Τετάρτη, 16 Ιουνίου 2021 18:00

Πρότυπο Φροντιστηριακό Κέντρο Άνοδος: Σχόλια και απαντήσεις σε Μαθηματικά - Αρχ. Ελληνικά - Βιολογία

Γράφτηκε από τον
Ad Slot

Σχόλιο στο μάθημα των Μαθηματικών Προσανατολισμού

Οι μαθητές Προσανατολισμού διαγωνίστηκαν στα Μαθηματικά σε θέματα απαιτητικά , κλιμακούμενης δυσκολίας , αλλά και με μεγάλο όγκο απαντήσεων.

Αναλυτικά

Στο 1ο ΘΕΜΑ ζητήθηκε απόδειξη του αναμενόμενου θεωρήματος της μονοτονίας , διατύπωση του κριτηρίου Παρεμβολής ορισμός και 5 προτάσεις να χαρακτηριστούν Σωστές ή Λάθος που έκρυβαν παγίδες και οι μαθητές έπρεπε να είναι προσεκτικοί.

Στο 2ο ΘΕΜΑ είχαμε μια σύνθετη συνάρτηση απλής μορφής , να δοθεί ο τύπος της – μονοτονία – ακρότατα – κυρτότητα-Ασύμπτωτες – Σύνολο Τιμών και πλήθος ριζών παραμετρικής εξίσωσης , ένα θέμα που κάλυπτε μεγάλο τμήμα του διαφορικού λογισμού χωρίς ιδιαίτερες παγίδες.

Στο 3ο ΘΕΜΑ είχαμε μια συνάρτηση πολλαπλού τύπου με απλά ερωτήματα Γ1 , Γ2 και προσβάσιμα Γ3 , Γ4 από μαθητές που είχαν πολύ καλές γνώσεις του τριωνύμου και της τριγωνομετρίας από Α και Β Λυκείου.

Στο 4ο ΘΕΜΑ είχαμε μια απλή εφαρμογή του θεωρήματος Bolzano και της μονοτονίας για το Δ1 , εύρεση ακροτάτου στο Δ2 , και απαιτητικό το Δ3 αφού έπρεπε οι μαθητές να χειριστούν πράξεις με λογαριθμικές και εκθετικές συναρτήσεις από Β Λυκείου. Το Δ4 ήταν ουσιαστικά άσκηση του βιβλίου , όμως έκρυβε μια μεγάλη παγίδα αφού οι μαθητες έπρεπε να πάρουν περιπτώσεις για το αν η φ είναι παραγωγίσιμη στο xo για να εφαρμόσουν το θεώρημα Fermat.

Συμπερασματικά

Τα θέματα κάλυπταν το μεγαλυτερο μέρος της ύλης , είχαν περισσότερο όγκο απαντήσεων σε σχέση με πέρυσι και έκρυβαν παγίδες.

Να τονίσουμε ότι απαιτείται καλή προετοιμασία στην Α και Β Λυκείου αφού οι γνώσεις και η μαθηματική ικανότητα που θα αποκτήσουν είναι προαπαιτούμενα για να διαχειριστούν σωστά τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων.

Ως Φροντιστήριο είμαστε ευχαριστημένοι γιατί έχουμε υψηλότερες βαθμολογίες από πέρυσι και ευχόμαστε στους μαθητές Επιτυχία και στα υπόλοιπα μαθήματα.

Οι Μαθηµατικοί του Πρότυπου Φροντιστηριακού Κέντρου Άνοδος: Αγγελοπούλου – Μαντά Διονυσία

Γεωργακόπουλος Γιάννης

Δακουρά Μάρω

Καρανικολός Σπύρος

Λίµουρας Αλέξανδρος

Ματζαβίνου Γωγώ

Νικολούτσος Άγγελος

Ρουσόπουλος Παναγιώτης

Στουφής Διονύσιος

Δείτε το video του σχολιασμού με τον Μαθηματικό Αλέξανδρο Λίμουρα

anodos mathimatika1

anodos mathimatika2

anodos mathimatika3

anodos mathimatika4

anodos mathimatika5

anodos mathimatika6

anodos mathimatika7

Σχόλιο για το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών Προσανατολισμού

Οι μαθητές σήμερα διαγωνίσθηκαν στα Αρχαία Ελληνικά Προσανατολισμού. Το διδαγμένο κείμενο προερχόταν από το έργο του Πλάτωνα Πρωταγόρας και συγκεκριμένα από την 6η διδακτική ενότητα που αναφέρεται στην ανάπτυξη της πολιτικής κοινωνίας μέσω των δώρων του Δία, της αιδούς και της δίκης.

Οι ερμηνευτικές παρατηρήσεις απαιτούσαν από τους μαθητές ανάκληση των ερμηνευτικών σχολίων του σχολικού βιβλίου και του φροντιστηριακού υλικού, αξιοποίηση των γλωσσικών επιλογών του συγγραφέα και κριτική ικανότητα στη σύγκριση με το παράλληλο κείμενο από τον Γοργία του Πλάτωνα.

Το αδίδακτο κείμενο προερχόταν από την Απολογία Σωκράτους του Ξενοφώντα, η μετάφραση του οποίου ήταν μέτριας δυσκολίας. Οι γραμματικές και συντακτικές παρατηρήσεις δεν παρουσίαζαν ιδιαίτερη δυσκολία, αν και η Γ3α θα μπορούσε να είναι πιο σωστά διατυπωμένη, ώστε να μην αφήνει περιθώρια για παρερμηνείες.

Τέλος, αξίζει να επισημανθεί ότι για τρίτη συνεχόμενη χρονιά το αδίδακτο κείμενο είχε διδαχθεί, καθώς βρισκόταν στο βιβλίο του φροντιστηρίου με τα άγνωστα θέματα.

Δείτε το video με το σχολιασμό από τη Φιλόλογο Ιωάννα Σεφερλή:

Απαντήσεις στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών Προσανατολισμού

Α. ΔΙΔΑΓΜΕΝΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
Α.1.α.
1. Σωστό «πολιτικὴν γὰρ τέχνην οὔπω εἶχον, ἧς μέρος πολεμική»
2. Σωστό «Ζεὺς οὖν δείσας περὶ τῷ γένει ἡμῶν μὴ ἀπόλοιτο πᾶν»
3. Λάθος «Πότερον ὡς αἱ τέχναι νενέμηνται, οὕτω καὶ ταύτας νείμω; νενέμηνται δὲ
ὧδε· εἷς ἔχων ἰατρικὴν πολλοῖς ἱκανὸς ἰδιώταις, καὶ οἱ ἄλλοι δημιουργοί»

β. 1. θηρίων
2. Πότερον ὡς αἱ τέχναι νενέμηνται

Β1. αἰδώς: Το αίσθημα σεβασμού ενός μέλους της κοινότητας έναντι των υπολοίπων, όλες οι ηθικές αναστολές και φόβοι που προφυλάσσουν τον άνθρωπο από αντικοινωνική συμπεριφορά (με άλλα λόγια: ο αυτοσεβασμός, η ντροπή που νιώθει ο άνθρωπος όταν έχει προβεί σε τέτοια συμπεριφορά). Σε ένα λεξικό με τον τίτλο Ὅροι, το οποίο ανάγεται στην πλατωνική Ακαδημία, η αἰδώς ορίζεται ως «εκούσια υποχώρηση από απερίσκεπτη συμπεριφορά, σύμφωνα με το δίκαιο και αυτό που φαίνεται καλύτερο· εκούσια κατανόηση του καλύτερου· προσοχή για αποφυγή της δικαιολογημένης επίκρισης» (412c). Το δίπολο των αρετών αἰδὼς καὶ δίκη ισοδυναμεί με το σωφροσύνη καὶ δικαιοσύνη, το οποίο χρησιμοποιεί ο Πρωταγόρας στο επιμύθιο του λόγου του.
δίκη: Στο συγκεκριμένο απόσπασμα η λέξη δίκη δεν χρησιμοποιείται με τη σημασία της δικαστικής διαδικασίας. Βρίσκεται κοντά στην αρχική της σημασία· δίκη: το ορθό, το δίκαιο. Κατά προέκταση, η δίκη δηλώνει εδώ την έμφυτη αντίληψη για το σωστό, το κοινό περί δικαίου αίσθημα. Βλ. και τη χρήση της λέξης στην επόμενη (7η) Διδακτική Ενότητα από τα Πολιτικὰ του Αριστοτέλη.
Σύμφωνα με τη μυθολογία, η Δίκη (ή Νέμεσις) ήταν η κόρη του Δία και της Θέμιδας, ενώ η Αἰδὼς ήταν σύντροφος της Δίκης και καθόταν σε θρόνο δίπλα στον Δία. Η Δίκη, που τη βοηθούσαν οι Ερινύες, επέβλεπε την τήρηση της ηθικής τάξης στον κόσμο και τιμωρούσε όσους επιχειρούσαν να την ανατρέψουν. Στο κείμενο δεν παρουσιάζονται όμως ως θεότητες, αλλά ως ηθικές ιδιότητες ή αξίες, που μοιράζονται και διδάσκονται στους ανθρώπους. Ο Δίας, για να διασφαλίσει την προοπτική επιβίωσης των ανθρώπων που διέτρεχαν άμεσο κίνδυνο αφανισμού, αποφασίζει να τους προσφέρει τήν αἰδῶ καί τήν δίκην. Έτσι, θα είναι δυνατή η συγκρότηση κοινωνιών και η περαιτέρω ανάπτυξη του πολιτισμού. Η ενέργεια αυτή του Δία δείχνει το ενδιαφέρον και τη φροντίδα του για τους ανθρώπους.
Αἰδώς: είναι ο σεβασμός, το αίσθημα ντροπής του κοινωνικού ανθρώπου για κάθε πράξη που προσκρούει στον καθιερωμένο ηθικό κώδικα του κοινωνικού περιβάλλοντος. Η δράση της είναι ανασταλτική και αποτρεπτική και συμπίπτει με τη λειτουργία της ηθικής συνείδησης. Το συναίσθημα αυτό λειτουργεί και ως κίνητρο για την εκτέλεση του χρέους και του καθήκοντος που επιβάλλει η κοινωνία στα μέλη της, αφού με τον τρόπο αυτό αποφεύγεται η αγανάκτηση και η αποδοκιμασία των άλλων.
Δίκη: είναι το συναίσθημα της δικαιοσύνης, η ενύπαρκτη στον άνθρωπο αντίληψη για το δίκαιο και το άδικο, ο σεβασμός των γραπτών και άγραφων νόμων και των δικαιωμάτων των άλλων, καθώς και οι ενέργειες για την αποκατάσταση αυτών των δικαιωμάτων, όταν καταστρατηγούνται βάναυσα από κάποιον. Η δίκη εκδηλώνεται με τη δημιουργία και την τήρηση κανόνων δικαίου, την κατοχύρωση του δικαίου, του ορθού και του νόμιμου. Έτσι περιστέλλεται ο ατομικισμός και ο εγωισμός και εξασφαλίζεται η αρμονική κοινωνική συμβίωση.
Κάθε πολιτισμικά προηγμένη κοινωνία θεμελιώνεται στις αξίες της αιδούς και της δίκης. Οι αξίες αυτές είναι καθολικές και συνιστούν παράγωγα της εξέλιξης τόσο της ηθικής συνείδησης, όσο και του πολιτισμού που την εκφράζει και την κατευθύνει. «ἵν’ εἶεν πόλεων κόσμοι τε καὶ δεσμοὶ φιλίας συναγωγοὶ» Με τη φράση αυτή διατυπώνεται έξοχα η κοινωνιοπλαστική αποστολή της αιδούς και της δίκης. Χάρη στην αιδώ και στη δίκη εξασφαλίζεται η αρμονική συμβίωση μέσα στην πόλη, η συνοχή του συνόλου, η ισορροπία και η ευταξία. Με αυτές αναπτύσσονται μεταξύ των ανθρώπων σχέσεις φιλίας, συνεργασίας, αλληλεγγύης και αλληλοσεβασμού. Ειδικότερα η αἰδὼς οδηγεί σε ό,τι ονομάζεται «πόλεων κόσμοι», δηλαδή εμπνέει στους πολίτες κόσμια συμπεριφορά και συντελεί στην κατάκτηση της αυτονομίας τους, αναγκαία για την αρμονία της κοινωνίας. Η δίκη παραπέμπει στο «πόλεων δεσμοί», δηλαδή σε υπαγορεύσεις με τις οποίες οι πολίτες υποβάλλονται σε δεσμεύσεις της συμπεριφοράς τους, ώστε να επιβάλλεται η συνοχή της πολιτικής κοινωνίας. Η συμπληρωματική λειτουργία των δύο «δώρων» συνεπάγεται φιλίαν, που σημαίνει ηθική ενότητα της πολιτείας, σύμπνοια και ομόνοια των πολιτών, ώστε να συμβιώνουν αρμονικά. Χρειάζεται βέβαια να διευκρινισθεί ότι οι δύο αξίες δόθηκαν ως πρότυπα που έπρεπε να κατακτηθούν από τους ανθρώπους με τη λογική και τον προσωπικό αγώνα. Άλλωστε ο Δίας, αν και κατείχε την πολιτική τέχνη, δεν τη δώρισε στον άνθρωπο. Αντίθετα δώρισε την αἰδὼ και τη δίκη για να εξοικονομήσει την πολιτική τέχνη μόνος του ο άνθρωπος με τον προσωπικό αγώνα του. Όταν οι άνθρωποι γνωρίσουν σε βάθος τις έννοιες αυτές, που προβάλλονται ως αιτήματα της ηθικής, και είναι σε θέση να τις πραγματώσουν στις σχέσεις τους, τότε η οργάνωση της πολιτικής κοινωνίας θα στηρίζεται σε αυτές. Η πολιτεία που θεμελιώνεται σε αυτές είναι δημοκρατική, γιατί ο αμοιβαίος σεβασμός και το αίσθημα δικαιοσύνης των πολιτών εμπεδώνει την εμπιστοσύνη μεταξύ τους και με την πολιτεία και εξασφαλίζει ισορροπία στις σχέσεις τους.

Β2. Ενδεικτικές γλωσσικές επιλογές:
1. Επανάληψη του επιθέτου πᾶς
2. Χρήση προστακτικής έγκλισης (μετεχόντων – θές)
3. Υποθετικός λόγος της απλής σκέψης του λέγοντος (οὐ γὰρ ἂν γένοιντο πόλεις, εἰ ὀλίγοι αὐτῶν μετέχοιεν ὥσπερ ἄλλων τεχνῶν)
4. Παρομοίωση όσων δεν μετέχουν στη αιδώ και στη δίκη με αρρώστια της πόλης (ὡς νόσον πόλεως)
5. Εναλλαγή ευθέος και πλαγίου λόγου/ σχήμα αποστροφής: «Ἐπὶ πάντας,» ἔφη ὁ Ζεύς, «καὶ πάντες μετεχόντων˙… ὡς νόσον πόλεως»
«Ἐπὶ πάντας,» ἔφη ὁ Ζεύς, «καὶ πάντες μετεχόντων˙ οὐ γὰρ ἂν γένοιντο πόλεις, εἰ ὀλίγοι αὐτῶν μετέχοιεν ὥσπερ ἄλλων τεχνῶν»
Στον διάλογο αυτό ο Δίας θεωρεί απαραίτητη την καθολικότητα των αξιών της αιδούς και της δίκης για τους ανθρώπους, με την αιτιολόγηση-επιχείρημα ότι η κοινωνία δεν μπορεί να συγκροτηθεί πολιτικά, αν οι βασικές ιδιότητες που θεμελιώνουν την πολιτική συγκρότηση δεν είναι κοινές σε όλα τα μέλη της. Στην πολιτική αρετή (την οποία ο άνθρωπος κατακτά με την αιδώ και τη δίκη) πρέπει να συμμετέχουν όλοι ανεξαιρέτως οι πολίτες, γιατί μόνο έτσι μπορούν να συγκροτηθούν οργανωμένες και βιώσιμες κοινωνίες. Η αιδώς και η δίκη λειτουργούν ως συνεκτική δύναμη της κοινωνίας και η απουσία τους συνεπάγεται τη διάλυσή της.
«καὶ νόμον γε θὲς παρ’ ἐμοῦ τὸν μὴ δυνάμενον αἰδοῦς καὶ δίκης μετέχειν κτείνειν ὡς νόσον πόλεως.»
Ο Πρωταγόρας τελειώνει τον μύθο με τον Δία να επιβάλλει αυστηρά την ανάγκη της καθολικότητας της πολιτικής αρετής και μάλιστα με την ποινή του θανάτου δηλώνοντας έτσι την πολύ μεγάλη σημασία που δίνει στις αξίες της αιδούς και της δίκης για τη συγκρότηση και τη διατήρηση της πολιτείας. Η σημασία και η αυστηρότητα του νόμου του Δία τονίζεται από την επιβολή θανατικής ποινής («κτείνειν ὡς νόσον πόλεως») σε όποιον δεν συμμορφώνεται στις εντολές του. Η παρομοίωση όποιου δεν συμμετέχει στην πολιτική αρετή με αρρώστια της πόλης υποδηλώνει ότι αποτελεί κίνδυνο γι’ αυτή και πρέπει να θανατωθεί για να διαφυλαχθεί η τάξη και η ισορροπία του συνόλου. Ο Δίας ζητάει το απόλυτο και το απαιτεί με αμείλικτη σκληρότητα. Επιπλέον η επιβολή της ποινής του θανάτου από τον Δία, και συνεπώς η αδυναμία του να εξασφαλίσει την καθολικότητά τους, δείχνει ότι οι αξίες της αιδούς και της δίκης δεν είναι έμφυτες, γιατί δεν αποτελούσαν γνώρισμα της αρχικής ανθρώπινης φύσης και ότι ο σκληρός νόμος που τις επιβάλλει είναι «έργο του χρόνου, της πικρής πείρας και της ανάγκης». Με αυτόν τον τρόπο οι πολίτες διαμορφώνουν κοινωνικοπολιτική συνείδηση και αναδεικνύονται υπεύθυνοι για τη χρηστή διοίκηση, αφού αυτή εξαρτάται από το δικαίωμά τους να έχουν βαρύνουσα άποψη για τη διαχείριση των δημόσιων υποθέσεων.

Β3. 1. Λάθος
2. Λάθος
3. Σωστό
4. Σωστό
5. Λάθος

Β4.α. 1 → ε
2 → γ
3 → στ
4 → ζ
5 → η
6 → α

Β4.β. Το χρήμα, αν και είναι απαραίτητο για τις συναλλαγές μας, πολλές φορές διαφθείρει τους ανθρώπους και τους ωθεί σε άνομες ενέργειες.
Οι δημιουργοί της ταινίας απέσπασαν θετικά σχόλια από τους κριτικούς,

Β5. Στο παράλληλο κείμενο ο Καλλικλής υποστηρίζει ότι οι αδύνατοι άνθρωποι είναι αυτοί που καθορίζουν τους νόμους και το δίκαιο μέσα σε μια κοινωνία. Αυτοί θέτουν τους κανόνες για το τι είναι καλό ή κακό, άξιο επαίνου ή κατάκρισης και αυτό γίνεται με γνώμονα το δικό τους συμφέρον. Έτσι, διατείνονται ότι η πλεονεξία είναι κάτι το άσχημο και άδικο, αφορμώμενοι από το γεγονός ότι επιθυμούν ίσα μερίδια, επειδή οι ίδιοι είναι χειρότεροι. Για τον Καλλικλή, λοιπόν, η αδικία δεν αποτελεί τροχοπέδη σε μια κοινωνία, αφού η ίδια η φύση υποδεικνύει ότι ο καλύτερος και ο δυνατότερος πρέπει να έχει περισσότερα από τον χειρότερο και πιο αδύνατο. Για τον σοφιστή, επομένως, οι νόμοι και το δίκαιο είναι αποτέλεσμα της κοινωνικής συμβίωσης των ανθρώπων, ανθρώπινη επινόηση. Οι ανίσχυροι και αδύναμοι μη μπορώντας να αντισταθούν στους ισχυρούς επινοούν τους νόμους, στους οποίους όλοι πρέπει να υπακούουν, και ονομάζουν κακό και άδικο αυτό που είναι σωστό και νόμος της φύσης. Με αυτόν τον τρόπο καταπνίγεται αυτό που είναι φυσικό, δηλαδή να υπερισχύει ο δυνατότερος.
Στο κείμενο αναφοράς παρακολουθούμε τον Πρωταγόρα να παρουσιάζει τις θαυμαστές ανθρώπινες κατακτήσεις –παράγωγες της αξιοποίησης των τεχνικών γνώσεων και των πολυμορφικών εφαρμογών από τη χρήση της φωτιάς– να συμβαίνουν σε κατάσταση ακοινωνησίας, αγριότητας και αδυναμίας για οργανωμένη ζωή, αφού αρχικά οι άνθρωποι κατοικούσαν διασκορπισμένοι («ᾤκουν σποράδην»). Κινδύνευαν όμως από τα θηρία, τα οποία δεν μπορούσαν να τα αντιμετωπίσουν λόγω: α) της έλλειψης σωματικών δυνατοτήτων σε σχέση με αυτά, β) της έλλειψης κοινωνικής και πολιτικής οργάνωσης, αλλά και της πολεμικής τέχνης, η οποία, σύμφωνα με τον Πρωταγόρα, αναπτύσσεται μόνο μέσα στο πλαίσιο μιας οργανωμένης κοινωνίας. Έτσι, λοιπόν, προκειμένου να αντιμετωπίσουν αυτούς τους κινδύνους, αναγκάζονται να συγκεντρωθούν και να συγκροτήσουν τις πρώτες μορφές κοινωνίας. Ο πραγματισμός (ρεαλισμός) του Πρωταγόρα δηλώνεται και εδώ, αφού συνδέει το πρόβλημα της φυσικής εξόντωσης των ανθρώπων με την ανάγκη επίλυσής του και την εύρεση της λύσης του. Η ανάγκη, η χρεία, ενεργοποιεί την ανθρώπινη ευρηματικότητα, η οποία εκδηλώνεται άμεσα και πρωτόγονα με την πράξη της αθροιστικής (όχι ακόμα λειτουργικής) συνύπαρξης των ανθρώπων για την από κοινού αντιμετώπιση του φυσικού κινδύνου από τα άγρια ζώα. Συγκεκριμένα στο εδάφιο: «ἐζήτουν δὴ ἁθροίζεσθαι καὶ σῴζεσθαι κτίζοντες πόλεις˙ ὅτ’ οὖν ἁθροισθεῖεν» ο Πρωταγόρας κάνει λόγο για μια πρώτη εκδήλωση κοινωνικότητας, τάσης συνύπαρξης προς ένα σκοπό (σῴζεσθαι = να προστατευθούν από τα άγρια θηρία) χωρίς όμως οργάνωση και αποκατάσταση λειτουργικών σχέσεων ανάμεσα στα μέλη αυτών των πρώτων κοινωνικών συσσωματώσεων, όπως φαίνεται από την επανάληψη του ρήματος ἁθροίζω. Αυτό υπήρξε χρονοβόρο, όπως δηλώνει η χρήση του ρήματος ἐζήτουν (= επεδίωκαν, προσπαθούσαν, δεν ήταν καθόλου δεδομένη η επιτυχία του εγχειρήματος) σε χρόνο μάλιστα παρατατικό, που επιτείνει τη διάρκεια των προσπαθειών του ανθρώπου για σωτηρία. Επιπλέον η κατασκευαστική ικανότητα του ανθρώπου «κτίζοντες πόλεις» προβάλλεται πάλι και ως τρόπος σωτηρίας αλλά και ως αποτέλεσμα στην υλική εμφάνιση των πόλεων η οποία προηγείται χρονικά κατά τον Πρωταγόρα σε σχέση με τους θεσμούς της και τον άυλο πολιτισμό της, που ακολουθεί. Συνεπώς η τάση κοινωνικής συνύπαρξης δεν εκδηλώνεται από εσωτερική αναγκαιότητα του ανθρώπου, αλλά από την εξωτερική αναγκαιότητα που επιβάλλει η φυσική υπεροχή των άγριων θηρίων. Αποτέλεσμα της πρωτοκοινωνικής εκδήλωσης των ανθρώπων, δηλαδή της τυχαίας αθροιστικής συνύπαρξής τους, χωρίς εσωτερικούς δεσμούς και κανόνες που οριοθετούν τη συμπεριφορά τους, ήταν η εμφάνιση πρόσθετου κινδύνου αφανισμού τους. Λόγω της έλλειψης πολιτικής οργάνωσης οι άνθρωποι άρχισαν να αδικούν ο ένας τον άλλον («ἠδίκουν ἀλλήλους») και να αλληλοσκοτώνονται, με αποτέλεσμα να βρεθούν και πάλι στην ίδια χαοτική κατάσταση («ὥστε πάλιν σκεδαννύμενοι διεφθείροντο»). Γιατί η επιστροφή τους στη φύση τούς εξέθετε στον θανάσιμο κίνδυνο των άγριων θηρίων, ενώ η συνύπαρξή τους στον κίνδυνο της αλληλοεξόντωσής τους. Το ανθρώπινο είδος, λοιπόν, πάλι αντιμέτωπο με την πρόκληση της επιβίωσής του.
Οι δύο σοφιστές, λοιπόν, διαφοροποιούνται ως προς το θέμα της αδικίας. Ο Καλλικλής είναι υπέρμαχος του νόμου της φύσης, του νόμου της επικράτησης του ισχυρότερου και δυνατότερου, της επικράτησης του ατομικού συμφέροντος εις βάρος του κοινωνικού συνόλου. Από την άλλη, ο Πρωταγόρας υιοθετεί την άποψη ότι η πολιτική αρετή αποτελεί τον θεμέλιο λίθο της κοινωνικής συμβίωσης, την απαραίτητη προϋπόθεση για την επίτευξη της κοινωνικής συνοχής και τη διασφάλιση της ευταξίας, της ισορροπίας και της πολιτικής ενότητας.

Γ. ΑΔΙΔΑΚΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
Γ1. Ο Άνυτος λοιπόν, ακόμα και ύστερα από το θάνατο του, έχει κακή φήμη εξαιτίας της κακής αγωγής του γιου του και της δικής του απερίσκεπτης υπεροψίας. Ο Σωκράτης πάλι επειδή εξύψωνε τον εαυτό του στο δικαστήριο, τράβηξε κατά πάνω του το φθόνο κι έκανε πιο πολύ τους δικαστές να τον καταδικάσουν σε θάνατο. Σ' εμένα όμως φαίνεται ότι έτυχε την μοίρα που αγαπούν οι θεοί.

Γ2. Ο Ξενοφών στο απόσπασμα αναφέρεται στη στάση που κράτησε ο Σωκράτης στο δικαστήριο, μια στάση υπερήφανη και αγέρωχη, χωρίς παρακάλια προς τους δικαστές, γεγονός που επέσυρε τον φθόνο εναντίον του. Συγκεκριμένα, τον επαινεί διότι απέφυγε το πιο δύσκολο κομμάτι της ζωής, τα γηρατειά, και πέτυχε τον πιο εύκολο από τους θανάτους. Ακόμα, τον εξαίρει γιατί επέδειξε δύναμη ψυχής, και μπροστά στον θάνατο δεν έδειξε δειλία, αλλά τον αποδέχθηκε εκπληρώνοντας με αυτόν τον τρόπο το χρέος του. Προτίμησε, λοιπόν, να μείνει πιστός στις ηθικές του αρχές και σε ό,τι δίδασκε, παρά να ζήσει αισχρά και ανέντιμα. Τέλος, κάνοντας λόγο για τη σοφία και τη γενναιότητα του Σωκράτη τον θεωρεί άξιο επαίνου και διατείνεται ότι κανένας άλλος άνδρας δεν μπορεί να θεωρηθεί πιο αξιομακάριστος.

Γ3.α. ἡμῖν μὲν οὖν δοκεῖ θεοφιλεστέρων μοιρῶν τετυχηκέναι· τῶν μὲν γὰρ βίων τὰ χαλεπώτερα

β. γνῶθι
ζῆ
τεθνηκὼς / τεθνεὼς ἴσθι

Γ4.α. διὰ τὸ μεγαλύνειν → εμπρόθετος προσδιορισμός της αιτίας στο ἐποίησε και
έναρθρο απαρέμφατο
τοῦ ζῆν → έναρθρο απαρέμφατο, γενική συγκριτική και β΄ όρος σύγκρισης
στο κρεῖττον
τoῦ ἀνδρός → γενική υποκειμενική στις λέξεις σοφίαν και γενναιότητα
ἀξιομακαριστότατον → κατηγορούμενο στο ἄνδρα από το νομίζω

β. Υπόθεση: εἰ δέ τις τῶν ἀρετῆς ἐφιεμένων ὠφελιμωτέρῳ τινὶ Σωκράτους συνεγένετο (εἰ + Οριστική)
Απόδοση: ἐκεῖνον ἐγὼ τὸν ἄνδρα ἀξιομακαριστότατον νομίζω (οριστική ενεστώτα)
Μετατροπή σε προσδοκώμενο
Υπόθεση: ἐὰν δέ τις τῶν ἀρετῆς ἐφιεμένων ὠφελιμωτέρῳ τινὶ Σωκράτους συγγένηται
(ἐὰν + Υποτακτική)
Απόδοση: ἐκεῖνον ἐγὼ τὸν ἄνδρα ἀξιομακαριστότατον νομιῶ (Οριστική μέλλοντα)

Η ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΠΡΟΤΥΠΟΥ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΑΝΟΔΟΣ
Ασημακόπουλος Παναγιώτης
Βούρτση Ζωή
Κακάμπουρα Ελένη
Κιούλου Ράνια
Λέντζιου Ελένη
Λέντζιου Έφη
Σαργέντη Σοφία
Σεφερλή Γιάννα

Σχόλιο για το μάθημα της Βιολογίας

Σήμερα, δεύτερη μέρα των πανελλαδικών, οι υποψήφιοι στις επιστήμες Υγείας εξετάστηκαν στο μάθημα της Βιολογίας, μάθημα βαρύτητας για την εισαγωγή τους σε αντίστοιχη σχολή.

Τα θέματα χαρακτηρίζονται από ποσότητα και ποιότητα.

Οι υποψήφιοι καλούνταν να αξιοποιήσουν και θεωρία και συνδυαστική σκέψη για τη λύση ασκήσεων και την απόδοση θεωρητικών ερωτήσεων.

Ο χρόνος ήταν ίσως ανεπαρκής για έναν μαθητή μέτρια προετοιμασμένο.

Τα θέματα απαιτούσαν ευστροφία από τον υποψήφιο και συνάμα παρατηρητικότητα.

Η προσεκτική ανάγνωση των εκφωνήσεων πάντα αποδίδει τα καλύτερα αποτελέσματα.

Συγκριτικά με τα θέματα του 2020 ήταν πιο απλά, αλλά πιο «πονηρά». Φαίνεται πως η επιτροπή θεμάτων συνυπολόγισε την ταλαιπωρία των παιδιών όλη τη χρονιά και θέλησε να μη δυσκολέψει τους υποψηφίους.

Ευχόμαστε στους υποψηφίους καλή επιτυχία στη συνέχεια των εξετάσεων.

Κορομάντζου Ήρα - Βιολόγος

Δείτε το video με το σχόλιο στη Βιολογία από την Βιολόγο Ήρα Κορομάντζου:

Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 16 Ιουνίου 2021 17:52

Σχετικά Άρθρα

  • Ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες των υποψηφίων των επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων ΕΠΑΛ
    Ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες των υποψηφίων των επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων ΕΠΑΛ

    Από τις 7 έως τις 10 Οκτωβρίου η υποβολή των μηχανογραφικών για υποψηφίους επαναληπτικών πανελλαδικών ΓΕΛ/ΕΠΑΛ

    Ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού οι βαθμολογίες των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων ΕΠΑΛ 2024 στα μαθήματα Γενικής Παιδείας και Ειδικότητας ανά Τομέα. Η ηλεκτρονική υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων για τους υποψηφίους των επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ/ΕΠΑΛ έτους 2024 θα πραγματοποιηθεί μεταξύ 7 και 10 Οκτωβρίου.
    Όλοι οι υποψήφιοι των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων των ΕΠΑΛ θα μπορούν να βρίσκουν τη βαθμολογία τους και στην ιστοσελίδα https://results.it.minedu.gov.gr πληκτρολογώντας τον οκταψήφιο κωδικό τους και τους 4 αρχικούς χαρακτήρες από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο του υποψηφίου σε κεφαλαίους χαρακτήρες.
    Διευκρινίζεται ότι οι καταστάσεις για ανάρτηση στα Λύκεια, που θα αποσταλούν σε όσα ΕΠΑΛ της χώρας είχαν αντίστοιχους υποψηφίους, θα περιέχουν μόνο τον κωδικό κάθε υποψηφίου και τα βαθμολογικά του στοιχεία ανά εξεταζόμενο μάθημα και όχι τα ονομαστικά στοιχεία του.
    Η ηλεκτρονική υποβολή Μηχανογραφικού Δελτίου (Μ.Δ.) για τους υποψηφίους των επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ/ΕΠΑΛ έτους 2024.
    Οι διαδικασίες για την υποβολή του Μ.Δ. για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των υποψηφίων των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων ΓΕΛ/ΕΠΑΛ έτους 2024 αρχίζουν από τη Δευτέρα 7-10-2024 και λήγουν την Πέμπτη 10-10-2024.

    Όλοι οι υποψήφιοι των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων ΓΕΛ/ΕΠΑΛ έτους 2024 που ενδιαφέρονται να υποβάλουν Μ.Δ. για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, θα απευθυνθούν στο Λύκειό τους, για να αποκτήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password). Αν κάποιος υποψήφιος είχε αποκτήσει προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password) τον Ιούλιο, μπορεί τώρα να τον χρησιμοποιήσει, αλλιώς θα απευθυνθεί στο Λύκειό του. Με αυτόν τον προσωπικό κωδικό οι υποψήφιοι θα έχουν τη δυνατότητα να προχωρήσουν τελικά στην οριστική υποβολή του ΜΔ στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://michanografiko-secondexams.it.minedu.gov.gr/. Υπενθυμίζεται ότι η προθεσμία είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της κανένας υποψήφιος δεν θα μπορεί να προβεί στην οριστική ηλεκτρονική υποβολή του Μηχανογραφικό Δελτίου.

    Για περισσότερες λεπτομέρειες, μπορείτε να διαβάσετε την σχετική εγκύκλιο ΕΔΩ.
  • Πανελλήνιες 2024: Εισαγωγή στα ΑΕΙ υποψήφιων πληγέντων περιοχών από φυσικές καταστροφές - Η απόφαση
    Πανελλήνιες 2024: Εισαγωγή στα ΑΕΙ υποψήφιων πληγέντων περιοχών από φυσικές καταστροφές - Η απόφαση

    Τι ισχύει για υποψήφιους περιοχών που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές. Ποιες περιφέρειες αφορά η υπουργική απόφαση.

    Καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων στα πανεπιστήμια θα εισαχθούν υποψήφιοι οι οποίοι έλαβαν μέρος στις φετινές Πανελλήνιες εξετάσεις και προέρχονται από περιοχές που έχουν πληγεί από φυσικές καταστροφές (πλημμύρες, φωτιές κ.α).

    Το δικαίωμα αυτό ισχύει για τους μαθητές της τελευταίας τάξης του σχολικού έτους 2023-2024 καθώς και για τους αποφοίτους, οι οποίοι υπέβαλαν Αίτηση-Δήλωση στα Λύκεια των ανωτέρω περιοχών και συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις του έτους 2024.

    Η ανωτέρω ρύθμιση εφαρμόζεται και για μαθητές και αποφοίτους των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ, οι οποίοι κατοικούν μονίμως στις ανωτέρω περιοχές και συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις του έτους 2024, ακόμα και εάν υπέβαλαν αίτηση-δήλωση συμμετοχής σε Λύκειο άλλης περιοχής ή σε άλλη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Για τη διαδικασία και τις ημερομηνίες υποβολής δικαιολογητικών θα ακολουθήσει νεότερη ανακοίνωση

    Η απόφαση αυτή αφορά τα παιδιά τα οποία προέρχονται από τις παρακάτω περιφέρειες

    Ι) της Περιφέρειας Θεσσαλίας

    α) των Περιφερειακών Ενοτήτων Τρικάλων, Μαγνησίας, Σποράδων, Καρδίτσας,

    β) των Δήμων Λαρισαίων, Φαρσάλων, Τεμπών, Κιλελέρ, Αγιάς, Τυρνάβου από την Περιφερειακή Ενότητα Λάρισας, και

    γ) της δημοτικής κοινότητας Μεγάλου Ελευθεροχωρίου της Δημοτικής ενότητας Ποταμιάς, της δημοτικής κοινότητας Βερδικούσιας της Δημοτικής ενότητας Βερδικούσιας, της δημοτικής κοινότητας Κρανέας της Δημοτικής Ενότητας Αντιχασίων και των δημοτικών κοινοτήτων Καρυάς, Κρυόβρυσης, Συκαμινέας της Δημοτικής Ενότητας Καρυάς του Δήμου Ελασσόνας της Περιφερειακής Ενότητας Λάρισας

    ΙΙ) της Περιφέρειας Αττικής

    α) του Δήμου Φυλής της Περ. Ενότητας Δυτικής Αττικής,

    β) του Δήμου Αίγινας της Περ. Ενότητας Νήσων

    ΙΙΙ) της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας

    α) των Δήμων Λαμιέων και Δομοκού της Περ. Ενότητας Φθιώτιδας,

    β) των Δήμων Λίμνης-Μαντουδίου-Αγίας Άννας και της Ιστιαίας-Αιδηψού της Περ. Ενότητας Εύβοιας, και

    ΙV) της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας- Θράκης

    α) του Δήμου Αλεξανδρούπολης της Περ. Ενότητας Έβρου,

    β) της Δημοτικής Ενότητας Σουφλίου του Δήμου Σουφλίου της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου,

    γ) της δημοτικής κοινότητας Λαβάρων της Δημοτικής Ενότητας Ορφέα του Δήμου Σουφλίου της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου,

    δ) των δημοτικών κοινοτήτων Λευκίμμης, Λύρας, Φυλακτού και Προβατώνα της Δημοτικής Ενότητας Τυχερού του Δήμου Σουφλίου της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου

    ε) της Δημοτικής Ενότητας Σώστου του Δήμου Ιάσμου της Περ. Ενότητας Ροδόπης,

    στ) της Δημοτικής Ενότητας Σαπών του Δήμου Μαρώνειας-Σαπών της Περ. Ενότητας Ροδόπης

    ζ) της δημοτικής κοινότητας Μαρώνειας της Δημοτικής Ενότητας Μαρώνειας του Δήμου Μαρώνειας-Σαπών της Περ. Ενότητας Ροδόπης,

    Η εισαγωγή με ειδικό ποσοστό

    Το ειδικό ποσοστό που αποδίδεται στους υποψηφίους βάσει του αριθμού των πληγέντων σε σχέση με τους συμμετέχοντες στις πανελλαδικές εξετάσεις 2024, ανά κατηγορία Λυκείου (ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, ημερήσιο, εσπερινό) και το οποίο δεν μπορεί να υπερβαίνει ανά κατηγορία το 2%, ορίζεται ως εξής:

    α) Για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων των Ημερήσιων ΓΕΛ αποδίδεται ποσοστό 2% καθ΄ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων της κατηγορίας τους σε Σχολές, Τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις των Α.Ε.Ι. και των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών (Α.Ε.Α).

    β) Για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων των Ημερήσιων ΕΠΑΛ αποδίδεται ποσοστό 2% καθ΄ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων της κατηγορίας τους σε Σχολές, Τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις των Α.Ε.Ι.

    γ) Για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων των Εσπερινών ΓΕΛ αποδίδεται ποσοστό 2% καθ΄ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων της κατηγορίας τους σε Σχολές, Τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις των Α.Ε.Ι. και των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών (Α.Ε.Α).

    δ) Για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων των Εσπερινών ΕΠΑΛ αποδίδεται ποσοστό 2% καθ΄ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων της κατηγορίας τους σε Σχολές, Τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις των Α.Ε.Ι.

    Πηγή: iEidiseis.gr

  • Πανελλήνιες Εξετάσεις 2025: Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα και οι ημερομηνίες
    Πανελλήνιες Εξετάσεις 2025: Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα και οι ημερομηνίες

    Ανακοινώθηκε από το υπουργείο Παιδείας, το πρόγραμμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων των ημερήσιων και εσπερινών ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, Ειδικών και Μουσικών μαθημάτων και προθεσμία Υγειονομικής Εξέτασης και Πρακτικής Δοκιμασίας των υποψηφίων για εισαγωγή στα ΤΕΦΑΑ, έτους 2025.

    Η έναρξη των πανελληνίων εξετάσεων έχει προγραμματιστεί για τις 30 Μαίου 2025 με την ολοκλήρωση τους στις 6 Ιουνίου. Τα ειδικά μαθήματα στα ΓΕΛ ξεκινούν στις 14 Ιουνίου και ολοκληρώνονται στις 25 Ιουνίου.

    Αναλυτικά το πρόγραμμα

    pan1.jpg
    pan2.jpg

    pan2.jpg
    Screenshot-2024-09-13-120558.jpg
    Πηγή: cnn.gr
  • Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Ξεκινούν στις 30 Μαΐου - Το αναλυτικό πρόγραμμα
    Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Ξεκινούν στις 30 Μαΐου - Το αναλυτικό πρόγραμμα

    Στις 31 Μαΐου ξεκινούν οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ, στις 14 Ιουνίου τα Ειδικά Μαθήματα

    Το αναλυτικό πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων του 2025 ανακοίνωσε την Παρασκευή το υπουργείο Παιδείας.
    Σύμφωνα με το πρόγραμμα η πρεμιέρα των πανελλαδικών εξετάσεων θα πραγματοποιηθεί για τους υποψήφιους των ΓΕΛ την Παρασκευή 30 Μαΐου με το μάθημα της Γλώσσας.
    Θα ακολουθήσουν στις 2 Ιουνίου τα Αρχαία, τα Μαθηματικά και η Βιολογία, στις 4 Ιουνίου τα Λατινικά, η Χημεία και η Πληροφορική και θα ολοκληρωθούν στις 6 Ιουνίου με Ιστορία, Φυσική και Οικονομία.

    pinakas-a-gel
    Αντίστοιχα για τους υποψήφιους από τα ΕΠΑΛ οι Πανελλαδικές εξετάσεις θα ξεκινήσουν στις 31 Μαΐου, ημέρα Σάββατο, και θα ολοκληρωθούν στις 16 Ιουνίου.

    pinakas-b-epal
    Όσον αφορά την εξέταση των ειδικών μαθημάτων, θα ξεκινήσει με Ισπανίκα στις 14 Ιουνίου και θα ολοκληρωθεί στις 25 Ιουνίου με Ιταλικά.

    pinakas-c-eidika-mathimata
    Ανακοινώθηκε, τέλος, ότι η προθεσμία διεξαγωγής Υγειονομικής Εξέτασης και Πρακτικής Δοκιμασίας των υποψηφίων (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) ακαδ. έτους 2025-26 ορίζεται το διάστημα από τη Δευτέρα 16-6-2025 μέχρι και την Παρασκευή 27-6-2025.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Πανελλήνιες 2024: Πότε μπορούν να καταθέσουν αιτήσεις οι υποψήφιοι που «αμφισβητούν» τους βαθμούς τους
    Πανελλήνιες 2024: Πότε μπορούν να καταθέσουν αιτήσεις οι υποψήφιοι που «αμφισβητούν» τους βαθμούς τους

    Τη δυνατότητα να δουν τα γραπτά τους στις πανελλαδικές του 2024 θα έχουν οι μαθητές που πήραν μέρος στις εξετάσεις, αρκεί να καταθέσουν τις σχετικές αιτήσεις και να πληρώσουν παράβολα από 50 έως 80 ευρώ.

    Η επίδειξη των γραπτών δοκιμίων των πανελλαδικών εξετάσεων προβλέπεται στο άρθρο 23 του Ν.3748/2009 και οι αιτήσεις των υποψηφίων οι οποίοι επιθυμούν να λάβουν γνώση των γραπτών τους υποβάλλονται από τους ίδιους ή από νόμιμα εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπό τους, κάθε χρόνο, αποκλειστικά το μήνα Σεπτέμβριο του έτους κατά το οποίο οι υποψήφιοι πήραν μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις, στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην οποία υπάγεται το σχολείο όπου κοινοποιήθηκαν οι βαθμοί των μαθημάτων που εξετάστηκαν οι εν λόγω υποψήφιοι.

    Τα παράβολα

    Μαζί με την αίτηση συνυποβάλλεται σχετικό παράβολο, το οποίο υποχρεωτικά εκδίδεται ηλεκτρονικά από την εφαρμογή e-Παράβολο, στην κατηγορία «Επίδειξη γραπτών δοκιμίων Πανελλαδικών Εξετάσεων» και κωδικό παραβόλου «1389», ποσού 50 (πενήντα) ευρώ, για την επίδειξη έως τριών (3) γραπτών δοκιμίων και κωδικό «1390», ποσού 80 (ογδόντα) ευρώ, για την επίδειξη περισσοτέρων των τριών (3) γραπτών δοκιμίων. Οι υποψήφιοι λαμβάνουν γνώση των γραπτών τους δοκιμίων με επίδειξη σε φωτοτυπία, ενώ δεν προβλέπεται η χορήγηση αντιγράφων.

    Οι προθεσμίες

    Επομένως σύμφωνα με τα παραπάνω, η υποβολή αιτήσεων από τους υποψήφιους που συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις του έτους 2024 και επιθυμούν να λάβουν γνώση των γραπτών τους δοκιμίων, θα πραγματοποιείται αποκλειστικά από 1 έως 30 Σεπτεμβρίου 2024.

    Πώς γίνεται η επίδειξη των γραπτών

    Η επίδειξη των γραπτών δοκιμίων των μαθημάτων Ομάδας Προσανατολισμού, Γενικής Παιδείας, Μαθημάτων Ειδικότητας, Ξένων Γλωσσών καθώς και του μαθήματος «Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία» θα γίνεται, κατά την περίοδο Οκτωβρίου – Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου 2024, στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου και υποβλήθηκαν οι αντίστοιχες αιτήσεις, στον ίδιο τον ενδιαφερόμενο (ή και παρουσία του γονέα ή του κηδεμόνα του, εφόσον ο υποψήφιος το ζητήσει) και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που θα ανακοινώνεται από τις αντίστοιχες Διευθύνσεις Δ.Ε. ανάλογα με τον αριθμό των γραπτών. Τέλος επισημαίνεται ότι: Α) Αν πρόκειται για τα γραπτά δοκίμια των ειδικών μαθημάτων «Ελεύθερο Σχέδιο» και «Γραμμικό Σχέδιο», καθώς και του μαθήματος «Αρχιτεκτονικό Σχέδιο» των ΕΠΑΛ, τότε οι φωτοτυπίες των αιτήσεων των υποψηφίων συνοδευόμενες από συγκεντρωτική κατάσταση διαβιβάζονται στη Διεύθυνση Εξετάσεων και Πιστοποιήσεων του ΥΠΑΙΘΑ και οι υποψήφιοι θα μπορούν να λαμβάνουν γνώση με επίδειξη των πρωτότυπων γραπτών τους δοκιμίων σε χώρο της κεντρικής υπηρεσίας του ΥΠΑΙΘΑ και σε χρονικό διάστημα που θα καθορίζεται από την ως άνω Διεύθυνση. Β) Αν πρόκειται για τα γραπτά δοκίμια των ξένων γλωσσών και του μαθήματος «Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία» των υποψηφίων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ τότε οι φωτοτυπίες των αιτήσεων των υποψηφίων, συνοδευόμενες από συγκεντρωτική κατάσταση, διαβιβάζονται στη Διεύθυνση Εξετάσεων και Πιστοποιήσεων του ΥΠΑΙΘΑ. Στη συνέχεια και κατόπιν επικοινωνίας της Διεύθυνσης Εξετάσεων και Πιστοποιήσεων με το αντίστοιχο Βαθμολογικό Κέντρο, οι φωτοτυπίες των γραπτών δοκιμίων που έχουν αιτηθεί οι υποψήφιοι, αποστέλλονται στην αρμόδια προς επίδειξη Διεύθυνση Δ.Ε.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Αύξηση κατά 11,5% στην εισαγωγή σπουδαστών στις ΑΕΝ από τις Πανελλαδικές σε σχέση με πέρσι
    Αύξηση κατά 11,5% στην εισαγωγή σπουδαστών στις ΑΕΝ από τις Πανελλαδικές σε σχέση με πέρσι

    Σταθερή, σε ετήσια βάση, είναι η αύξηση των μαθητών των Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων που επιλέγουν να ακολουθήσουν το επάγγελμα του Αξιωματικού του Εμπορικού Ναυτικού (Πλοιάρχων και Μηχανικών), σπουδάζοντας στις 10 Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, σε όλη τη χώρα.

    Η ναυτική παράδοση της χώρας, τα πλεονεκτήματα του ναυτικού επαγγέλματος, η συνεχώς βελτιούμενη ποιότητα της εργασίας στα πλοία και η ισχυροποίηση της ελληνικής ναυτιλίας σε παγκόσμιο επίπεδο, είναι στοιχεία που προσελκύουν τους νέους μας στη θάλασσα. Είναι άλλωστε γνωστό ότι το ναυτικό επάγγελμα προσφέρει σίγουρη απασχόληση, με υψηλές αποδοχές και προοπτικές ανέλιξης.

    Την Πέμπτη 08 Αυγούστου 2024 ανακοινώθηκαν οι πίνακες των σπουδαστών/σπουδαστριών που εισάγονται στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού για το εκπαιδευτικό έτος 2024-2025 και αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα του Υ.ΝΑ.Ν.Π. (www.ynanp.gr) και του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής (www.hcg.gr).

    Συνοπτικά εισήχθηκαν μέσω των πανελλαδικών εξετάσεων (χωρίς να υπολογίζονται οι επιλαχόντες) για το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025, 1.363 μαθητές, δηλαδή αύξηση 11,5% σε σχέση με πέρυσι.

    Μαζί με τους επιλαχόντες, φέτος, το πρώτο έτος στις ΑΕΝ θα φοιτήσουν 1.507 σπουδαστές (συν 22 επιλαχόντες στην ΑΕΝ Πλοιάρχων και συν 122 επιλαχόντες στην ΑΕΝ Μηχανικών).

    Είναι χαρακτηριστικό ότι το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025 υπήρξε αύξηση 5.4% των υποβληθέντων αιτήσεων για τις ΑΕΝ από τους μαθητές της Γ’ Λυκείου σε σύγκριση με το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024. Συγκεκριμένα, για το 2024-2025 υποβλήθηκαν 2.927 αιτήσεις (2.410 άνδρες και 517 γυναίκες) ενώ για το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024 υπεβλήθησαν 2.778 αιτήσεις υποψηφίων (2.312 άνδρες και 466 γυναίκες).

    Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εφαρμόζει κάθε έτος «Πρόγραμμα προσέλκυσης νέων στο ναυτικό επάγγελμα», εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας το οποίο απευθύνεται σε μαθητές Γ’ Γυμνασίου καθώς και Α’ – Β’ Λυκείου (Γενικών και ΕΠΑΛ). Δεκάδες εκπαιδευμένα στελέχη του Λιμενικού Σώματος και Καθηγητών των ΑΕΝ ενημερώνουν τους μαθητές για το επάγγελμα και τις συνθήκες εργασίας του Αξιωματικού Γέφυρας και Μηχανής.

    Το εκπαιδευτικό έτος 2023-24 ενημερώθηκαν 7.173 μαθητές (αύξηση 109,3% σε σχέση με το εκπαιδευτικό έτος 2022-23) σε 232 σχολικές μονάδες (αύξηση 226,7% σε σχέση με το 2022-23) σε όλη την Ελλάδα.

    Η Ναυτική Εκπαίδευση και η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα αποτελεί μια από τις βασικές προτεραιότητες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και βασικό πυλώνα ανάπτυξης της Ελληνικής οικονομίας και της κοινωνίας γενικότερα. Υπενθυμίζουμε ότι η διετία 2024-2025 έχει ανακηρυχθεί από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ως διετία «Ναυτικής Εκπαίδευσης».

    Αποτελέσματα Πανελλαδικών Εξετάσεων 2024 για τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (22.8.2024) | ΥΝΑΝΠ (ynanp.gr)

    Πηγή: cnn.gr

  • Πανελλαδικές: Ποια είναι τα Εξεταστικά Κέντρα για τις Επαναληπτικές Εξετάσεις ΕΠΑΛ 2024 σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
    Πανελλαδικές: Ποια είναι τα Εξεταστικά Κέντρα για τις Επαναληπτικές Εξετάσεις ΕΠΑΛ 2024 σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

    Πώς θα γίνει η κατανομή των εξεταστικών κέντρων

    Ανακοινώθηκαν τα Εξεταστικά Κέντρα για τις Επαναληπτικές Πανελλαδικές εξετάσεις ΕΠΑΛ έτους 2024 από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.
    Οι υποψήφιοι θα εξεταστούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
    Ειδικότερα, Εξεταστικά κέντρα των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων των ΕΠΑΛ έτους 2024 ορίζονται σε Αττική και Θεσσαλονίκη ως εξής:
    • Στην Αττική, ως Εξεταστικό Κέντρο, ορίζεται το 1ο ΕΠΑΛ Αθηνών (Αχιλλέως 37-41, Τ.Κ. 10436, Αθήνα, τηλ. 210-5221158) της Διεύθυνσης Δ.Ε. Α΄ Αθήνας.
    • Στη Θεσσαλονίκη, ως Εξεταστικό Κέντρο, ορίζεται το 1ο ΕΠΑΛ Νεάπολης (Περιοχή Στρ. Στρεμπενιώτη, Τ.Κ. 56701, Νεάπολη Θεσσαλονίκης, τηλ. 2310-658619) της Διεύθυνσης Δ.Ε. Δυτ. Θεσσαλονίκης.
    Πώς γίνεται η κατανομή των υποψηφίων στα δύο εξεταστικά κέντρα
    Η κατανομή των υποψηφίων στα δύο εξεταστικά κέντρα έχει ως ακολούθως:
    • οι υποψήφιοι που κατέθεσαν Αίτηση-Δήλωση συμμετοχής στις Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις σε Επιτροπή Εξετάσεων Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΕΕΔΔΕ) των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης Κρήτης, Νοτίου Αιγαίου, Βορείου Αιγαίου, Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας, Στερεάς Ελλάδας, Ιονίου και Αττικής θα εξεταστούν στο Εξεταστικό Κέντρο της Αττικής,
    • οι υποψήφιοι που κατέθεσαν Αίτηση-Δήλωση συμμετοχής στις Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις σε ΕΕΔΔΕ των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης Ηπείρου, Θεσσαλίας, Δυτικής Μακεδονίας, Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης θα εξεταστούν στο Ε.Κ. της Θεσσαλονίκης.
    • Όλοι οι υποψήφιοι με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων ΕΠΑΛ έτους 2024, για τα μαθήματα Γενικής Παιδείας και Ειδικότητας, θα εξεταστούν στο 6ο ΕΠΑΛ Αθηνών της Διεύθυνσης Δ.Ε. Α΄ Αθήνας (Νέστου 4, Τ.Κ. 11527, Αμπελόκηποι, τηλ. 210-6430137).
    Για το Πρόγραμμα των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων των ΕΠΑΛ έτους 2024 πατήστε εδώ.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Πανελλήνιες: Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα των επαναληπτικών εξετάσεων σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ
    Πανελλήνιες: Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα των επαναληπτικών εξετάσεων σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ

    Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα για τις Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις στα ΓΕΛ και στα Ειδικά και Μουσικά Μαθήματα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ από το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

    Ειδικότερα:

    • τη Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου οι υποψήφιοι των ημερήσιων και εσπερινών Γενικών Λυκείων εξετάζονται στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία (Ομάδα Προσανατολισμού Γενικής Παιδείας),
    • την Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου, στα Αρχαία Ελληνικά (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), στα Μαθηματικά (Ο.Π. Θετικών Σπουδών, Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής), στη Βιολογία (Ο.Π. Σπουδών Υγείας),
    • την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου στα Λατινικά (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), στη Χημεία (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Ο.Π. Σπουδών Υγείας) και στην Πληροφορική (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) και
    • την Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου στην Ιστορία (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών) , στη Φυσική (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Ο.Π. Σπουδών Υγείας) και στην Οικονομία (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).

    Τρεις ώρες η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος

    Η προσέλευση των υποψηφίων στις αίθουσες εξέτασης γίνεται 30 λεπτά τουλάχιστον πριν από την έναρξη των εξετάσεων, οι οποίες έχουν ως ώρα έναρξης την 16:00 μ.μ. Σύμφωνα με τις οδηγίες του υπουργείου, η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος ορίζεται σε τρεις ώρες. Οι υποψήφιοι πρέπει να έχουν μαζί τους υποχρεωτικά το δελτίο εξεταζομένου και κατά προτίμηση την αστυνομική τους ταυτότητα ή το διαβατήριο.

    Διευκρινίζεται ότι οι υποψήφιοι των εσπερινών λυκείων, ανεξαρτήτως της κατηγορίας με την οποία επέλεξαν να εξεταστούν στις εξετάσεις της τακτικής εξεταστικής περιόδου, συμμετέχουν στις επαναληπτικές εξετάσεις μαζί με τους υποψηφίους των ημερησίων λυκείων. Εξετάζονται στην ίδια ύλη και θέματα με τους υποψηφίους των ημερησίων λυκείων και διεκδικούν τις ίδιες με αυτούς θέσεις.

    Σχετικά με τα Ειδικά και Μουσικά Μαθήματα:

    • την Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου, εξεταζόμενο μάθημα είναι τα Αγγλικά με ώρα έναρξης εξέτασης τις 16.00,
    • το Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου, η Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία στις 16.00,
    • τη Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου η Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία στις 16.00, την Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου, τα Γερμανικά στις 16.00,
    • την Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου το Ελεύθερο Σχέδιο στις 13.30,
    • την Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου το Γραμμικό Σχέδιο στις 13.30,
    • την Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου τα Γαλλικά στις 16.00 και τέλος
    • το Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου τα Ισπανικά στις 12.00 και τα Ιταλικά στις 16.00.

    Η προσέλευση των υποψηφίων στις αίθουσες εξέτασης γίνεται και στις παραπάνω εξετάσεις τριάντα λεπτά, τουλάχιστον, πριν από την έναρξη, ενώ η διάρκεια εξέτασης για τα μαθήματα είναι:

    • Των ξένων γλωσσών, τρεις ώρες
    • Των Σχεδίων (Ελεύθερο και Γραμμικό) είναι έξι ώρες
    • Του μουσικού μαθήματος «Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία» η εξέταση συνολικά έχει διάρκεια τρεις ώρες και τριάντα λεπτά.
    • Τέλος, για το μουσικό μάθημα «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία», η εξέταση της φωνητικής ή οργανικής μουσικής διαρκεί 4΄ με 6΄ λεπτά για κάθε υποψήφιο.

    Ως προθεσμία διεξαγωγής επαναληπτικής Υγειονομικής Εξέτασης και Πρακτικής Δοκιμασίας των υποψηφίων ΓΕΛ & ΕΠΑΛ για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) ακαδημαϊκού έτους 2024-25 ορίζεται το διάστημα από την Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου 2024 μέχρι και την Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2024.

    Πηγή: Ethnos.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο