Εκπαίδευση

Φροντιστήρια Ορόσημο - Θαλής: Απαντήσεις για την Ιστορία Προσανατολισμού

Φροντιστήρια Ορόσημο - Θαλής: Απαντήσεις για την Ιστορία Προσανατολισμού

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ

ΟΜΑΔΑ ΠΡΩΤΗ

ΘΕΜΑ Α1

α . Οργανισμός (1914) -σελ.140: «Τον Ιούλιο του 1914…..γεωργικό κλήρο.»

β .Σύμφωνο περί αμοιβαίας μεταναστεύσεως μεταξύ Ελλάδος και Βουλγαρίας (1919) - σελ.140: «Τον Νοέμβριο του 1919 ……την υπογραφή της συνθήκης).»

γ . Συνθήκη των Σεβρών (28 Ιουλίου /10 Αυγούστου 1920) -σελ.96: «Η Συνθήκη των Σεβρών ….πέντε θαλασσών.»

σελ.144 «Τον Ιούλιο του 1920……στην Ελλάδα.»

ΘΕΜΑ Α2

α .Σωστό

β. Σωστό

γ. Σωστό

δ .Λάθος

ε. Λάθος

ΘΕΜΑ Β1

Σελ.50-51: «Το Νοέμβριο του 1920……βαρύτατες συνέπειές της.»

ΘΕΜΑ Β2

α. σελ.46 :«Οι διαφορές του αγροτικού προβλήματος ……..Βαλκανικών πολέμων.»

β.σελ.46-47: «Στη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου πολέμου….σε Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδος.»

ΟΜΑΔΑ ΔΕΥΤΕΡΗ

ΘΕΜΑ Γ1

α . Από σχολικό βιβλίο : σελ.149 -151 «Στις 24 Ιουλίου 1923 …..επίμαχων περιοχών .»

Για το συγκεκριμένο απόσπασμα αντλούμε τις πληροφορίες από το ΚΕΙΜΕΝΟ Α :

  1. Το κριτήριο για μια τέτοια ανταλλαγή υπήρξε η θρησκεία .
  2. Τουρκόφωνοι Ελληνορθόδοξοι και ελληνόφωνοι μουσουλμάνοι βρέθηκαν ,παρά τη θέλησή τους ,σε χώρες που ήταν ξένες στα ήθη και τη γλώσσα τους.
  3. Το σχέδιο σήμαινε ότι 585.000 μουσουλμάνοι θα ανταλλάσσονταν με 1.300.000 χριστιανούς ορθοδόξους .

Από το σχολικό βιβλίο : σελίδα 152 «Με βάση το άρθρο 11 ….περιουσίας των ανταλλαξίμων.»

β. από το σχολικό βιβλίο : σελ.151-152 «Όταν έγινε γνωστή …….του ελληνικού κράτους.»

από το ΚΕΙΜΕΝΟ Α αξιοποιούμε τις εξής πληροφορίες :

  1. Το απόσπασμα από τη δήλωση του Βενιζέλου στην επιτροπή προσφύγων το 1929.

Από το ΚΕΙΜΕΝΟ Β χρησιμοποιούμε όλα τα στοιχεία του παραθέματος ,εμπλουτίζοντας την θεωρία του σχολικού βιβλίου και τονίζουμε με αυτές το πως αντιλαμβανόταν ο ίδιος ο Βενιζέλος την ιδέα της ανταλλαγής πληθυσμών ,η οποία το 1914 ήταν εθελοντική ενώ το 1923 μετατράπηκε σε υποχρεωτική. Δεν παραλείπουμε να αναφέρουμε την κατάσταση που διαμορφώθηκε το Φθινόπωρο του 1922 και οδήγησε την Ελλάδα να έχει ανάγκη την υποχρεωτική ανταλλαγή.

Από το ΚΕΙΜΕΝΟ Γ θα αξιοποιήσουμε το τηλεγράφημα του Φριτζχοφ Νάνσεν ,ειδικά εντεταλμένο επίτροπο της Κοινωνίας των Εθνών ,το οποίο πιστοποιεί ότι ήταν σύμφωνη.

ΘΕΜΑ Δ1

α . από το σχολικό βιβλίο : σελ. 42-43 «Στον ελληνικό χώρο…….ελλείψεις .»

από το ΚΕΙΜΕΝΟ Α αντλούμε τις πληροφορίες «Στην περίοδο 1881-1895…την οικογενειακή παραγωγή».

β. Από σχολικό βιβλίο : σελ .80 «Το Τρικουπικό κόμμα ήδη από το 1875 παρουσίασε ένα συστηματικό πρόγραμμα εκσυγχρονισμού της χώρας με την ανάπτυξη της οικονομίας και κυρίως ενίσχυση της γεωργίας.»

από το ΚΕΙΜΕΝΟ Α αντλούμε τις πληροφορίες του παραθέματος «Με την κυβέρνηση …..των κτημάτων.» που πιστοποιούν τους λόγους που η κυβέρνηση Τρικούπη ακολούθησε την πολιτική που αναφέρεται στο παράθεμα.

Από το σχολικό βιβλίο :σελ.81 «Στα εδάφη της Θεσσαλίας …..βελτίωση της θέσης τους .»

Από το ΚΕΙΜΕΝΟ Β χρησιμοποιούμε όλα τα στοιχεία του παραθέματος για την στάση της κυβέρνησης του Δηλιγιάννη με νόμους και ρυθμίσεις για τους τσιφλικάδες και τους αγρότες που έρχονταν σε αντίθεση με την πολιτική του Τρικούπη.

Από το σχολικό βιβλίο:σελ.43 «Οι πρακτικές των πλούσιων Ελλήνων του εξωτερικού.…μεγάλων εκτάσεων.»

Από το ΚΕΙΜΕΝΟ Γ αξιοποιούμε όλες τις πληροφορίες σχετικά με τις επιπτώσεις που επέφερε ο νόμος ΒΧΗ (9 Ιουλίου του 1899) της κυβέρνησης του Θεοτόκη και την οδήγησε το 1906 να ψηφίσει ένα νέο νομοσχέδιο περιορίζοντας τα δικαιώματα των κολίγων και προκαλώντας την αντίδραση των γαιοκτημόνων.

Οι απαντήσεις είναι ενδεικτικές και σε καμία περίπτωση δεν αντιγράφει ο μαθητής αυτούσια τις πληροφορίες από τα παραθέματα ,τις χρησιμοποιεί για να τεκμηριώσει τις απαντήσεις και δεν μιμείται το ύφος τους .

Επιμέλεια Θεμάτων

Η Φιλολογική ομάδα των

Φροντιστηρίων Ορόσημο - Θαλής

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

tsoukalas popup