Οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών διαγωνίστηκαν για τελευταία φορά στο μάθημα της Κοινωνιολογίας. Τα θέματα θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως βατά, οι ερωτήσεις ήταν διατυπωμένες με σαφήνεια χωρίς να δημιουργούν προβλήματα στους υποψηφίους.
Αναλυτικότερα στην πρώτη ομάδα στις ερωτήσεις Α1 και Α2 που είναι κλειστού τύπου (σωστό –λάθος και πολλαπλής επιλογής)οι μαθητές καλούνταν να διαψεύσουν, να επαληθεύσουν αλλά και να επιλέξουν τις σωστές απαντήσεις . Η άσκηση δεν είχε κάποια ιδιαίτερη δυσκολία. Στα θέματα Β1 και Β2 της ίδιας ομάδας χρειαζόταν η ανάπτυξη του νόμου των τριών σταδίων του ανθρώπινου πνεύματος του Α. Κοντ αλλά και του πλουραλιστικού μοντέλου εξουσίας.
Στη δεύτερη ομάδα τα θέματα Γ1, Γ2 και Γ3 ήταν της ίδιας θεματολογίας, με ξεκάθαρες εκφωνήσεις για τον ορισμό, τους τύπους κοινωνικής διαστρωμάτωσης και με ποια μέτρα επιτυγχάνεται η ανακατανομή του πλούτου. Κλείνοντας στο θέμα Δ ζητήθηκε η ανάλυση θεωριών της κοινωνικοποίησης.
Εξετάστηκε όλο το εύρος της ύλης. Πολύ καλά προετοιμασμένοι μαθητές είναι εφικτό να αγγίξουν έναν πολύ υψηλό βαθμό.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
ΟΜΑΔΑ ΠΡΩΤΗ
ΘΕΜΑ Α
Α1.
α.Σ
β.Λ
γ.Λ
δ.Σ
ε.Λ
Α2.
1.β
ΙΙ.β
ΘΕΜΑ Β
Β1. Σελ 17 - 18 «Ο Α. Κοντ διατύπωσε...κοινωνίες»
Β2. Σελ 142 – 143 «Οι σύγχρονες κοινωνίες...αυτονομίας»
ΟΜΑΔΑ ΔΕΥΤΕΡΗ
ΘΕΜΑ Γ.
Γ1. Σελ. 118 «Σε κάθε κοινωνία...κοινωνικές τάξεις» «Ως κοινωνικές τάξεις...θεωρίες»
Γ2. Σελ. 119 « Ο Βέμπερ διέκρινε 3 τύπους...υπαρασπίζονται»
Γ3.Σελ. 128 « Η ανακατανομή του πλούτου...εκδηλώσεις»
ΘΕΜΑ Δ
Δ1.Σελ 67- 68 «Είναι αυτονόητο...άλλαξε ριζικά»
Δ2.Σελ. 58 «Οι μαρξιστές...κοινωνικές θέσεις»
Δ3.Σελ 23 «Η έννοια της συμβολικής αλληλέπιδρασης...κατασκευή»