σύνταγμα.
β. σελ. 50: «Οι σύμμαχοι … αντίκρυσμα».
Σελ. 144: «Το Νοέμβριο του ίδιου χρόνου… απέναντι στην Ελλάδα»
ΘΕΜΑ Β2
Σελ. 169: «Οι πρόσφυγες …ταυτότητας»
ΟΜΑΔΑ ΔΕΥΤΕΡΗ
ΘΕΜΑ Γ1
Σελ 208-209: «Το θετικό και αισιόδοξο κλίμα …διχασμού».
Στοιχεία από πηγές:
Κείμενο Α:
1) διαμόρφωση ενός ιδιότυπου διεθνούς και εσωτερικού καθεστώτος.
2)Χαρακτηρισμός Κρήτης ως «Πολιτεία αυτόνομος».
3)αύξηση της αβεβαιότητας της υφιστάμενης πολιτικής κατάστασης της Κρήτης.
Κείμενο Β:
α) Ο ύπατος αρμοστής δεν έκρυβε την αντιπάθεια του για το συνταγματικό πολίτευμα.
β) Θεωρούσε άχρηστες τις κοινοβουλευτικές κυβερνήσεις.
γ) Δεν αντιλαμβανόταν τίποτε άλλο από την αυστηρή πειθαρχία.
Κείμενο Γ
α) Αιτία σύγκρουσης Βενιζέλου-Γεωργίου ήταν η ανησυχία του για την τύχη της Κρήτης.
β) Οξύνθηκε το κλίμα δυσπιστίας και καχυποψίας των σχέσεων βασιλιά Γεωργίου-Ε. Βενιζέλου.
ΘΕΜΑ Δ1
α. σελ. 31-32: «Το 1830, οι υποδομές … κατασκευή δρόμων»
β. σελ. 32: «Η πύκνωση του οδικού δικτύου… οδικού δικτύου»
Στοιχεία από πηγές:
Κείμενο Α:
Το έτος 1830 παρατηρούνται 13χλμ οδικού δικτύου, τα οποία το 1852 αυξάνονται σε 164χλμ και στην πορεία δέκα χρόνια μετά στα 242 χλμ. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στα τέλη 19ου και τις αρχές 20ου αιώνα η πύκνωση του οδικού δικτύου περνά στην πρώτη θέση των εθνικών προτεραιοτήτων και κατά συνέπεια παρατηρούμε ότι τις δεκαετίες 1882-1912 τα χιλιόμετρα του οδικού δικτύου έχουν σχεδόν διπλασιαστεί από 1.122 σε 4.637.
Κείμενο Β:
Πολιτικό Πρόγραμμα Χ. Τρικούπη.
(βασική θέση πολιτικού προγράμματος: βελτίωση της άμυνας και της υποδομής, κατά κύριο λόγο του συγκοινωνιακού δικτύου της χώρας).
Παράγοντες που προώθησαν την ανάπτυξη του οδικού δικτύου.
- Οι δυσκολίες και το κόστος μεταφοράς των προϊόντων
γ. σελ.: 32 «Στους ανασταλτικούς παράγοντες… τμήμα της χώρας».
Κείμενο Γ:
- Η ελληνική κοινωνία αλλάζει με αργούς ρυθμούς
- Η ανάπτυξη του οδικού δικτύου ταυτίζεται με την οικονομική ανάπτυξη.
[ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ]
ΒΑΓΓΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ
ΒΟΛΛΑΡΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΖΑΓΚΛΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ
ΚΟΥΤΣΑΦΤΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
ΜΑΛΑΠΕΤΣΑ ΣΟΦΙΑ
ΦΑΜΕΛΟΥ ΒΙΚΥ