Τετάρτη, 24 Ιουνίου 2020 16:00

Πρότυπο Φροντιστηριακό Κέντρο Άνοδος: Σχόλιο και απαντήσεις στην Ιστορία

Γράφτηκε από τον
Ad Slot

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2020 - ΟΜΑΔΑ ΠΡΩΤΗ

ΘΕΜΑ Α1

α. Πεδινοί: Υπήρξαν από τις μεγάλες παρατάξεις που συγκροτήθηκαν στα πλαίσια της Εθνοσυνέλευσης του 1862-1864. Οι πεδινοί είχαν ως ηγέτη τον Δημήτριο Βούλγαρη, ο οποίος υπονόμευε τους κοινοβουλευτικούς θεσμούς. Με παρεμβάσεις στο στρατό επιχείρησε τη δημιουργία σώματος «πραιτωριανών» για να εξασφαλίσει την παραμονή του στην εξουσία. Εμπόδιο στις επιδιώξεις του στάθηκαν πολιτικές ομάδες και θεσμοί. Ο Βούλγαρης έβρισκε οπαδούς ανάμεσα σ’ εκείνους που είχαν διοριστεί παράνομα στο στρατό ή στο δημόσιο, και φοβούνταν μη χάσουν τη θέση τους σε περίπτωση επικράτησης συνθηκών κοινοβουλευτικής νομιμότητας, σε άνεργους πτυχιούχους και στους μικροκαλλιεργητές. Ο λαός συμμετείχε ενεργά στη συγκρότηση αυτής της παράταξης.

β. Ομάδα Ιαπώνων: Το μοναδικό νέο πολιτικό στοιχείο έως το 1909 ήταν η εμφάνιση της κοινοβουλευτικής ομάδας των Ιαπώνων, πολιτικού μορφώματος υπό τον Δημήτριο Γούναρη, που ιδρύθηκε το 1906. Επίκεντρο της κριτικής του ήταν η αδυναμία του πολιτικού συστήματος να προσαρμοστεί στις εξελίξεις της κοινωνίας. Η ομάδα δεν μπόρεσε να επιβιώσει και διαλύθηκε το 1908.

γ. Λαϊκό Κόμμα: Στα μέσα του 1910 οι Κοινωνιολόγοι ίδρυσαν το Λαϊκό Κόμμα, με αρχηγό τον Αλέξανδρο Παπαναστασίου. Βασικές προγραμματικές δηλώσεις του ήταν η αναμόρφωση του πολιτικού συστήματος και η επιβολή αρχών κοινωνικής δικαιοσύνης. Στις δεύτερες εκλογές του 1910 εξελέγησαν 7 υποψήφιοι του κόμματος, οι οποίοι παρείχαν κριτική υποστήριξη στους Φιλελευθέρους.

ΘΕΜΑ Α2

α. Σωστό β. Λάθος γ. Λάθος δ. Σωστό ε. Λάθος

ΘΕΜΑ Β1

Με την ίδρυση του ανεξάρτητου ελληνικού κράτους, το θέμα της δημιουργίας κεντρικής τράπεζας, αλλά και τραπεζικού συστήματος αντάξιου εκείνων που λειτουργούσαν στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης, αποτέλεσε κεντρικό σημείο στους κυβερνητικούς σχεδιασμούς. Η ίδρυση τραπεζικών ιδρυμάτων δεν θα εξυπηρετούσε μόνο τις κυβερνητικές ανάγκες, τη διαχείριση του κρατικού δανεισμού, την έκδοση χαρτονομίσματος κ.λπ., αλλά θα έδινε λύση στο χρόνιο πρόβλημα των πιστωτικών αναγκών της οικονομίας. Θα εξασφάλιζε δηλαδή στις επιχειρηματικές πρωτοβουλίες τα απαραίτητα κεφάλαια με όρους οργανωμένης αγοράς και όχι τοκογλυφίας. Το πιστωτικό σύστημα της χώρας βρισκόταν πραγματικά, κατά τα πρώτα χρόνια της ανεξαρτησίας, σε πρωτόγονη κατάσταση. Ήταν συνδεμένο με το εμπόριο των αγροτικών προϊόντων και ιδιαίτερα με τις εξαγωγές της σταφίδας. Οι έμποροι λειτουργούσαν και ως πιστωτές, με τοκογλυφικές διαθέσεις και όρους. Ο δανεισμός κατευθυνόταν, ως επί το πλείστον, προς τους παραγωγούς και δημιουργούσε προϋποθέσεις εκμετάλλευσης, καθώς ουσιαστικά επρόκειτο για έναν τρόπο προαγοράς της επικείμενης παραγωγής, με δυσμενείς για τον παραγωγό όρους. Την ίδια στιγμή άλλοι κλάδοι της παραγωγής στερούνταν των απαραίτητων για την ανάπτυξή τους πιστώσεων, και έτσι περιορίζονταν οι επιχειρηματικές πρωτοβουλίες. Η κατάσταση αυτή ήταν αντίθετη με τις προθέσεις και τις πολιτικές του κράτους και αποθάρρυνε τα ελληνικά κεφάλαια του εξωτερικού. Οι προσπάθειες για την άρση όλων αυτών των εμποδίων υπήρξαν έντονες και προέρχονταν από πολλές πλευρές. Δεν απέβλεπαν τόσο στην εξάλειψη της τοκογλυφίας, όσο στην παράλληλη δημιουργία ενός πιο σύγχρονου πιστωτικού συστήματος, ικανού να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα ειδικών κοινωνικών ομάδων.

ΘΕΜΑ Β2

Και κατά την περίοδο αυτή, βασικός προγραμματικός στόχος των Φιλελευθέρων ήταν, όπως και κατά το παρελθόν, ο εκσυγχρονισμός της χώρας, σύμφωνα με ευρωπαϊκά πρότυπα. Στην πολιτική πρακτική οι Φιλελεύθεροι ήταν αντιμέτωποι με δύο χρόνια προβλήματα: τη σχέση της πολιτικής εξουσίας με τους αξιωματικούς, και το καθεστωτικό. Η διαρκής αντιπαράθεση στο εσωτερικό του κόμματος για τα ζητήματα αυτά προκάλεσε αντιφατικές επιλογές. Σχετικά με το καθεστωτικό, άλλοι οπαδοί ήταν υπέρ της αβασίλευτης και άλλοι υπέρ της βασιλευόμενης δημοκρατίας. Όσον αφορά τη σχέση του κόμματος με τους αξιωματικούς, από τη μια μεριά γινόταν κατανοητό ότι η πολιτικοποίησή τους δημιουργούσε κινδύνους για το πολίτευμα, από την άλλη όμως το φαινόμενο είχε αποκτήσει τέτοια δυναμική, ώστε δεν μπορούσαν να το αρνηθούν, καθώς υπήρχε κίνδυνος προσεταιρισμού των αξιωματικών από την αντίπαλη παράταξη. Σημαντική πολιτική τομή της περιόδου είναι η ψήφιση νέου συντάγματος, διαδικασία που ξεκίνησε το 1924 και ολοκληρώθηκε μόλις το 1927, με το οποίο εγκαθιδρύθηκε το πολίτευμα

της αβασίλευτης δημοκρατίας. Στη θέση του βασιλιά τοποθετήθηκε Πρόεδρος της Δημοκρατίας, που τον εξέλεγε η Βουλή και η Γερουσία, η οποία αποτελούσε νέο, δεύτερο νομοθετικό σώμα.

ΟΜΑΔΑ ΔΕΥΤΕΡΗ

ΘΕΜΑ Γ1

α. Η λειτουργία της Τράπεζας της Ελλάδος συνέβαλε στην θετική οικονομική πορεία της ελληνικής οικονομίας του μεσοπολέμου και στη διαμόρφωση ενός κλίματος ευημερίας πριν από την εκδήλωση της κρίσης του 1932 στη χώρα. Το 1927, με αφορμή το αίτημα της Ελλάδας στην Κοινωνία των Εθνών για παροχή πρόσθετου δανείου, τέθηκε το ζήτημα της δημιουργίας μιας κεντρικής κρατικής τράπεζας, που θα αναλάμβανε τη διαχείριση των χρεών, την έκδοση χαρτονομίσματος και την ενιαία εφαρμογή της κυβερνητικής οικονομικής πολιτικής. Παρά τις αντιδράσεις της Εθνικής Τράπεζας και κάτω από την πίεση των ξένων συμβούλων, στις 14 Μαΐου του 1927 ιδρύθηκε η Τράπεζα της Ελλάδος, η οποία άρχισε τη λειτουργία της ένα χρόνο αργότερα. Πολύ γρήγορα πέτυχε σταθερές ισοτιμίες της δραχμής με τα ξένα νομίσματα, στηρίζοντας την έκδοση χαρτονομίσματος στα αποθέματά της σε χρυσό και συνάλλαγμα και εξασφαλίζοντας τη μετατρεψιμότητα του εθνικού νομίσματος σε χρυσό.

Όπως επιβεβαιώνει και το ΚΕΙΜΕΝΟ 1, η ΤτΕ εφήρμοσε από την αρχή της λειτουργίας της τον κανόνα του χρυσού συναλλάγματος συνδέοντας τη δραχμή με την αγγλική λίρα, με ένα νόμισμα χρυσής βάσης. Έτσι, εξασφάλισε την μετατροπή του εθνικού νομίσματος σε λίρα. Αυτό σήμαινε ότι η νομισματική κυκλοφορία της εσωτερικής αγοράς της χώρας εξαρτιόταν από τις διακυμάνσεις των εξωτερικών της συναλλαγών.

Η επιτυχία αυτή οδήγησε τα δημόσια οικονομικά σε περίοδο ευφορίας, βελτίωσε την πιστοληπτική ικανότητα του κράτους, ενίσχυσε την εισροή συναλλάγματος και τις επενδύσεις και προκάλεσε μία ισχυρή δυναμική που επέτρεψε τις σημαντικές πολιτικές, θεσμικές και οικονομικές πρωτοβουλίες της τελευταίας κυβέρνησης του Ελευθερίου Βενιζέλου (1928-1932). Η περίοδος αυτή κράτησε μέχρι τις αρχές του 1932, οπότε εκδηλώθηκαν στη χώρα οι συνέπειες της μεγάλης οικονομικής κρίσης, που ξεκίνησε από τη Νέα Υόρκη το 1929. Τότε η ΤτΕ στήριξε τις αποτυχημένες προσπάθειες της ελληνικής κυβέρνησης να αποτρέψει την κρίση του 1932.

β. Η παγκόσμια οικονομική κρίση έφτασε στην Ελλάδα σε μία εποχή «ευημερίας». Η «ευημερία» σήμαινε ότι η εμπιστοσύνη των Ελλήνων σε ένα καλύτερο οικονομικά μέλλον είχε αποκατασταθεί, οι σκοτεινές εποχές της δεκαετίας του 1920 έδειχναν να απομακρύνονται, οι πληγές έκλειναν, η φτώχεια περιοριζόταν και το ελληνικό

κράτος έδειχνε να σχεδιάζει το μέλλον με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και αισιοδοξία. Οι προσπάθειες της ελληνικής κυβέρνησης να αποτρέψει την κρίση εξάντλησαν τα αποθέματα της χώρας σε χρυσό και συνάλλαγμα.

Την άνοιξη του 1932, όμως, η κυβέρνηση δεν μπόρεσε να αποφύγει την αναστολή της μετατρεψιμότητας του εθνικού νομίσματος, καθώς και την αναστολή εξυπηρέτησης των εξωτερικών δανείων. Στο ΚΕΙΜΕΝΟ 2 αναλύονται οι προσπάθειες της κυβέρνησης να αποτρέψει την κρίση. Η κυβέρνηση και Τράπεζα της Ελλάδος πράγματι εγκατέλειψαν από τα τέλη Σεπτεμβρίου του 1932 την ελεύθερη μετατρεψιμότητα της δραχμής στο πλαίσιο του κανόνα χρυσού συναλλάγματος μέσω διαδοχικών περιορισμών, επιφέροντας την υποτίμηση της δραχμής και καθιστώντας αδύνατη την εξυπηρέτηση του εξωτερικού δημόσιου χρέους. Η εφαρμογή της πολιτικής αυτής οδήγησε στην αντικατάσταση του πρώτου διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, τον Αλέξανδρο Διομήδη, επειδή δημιουργήθηκε η αντίληψη ότι ευνόησε τους μεγάλους βιομηχάνους, δίνοντάς τους το δικαίωμα να εξάγουν κεφάλαια τις παραμονές της επιβολής των συναλλαγματικών περιορισμών. Η κυβέρνηση προχώρησε διστακτικά, εξαιτίας των κυρίαρχων οικονομικών αντιλήψεων, στην επίσημη άρση της μετατρεψιμότητας. Έτσι, εγκαινιάστηκε μια περίοδος ισχυρού κρατικού παρεμβατισμού στα οικονομικά ζητήματα, ιδιαίτερα στις εξωτερικές συναλλαγές, και μια πολιτική προστατευτισμού, με σκοπό την αυτάρκεια της χώρας. Η Ελλάδα μπήκε με τη σειρά της στο χώρο της κλειστής οικονομίας, όπου οι συναλλαγές καθορίζονταν περισσότερο από γραφειοκρατικές διαδικασίες παρά από ελεύθερες οικονομικές συμφωνίες.

Στο εξωτερικό εμπόριο κυριάρχησε προοδευτικά η μέθοδος του διακανονισμού «κλήριγκ». Οι διεθνείς συναλλαγές δεν γίνονταν, δηλαδή, με βάση το μετατρέψιμο συνάλλαγμα αλλά με βάση διακρατικές συμφωνίες που κοστολογούσαν τα προς ανταλλαγή προϊόντα και φρόντιζαν να ισοσκελίσουν την αξία των εισαγωγών με την αντίστοιχη των εξαγωγών, στο πλαίσιο ειδικών λογαριασμών. Για μια χώρα, όπως η Ελλάδα, όπου οι συναλλαγές με το εξωτερικό ήταν έντονα ελλειμματικές, η διαδικασία αυτή, πέρα από τα αρνητικά, είχε και θετικά στοιχεία.

ΘΕΜΑ Δ1

α. Σε αντίθεση με τις σχετικά ασαφείς θέσεις και τη συγκεχυμένη ιδεολογία του γαλλικού κόμματος, το ρωσικό χαρακτηριζόταν από σταθερές πολιτικές θέσεις. Η ομοιότητα με τα δύο άλλα κόμματα βρισκόταν στο γεγονός ότι στη Μεγάλη Δύναμη, στην οποία στήριζαν τις ελπίδες τους για την εξωτερική πολιτική, αναγνώριζαν και ένα πρότυπο για την εσωτερική οργάνωση της χώρας. Η Ρωσία μπορούσε να βρει αποδοχή από μεγάλο τμήμα του πληθυσμού, επειδή ήταν η μοναδική Μεγάλη Δύναμη με ορθόδοξο χριστιανικό δόγμα.

Το ΚΕΙΜΕΝΟ Β συμπληρώνει ότι το ρωσικό κόμμα προέβαλλε την Ρωσία ως φιλική και ομόδοξη δύναμη του Βορρά, που θα προστατεύσει τους καταπιεζόμενους ορθοδόξους χριστιανούς και θα ικανοποιήσει τα εθνικά δίκαια. Μάλιστα η εφημερίδα «Αιών», που ήταν όργανο του ρωσικού κόμματος το χαρακτήριζε ως εθνικό κόμμα, αφοσιωμένο στην πατροπαράδοτη πίστη, αναμένοντας τον θρίαμβο της Ορθοδοξίας από την Ρωσία και το μελλοντικό μεγαλείο του Ελληνικού Έθνους. Επιπλέον, διεκήρυττε ότι η Ρωσία θα διώξει τους Τούρκους από τα ελληνικά εδάφη και γενικώς από την Βαλκανική χερσόνησο και την Ανατολή.

Όπως επισημαίνει το ΚΕΙΜΕΝΟ Γ, η προσδοκία των Ελλήνων και συνεπώς του ρωσικού κόμματος για βοήθεια από τη Ρωσία βασιζόταν σε παρελθοντικά γεγονότα που τους συνέδεαν με αυτήν από καιρό της εκστρατείας του ρωσικού στόλου υπό τον στρατηγό Αλεξέι Γκριγκόροβιτς Ορλόφ στο Αιγαίο κατά τη διάρκεια του ρωσοτουρκικού πολέμου μέχρι τη συνθήκη του Κιουτσούκ Καϊναρτζή (1774). Το ΚΕΙΜΕΝΟ Γ προσθέτει ότι με τη συνθήκη του Κιουτσούκ Καϊναρτζή πρώτον, η ορθόδοξη Εκκλησία μέσα στην Οθωμανική Αυτοκρατορία απολάμβανε τη ρωσική προστασία και, δεύτερον, βοήθησε τους Έλληνες εμπόρους να πλουτίσουν γρήγορα, καθώς δραστηριοποιούνταν εμπορικά στη Μαύρη Θάλασσα.

Χαρακτηριστικό του ρωσικού κόμματος ήταν η άκρως συντηρητική στάση σε όλες τις επιλογές του. Στο ΚΕΙΜΕΝΟ Β αναφέρεται ότι το ρωσικό κόμμα ήταν ιδεολογικά συντηρητικό. Ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, ο αρχηγός του κόμματος, ήταν κατά της παροχής συντάγματος λόγω πολιτικής ανωριμότητας του λαού. Τα μέλη του πίστευαν ότι κάποιοι ικανοί πολιτικοί γνώριζαν τα προβλήματα του λαού καλύτερα από τον ίδιο, κι αυτοί θα έπρεπε να κυβερνήσουν. Το ρωσικό κόμμα ήταν κατά κύριο λόγο αντισυνταγματικό, υπέρ ενός συγκεντρωτικού συστήματος διακυβέρνησης και κατά της πολυφωνίας, μολονότι σε ορισμένες περιπτώσεις φαίνεται να συνεργάστηκαν στην ψήφιση συνταγμάτων. Στα πολιτικά ζητήματα λοιπόν η θέση του «ρωσικού» κόμματος ήταν συγκεχυμένη και ασυνεπής. Διαχρονικά, υποστήριξε την απολυταρχία ως και την υποστήριξη της πιο φιλελεύθερης μορφής συνταγματισμού, επειδή η θέση του σε εκάστοτε στιγμή εξαρτιόταν από το βαθμό της εύνοιας που του έδειχνε ο βασιλιάς.

Υποστήριζε ότι θεμέλιο της κοινωνικής τάξης ήταν η θρησκεία. Σ’ αυτήν βασιζόταν και η νομιμότητα της εξουσίας. Έβλεπε την Εκκλησία σε διαρκή κίνδυνο και καταπολεμούσε τον κοσμοπολιτισμό και την οποιαδήποτε αποστασιοποίηση από τις παραδόσεις. Η ξενοφοβία, όπως επίσης η άρνηση του διαφωτισμού και της δυτικής παιδείας αποτελούσαν κυρίαρχες αντιλήψεις των μελών του. Το ιδιαίτερο πρόβλημα που έβλεπε το κόμμα των «ναπαίων» (όπως αλλιώς ονομαζόταν), στην περίοδο της βαυαροκρατίας, δεν ήταν ο αυταρχισμός του καθεστώτος, αλλά οι κίνδυνοι που αντιμετώπιζαν η πίστη και η Εκκλησία από τα μέτρα που ψήφισε η αντιβασιλεία, π.χ. το αυτοκέφαλο της Ελληνικής Εκκλησίας, η οποία έως τότε

υπαγόταν στο Οικουμενικό Πατριαρχείο. Θεωρούσαν ότι η υποταγή της Εκκλησίας της Ελλάδας στο Πατριαρχείο επέτρεπε στη Ρωσία να επεμβαίνει για την προστασία των ορθοδόξων. Στην απόφαση για το αυτοκέφαλο της Εκκλησίας οι ναπαίοι άσκησαν έντονη αντιπολίτευση.

Πράγματι, όπως αναφέρει και το ΚΕΙΜΕΝΟ Α το «ρωσικό» κόμμα επιδίωκε τη συμφιλίωση με την Εκκλησία της Κωνσταντινούπολης (μέσα στο πλαίσιο του αυτοκέφαλου), την παραχώρηση μεγαλύτερων εξουσιών της Εκκλησίας μέσα στο κράτος και την ορθόδοξη μοναρχία.

β. Το ρωσικό κόμμα προκειμένου να προσεγγίσει ευρύτερα στρώματα, απευθυνόταν συχνά στο θρησκευτικό συναίσθημα των Ελλήνων. Με το κόμμα αυτό συμπαρατάχθηκαν, ιδίως κατά την εποχή της διακυβέρνησης της χώρας από τον Καποδίστρια, όσοι είχαν υποφέρει ιδιαίτερα κατά την εποχή της Επανάστασης και κατά τους εμφύλιους πολέμους: οι ακτήμονες, οι μικροϊδιοκτήτες γης, αγωνιστές και χαμηλόβαθμοι αξιωματικοί, μοναχοί, και δημόσιοι υπάλληλοι που διορίστηκαν από τον Καποδίστρια και μετά τη δολοφονία του απολύθηκαν. Όλοι αυτοί απαιτούσαν την ίδρυση ενός ισχυρού κράτους, το οποίο, σε συνεργασία με τη Ρωσία και το Οικουμενικό Πατριαρχείο, θα φρόντιζε για την καθαρότητα της πίστης και θα αναγνώριζε στην Εκκλησία κυρίαρχη θέση. Πίστευαν ότι κάποιοι ικανοί πολιτικοί γνώριζαν τα προβλήματα του λαού καλύτερα από τον ίδιο, κι αυτοί θα έπρεπε να κυβερνήσουν. Ήταν κατά κύριο λόγο αντισυνταγματικοί, υπέρ ενός συγκεντρωτικού συστήματος διακυβέρνησης και κατά της πολυφωνίας, μολονότι σε ορισμένες περιπτώσεις φαίνεται να συνεργάστηκαν στην ψήφιση συνταγμάτων.

Το ΚΕΙΜΕΝΟ Γ αναφέρει ότι μεταξύ των κοινωνικών ομάδων που συμπαρατάσσονται με το ρωσικό κόμμα ήταν και οι έμποροι, εφόσον είχαν ωφεληθεί τα μέγιστα από τη συνθήκη ειρήνης του Κιουτσούκ Καιναρτζί (1774) που παρείχε ρωσική προστασία στα χριστιανικά ελληνικά πλοία άρα και την ευχέρεια γρήγορου πλουτισμού από το εμπόριο στη Μαύρη θάλασσα. Ακόμη, στο πλαίσιο αυτό, συγκροτήθηκε στις Σπέτσες σημαντικό μεσογειακό κέντρο εμπορίου και προωθήθηκε η δημιουργία σπουδαίας ελληνικής παροικίας στο εμπορικό λιμάνι της Οδησσού, στην Κριμαία. Με τη συνθήκη αυτή μεταξύ της Ρωσίας και της Οθωμανικής αυτοκρατορίας, τα χριστιανικά –ελληνικά– πλοία προστατεύονταν από τη ρωσική ισχύ και έτσι ευνοήθηκε η ραγδαία ανάπτυξη των δραστηριοτήτων τους. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα κατά τη διάρκεια του 18ου αιώνα, να παρατηρηθεί σημαντική ναυτιλιακή και εμπορική δραστηριότητα σε πολλές παραλιακές περιοχές του ελληνικού χώρου και σε νησιά. Η δραστηριότητα αυτή ευνοήθηκε από διάφορες συγκυρίες, και ιδιαίτερα από την έξοδο της Ρωσίας στη Μαύρη Θάλασσα και το εμπόριο που αναπτύχθηκε στα λιμάνια της περιοχής (λ.χ. στην Οδησσό) και της Μεσογείου.

Το ΚΕΙΜΕΝΟ Δ διαπιστώνει ότι ο κατώτερος κλήρος που φανερά αντιτίθετο στα κυβερνητικά μέτρα για τη διάλυση των μοναστηριών και κινδυνολογούσε για την τύχη της ορθοδοξίας, κινητοποιούσε τις βαθιά θρησκευόμενες λαϊκές τάξεις, τους κοσμικούς και κληρικούς. Αυτοί κατέφευγαν στο «ρωσικό» κόμμα, που είχε αναμφισβήτητους δεσμούς με την Ορθοδοξία. Αν και το κόμμα είχε δεχθεί πολλές επιθέσεις, η λαϊκή του βάση συνεχώς διευρυνόταν.

Η φιλολογική ομάδα του πρότυπου φροντιστηριακού κέντρου άνοδος

Αθανασοπούλου Μαίρη Βούρτση Ζωή
Λέντζιου Έφη
Σαργέντη Σοφία Σεφερλή Γιάννα Χαραλαμπίδη Χαρά

Σχόλιο για τα θέματα της Ιστορίας Προσανατολισμού:

AthanasopoulouΟι υποψήφιοι της ομάδας ανθρωπιστικών σπουδών τελείωσαν τις πανελλήνιες εξετάσεις με το μάθημα της ιστορίας προσανατολισμού.

Τα θέματα της Ιστορίας για το νέο σύστημα ήταν διαχειρίσιμα, εφόσον είχε προηγηθεί κριτική μελέτη και σωστή προετοιμασία από τους μαθητές. Δεν ήταν ιδιαίτερα δύσκολα και ούτε είχαν ασαφή διατύπωση. Τα ερωτήματα ανάπτυξης ήταν εκτενή και ευνοούσαν τους μαθητές που έχουν καλή γνώση του σχολικού βιβλίου.

Επίσης, αρκετά ερωτήματα αναφέρονται στη νέα ύλη και κάλυπταν όλο το φάσμα της. Ήταν αναμενόμενη η εστίαση κάποιων ερωτημάτων στο τραπεζικό σύστημα κατά το 19ο αι. και 20ο αι. Θα ήταν προτιμότερη η μεγαλύτερη διασπορά των ερωτημάτων, ώστε να καλυφθεί και το κεφάλαιο με τα προσφυγικά ρεύματα του 19ου από το οποίο ζητήθηκε μόνο ο χαρακτηρισμός μιας πρότασης ως σωστής ή λανθασμένης.

Οι ερωτήσεις της Δεύτερης Ομάδας που αφορούν στην κριτική αξιοποίηση των παραθεμάτων είχαν σαφή ερωτήματα και η σύνδεσή τους με τις ιστορικές γνώσεις που εμπεριέχονται στο σχολικό εγχειρίδιο ήταν ευκρινής. Τα θέματα δεν αναμένεται να έχουν δυσκολέψει ιδιαίτερα τους καλά προετοιμασμένους υποψηφίους.

ΜΑΡΙΑ ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ

του Πρότυπου Φροντιστηριακού Κέντρου άνοδος

Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 24 Ιουνίου 2020 19:14

Σχετικά Άρθρα

  • Ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες των υποψηφίων των επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων ΕΠΑΛ
    Ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες των υποψηφίων των επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων ΕΠΑΛ

    Από τις 7 έως τις 10 Οκτωβρίου η υποβολή των μηχανογραφικών για υποψηφίους επαναληπτικών πανελλαδικών ΓΕΛ/ΕΠΑΛ

    Ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού οι βαθμολογίες των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων ΕΠΑΛ 2024 στα μαθήματα Γενικής Παιδείας και Ειδικότητας ανά Τομέα. Η ηλεκτρονική υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων για τους υποψηφίους των επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ/ΕΠΑΛ έτους 2024 θα πραγματοποιηθεί μεταξύ 7 και 10 Οκτωβρίου.
    Όλοι οι υποψήφιοι των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων των ΕΠΑΛ θα μπορούν να βρίσκουν τη βαθμολογία τους και στην ιστοσελίδα https://results.it.minedu.gov.gr πληκτρολογώντας τον οκταψήφιο κωδικό τους και τους 4 αρχικούς χαρακτήρες από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο του υποψηφίου σε κεφαλαίους χαρακτήρες.
    Διευκρινίζεται ότι οι καταστάσεις για ανάρτηση στα Λύκεια, που θα αποσταλούν σε όσα ΕΠΑΛ της χώρας είχαν αντίστοιχους υποψηφίους, θα περιέχουν μόνο τον κωδικό κάθε υποψηφίου και τα βαθμολογικά του στοιχεία ανά εξεταζόμενο μάθημα και όχι τα ονομαστικά στοιχεία του.
    Η ηλεκτρονική υποβολή Μηχανογραφικού Δελτίου (Μ.Δ.) για τους υποψηφίους των επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ/ΕΠΑΛ έτους 2024.
    Οι διαδικασίες για την υποβολή του Μ.Δ. για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των υποψηφίων των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων ΓΕΛ/ΕΠΑΛ έτους 2024 αρχίζουν από τη Δευτέρα 7-10-2024 και λήγουν την Πέμπτη 10-10-2024.

    Όλοι οι υποψήφιοι των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων ΓΕΛ/ΕΠΑΛ έτους 2024 που ενδιαφέρονται να υποβάλουν Μ.Δ. για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, θα απευθυνθούν στο Λύκειό τους, για να αποκτήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password). Αν κάποιος υποψήφιος είχε αποκτήσει προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password) τον Ιούλιο, μπορεί τώρα να τον χρησιμοποιήσει, αλλιώς θα απευθυνθεί στο Λύκειό του. Με αυτόν τον προσωπικό κωδικό οι υποψήφιοι θα έχουν τη δυνατότητα να προχωρήσουν τελικά στην οριστική υποβολή του ΜΔ στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://michanografiko-secondexams.it.minedu.gov.gr/. Υπενθυμίζεται ότι η προθεσμία είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της κανένας υποψήφιος δεν θα μπορεί να προβεί στην οριστική ηλεκτρονική υποβολή του Μηχανογραφικό Δελτίου.

    Για περισσότερες λεπτομέρειες, μπορείτε να διαβάσετε την σχετική εγκύκλιο ΕΔΩ.
  • Πανελλήνιες 2024: Εισαγωγή στα ΑΕΙ υποψήφιων πληγέντων περιοχών από φυσικές καταστροφές - Η απόφαση
    Πανελλήνιες 2024: Εισαγωγή στα ΑΕΙ υποψήφιων πληγέντων περιοχών από φυσικές καταστροφές - Η απόφαση

    Τι ισχύει για υποψήφιους περιοχών που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές. Ποιες περιφέρειες αφορά η υπουργική απόφαση.

    Καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων στα πανεπιστήμια θα εισαχθούν υποψήφιοι οι οποίοι έλαβαν μέρος στις φετινές Πανελλήνιες εξετάσεις και προέρχονται από περιοχές που έχουν πληγεί από φυσικές καταστροφές (πλημμύρες, φωτιές κ.α).

    Το δικαίωμα αυτό ισχύει για τους μαθητές της τελευταίας τάξης του σχολικού έτους 2023-2024 καθώς και για τους αποφοίτους, οι οποίοι υπέβαλαν Αίτηση-Δήλωση στα Λύκεια των ανωτέρω περιοχών και συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις του έτους 2024.

    Η ανωτέρω ρύθμιση εφαρμόζεται και για μαθητές και αποφοίτους των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ, οι οποίοι κατοικούν μονίμως στις ανωτέρω περιοχές και συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις του έτους 2024, ακόμα και εάν υπέβαλαν αίτηση-δήλωση συμμετοχής σε Λύκειο άλλης περιοχής ή σε άλλη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Για τη διαδικασία και τις ημερομηνίες υποβολής δικαιολογητικών θα ακολουθήσει νεότερη ανακοίνωση

    Η απόφαση αυτή αφορά τα παιδιά τα οποία προέρχονται από τις παρακάτω περιφέρειες

    Ι) της Περιφέρειας Θεσσαλίας

    α) των Περιφερειακών Ενοτήτων Τρικάλων, Μαγνησίας, Σποράδων, Καρδίτσας,

    β) των Δήμων Λαρισαίων, Φαρσάλων, Τεμπών, Κιλελέρ, Αγιάς, Τυρνάβου από την Περιφερειακή Ενότητα Λάρισας, και

    γ) της δημοτικής κοινότητας Μεγάλου Ελευθεροχωρίου της Δημοτικής ενότητας Ποταμιάς, της δημοτικής κοινότητας Βερδικούσιας της Δημοτικής ενότητας Βερδικούσιας, της δημοτικής κοινότητας Κρανέας της Δημοτικής Ενότητας Αντιχασίων και των δημοτικών κοινοτήτων Καρυάς, Κρυόβρυσης, Συκαμινέας της Δημοτικής Ενότητας Καρυάς του Δήμου Ελασσόνας της Περιφερειακής Ενότητας Λάρισας

    ΙΙ) της Περιφέρειας Αττικής

    α) του Δήμου Φυλής της Περ. Ενότητας Δυτικής Αττικής,

    β) του Δήμου Αίγινας της Περ. Ενότητας Νήσων

    ΙΙΙ) της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας

    α) των Δήμων Λαμιέων και Δομοκού της Περ. Ενότητας Φθιώτιδας,

    β) των Δήμων Λίμνης-Μαντουδίου-Αγίας Άννας και της Ιστιαίας-Αιδηψού της Περ. Ενότητας Εύβοιας, και

    ΙV) της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας- Θράκης

    α) του Δήμου Αλεξανδρούπολης της Περ. Ενότητας Έβρου,

    β) της Δημοτικής Ενότητας Σουφλίου του Δήμου Σουφλίου της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου,

    γ) της δημοτικής κοινότητας Λαβάρων της Δημοτικής Ενότητας Ορφέα του Δήμου Σουφλίου της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου,

    δ) των δημοτικών κοινοτήτων Λευκίμμης, Λύρας, Φυλακτού και Προβατώνα της Δημοτικής Ενότητας Τυχερού του Δήμου Σουφλίου της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου

    ε) της Δημοτικής Ενότητας Σώστου του Δήμου Ιάσμου της Περ. Ενότητας Ροδόπης,

    στ) της Δημοτικής Ενότητας Σαπών του Δήμου Μαρώνειας-Σαπών της Περ. Ενότητας Ροδόπης

    ζ) της δημοτικής κοινότητας Μαρώνειας της Δημοτικής Ενότητας Μαρώνειας του Δήμου Μαρώνειας-Σαπών της Περ. Ενότητας Ροδόπης,

    Η εισαγωγή με ειδικό ποσοστό

    Το ειδικό ποσοστό που αποδίδεται στους υποψηφίους βάσει του αριθμού των πληγέντων σε σχέση με τους συμμετέχοντες στις πανελλαδικές εξετάσεις 2024, ανά κατηγορία Λυκείου (ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, ημερήσιο, εσπερινό) και το οποίο δεν μπορεί να υπερβαίνει ανά κατηγορία το 2%, ορίζεται ως εξής:

    α) Για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων των Ημερήσιων ΓΕΛ αποδίδεται ποσοστό 2% καθ΄ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων της κατηγορίας τους σε Σχολές, Τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις των Α.Ε.Ι. και των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών (Α.Ε.Α).

    β) Για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων των Ημερήσιων ΕΠΑΛ αποδίδεται ποσοστό 2% καθ΄ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων της κατηγορίας τους σε Σχολές, Τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις των Α.Ε.Ι.

    γ) Για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων των Εσπερινών ΓΕΛ αποδίδεται ποσοστό 2% καθ΄ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων της κατηγορίας τους σε Σχολές, Τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις των Α.Ε.Ι. και των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών (Α.Ε.Α).

    δ) Για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων των Εσπερινών ΕΠΑΛ αποδίδεται ποσοστό 2% καθ΄ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων της κατηγορίας τους σε Σχολές, Τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις των Α.Ε.Ι.

    Πηγή: iEidiseis.gr

  • Πανελλήνιες Εξετάσεις 2025: Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα και οι ημερομηνίες
    Πανελλήνιες Εξετάσεις 2025: Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα και οι ημερομηνίες

    Ανακοινώθηκε από το υπουργείο Παιδείας, το πρόγραμμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων των ημερήσιων και εσπερινών ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, Ειδικών και Μουσικών μαθημάτων και προθεσμία Υγειονομικής Εξέτασης και Πρακτικής Δοκιμασίας των υποψηφίων για εισαγωγή στα ΤΕΦΑΑ, έτους 2025.

    Η έναρξη των πανελληνίων εξετάσεων έχει προγραμματιστεί για τις 30 Μαίου 2025 με την ολοκλήρωση τους στις 6 Ιουνίου. Τα ειδικά μαθήματα στα ΓΕΛ ξεκινούν στις 14 Ιουνίου και ολοκληρώνονται στις 25 Ιουνίου.

    Αναλυτικά το πρόγραμμα

    pan1.jpg
    pan2.jpg

    pan2.jpg
    Screenshot-2024-09-13-120558.jpg
    Πηγή: cnn.gr
  • Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Ξεκινούν στις 30 Μαΐου - Το αναλυτικό πρόγραμμα
    Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Ξεκινούν στις 30 Μαΐου - Το αναλυτικό πρόγραμμα

    Στις 31 Μαΐου ξεκινούν οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ, στις 14 Ιουνίου τα Ειδικά Μαθήματα

    Το αναλυτικό πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων του 2025 ανακοίνωσε την Παρασκευή το υπουργείο Παιδείας.
    Σύμφωνα με το πρόγραμμα η πρεμιέρα των πανελλαδικών εξετάσεων θα πραγματοποιηθεί για τους υποψήφιους των ΓΕΛ την Παρασκευή 30 Μαΐου με το μάθημα της Γλώσσας.
    Θα ακολουθήσουν στις 2 Ιουνίου τα Αρχαία, τα Μαθηματικά και η Βιολογία, στις 4 Ιουνίου τα Λατινικά, η Χημεία και η Πληροφορική και θα ολοκληρωθούν στις 6 Ιουνίου με Ιστορία, Φυσική και Οικονομία.

    pinakas-a-gel
    Αντίστοιχα για τους υποψήφιους από τα ΕΠΑΛ οι Πανελλαδικές εξετάσεις θα ξεκινήσουν στις 31 Μαΐου, ημέρα Σάββατο, και θα ολοκληρωθούν στις 16 Ιουνίου.

    pinakas-b-epal
    Όσον αφορά την εξέταση των ειδικών μαθημάτων, θα ξεκινήσει με Ισπανίκα στις 14 Ιουνίου και θα ολοκληρωθεί στις 25 Ιουνίου με Ιταλικά.

    pinakas-c-eidika-mathimata
    Ανακοινώθηκε, τέλος, ότι η προθεσμία διεξαγωγής Υγειονομικής Εξέτασης και Πρακτικής Δοκιμασίας των υποψηφίων (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) ακαδ. έτους 2025-26 ορίζεται το διάστημα από τη Δευτέρα 16-6-2025 μέχρι και την Παρασκευή 27-6-2025.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Πανελλήνιες 2024: Πότε μπορούν να καταθέσουν αιτήσεις οι υποψήφιοι που «αμφισβητούν» τους βαθμούς τους
    Πανελλήνιες 2024: Πότε μπορούν να καταθέσουν αιτήσεις οι υποψήφιοι που «αμφισβητούν» τους βαθμούς τους

    Τη δυνατότητα να δουν τα γραπτά τους στις πανελλαδικές του 2024 θα έχουν οι μαθητές που πήραν μέρος στις εξετάσεις, αρκεί να καταθέσουν τις σχετικές αιτήσεις και να πληρώσουν παράβολα από 50 έως 80 ευρώ.

    Η επίδειξη των γραπτών δοκιμίων των πανελλαδικών εξετάσεων προβλέπεται στο άρθρο 23 του Ν.3748/2009 και οι αιτήσεις των υποψηφίων οι οποίοι επιθυμούν να λάβουν γνώση των γραπτών τους υποβάλλονται από τους ίδιους ή από νόμιμα εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπό τους, κάθε χρόνο, αποκλειστικά το μήνα Σεπτέμβριο του έτους κατά το οποίο οι υποψήφιοι πήραν μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις, στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην οποία υπάγεται το σχολείο όπου κοινοποιήθηκαν οι βαθμοί των μαθημάτων που εξετάστηκαν οι εν λόγω υποψήφιοι.

    Τα παράβολα

    Μαζί με την αίτηση συνυποβάλλεται σχετικό παράβολο, το οποίο υποχρεωτικά εκδίδεται ηλεκτρονικά από την εφαρμογή e-Παράβολο, στην κατηγορία «Επίδειξη γραπτών δοκιμίων Πανελλαδικών Εξετάσεων» και κωδικό παραβόλου «1389», ποσού 50 (πενήντα) ευρώ, για την επίδειξη έως τριών (3) γραπτών δοκιμίων και κωδικό «1390», ποσού 80 (ογδόντα) ευρώ, για την επίδειξη περισσοτέρων των τριών (3) γραπτών δοκιμίων. Οι υποψήφιοι λαμβάνουν γνώση των γραπτών τους δοκιμίων με επίδειξη σε φωτοτυπία, ενώ δεν προβλέπεται η χορήγηση αντιγράφων.

    Οι προθεσμίες

    Επομένως σύμφωνα με τα παραπάνω, η υποβολή αιτήσεων από τους υποψήφιους που συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις του έτους 2024 και επιθυμούν να λάβουν γνώση των γραπτών τους δοκιμίων, θα πραγματοποιείται αποκλειστικά από 1 έως 30 Σεπτεμβρίου 2024.

    Πώς γίνεται η επίδειξη των γραπτών

    Η επίδειξη των γραπτών δοκιμίων των μαθημάτων Ομάδας Προσανατολισμού, Γενικής Παιδείας, Μαθημάτων Ειδικότητας, Ξένων Γλωσσών καθώς και του μαθήματος «Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία» θα γίνεται, κατά την περίοδο Οκτωβρίου – Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου 2024, στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου και υποβλήθηκαν οι αντίστοιχες αιτήσεις, στον ίδιο τον ενδιαφερόμενο (ή και παρουσία του γονέα ή του κηδεμόνα του, εφόσον ο υποψήφιος το ζητήσει) και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που θα ανακοινώνεται από τις αντίστοιχες Διευθύνσεις Δ.Ε. ανάλογα με τον αριθμό των γραπτών. Τέλος επισημαίνεται ότι: Α) Αν πρόκειται για τα γραπτά δοκίμια των ειδικών μαθημάτων «Ελεύθερο Σχέδιο» και «Γραμμικό Σχέδιο», καθώς και του μαθήματος «Αρχιτεκτονικό Σχέδιο» των ΕΠΑΛ, τότε οι φωτοτυπίες των αιτήσεων των υποψηφίων συνοδευόμενες από συγκεντρωτική κατάσταση διαβιβάζονται στη Διεύθυνση Εξετάσεων και Πιστοποιήσεων του ΥΠΑΙΘΑ και οι υποψήφιοι θα μπορούν να λαμβάνουν γνώση με επίδειξη των πρωτότυπων γραπτών τους δοκιμίων σε χώρο της κεντρικής υπηρεσίας του ΥΠΑΙΘΑ και σε χρονικό διάστημα που θα καθορίζεται από την ως άνω Διεύθυνση. Β) Αν πρόκειται για τα γραπτά δοκίμια των ξένων γλωσσών και του μαθήματος «Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία» των υποψηφίων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ τότε οι φωτοτυπίες των αιτήσεων των υποψηφίων, συνοδευόμενες από συγκεντρωτική κατάσταση, διαβιβάζονται στη Διεύθυνση Εξετάσεων και Πιστοποιήσεων του ΥΠΑΙΘΑ. Στη συνέχεια και κατόπιν επικοινωνίας της Διεύθυνσης Εξετάσεων και Πιστοποιήσεων με το αντίστοιχο Βαθμολογικό Κέντρο, οι φωτοτυπίες των γραπτών δοκιμίων που έχουν αιτηθεί οι υποψήφιοι, αποστέλλονται στην αρμόδια προς επίδειξη Διεύθυνση Δ.Ε.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Αύξηση κατά 11,5% στην εισαγωγή σπουδαστών στις ΑΕΝ από τις Πανελλαδικές σε σχέση με πέρσι
    Αύξηση κατά 11,5% στην εισαγωγή σπουδαστών στις ΑΕΝ από τις Πανελλαδικές σε σχέση με πέρσι

    Σταθερή, σε ετήσια βάση, είναι η αύξηση των μαθητών των Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων που επιλέγουν να ακολουθήσουν το επάγγελμα του Αξιωματικού του Εμπορικού Ναυτικού (Πλοιάρχων και Μηχανικών), σπουδάζοντας στις 10 Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, σε όλη τη χώρα.

    Η ναυτική παράδοση της χώρας, τα πλεονεκτήματα του ναυτικού επαγγέλματος, η συνεχώς βελτιούμενη ποιότητα της εργασίας στα πλοία και η ισχυροποίηση της ελληνικής ναυτιλίας σε παγκόσμιο επίπεδο, είναι στοιχεία που προσελκύουν τους νέους μας στη θάλασσα. Είναι άλλωστε γνωστό ότι το ναυτικό επάγγελμα προσφέρει σίγουρη απασχόληση, με υψηλές αποδοχές και προοπτικές ανέλιξης.

    Την Πέμπτη 08 Αυγούστου 2024 ανακοινώθηκαν οι πίνακες των σπουδαστών/σπουδαστριών που εισάγονται στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού για το εκπαιδευτικό έτος 2024-2025 και αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα του Υ.ΝΑ.Ν.Π. (www.ynanp.gr) και του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής (www.hcg.gr).

    Συνοπτικά εισήχθηκαν μέσω των πανελλαδικών εξετάσεων (χωρίς να υπολογίζονται οι επιλαχόντες) για το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025, 1.363 μαθητές, δηλαδή αύξηση 11,5% σε σχέση με πέρυσι.

    Μαζί με τους επιλαχόντες, φέτος, το πρώτο έτος στις ΑΕΝ θα φοιτήσουν 1.507 σπουδαστές (συν 22 επιλαχόντες στην ΑΕΝ Πλοιάρχων και συν 122 επιλαχόντες στην ΑΕΝ Μηχανικών).

    Είναι χαρακτηριστικό ότι το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025 υπήρξε αύξηση 5.4% των υποβληθέντων αιτήσεων για τις ΑΕΝ από τους μαθητές της Γ’ Λυκείου σε σύγκριση με το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024. Συγκεκριμένα, για το 2024-2025 υποβλήθηκαν 2.927 αιτήσεις (2.410 άνδρες και 517 γυναίκες) ενώ για το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024 υπεβλήθησαν 2.778 αιτήσεις υποψηφίων (2.312 άνδρες και 466 γυναίκες).

    Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εφαρμόζει κάθε έτος «Πρόγραμμα προσέλκυσης νέων στο ναυτικό επάγγελμα», εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας το οποίο απευθύνεται σε μαθητές Γ’ Γυμνασίου καθώς και Α’ – Β’ Λυκείου (Γενικών και ΕΠΑΛ). Δεκάδες εκπαιδευμένα στελέχη του Λιμενικού Σώματος και Καθηγητών των ΑΕΝ ενημερώνουν τους μαθητές για το επάγγελμα και τις συνθήκες εργασίας του Αξιωματικού Γέφυρας και Μηχανής.

    Το εκπαιδευτικό έτος 2023-24 ενημερώθηκαν 7.173 μαθητές (αύξηση 109,3% σε σχέση με το εκπαιδευτικό έτος 2022-23) σε 232 σχολικές μονάδες (αύξηση 226,7% σε σχέση με το 2022-23) σε όλη την Ελλάδα.

    Η Ναυτική Εκπαίδευση και η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα αποτελεί μια από τις βασικές προτεραιότητες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και βασικό πυλώνα ανάπτυξης της Ελληνικής οικονομίας και της κοινωνίας γενικότερα. Υπενθυμίζουμε ότι η διετία 2024-2025 έχει ανακηρυχθεί από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ως διετία «Ναυτικής Εκπαίδευσης».

    Αποτελέσματα Πανελλαδικών Εξετάσεων 2024 για τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (22.8.2024) | ΥΝΑΝΠ (ynanp.gr)

    Πηγή: cnn.gr

  • Πανελλαδικές: Ποια είναι τα Εξεταστικά Κέντρα για τις Επαναληπτικές Εξετάσεις ΕΠΑΛ 2024 σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
    Πανελλαδικές: Ποια είναι τα Εξεταστικά Κέντρα για τις Επαναληπτικές Εξετάσεις ΕΠΑΛ 2024 σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

    Πώς θα γίνει η κατανομή των εξεταστικών κέντρων

    Ανακοινώθηκαν τα Εξεταστικά Κέντρα για τις Επαναληπτικές Πανελλαδικές εξετάσεις ΕΠΑΛ έτους 2024 από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.
    Οι υποψήφιοι θα εξεταστούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
    Ειδικότερα, Εξεταστικά κέντρα των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων των ΕΠΑΛ έτους 2024 ορίζονται σε Αττική και Θεσσαλονίκη ως εξής:
    • Στην Αττική, ως Εξεταστικό Κέντρο, ορίζεται το 1ο ΕΠΑΛ Αθηνών (Αχιλλέως 37-41, Τ.Κ. 10436, Αθήνα, τηλ. 210-5221158) της Διεύθυνσης Δ.Ε. Α΄ Αθήνας.
    • Στη Θεσσαλονίκη, ως Εξεταστικό Κέντρο, ορίζεται το 1ο ΕΠΑΛ Νεάπολης (Περιοχή Στρ. Στρεμπενιώτη, Τ.Κ. 56701, Νεάπολη Θεσσαλονίκης, τηλ. 2310-658619) της Διεύθυνσης Δ.Ε. Δυτ. Θεσσαλονίκης.
    Πώς γίνεται η κατανομή των υποψηφίων στα δύο εξεταστικά κέντρα
    Η κατανομή των υποψηφίων στα δύο εξεταστικά κέντρα έχει ως ακολούθως:
    • οι υποψήφιοι που κατέθεσαν Αίτηση-Δήλωση συμμετοχής στις Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις σε Επιτροπή Εξετάσεων Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΕΕΔΔΕ) των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης Κρήτης, Νοτίου Αιγαίου, Βορείου Αιγαίου, Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας, Στερεάς Ελλάδας, Ιονίου και Αττικής θα εξεταστούν στο Εξεταστικό Κέντρο της Αττικής,
    • οι υποψήφιοι που κατέθεσαν Αίτηση-Δήλωση συμμετοχής στις Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις σε ΕΕΔΔΕ των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης Ηπείρου, Θεσσαλίας, Δυτικής Μακεδονίας, Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης θα εξεταστούν στο Ε.Κ. της Θεσσαλονίκης.
    • Όλοι οι υποψήφιοι με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων ΕΠΑΛ έτους 2024, για τα μαθήματα Γενικής Παιδείας και Ειδικότητας, θα εξεταστούν στο 6ο ΕΠΑΛ Αθηνών της Διεύθυνσης Δ.Ε. Α΄ Αθήνας (Νέστου 4, Τ.Κ. 11527, Αμπελόκηποι, τηλ. 210-6430137).
    Για το Πρόγραμμα των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων των ΕΠΑΛ έτους 2024 πατήστε εδώ.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Πανελλήνιες: Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα των επαναληπτικών εξετάσεων σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ
    Πανελλήνιες: Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα των επαναληπτικών εξετάσεων σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ

    Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα για τις Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις στα ΓΕΛ και στα Ειδικά και Μουσικά Μαθήματα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ από το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

    Ειδικότερα:

    • τη Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου οι υποψήφιοι των ημερήσιων και εσπερινών Γενικών Λυκείων εξετάζονται στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία (Ομάδα Προσανατολισμού Γενικής Παιδείας),
    • την Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου, στα Αρχαία Ελληνικά (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), στα Μαθηματικά (Ο.Π. Θετικών Σπουδών, Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής), στη Βιολογία (Ο.Π. Σπουδών Υγείας),
    • την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου στα Λατινικά (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), στη Χημεία (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Ο.Π. Σπουδών Υγείας) και στην Πληροφορική (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) και
    • την Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου στην Ιστορία (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών) , στη Φυσική (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Ο.Π. Σπουδών Υγείας) και στην Οικονομία (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).

    Τρεις ώρες η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος

    Η προσέλευση των υποψηφίων στις αίθουσες εξέτασης γίνεται 30 λεπτά τουλάχιστον πριν από την έναρξη των εξετάσεων, οι οποίες έχουν ως ώρα έναρξης την 16:00 μ.μ. Σύμφωνα με τις οδηγίες του υπουργείου, η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος ορίζεται σε τρεις ώρες. Οι υποψήφιοι πρέπει να έχουν μαζί τους υποχρεωτικά το δελτίο εξεταζομένου και κατά προτίμηση την αστυνομική τους ταυτότητα ή το διαβατήριο.

    Διευκρινίζεται ότι οι υποψήφιοι των εσπερινών λυκείων, ανεξαρτήτως της κατηγορίας με την οποία επέλεξαν να εξεταστούν στις εξετάσεις της τακτικής εξεταστικής περιόδου, συμμετέχουν στις επαναληπτικές εξετάσεις μαζί με τους υποψηφίους των ημερησίων λυκείων. Εξετάζονται στην ίδια ύλη και θέματα με τους υποψηφίους των ημερησίων λυκείων και διεκδικούν τις ίδιες με αυτούς θέσεις.

    Σχετικά με τα Ειδικά και Μουσικά Μαθήματα:

    • την Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου, εξεταζόμενο μάθημα είναι τα Αγγλικά με ώρα έναρξης εξέτασης τις 16.00,
    • το Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου, η Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία στις 16.00,
    • τη Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου η Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία στις 16.00, την Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου, τα Γερμανικά στις 16.00,
    • την Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου το Ελεύθερο Σχέδιο στις 13.30,
    • την Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου το Γραμμικό Σχέδιο στις 13.30,
    • την Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου τα Γαλλικά στις 16.00 και τέλος
    • το Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου τα Ισπανικά στις 12.00 και τα Ιταλικά στις 16.00.

    Η προσέλευση των υποψηφίων στις αίθουσες εξέτασης γίνεται και στις παραπάνω εξετάσεις τριάντα λεπτά, τουλάχιστον, πριν από την έναρξη, ενώ η διάρκεια εξέτασης για τα μαθήματα είναι:

    • Των ξένων γλωσσών, τρεις ώρες
    • Των Σχεδίων (Ελεύθερο και Γραμμικό) είναι έξι ώρες
    • Του μουσικού μαθήματος «Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία» η εξέταση συνολικά έχει διάρκεια τρεις ώρες και τριάντα λεπτά.
    • Τέλος, για το μουσικό μάθημα «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία», η εξέταση της φωνητικής ή οργανικής μουσικής διαρκεί 4΄ με 6΄ λεπτά για κάθε υποψήφιο.

    Ως προθεσμία διεξαγωγής επαναληπτικής Υγειονομικής Εξέτασης και Πρακτικής Δοκιμασίας των υποψηφίων ΓΕΛ & ΕΠΑΛ για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) ακαδημαϊκού έτους 2024-25 ορίζεται το διάστημα από την Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου 2024 μέχρι και την Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2024.

    Πηγή: Ethnos.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch