Σχόλιο από την καθηγήτρια - φιλόλογο Ζωή Βούρτση από το Πρότυπο Φροντιστηριακό Κέντρο Άνοδος για τα σημερινά μαθήματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων.
"Σήμερα, η αυλαία των Πανελληνίων Εξετάσεων άνοιξε για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου με το μάθημα της Έκθεσης. Στο μάθημα σημειώθηκε διαφορετικότητα λόγω της αλλαγής στην εξέταση. Πλέον, αποτελεί συνεξέταση Γλώσσας και Λογοτεχνίας. Αυτό σημαίνει ότι αυτομάτως αναδύθηκαν νέοι όροι, προέκυψαν νέες απαιτήσεις και θεωρήθηκε επιτακτική μια νέα προσέγγιση.
Οι διαγωνιζόμενοι κλήθηκαν να επεξεργαστούν δύο μη λογοτεχνικά κείμενα κι ένα ποιητικό σχετικά με την αξία του «γράφειν» και της ποίησης αντίστοιχα. Κρίνω ότι συνολικά ήταν ένα ιδιαίτερα απαιτητικό διαγώνισμα, καθώς και το ερώτημα Δ – μολονότι η θεματολογία ήταν γνωστή – έχρηζε ιδιαίτερης προσοχής στον τρόπο με τον οποίο θα δομηθεί η έκθεση και οι υπόλοιπες παρατηρήσεις χρειάζονταν αμέριστη προσοχή και απόλυτη συγκέντρωση.
Δύο βασικοί άξονες για την επιτυχή αντιμετώπιση των θεμάτων ήταν η ικανότητα κατανόησης και αναστοχασμού. Η συνολική αποτίμηση είναι πως το μάθημα απέκτησε νέα δυναμική, απομακρύνθηκε από την τυποποιημένη μελέτη, εμπλουτίστηκε με το στοιχείο της φαντασίας, της δημιουργικότητας και της ελεύθερης σκέψης".