Οι υποψήφιοι με το παλαίο σύστημα εξετάστηκαν στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας
Δείτε ΕΔΩ τα θέματα στη Χημεία με το νέο σύστημα
Δείτε ΕΔΩ τα θέματα στη Χημεία με το παλαιό σύστημα για τα ημερίσια Λύκεια
Δείτε ΕΔΩ τα θέματα στη Χημεία με το παλαιό σύστημα για τα εσπερινά Λύκεια
Δείτε ΕΔΩ τα θέματα στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας με το παλαιό σύστημα για τα ημερίσια Λύκεια
Δείτε ΕΔΩ τα θέματα στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας με το παλαιό σύστημα για τα εσπερινά Λύκεια
Θα ακολουθήσουν τα ειδικά μαθήματα, τα οποία θα διεξαχθούν από την Τετάρτη 1 Ιουλίου έως και τη Δευτέρα 13 Ιουλίου.
Διπλή τάση στις βάσεις
Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις για τα επιστημονικά πεδία στο 1ο επιστημονικό πεδίο των Ανθρωπιστικών Σπουδών, με τα μέχρι στιγμής δεδομένα αναμένεται κάμψη των βάσεων, αλλά για να γίνει συνολική εκτίμηση απαιτούνται να ολοκληρωθούν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις Στα Αρχαία Ελληνικά πάντως τα θέματα δυσκόλεψαν τους υποψήφιους.
Στο 2ο επιστημονικό πεδίο των Πολυτεχνικών και Θετικών Σχολών αναμένεται να επιτευχθεί εύκολη πρόσβαση σε χαμηλόβαθμες σχολές.
Στο 3ο επιστημονικό πεδίο των Ιατρικών σχολών παραμένει η μεγάλη ζήτηση κυρίως στις Ιατρικές σχολές.
Τα προηγούμενα χρόνια, πριν από την κατάργηση των συντελεστών βαρύτητας, σε κάθε επιστημονικό πεδίο, υπήρχαν δύο μαθήματα κατεύθυνσης που έδιναν περισσότερα μόρια από τα άλλα, αφού είχαν υψηλότερο συντελεστή βαρύτητας. Τα μαθήματα αυτά συνήθως ήταν δυσκολότερα από τα υπόλοιπα και οδηγούσαν σε πτωτική πορεία των βάσεων τις βάσεις χαμηλά, γιατί οι επιδόσεις των περισσότερων υποψηφίων ήταν πάρα πολύ χαμηλές.
Τα μαθήματα αυτά είναι τα Αρχαία Ελληνικά και η Ιστορία Κατεύθυνσης για το 1ο Πεδίο, τα Μαθηματικά και η Φυσική για το 2ο Πεδίο, η Βιολογία και η Χημεία για το 3ο και τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης και η Οικονομία για το 4ο Επιστημονικό πεδίο.
Εφέτος τα 4 εξεταζόμενα μαθήματα είναι ισοδύναμα έχουν δηλαδή την ίδια βαρύτητα στη διαμόρφωση της συνολικής βαθμολογίας.
Ένα άλλο στοιχείο που θα καθορίσει την φετινή εικόνα που θα διαμορφωθεί είναι η μείωση κατά 25% με 30% της ύλης καθώς οι μαθητές εξετάζονται στην ύλη που διδάχθηκαν στην φυσική τους τάξη. Αυτό σημαίνει, σύμφωνα με τους αναλυτές , μικρότερη δυνατότητα επιλογής ερωτήσεων και κατ' επέκταση διαβάθμισης τους.